10 päivää...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

10 päivää...

Viesti Kirjoittaja Rolle »

...auto toimi. Käry kävi eikä käy enää :evil:

Nyt pitää sitten toivoa ettei ole mitään pahempaa mutta kyllä *ITUTTAA!
Viimeksi muokannut Rolle, 31 Maalis 2003, 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no voe hel****i.... :? mistäs tuli savut pihalle :?: toivotaan ettei mitään pahempaa ole päässyt käymään... :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Benzziini oli kovasti lopussa eikä käyny kunnolla. Ei ottanu kierroksia eikä jaksanu liikuttaa autoa. Sit kuulu *poks* ja käry nousi kuskinpuolelta tuulilasin juuresta. Nyt kyllä käy mutta ei käy kunnolla..

Ois voinu palaa koko paska ois saanu uuden.. :shock:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:Benzziini oli kovasti lopussa eikä käyny kunnolla. Ei ottanu kierroksia eikä jaksanu liikuttaa autoa. Sit kuulu *poks* ja käry nousi kuskinpuolelta tuulilasin juuresta. Nyt kyllä käy mutta ei käy kunnolla..

Ois voinu palaa koko paska ois saanu uuden.. :shock:
benzziiniä kannattaa pitää aina tankissa :shock:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Garrett tuli ja tutkaili niin käy kahdella pytyllä eli luultavasti toinen puola paskana. Onneksi ei tarvii kuin purkaa puoli konetta tai nostaa kone pois..

Tuli vielä polvi hajotettua kun auto työnnettiin ja niska paskaks kun sukelsin altaan reunaan.

Hyvä päivä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hääh? Eihän nyt (suorasytty)puolan vaihto voi mikään mahdoton operaatio olla? Eihän se nyt paha rasti ole vaikka joutuisi imusarjan ja suutinruodon kaivamaan veks.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hääh? Eihän nyt (suorasytty)puolan vaihto voi mikään mahdoton operaatio olla? Eihän se nyt paha rasti ole vaikka joutuisi imusarjan ja suutinruodon kaivamaan veks.
Haluutko vaihtaa vai hinaanko Auto Milanoon?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No kai tuon voi tehdä jos ei tule pirun kylmät kelit. Pohjolan Tallissa (TM) on vähän ilkeä pakkasella touhuta. Pahus kun en tajunnut sillä silmällä katsoa sitä Garretin konetta, siitähän olisi nähnyt mitä pitää purkaa.
Viimeksi muokannut Rasvis, 30 Maalis 2003, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minne hinataan?

Ja olihan sulla oskilloskooppia?
Viimeksi muokannut Rolle, 30 Maalis 2003, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kannattaako sitä minnekään lähteä hinailemaan? Ei mulla nyt kumminkaan ole mitään tiloja käytössä. Missäs se auto nyt tällä hetkellä olikaan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maunulassa se auto on.. Ei sitä mielellään tänne jättäis mutta toisaalta vakuutushan on voimassa 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No jos intoa riittää niin voihan sen tänne Kaivokselaankin hinata. Tuossa puolen kilsan päässä on iso parkkis.

Pitäisi kyllä ensin tsekata se rakenne että tiedän vähän mihin olen taas ryhtymässä... :roll: Ja voisi sitten samalla keikalla tilata puolan plus tarvittavat tivarit. Jos sen suurinruodon joutuu irrottamaan niin siihen olis hyvä olla muutama ylimääräinen O-rengas, ne on spesiaalikokoa eli tavallisen O-rengaslajitelman rinkulat ei käy. Mulla voi kylläkin olla muutama ylimääräinen, mutta imusarjan tiivisteet pitää joka tapauksessa tilata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Näkyykö tuolla varaosacd:llä mitään? Hinatahan sen voi minne vaan :D Jopa motonetillä oli listoillaan puolia, sieltäkö vai mistä?

Minäpä soitan sulle ei tarvitse ihmetellä :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiitokset Scuderialle ja Garretille analyysistä. Puolavialtahan se vaikuttaa, ja tosiaan kone pois tai imusarja jos jollain ilveellä lähtisi.

Kyllä on Luigi ollut elementissään tuotakin konetta suunnitellessa :lol:

Scud: Hinaan sen Laruun nyt aluksi, pelle peloton lupasi katsoa ja toivon mukaan myös korjata. Helpompi sinne viedä kun saa auton sisälle, ei etten luottaisi sinuun 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo kyllä se vaan mulle passaa jos joku muu vaihtaa sen puolan. Ei näyttänyt erityisen herkulta hommalta, varsinkaan parkkiksella tehtäväksi :?

Mutta jos ei keksijä-Pelle ota hommaa ristikseen niin voin mä sitä autoa tonkia. Auto-Milanossa saattaa hitvasen maksaa tuollainen...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta jos ei keksijä-Pelle ota hommaa ristikseen niin voin mä sitä autoa tonkia. Auto-Milanossa saattaa hitvasen maksaa tuollainen...
Hjyva tietää :D Kun työ on lähinnä mekaanista ja tunteja menee niin ei huvita viedä paikkaan jossa työn hinta on ylivoimaisesti korkein..

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Ja mä voin järjestää kattoa pään päälle ja antaa teknistä tukea, tosin auto ei voi seistä siellä kuin perjantaista sunnutaihin. Arkipäivisin hallin tulisi olla tyhjä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Asiallista, missäs päin halli on?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep, halli olisi kova sana. Varsinkin, jos siellä olisi vielä talja katossa... Nimittäin, jos se imuilman kokoojasäiliö ei todellakaan mahdu pois paikaltaan, pitäisi nostaa koko pata veks. Järjetön homma yhden puolan takia mutta minkäs teet. Terveisiä Q4:n suunnittelutiimille.

Imu"sarjaa" voi tietty yrittää irrottaa ilman taljaakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tossa espoossa, kaupungin omistama tila. Scuderia on tainnutkin käydä siellä tuon Boxeri33 kanssa. Moottori nosturi löytyy, mutta eiköhän se kannata ottaa imusarja ennemmin irti kuin ruveta nostamaan koko pataa pois. Jos se vaan mahtuu lähteemään.... :roll: . Mitenköhän alakautta. Siellä on kyllä se etukelkka vähän tiellä. No sithän sen näkee. Ensi viikonloppuna mulla on toinen päivä varattu puunkaato hommiin mökille. En tiedä vielä tiedä kumpi päivä, pitää kysellä isältä koska mennää. Mutta voisi sen jo perjantaina tuoda, esim kuuden jälkeen. Riipuen tietysti siitä kuin täynnä halli on, koska siellä on moottorikerho kahdeksaan saakka.

Rolle: pistän kännyn numeroni privana illalla. Nyt pitää jatkaa töitä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Laita numeroa niin soittelen kun tiedän tarkemmin. Korjaaja tulee katsomaan tänään tai huomenna mutta uskoisin että ottaa homman vastaan. Sen talli on tässä 500m päässä multa joten lyhyempi matka hinata sinne 8)

Alakautta jos haluaa ottaa niin ei vissiin tarvinnu kuin vaihdelaatikko ottaa pois :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

155TS kirjoitti:Tossa espoossa, kaupungin omistama tila. Scuderia on tainnutkin käydä siellä tuon Boxeri33 kanssa. Moottori nosturi löytyy, mutta eiköhän se kannata ottaa imusarja ennemmin irti kuin ruveta nostamaan koko pataa pois. Jos se vaan mahtuu lähteemään.... :roll: . Mitenköhän alakautta. Siellä on kyllä se etukelkka vähän tiellä.
Jaaa se paikka, juu tiedän kyllä. Siellähän on asialliset tilat.

Q4:ssä näkyy etukelkasta ja tasauspyörästöstä tulevan sen verran tiukka paketti, että paha on saada alakauttakaan ronkittua. Puoliin ei mitenkään pääse käsiksi, imusarjan ja imuilman kokoojasäiliön yhdistävät letkunpätkät saa ehkä ronkittua kiukulla altapäin auki. Sitten jää vielä kysymysmerkiksi mahtuuko se säiliö tulemaan pois paikaltaan, on tulipelti ja muut rojut tosi lähellä. Konettakaan ei niin vaan kallistella kun laatikon ja tasauspyörästön jatkona on kardaani.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eipä ollut hinaaminen taaskaan mitään herkkua vaikka se ihan hyvin meni. Naru tosin meni poikki 200m pihasta, taidettu hinata liian monta Alfaa silläkin köydellä :lol:

Alkaa kuullostamaan siltä että kone pois on ainoa vaihtoehto.. No huomenna katsotaan mitä kaveri sanoo. Jos meinaa et kone pois niin voi olla että alkaa teikäläisten puhelimet soimaan :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mikään virallinen korjaamo tuskin ainakaan suostuu tekemään tarjousta sillä perusteella, että imusarjan mahtuisi irrottamaan paikallaan. On se meinaan sen verran paha nakki. Saas nähdä mitä P. Peloton sanoo.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mikään virallinen korjaamo
Mikäs se semmonen on? 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ai niin, tällaista tietoa sain Integrale hemmolta.

Ignition aplifier" eli kipinänvahvistin...

Lainaus:
"It is the 7 connector module screwed to side of ignition coil.
If I remember rightly you can't buy ignition ampilifier on it's own from
Fiat. I think Barry at Evocars can supply just the amplifier"

Ja noita on kuulemma menny jonkin verran 8V/16V/Evo I graleissa.

Ai niin integralessa puola on ymmärtääkseni _hieman_ paremmin käsillä :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No mutta, vähän luulen että Q4:n "ignition amplifierit" on ne murkulat siinä rintapellissä, jotka koitettiin vaihtaa ristiin. Niissä oli juuri seitsennapaiset liittimet, tosin vain viisi nastaa kytketty per kökötti.
Ja nehän siis olivat ehjät.

Puolille lähti vain kaksi piuhaa per mokkula. Vähän muuten pistää ihmettelemään sytyttääkö synsteemi aina kahteen mukiin kerrallaan? Eli pakotahdin lopuksi vielä polttelee pakokaasunjämiä veks? Nimittäin, jos kaksoispuolalle tulee vaan yksi jännite- ja yksi maapiuha, niin mistäs se mokkula silloin tietäisi kummalla puolella milloinkin potkii?

Eipä silti että tuolla olisi remontin kannalta mitään väliä, ihan vaan akateemisesta mielenkiinnosta aiheeseen :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

:multi: :multi: :multi: :multi: :multi:

Suurkiitokset kuningasideasta Scuderia Seniorille sekä Scuderialle toteutuksesta. Eli uusi puola johon piuhat vanhasta ja se oli siinä. Enää pitää kiinnittää se puoli johonkin mutta se pitäisi hoitua illan aikana. Ei haitannu edes pieni lumisade asennushommia 8)

Saapi jäädä vanha puola sinne koneen uumeniin kun nyt näytti pitävän siitä niin paljon ettei poiskaan halunnu ilmaan koneen purkamista :lol:

Ja ei muuta kuin kovaa ajoa! Tuli sopivasti lunta ja kesänakit alla joten terve! :twisted:


Eikä sovi unohtaa Konalan DA:n hyvää palvelua. Jaksoi yrittää vaikka ei periaatteessa mitään myynyt edes meille. Pitää lähettää kiitosta!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, lupasin jo laittaa isäpapalle sumpit kiitokseksi :wink:

Voihan tuon puolasysteemin muuttaa takaisin originaaliksi sitten kun jonkun toisen "huoltotoimenpiteen" vuoksi joutuu kaivamaan koneen veks. Siirtyipä se askare ainakin vähän kauemmaksi tulevaisuuteen...

Konalan Delta todellakin keräsi (taas) pisteet kotiin, palvelu oli ainakin kolme tasoa (Matinkylän?) Stockmann-Autoa korkeammalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Konalan Delta todellakin keräsi (taas) pisteet kotiin, palvelu oli ainakin kolme tasoa (Matinkylän?) Stockmann-Autoa korkeammalla.
Jep, Suomenojan Stocka ei todellakaan ole mikään loistopaikka. Siellä saa alkaa naarmuttamaan autoja että joku edes vilkasee..

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Saitte toimimaan. Hyvä homma. Kävin kääntymässä siinä vähän 11 jälkeen, mutta ette ollut paikalla. Ei muuta kuin kovaa ajoa :lol:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, oltiin etsimässä palikoita ja safkaamassa. Rollelle kiitos pihveistä! 8)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

155TS kirjoitti:Kävin kääntymässä siinä vähän 11 jälkeen, mutta ette ollut paikalla.
Joo taidettiin juuri silloin olla turhalla liittimenhakureissulla :) Mutta ehtiihän sitä näkyillä joku toinen kerta, ei ole meinaa montaa sataa metriä matkaa :shock:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Rollelle kiitos pihveistä!


Kyllä nyt kunnon safkat pitää syödä kun lumisateessa joutuu räplää :?

Soiski väänsi sitten mulle asiallisen laatan joka laitettiin kiinni iskarin pultin alle. Ja hyvin se toimi kun perä irtosi iloisesti :wink: Ei viittiny hirveesti leikkii että saisi ajettua taas edes 10 päivää.. :lol:

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Joo pitää joskus pitää autot parkkii vierekkäin ja ruveta vertailee :mrgreen: . Saa sinne hallille tulla muutenkin. Siellä on moottorikerho torstaisin 17-20 ja perjantaisin 14-20. Tosin perjantaisin olen siellä vasta klo 17 eteenpäin yleensä. Etuoikeus espoolaisilla nuorilla, mutta jos hallissa on tilaa niin sisään vaan. Jos tarvii jotain korjata.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Vastaa Viestiin