156 jätti välille

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

156 jätti välille

Viesti Kirjoittaja PK »

Niinpäs kävi että yhtäkkiä ajossa kone sammui ja tietysti samalla ohjaus- ja jarrutehostimet... no sain rullattua sivuun niin autohan ei lähde käyntiin vaan käynnistysääni on ihme jauhamista ja vaikutta että männät ei pyöri. no mä kusi sukassa kurkkasin hihnan ja se vaikutti olevan ehjä. Veikkauksia viasta vastaanotetaan... :crazyeyes:

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Hihnasta hampaat pois! Meitin alfa teki samoin ja hihna näytti ehjältä, mut hampaat puuttu hihnasta 15cm matkalta.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

En osaa sanoa paitti että hihna näytti olevan ihan selkeästi keskellä ylintä ratasta... päteekö edelleen vai onko muuta diagnoosia ? (vittu, että vituttaa pientä kulkijaa). :evil:

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Eikö hihnan liikkumisenkin voi varmistaa jos joku vääntää starttia?

Halvempi tunnettu vika joka estää käynnistymisen on ykk-anturi - kolmantena ajoneston antenni.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

No siis kun hihnan katkeamiseen viittaisi koneen sammuminen kesken ajon, mutta jos se kerran vaikutti olevan paikallaan, niin mitä ihmeen osia noi anturit ovat ..... (vittu, ois pitäny käydä amiskan autokorjaajalinja...) 8)

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Tosta meitin 1.8 ku ne hampaat läks hihnasta,nii käynnistysääni oli sellasta kihnutusta. Männät liikku mut venttiilit oli solmussa. Jos vika ois jossai antureissa,nii sehän starttais ihan normaalin kuuloisesti.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

... niinpäs. Ei saatana, firma väittää että 50 000 ois täynnä. No jos ajatellaan että alle kolme vuotta ja alle 60 000 ajettu hihna kusee, niin mitäs kokemuksia teillä on että meneekö hihnan takuun piikkiin ?
Viimeksi muokannut PK, 02 Elo 2010, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pal »

PK kirjoitti:... niinpäs. Mulla tulee joulukuussa 3 vuotta täyteen hihanvaihdosta ja kilometrejä hihnalla on ajettu noin 38 000. Niin mitäs luulette, että pitäskö hihnan vaihtaneeseen firmaan olla yhteydessä... ?
No aivan varmasti kannattaa! Ei siinä ainakaan mitään lisää menetä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hihnanvaihdon joudut maksamaan, mutta kannen kunnostuksen pitäisi mennä liikkeen piikkiin.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Wildf oli oikeassa eli pahimman skenaarion pukkas. Gates - hihnasarjassa oli aiemmin joku muovinen ratas, jonka korjaamo totesi nykyään myytävissä olevan metallisen. Muovinen oli siis ollut minulla. Joten hyvät herrat varmistakaa hihnaa vaihtaessa että saatte metallisen rullan vai mikä se oli.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oliko haveri siis aiheutunut nimenomaan sen kiristinpyörän hajoamisesta?

Eihän nuo muoviset kiristin- ja tukirullat harvinaisia muissakaan autoissa ole mutta silti tuppaavat yleensä pysymään yhtenä kappaleena. Taitaa olla mitoitus- ja materiaalinvalintakysymys, muovejakin kun on melko montaa sorttia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Uskaltaisin väittää että Gatesin paketissa ei ainakaan viimeseen kolmeen vuoteen ole ollut kuin metallisella pyörällä olevaa kiristintä. Noita muovisia on kyllä edelleen saatavissa, mutta ei Gatesin paketissa.

Suurin osa noista alkupään 156:sten hihnavaurioista johtui liian pitkästä vaihtovälistä muovisellä kiristimellä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin oliko niistä muovikiristimistä rulla halki? Olin käsittävinäni että aika usein kiristimestä loppuu liikevara ja nyöri pääsee löysälle, tähänhän ei metallirulla auta jos himmelin runko on samanlainen kuin ennenkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En tiedä, koskaan en ole sellaista nähnyt :roll:

Rikkinäisiä metallisia olen nähnyt, ja ne ovat vaan tuntuneet löysiltä ja takertelevilta.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

laitetaan nyt tänne.. Oma alfani meinasi jättää välille.. olin valossa odottamassa vihreitä kun huomasin ettei alfa noteeraa mitenkään kaasuun ja ruiskuvalo palaa.. parin uudelleen starttauksen jälkeen suostui lähtemään eteen päin ja vähän ajan päästä valo sammui.. onko kenellekkään tutun kuulonen tapaus?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Veikkaisin kontaktihäiriötä, kaasuläpässä tai polkimen asentoanturissa.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Epezi ... no mulla vaihdettiin 2007 joulukuussa ja siinä siis oli muovinen. Kolme vuotta ois tullu täyeen siis vasta 19.12.2010 täyteen ja tähän mennessä hihnalla ajettu 48 000km. Saas ny nähdä kuka pääsee maksamaan... kyllä oli lohduton näky eilen auto pajalla, kone osissa. :(
Ai niin, mites jos ne nyt saa auton kuntoon, niin onks näissä hihnavaurioisista korjatuissa koneissa mitään ihmeellistä, tehohäviöitä tai muita ongelmia ?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

No tossa korjaamo kertoi että tiivisteet joutuu tilaamaan makarooneilta ku ei ilmeisesti tarvikkeena joten se ottaa kai vähä aikaa. Pakoventtiilitkin paskana.

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PK kirjoitti:No tossa korjaamo kertoi että tiivisteet joutuu tilaamaan makarooneilta ku ei ilmeisesti tarvikkeena joten se ottaa kai vähä aikaa. Pakoventtiilitkin paskana.
Osaava tarvikemyyjä kaivoi tiivistesarjan ainakin V6 moottoriin, joskin suhteellisen pitkällä toimitusajalla.
VMP

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

PK kirjoitti:...Ai niin, mites jos ne nyt saa auton kuntoon, niin onks näissä hihnavaurioisista korjatuissa koneissa mitään ihmeellistä, tehohäviöitä tai muita ongelmia ?
Oliskohan aihetta vilkasta alakertaankin, eli tarkistaa/vaihtaa kiertokangenlaakerit, ellei jo tehty? Tämän tarpeellisuudesta ollaan yleensä vähintäänkin kahta mieltä... mutta ne kun voinut kokea kovia. Jos alkaa nakuttamaan niin on usein jo myöhäistä vaihtaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

TS:n tiivistesarjoja kyllä löytyy ihan kotomaastakin.

ARDI tuossa jo mainitsikin kiertokangen laakerit, muutamista hihnavaurioisista koneista on myöhemmin auton elämässä saattanut nuo kiertokangenlaakerit rikkoutua. Niiden vaihto on vähän pohdinta kysymys, mutta jos haluaa oikein varmanpäälle mennän niin vaihtaa.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

PK kirjoitti:... niinpäs. Ei saatana, firma väittää että 50 000 ois täynnä. No jos ajatellaan että alle kolme vuotta ja alle 60 000 ajettu hihna kusee, niin mitäs kokemuksia teillä on että meneekö hihnan takuun piikkiin ?
Huoltoliikkeen vaihtama jakohihna ei kestänyt ilmoitettua 90 000 kilometrin tai 5 vuoden vaihtoväliä, mistä johtuen auton omistaja on saamassa 2000 euron korvauksen.

Kuluttajariitalautakunta katsoi että joko palveluksessa käytetyssä materiaalissa tai asennustyössä oli ollut virhe, koska palvelus ei kestävyydeltään ollut vastannut kuluttajan aiheellisia odotuksia. Lautakunta katsoi korvattavan vahingon määräksi 2 000 euroa kuluttajan vaatiman vajaan 3 500 euron sijasta, koska auto oli korjauksessa tullut ikäänsä ja ajomääräänsä parempaan kuntoon.

Lisäksi auton huoltoväli oli 15 000 kilometriä, ja vaurion syntyhetkellä autolla oli edellisen määräaikaishuollon jälkeen ajettu 12 436 kilometriä.

Lautakunta katsoi, että loput moottorinvaihdon yhteydessä syntyneet kustannukset olivat olleet auton tavanomaisia huoltokustannuksia. Nämä kustannukset kuuluivat auton omistajan vastuulle.

Asiasta kertoo uutispalvelu Edilex.
"Too much ain't enough"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Epezi kirjoitti:TS:n tiivistesarjoja kyllä löytyy ihan kotomaastakin.

ARDI tuossa jo mainitsikin kiertokangen laakerit, muutamista hihnavaurioisista koneista on myöhemmin auton elämässä saattanut nuo kiertokangenlaakerit rikkoutua. Niiden vaihto on vähän pohdinta kysymys, mutta jos haluaa oikein varmanpäälle mennän niin vaihtaa.
Jep, sanotaan että jos mittarissa on yli 200tkm, niin kiertokangen laakerit kannattaisi vaihtaa joka tapauksessa, oli sitten jakohihna katkennut eli ei. Etenkin jos koneella on taipumusta syödä öljyä..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Mulla on mielikuva että mun auto söi noin puoli litraa kymppitonnin aikana... liekö vaurion laajuuteen merkitystä että hihna katkesi matalilla kierroksilla risteyteen tultaessa ? Koska ois ollut mahdollista että se katkeaa Lahden moottoritiellä 150km/h:n vauhdissa ja kierroksia on silloin 5000rpm:n paikkeilla...

p.s. korjaamon arvio touhun hinnaksi n. 2000 euroa osineen

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Eipä tuolla kierrosluvulla kovin suurta merkitystä ole. Venttiilit ovat vääntyneet joka tapauksessa, eikä niiden vääntäminen kieroon kovin kummoisia voimia vaadi.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kovemmasta vauhdista rullaa pidemmälle :silent:
VMP

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Ja lisäksi starttailu hajonneen hihnan kanssa viimeistelee kokonaisuuden...
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Ai niin, sotkiiko tämä hihnarikko miten öljyt, et pitäskö neki vaihtaa kun auton joskus saa ?

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kuten kterkkilä mainitsi että kun venttiilin vääntäminen vaadi kummoisia voimia niin ei se silloin myöskään kauheasta kk-laakereita rasita. Taitaa suurin syy niiden laakereiden hajoamiseen olla käyttäjissä kun ajetaan vähillä öljyillä... Eihän niiden vaihtamisesta haittaa ole varsinkaan kamppeessa joissa laakerivikoja normaalia enemmän esintyy.

Remminkatkeaminen ei vaikuta öljyihin mutta toinen juttu on taas se että miten paljon roskia öljykanavien kautta saadaan moottoriin rempan aikana. Itse vaihtaisin öljyt aika pian rempan jälkeen.

Missä kunnossa hihnapyörät ovat? Meinaan kulunut alapyörä taitaa noissakin olla yleinen syy remmirikkoon.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

kaipa ne hihnapyörät on kunnossa tai toivottavasti vaihtavat jos kulahtaneet.. kaipa se on viisainta ne öljyt vaihtaa... On kyllä ironista kun ajattelin että 1,8 - litrasessa ois vähemmän hihnavikaa, ni saatana muovinen kiristin ryssii kauniin suunnitelmani... :?

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

PK kirjoitti:kaipa ne hihnapyörät on kunnossa tai toivottavasti vaihtavat jos kulahtaneet.. kaipa se on viisainta ne öljyt vaihtaa... On kyllä ironista kun ajattelin että 1,8 - litrasessa ois vähemmän hihnavikaa, ni saatana muovinen kiristin ryssii kauniin suunnitelmani... :?
Olikos se muovipyörä muuten halki vai ei? Jos se on ehjä, niin vika taisi olla siinä että hihna oli päässyt pikkuhiljaa löystymään? Itse teen jatkossa tsekkauksen ja tarvittaessa kiristyksen 30tkm välein vähintään, sen verran löysällä oli 147:ssa tuo hihna 50tkm -kohdalla, JA metallikiristimellä!!!

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Kyllä ne huomaa, jos hihnapyörät on kuluneet. Mulla meni vaihtoon alapyörä ja molemmat nokkapyörät. Kun uusi hihna jäi löysälle..

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Täh!
Nuohihnapyörät tietysti kuluu aikaa myöden, mutta eikö niistä kulu hampaat.
Ei kai ne niin paljoa voi pienetä, et hihna jäis löysälle.
Kiristäjässä muistaakseni vaan ruuvataan oikeaan asentoon.
oikaiskaa jos olen väärässä.

Ei olis ekakerta kun muistan/sekoitan asioita.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Mitenkäs te sen kireyden siinä kiristäjällä asetatte?

Itse ainakin laitoin suunnilleen siihen merkkiin ja auton käymään. Sitten katsoo missä välillä se kiristimen osoitin liikkuu. Uudella hihnalla tapasin laittaa sen vähän merkkiä kireämmälle. Siitä sitten venyi kohdilleen.

Mutta aina siis tarkastin sen kireyden auto käynnissä hihnakoppa pois paikaltaan.
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tekijä kirjoitti:Mitenkäs te sen kireyden siinä kiristäjällä asetatte?

Itse ainakin laitoin suunnilleen siihen merkkiin ja auton käymään. Sitten katsoo missä välillä se kiristimen osoitin liikkuu. Uudella hihnalla tapasin laittaa sen vähän merkkiä kireämmälle. Siitä sitten venyi kohdilleen.

Mutta aina siis tarkastin sen kireyden auto käynnissä hihnakoppa pois paikaltaan.
Just noin itsekin, ainakin V6:ssa kun laittaa 1:n ykk:ssa pikkasen liian kireälle, niin koneen käydessä se heiluu kokolailla tasan siinä merkin molemmin puolin.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Samalla systeemillä.. mun mielestä kun laitto merkkiin ja pisti käymään niin seilas kans hiukan "löysän" puolella. Vähän yli niin seilas käydessä nätisti merkin molemmin puolin.
Sellasta nysväämistähän se on noin tarkaan katella mutta eipä sitten häiritse yöunia... ei taida korjaamoilla olla aikaa noin tarkaan "hienosäätää"??

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^niin, meneehän siinä yksi ylimääräinen minutti kun käy laittamassa koneen välissä käymään :mrgreen:

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D Vittu, sain auton takasi ja ei ne laskua antanu.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Et vain tajunnut pyytää? :silly:

Hieno homma että tuli kuntoon ilman taistelua. Noinhan sen homman pitääkin pelata.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

PK kirjoitti::-D Vittu, sain auton takasi ja ei ne laskua antanu.
Siis takuuseen? Hieno homma.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

PK kirjoitti::-D Vittu, sain auton takasi ja ei ne laskua antanu.
Mutta käykö se? :mrgreen:

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:) liekki hyvä kysymys.... nimittäin 30 kilsan jälkeen auto sammui ja säikähdin että ei kai saatana vaan heti tehny saman... mutta lähti sit viimein käyntiin. No sit kotona tyhjäkäynti heijaili, mä aattelin että saatana särkikö ne ilmin ohimennessä, mut sitte se tasaantui. Seuraavalla keikalla taas heijasi, mutta viimeisimmäksi kone kävi kuin unelma.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Remmikoneet

Viesti Kirjoittaja Coupe »

PK kirjoitti::) liekki hyvä kysymys.... nimittäin 30 kilsan jälkeen auto sammui ja säikähdin että ei kai saatana vaan heti tehny saman... mutta lähti sit viimein käyntiin. No sit kotona tyhjäkäynti heijaili, mä aattelin että saatana särkikö ne ilmin ohimennessä, mut sitte se tasaantui. Seuraavalla keikalla taas heijasi, mutta viimeisimmäksi kone kävi kuin unelma.
Uskaltaakos noilla TS remmikoneisilla lähteä kyläkauppaa pitemmälle, koko ajan saa pelätä, koska se remmi porsii, ei kait noilla ainakaan Lapin perukoille saakaan lähteä :wink: Onkos noissa kaikissa uusimmissakin malleissa vielä remmikoneet? Jos vaikka miettisi uudemman hankkimista?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Remmikoneet

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Coupe kirjoitti:
PK kirjoitti::) liekki hyvä kysymys.... nimittäin 30 kilsan jälkeen auto sammui ja säikähdin että ei kai saatana vaan heti tehny saman... mutta lähti sit viimein käyntiin. No sit kotona tyhjäkäynti heijaili, mä aattelin että saatana särkikö ne ilmin ohimennessä, mut sitte se tasaantui. Seuraavalla keikalla taas heijasi, mutta viimeisimmäksi kone kävi kuin unelma.
Uskaltaakos noilla TS remmikoneisilla lähteä kyläkauppaa pitemmälle, koko ajan saa pelätä, koska se remmi porsii, ei kait noilla ainakaan Lapin perukoille saakaan lähteä :wink: Onkos noissa kaikissa uusimmissakin malleissa vielä remmikoneet? Jos vaikka miettisi uudemman hankkimista?
Kaikissa 156:ssa on hihnat. 159:ssä on pelkästään dieselissä? ketju. Mutta jos suomessa on monia satoja 156:a ja foorumilla on muutamia porsineita TS:ä. Niin ei tilanne hirveän paha ole. Nykyään rupeaa melkein kaikissa olemaan metallinen kiristin ja mikäli hihnan viitsii tarkistaa 30tkm paikkeilla, riski lienee samaa tasoa sen kanssa uskaltaako mökistä pihallekaan lähteä :wink:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Oonkohan mä vainoharhainen vai toiveajattelija, että tämän remontin jälkeen kone ois vähän pirteämpi kuin ennen "onnettomuutta". Eli koneella ennen hihnan katkeamista oli ajettu 218 000 kilsaa. Voiko uudet venttiilit vaikuttaa mihinkään ?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuskin venttiileistä tulee eroa, mutta jospa siellä on korjattu samalla jotain muuta, esim. kuluneet nokka-akselit? Ei olisi ensimmäinen kerta kun noilla kilometreillä tulee vastaan TS-koneita, joissa jokunen venttiili on ollut poissa käytöstä. Toinen mikä voisi vaikuttaa, olisi se jos nokkien ajoitukset olisivat olleet pielessä ennen remonttia. Jälkimmäinen ehkä todennäköisempi.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Oliskohan jako ollut ennestään pikkasen pielessä... :roll: Mutta kyllä sekin tietty vaikuttaa että nyt venttiilit ovat kaikki tiiviit eli ennestään on voinut olla pieneiä vuotoja. Ja sen lisäksi myös karstoja on putsattu varmasti kanavista.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kyllä toi venttiilien tiiveys on tärkeetä, jos venttiili/t vuotaa varmasti on hepat kateissa. Onhan tuola tiivisteitä vaihdettu, joten niissäkin voinut olla vuotoja.
Tietysti, ajoituskin on voinut olla väärässä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vanha venynnyt hihna, vastaan uusi ja kireä :wink: pieni vaikutus ajoitukseen saattaa olla olemassa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin