Selespeedin manuaali

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Testicle
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 22:04
Paikkakunta: Ylläs/Bochum

Selespeedin manuaali

Viesti Kirjoittaja Testicle »

Tuli tässä muutama viikko sitten hommattua 156 2,0 ts selespeed -00 ja huomasin että mittaristosta löytyy ainakin yksi varoitusvalo jota ei ole käyttöohjeessa mainittu. Kävi kuitenkin ilmi että valo liittyy mitä suuremmalla todennäköisyydellä kytkimen nesteisiin tjsp.

Elikkäs sattuisitteko tietämään löytyykö jostain selespeedin manuaalia, jottei vastaisuudessa tarvitse alkaa arvuuttelemaan jos yhtäkkiä alkaa kummallisia valoja palamaan joiden merkitystä ei tavallisesta manuaalista löydy?
Jos ei hikkeen nainti ja litra piimää auta niin sitten se on menoa!

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Meinaatko sitä valoa joka näyttää vaihdelaatikon sivuprofiililta? Muistaakseni siinä manuaalissa ei mainita muuta kuin ettei saisi ajaa enää metriäkään, vaan tilaa hinausauto. Tarvii käydä hakemassa se autosta ja tarkistaa. Öljyn määrä selessä oli muistaakseni 0,6 l.

Testicle
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 22:04
Paikkakunta: Ylläs/Bochum

Re: Varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Testicle »

Sportwagon kirjoitti:Meinaatko sitä valoa joka näyttää vaihdelaatikon sivuprofiililta? Muistaakseni siinä manuaalissa ei mainita muuta kuin ettei saisi ajaa enää metriäkään, vaan tilaa hinausauto. Tarvii käydä hakemassa se autosta ja tarkistaa. Öljyn määrä selessä oli muistaakseni 0,6 l.
Juuri se valo. Konepellin alta löytyi kuitenkin säiliö, jossa oli samanlainen kuva. Tuuppasin sinne muutaman desin vaihteistoöljyä ja alkoi pelittämään. Perjantaiksi on varattu aika huoltoon jolloin saadaan oikeat nesteet sisälle.

Itse asiassa olin Kittilässä silloin kun tuo valo alkoi palamaan ja autosta ei mennyt vaihteet päälle. Olin jo tilaamassa lavettia että veisi koko paskan ouluun, mutta onneksi isäpappa huomasi tuon säiliön. Koska manuaalista ei löytynynyt mitään mainintaa tuosta säiliöstä (eikä varoitusvalosta) niin päätettiin laittaa vaihteistoöljyä sisälle, koska vika kuitenkin liittyi vaihteisiin :-D Muuten alkoi pelaamaan ihan hyvin, mutta vähän nykii vaihtaessa. Onneksi kohta saa oikeat aineet sisään.
Jos ei hikkeen nainti ja litra piimää auta niin sitten se on menoa!

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Giri »

Testicle kirjoitti:Koska manuaalista ei löytynynyt mitään mainintaa tuosta säiliöstä (eikä varoitusvalosta) niin päätettiin laittaa vaihteistoöljyä sisälle, koska vika kuitenkin liittyi vaihteisiin :-D Muuten alkoi pelaamaan ihan hyvin, mutta vähän nykii vaihtaessa. Onneksi kohta saa oikeat aineet sisään.
'

Väärä oletus. Ei se ole vaihteistoa sen korkin alla vaan sähköhydraulista vaihteistorobottia eli hydrauliikkaa, jonne ei vaihteistoöljyä saa laittaa. Sinne kuuluu huippulaatuinen Dexron III -tyyppinen ATF öljy. Toivottavasti ei ole mennyt kuitenkaan tuon vaihteistöljyn takia rikki, tulee meinaan törkeen kallis remppa jos on. Mahdollisimman pian nyt noi vaihteistomömmöt ulos ja Tutela CS Speed -ATF öljy sisään!

Vastaa Viestiin