Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Contour
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Elo 2006, 11:19
Paikkakunta: hki

Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta

Viesti Kirjoittaja Contour »

Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet

vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.

Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Contour kirjoitti:Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet

vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.

Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
Skoda Fabia RS:ään kallein huolto merkkiliikkeessä olisi tehnyt n. 700eur, Deltan pyytämä 1200eur on täysin kohtuuton hinta.

Skodan huolto olisi ollut siis ns. iso huolto hihnojen vaihtoineen. (En Skodaa kuitenkaan ikinä ostanut vaikka lähellä olikin)
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11229
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mihinkään skodahintaan tuskin tuota saat, mutta DA:n ohella kannattaa toki kartoittaa muitakin vaihtoehtoja. Tutkipa vaikka tätä threadia.

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Tuo on hyvin riippuvainen, esim Hyundai Santa Fe:n vastaava iso huolto maksaa suurin piirtein saman verran. Ooppelilla sen sijaan remmin vaihto on edullinen eikä muidenkaan huoltojen hinnat päätä huimaa kun vertaa esim Alfaan. Tosiaan kannattaa ottaa huomioon myös muut korjaamot kuin DA huoltoa varatessa.
Tein itse - säästin

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta

Viesti Kirjoittaja mml »

mattijus kirjoitti:
Contour kirjoitti:Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet

vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Deltan pyytämä 1200eur on täysin kohtuuton hinta.
Kaikki on suhteellista, esimerkiksi VW Touran 2.0 TDin remminvaihto maksaa yhtä paljon. Onhan se paljon rahaa, en minä sitä kiellä, mutta linjanveto siihen että 1200 € olisi täysin kohtuuton hinta Alfan remminvaihtohuollosta on mielestäni väärin. Monen muunkin merkin hinnat ovat samalla tasolla. Kalliitta ovat perkeleet.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

jukka22
Viestit: 348
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Huoltohinta on tietenkin liian suuri eikä missään tapauksessa ole hintansa väärti. Halvempaa hakemaan vaan, niitä löytyy kyllä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pitäydyn kyllä edelleen täysin kohtuuton kannassani. Jos tarjottu huollon hinta on karkeasti ottaen n.10% auton arvosta niin jokin mättää ja pahasti. Onneksi tosiaan on vaihtoehtoja huoltopaikalle
:-D
VMP

Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

ne ei yksinkertaisesti halua asiakkaita näköjään...hattanan pystyryöstäjät!

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Hinta on mielestäni kohtuullinen merkkiliikkeen hinnaksi. Tuossa alustavassa arviossa on luultavastikin vesipumppu mukana ja jos mietitään kykyisiä n. 90-100e tuntihintoja, niin joihinkin merkkeihin verrattuna tuo hinta on jopa halpa. :roll:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

en kyllä huumorillakaan sanois halvaks...mutta halvempi se on ku että hihna sanoo sopimuksensa irti! se olis about 4000€ telttas! tieto...autot maksaa, turha kai rutista. eix kuitenki oo sit hienoa ku alfaa pelaa ja kehrää! häh?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ton verran olisi tullut maksamaan vaimon vastaava huolto 147:aan - siksipä ajaa nyt Lancialla.

Hihnanvaihdon hinta oli Alfa 800 Lancia 369, vaan nytpä on vaihto ainakin kahden vuoden päässä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Kesällä vaimon 147 2,0 ts:n jakohihnan vaihto Malminkartanon autokorjaamolla 515€. DA:ssa oli tullut kustantamaan pikkusta vaille 1500.
Jossain on kyllä aika paljon mätää, kun merkkiliike hinnoittelee itsensä noin pahasti pihalle.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mitähän nykyisin on Deltalla hihnanvaihto V6:een, kun mielestäni ei ole kauhean pitkä aika kun se oli tuon 1500 ja tessu oli luokkaa 800-900.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Missä olikaan taas...Peugeot 607 HDI 120tkm huolto...hihnanvaihto n 1500+ nokiloukun vaihto 1400 ja jos siihen vielä päälle öljynvaihto, suodattimet ym niin voi sanoo että ihanan kallista..*.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuota Pösön Hodarin hihnaa ei sentään tarvitse vaihtaa kuin viiden vuoden ja 120tkm:n välein.

Hinta on ilmeisesti V6 HDI:stä kun on noin suolainen? Neloskoneissa sen ei pitäisi mikään kummallinen (kallis) temppu olla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Juu...2.7 V6 HDI on kyseessä.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Reilu vuosi sitten 3-vuotishuolto hihnavaihtoineen Kajaanin Deltassa kustansi hiukan vajaat 1200€, josta hihnanvaihdon osuus oli 805€. Oulussa olisi ollut hiukan halvempi mutta ei niin paljoa, että olisi kannattanut sinne kuitenkaan ajaa.

Contour
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Elo 2006, 11:19
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Contour »

summa summarum - jonkinasteinen valistunu konsensus on että toi hinta on kutakuinkin kohtuullinen. täytyy kai sitten pulitella.

mitä eroa on merkkihuollolla ja"tavallisella" huollolla? ainakin hinta :)

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Malminkartanon AD:ssa (joka siis on Alfoihin ja muihin italialaisiin erikoistunut) 166 TS:n hihnanvaihto oli hiljattain vesipumppuineen ym. n. 550 €. Vähän aiemmin erikseen tehty 140 000 km huolto oli jotakin 200 €. Tuleehan siitä jonkin verran eroa Deltan hintaan.

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Contour kirjoitti:summa summarum - jonkinasteinen valistunu konsensus on että toi hinta on kutakuinkin kohtuullinen. täytyy kai sitten pulitella.

mitä eroa on merkkihuollolla ja"tavallisella" huollolla? ainakin hinta :)
Miten minä en löytänyt tästä threadista tuota konsensusta? ;)
Itse en missään nimessä pulittais, vaan käyttäisin sen tunnin ja soittelisin muita Alfoihin erikoistuneita pajoja läpi. On varmasti mistä valita ja laatu ei ainakaan ole huonompi.
Mutta jos sulla on paalua maksella noin törkeitä ylihinnoiteltuja hintoja, niin siitä vaan. Kyseessä on kuitenkin suhteellisen vaivaton toimenpide, ottaen huomioon että joissain malleissa pitää kone nostaa pois jne.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

En minäkään tuota ko. hommasta maksaisi/maksanut. Oman 2.4 JTD:n kohdalla Delta esitti myös tämän "asiakasystävällisen" tarjouksen, perusteluna oli, että pitää kone irroittaa=> 8h työ.

Hommasin osat Heikalta ja vaihdatin paikallisella korjaamolla. Eivät olleet ikinä tehneet, mutta aikaa saivat menemään vain kolme tuntia. Tuostakin osa meni jumittuneen naftasuodattimen irroittamiseen. Kokonaishinnaksi (osat + työt) jäi muistaakseni hieman alle 300€

Tuosta voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä mitä kannattaa em. työstä maksaa. Itse ostin "säästyneillä" rahoilla 17" alut+renkaat :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Keltsi kirjoitti:2.4 JTD:n kohdalla... pitää kone irroittaa
Voi hyvää päivää...

Kun ei tuossa hommassa ole mitään muuta kummallista kuin että joku rulla, olikohan kampiakselin hihnapyörä, on aika ahtaassa paikassa irrottaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Ja ne jakopään osat vesipumppuineen ei tosiaan maksa kuin 200,-.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

aivan kohtuuttomia hintoja , huhhuh :(

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Oman 2.4 JTD:n kohdalla Delta esitti myös tämän "asiakasystävällisen" tarjouksen, perusteluna oli, että pitää kone irroittaa=> 8h työ.
159:ssä tarvii irrottaa mutta 156:ssa ei kun on 2.4JTD kyseessä.

159:ssa 1.9 JTD remmin voi vaihtaa ilman irrotusta.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Alfaan(kaan) ei voi järjellä perustella nokilekan hankkimista keulalle. Vrt. uudet ketjukoneiset bensakoneet. Taitaa vaatia miljardi kilometriä että hintaero tulee kuitatuksi.

Onhan tuo 1200 euroa huollosta ihan sikamaista ryöstämistä! Itsellä kun AD:llä tuo hihnanvaihto kustantaa 370 euroa ja mielestäni tuokin on jo ryöstöä... Mulle jos tuot auton lupaan hoitaa huollon 1050 eurolla... :wink:

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Contour kirjoitti: vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.

Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
Se on täysin järjetön hinta kuten kaikki muukin Delta-Autossa.
Siellä on tuplahinnat kaikessa...
Tuon jakopäänhihnan & tukirullan & kiristimen vaihtotyön osuus on korkeintaan 200-300 € ja siihen osat päälle.
Ja niitähän saa sitten monestakin paikasta...
Jopi

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jiiässä sanoi, että 159 2.4 moottorissa pitäisi kone irrottaa hihnan vaihdossa, se ei ole totta, hihnan saa vaihdettua koneen ollessa paikallaan, jos jossain Deltassa niin sanotaan, se ei pidä paikkansa ja laskusta voi vähentää sen perusteella 8h :-)
Hihnan vaihtohan on kaikissa Alfan dieseleissä 120 000 km, ei 60 000 km.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

autodatan mukaan tarvii irrottaa.... ketterä kaveri vaihtaa sen ehkä muutenkin mutta varmasti hankala homma on.. :-D

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itseänikin hieman kummastutti tuo kommentti 159 osalta. Konehan on hyvinkin pitkälti samat ja tuskinpa ne konehuonetta ovat pienentäneet, kun auto muuten on kasvanut 156:een nähden.

156 2.4 JTD:n kohdalla auttaa jonkin verran, kun irroittaa koneen etummaisen kumityynyn ja laskee konetta hieman alaspäin tunkin varassa. Tällöin tulee "koriaisassa" olevat syvennykset juuri tuon apulaitehihnan ylemmän hihnapyörän pultin kohdalle :wink:

Nimim. apulaitehihna irroita ja asenna kolme kertaa saman viikon aikana...
"No smoke => no power => no hope"

Contour
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Elo 2006, 11:19
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Contour »

noniin. tyhmä maksaa liikaa.

tässä tapauksessa on vaan niin, että mä olen sen verran keskittynyt muihin osa-alueisiin elämässä, etten ymmärrä tuon taivaallista auton mekaniikasta. ihailen kyllä niitä, jotka ymmärtävät ja osaavat, mutta itse en niin en. pidän alfastani ku hullu puurosta ja toivon sille pelkästään parasta hoitoa mitä rahalla saa.

olen kuitenkin luonteeltani epäluuloinen erityisesti autojen hoitamisen suhteen , ja en varmaankaan osais edes valittaa väärästä hoidosta koska menis se 2 vuotta ennen kuin ymmärrän että siellä on joku konkeli viime huollossa pantu väärin päin.

eli ilmeisesti deltan hinnassa on klappia, mutta jos se huolto nyt tulee siellä kuntoon ni mä ehkä sitten mieluummin maksan enemmän siitä ison merkkipajan logosta kuin siitä että alan arvuuttelemaan miten käy jos vien nyrkkipajaan jossa sama homma maksaa sen 50 e + alv.

toinen syy on vieläpä se, että kun vien auton huoltoon haluan sen kerralla valmiiksi. jos ei ole aikaa juosta huhuilemassa halvempien osien perään niin sitten ei. joudun varmaan sitten pulittamaan tuon ns. sikahinnan.

jotenkin tästä ketjusta jäi nyt sellanen fiilis, että vain idiootti vie koslan deltaan. ehkä näinkin, mutta kun ei parempaakaan tiedä.

katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos viet Deltaan, yritä saada huolto Konalan Alfa pikahuoltoon, jos suinkin mahdollista.
VMP

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Niin, itse olen näiden italialaisten autojen kanssa leikkinyt pienen ikäni ja siten tämä on osaltani harrastamista. Ymmärrän toki, ettei kaikilla asia ole näin.

Kukapa ei haluaisi autolleen sitä parasta huoltoa, mutta valitettavasti sitä harvoin onnistuu saamaan :(

Itse vien autoni mielummin sellaiselle korjaamolle, josta on aikaisempaa kokemusta tai tunnen ko. homman tekevän asetajan. Tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana olen teetättänyt vain Tipon kytkin remontin ja JTD:n hihnanvaihdon :oops: Näissä tapauksissa korjaamon hinta oli sitä luokkaa, etten viitsinyt ruveta ko. remontteja itse tekemään.

Merkkihuolto on varmasti helpoin vaihtoehto, jos on valmis maksamaan "hieman" ylimääräistä siitä koreasta leimasta huoltokirjassa. Itse käytän mielummin tuon rahan johonkin muuhun.

Kannattaisiko kuitenkin kysyä tuolta aikaisemmin mainitusta Malminkartanon AD:sta?

Varaosien perässä ei paljoa joudu juoksemaan. klikaat vain www.heikka.fi Tuolta löytyy kyllä apu :wink:
"No smoke => no power => no hope"

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Contour kirjoitti:noniin. tyhmä maksaa liikaa.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
Jos oot Hesasta, kokeile Auto Milanoa, joku joskus kehui hyväksi&edulliseksi.
Työ ja osat samasta paikasta...homma käy ja henki haisee

http://www.automilano.fi/

8)
Jopi

jukka22
Viestit: 348
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Nyrkkipaja vai merkkihuolto...autolehdethän noita pajoja on testailleet eikä siellä tuohon ylihintaan aina edes tehdä niitä töitä joista laskutetaan.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

mattijus kirjoitti:Jos viet Deltaan, yritä saada huolto Konalan Alfa pikahuoltoon, jos suinkin mahdollista.
juu, silloin voi saada kauhealle hinnalle myös vastineen. Normaali perusmerkkihuolto kun EI yleensä ole sama kuin "parasta hoitoa mitä rahalla saa"....
:?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11229
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Contour kirjoitti: eli ilmeisesti deltan hinnassa on klappia, mutta jos se huolto nyt tulee siellä kuntoon ni mä ehkä sitten mieluummin maksan enemmän siitä ison merkkipajan logosta kuin siitä että alan arvuuttelemaan miten käy jos vien nyrkkipajaan jossa sama homma maksaa sen 50 e + alv.
Soitapa vaikka meikäläisen faijalle ja kysy, tuleeko auto kerralla kuntoon Deltassa...Eli hinta ei tässä tapauksessa ole laadun tae.

Jos asuisin pk-seudulla ja tarvitsisin autolleni huoltoa rankkaisin kuulemani/lukemani perusteella paikat hinta-laatusuhdejärjestykseen:

1. Malminkartano
2. Milano
3. Konalan pikahuolto

Contour
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Elo 2006, 11:19
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Contour »

mielipiteitä taitaa olla yhtä paljon kuin rekisteröityneitä käyttäjiä täällä....

mutta tehdäänpä nyt vaikka sitten niin, että suhtaudun avoimin mielin huomiseen koitokseen ja annan raportin lopputuloksesta sitten tänne ihmeteltäväksi ja jos menee vituiksi niin vahingoniloiset voi sitten sanoa perästä että "näinhän mä sanoin" ja jos taas menee niin kuin pitää ni sit kai rahalle tuli edes jotain vastinetta.

huolto on delta hertsika, uusi tuttavuus. katsotaan miten osaavat ammattinsa nää herttoniemen uudet mekaniikan ihmelapset.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

pesojo-h kirjoitti:
Contour kirjoitti:noniin. tyhmä maksaa liikaa.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
Jos oot Hesasta, kokeile Auto Milanoa, joku joskus kehui hyväksi&edulliseksi.
Työ ja osat samasta paikasta...homma käy ja henki haisee

http://www.automilano.fi/

8)
- Hukkaportin letku sulannut, koska jätetty turbon päälle makaamaan.
- Ohjaustehostimen putket jätetty löysäksi ohjausvaihteesta
- Ohjaustehostimen letkuliitin jätetty löysäksi pumpun kohdalla
- Polttoaine letkut jätetty löysäksi - > litra dieseliä koneen päällä
- Ruiskun johdot laitettu huonosti paikoilleen, jäi tien päälle oikosulun takia

Nämä nyt muistui mieleen automilanon viimeksi tekemästä huollosta joka jäi mun autojen osalta viimeiseksi.

Contour
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Elo 2006, 11:19
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Contour »

Delta pysyi kustannusarviossaan.

Ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljynsuodatin, öljypropuntiiviste, öljyt, jarruneste, lasinpesuneste, raitisilmasuodatin kuuluivat huoltoon.

Jakohihnanvaihtopakettiin tuli jakohihna, kiristin, ohjainlaakeri, pultti, aluslevy ja lamppu(?).

yhteensä hinta noin 1200.

Sitten sekalaisia havaintoja: kun vein auton, niin jarruvalon ajotietokone tiesi olevan mykkä. enää valo ei pala, mutta epäilen että delta tekee mitään ylimääräistä ainakaan ilmaiseksi niin täytyypä tarkistaa.

ajotietokone oli myös huollossa jollakin tavalla nollattu, koska pvm on sen mukaan 1. tammikuuta ja kello on 23.59. pitääpä taas plaraa manua miten sen säätää takas ihmisten aikaan.

muutoin auto toimii kuten ennenkin, toivottavasti paremmin. onko jotain juttuja mitä kannattaa tarkistaa nyt kun huolto on tuore? jotain peruskamaa mikä saattaa jäädä huomaamatta?

sinänsä tähän asti kokemus ei ollu hertsikan deltasta ollenkaan huono. työ tehtiin nopeasti ja toivottavasti myös hyvin. bonuksena päälle tuli vielä vanha tuttu tiskin taakse ja niin irtos vaihtoauto nollakustannuksilla ja vielä 10 pinnaa pois koko huollon hinnasta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei ole välttämättä ajotietokonetta mitenkään nollattu. Jakopäätä roplatessa on tapana ottaa akunkenkä irti (ihan vaan varmuuden vuoksi), tällöin nollautuu ajotietokoneen muistikin.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

jepjep

Viesti Kirjoittaja milaih »

seppo kirjoitti:Jiiässä sanoi, että 159 2.4 moottorissa pitäisi kone irrottaa hihnan vaihdossa, se ei ole totta, hihnan saa vaihdettua koneen ollessa paikallaan, jos jossain Deltassa niin sanotaan, se ei pidä paikkansa ja laskusta voi vähentää sen perusteella 8h :-)
Hihnan vaihtohan on kaikissa Alfan dieseleissä 120 000 km, ei 60 000 km.
niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...pihassa seisoo kaksi (2) kpl 1.9 jtdm koneisia vehkeitä, 05/05 12/05 toinen 55k ja toinen 120 k rullattu...repikää huumoria...delta tuntuu ottavan eri kantoja tuohon vaihtoväliin. 147 vaihdettii 60k kohdalla (taisi olla paikallisessa kirveskorjamossa n. 600 sis. pumppu, releet ja huolto)

vituttaa vaihdattaa, kun joku täälläkin mulisee noista 120 vaihtoväleistä. itse asiaa pari kertaa olen tiedustellut ja saanut ympäripyöreitä vastauksia. Onhan se noilla hinnoilla ymmärrettävää. Silloin muinoin 147 remmi ja 60k huolto ois ollut lahden deltassa n. 1700€ !!"!!?? :crazyeyes:
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Korjataan nyt sen verran "milaih"in purkaukseen, että se vaihtoväli on Suomessa kaikille Alfan JTD-moottoreille 120 tkm tai 4 vuotta, kumpi ensin täyttyy! Eli eihän sun toinen vessa ole edes vaihtoiässä! Nämä kannattaa selvittää myyjäliikkeen kanssa, eikä "kirveskorjaamoilla", jos pitää autoaan jonkin arvoisena :-)

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: jepjep

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: jepjep

Viesti Kirjoittaja milaih »

Jevgen kirjoitti:
milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.

Toi nöyristely kun ei oikein sovi alfa-urokselle. Taidan ottaa isä Mitron mukaan siunaamaan ilkeät aikeeni. Marssin tänään Deltaan....toisessa autossa jopa myyntitakuu vielä voimassa....
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Contour kirjoitti:Delta pysyi kustannusarviossaan.

Ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljynsuodatin, öljypropuntiiviste, öljyt, jarruneste, lasinpesuneste, raitisilmasuodatin kuuluivat huoltoon.

Jakohihnanvaihtopakettiin tuli jakohihna, kiristin, ohjainlaakeri, pultti, aluslevy ja lamppu(?).

yhteensä hinta noin 1200.

Sitten sekalaisia havaintoja: kun vein auton, niin jarruvalon ajotietokone
Olisit vienyt Soundplaceen ku Itä-Helsingin suunnalla olit, olis varmasti ollu halvempi ja laadukkaampi.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: jepjep

Viesti Kirjoittaja milaih »

milaih kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:
milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.

Toi nöyristely kun ei oikein sovi alfa-urokselle. Taidan ottaa isä Mitron mukaan siunaamaan ilkeät aikeeni. Marssin tänään Deltaan....toisessa autossa jopa myyntitakuu vielä voimassa....
noniin, soitin Deltaan, jonnekin pääkallopaikalle (?) jossa Laine (?) -niminen herra kertoi vaihtovälin olevan 120 k...paperia asiasta ei luvannut.

On se vaan saatanan sääli niille, jotka ovat hihnat siellä Deltassa kiltisti vaihtaneet 60k kohdalla.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Contour kirjoitti:Delta pysyi kustannusarviossaan.

yhteensä hinta noin 1200.
No ei se varmaan vaikeaa ollut :roll:

En itsekään autojen tekniikasta hirveästi ymmärrä, mutta sen ymmärrän että ei merkkikorjaamo ole ainut paikka jossa tieto-taitoa löytyy. Ihmetyttää tämä merkkikorjaamo vs. nyrkkipaja vastakkain asettelu. Toisaalta ehkä se on vain köyhän mielestä kallista. Mut jos itkee huoltohintaa ja vie kuitenkin deltaan niin minä en ymmärrä :shocked!:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: jepjep

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

milaih kirjoitti:herra kertoi vaihtovälin olevan 120 k...paperia asiasta ei luvannut.
Mitäs ihmeen peliä tämä on? Vaihtoväli on suullisesti 120tkm mutta paperille sitä ei uskalla laittaa, se hihnahan voi vaikka katketa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

juhala kirjoitti: Normaali perusmerkkihuolto kun EI yleensä ole sama kuin "parasta hoitoa mitä rahalla saa"....
:?
YLEENSÄ perusmerkkihuollossa on kyseiseen merkkiin/merkkeihin koulutetut asentajat jotka päivittäin pyörittelevät/huoltavat/korjaavat saman merkkisiä autoja ja he varmasti hallitsevat merkit joille tekevät töitä.

Vastaa Viestiin