156 ei lähde aina käyntiin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ruutana
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 14:03

156 ei lähde aina käyntiin

Viesti Kirjoittaja ruutana »

Tosi mystinen ja paskamainen vika alfassa tällä hetkellä. Käy ja kulkee ihan normaalisti, mutta kun auto on seissyt vähän aikaa (yli 30min) se ei lähde enään uudelleen käyntiin. kaikki pyörii avainta kääntäessä, mutta ei vaan lähde käyntiin. Ruiskun merkkivalo palaa silloin. Sitten taas muutaman (3-4h) päästä auto lähtee taas käyntiin niin kuin ei ikinä mitään vikaa olisi ollutkaan. Ilmamäärämittari ja Lambda-anturi vaihdettiin autoon vähän aika sitten.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: 156 ei lähde aina käyntiin

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No kuulostaa oudolta.

Ainakin V6:ssa on se tuttu ominaisuus, että jos autoa siirtää muutaman metrin tai käyttää vain hetken tyhjäkäyntiä, niin rikastin kostuttaa tulpat. Tällöin kone lähtee käyntiin vain väkisin eli pitkään sahaamalla ja kaasua polkemalla.

Mutta sinun tapuksessa ei ilmeisesti ole kyse tällaisesta..? Mikä kone on kyseessä?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Ettei vaan olisi kampiakselin asentotunnistin? Mulla oli suurinpiirtein samanlaisia oireita muutama viikko sitten takaperin (tosin lämpimällä koneella)...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos kerran ruiskun valo syttyy niin vikamuistiinkin on todennäköisesti tallentunut jotain, ei muuta kuin pajalle ja testeriin.

Jos taas jostain syystä haluaisi mieluummin vaihdella sokkona osia niin itse aloittaisin siitä kampuran asentotunnistimesta. Tieto moottorin tyypistä kyllä helpottaisi lottoamista.
- Epäkelpokeräilijä -

ruutana
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 14:03

Re: 156 ei lähde aina käyntiin

Viesti Kirjoittaja ruutana »

Ciancarlo kirjoitti:No kuulostaa oudolta.

Mutta sinun tapuksessa ei ilmeisesti ole kyse tällaisesta..? Mikä kone on kyseessä?
Joo, enpäs huomannut sanoa eli kone on 2.0 ts.

Ja voisin vielä tarkentaa vikaa eilen tapahtuneella esimerkillä. Kävin eilen tankkaamassa. n.5min auto siis sammuksissa ja hienosti lähti käyntiin. Sitten kotiin tullessa menin kokeilemaan 40min päästä autoa ja ei lähtenyt käyntiin. Nyt tänä aamuna lähti taas käyntiin kuin täysin eilisen unohtaneena.

ruutana
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 14:03

Viesti Kirjoittaja ruutana »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos kerran ruiskun valo syttyy niin vikamuistiinkin on todennäköisesti tallentunut jotain, ei muuta kuin pajalle ja testeriin.
jeps, tuo olisi tarkoitus tällä viikolla tehdä. Ajattelin vaan, jos jollain olisi ihan sama ongelma ollut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jotakuinkin samalla lailla oma Sparkki oireili ja siinä oli tuo asentotunnistin sökö. Tökkeli ei montaa kymppiä maksa ja vaihto on helppo kunhan auton vain saa nosturille, eli rempan ei Bosch-korjaamolla pitäisi paljon satasta enempää kustantaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Missäs tuo anturi sijaitsee?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kampikammion kyljessä, kytkimen päässä ja tulipellin puolella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Mulla ollut saman tyyppistä vikaa. Mutta kun ottaa avaimen pois virtalukosta ja laittaa takaisin niin yleensä lähtee käyntiin. Joskus avainta joutuu runkkaamaan parikymmentäkin kertaa virtalukkoon. Epäilen että autostani on virtalukko sökönä, joten tilasin tarvikevirtalukon. Kysyisinkin tässä samalla, että onko kukaan vaihtanut 156:een virtalukkoa? Millanen homma mahtaa olla?

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Pacer ! Tuo sinun vika tuntuu ennemmänkin olevan se avaimentunnistinantenni vialta (se musta rinkula virtalukon ympärillä)
Mulle tuli ensimmäisena mieleen siitä virtalukon vaihdosta että miten se onnistuu sen immobiliserin ohitus ?

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Hmm.. tilasin motonetistä virtalukon, mutta kyseinen osa olikin vain virtalukon pohja. Ajattelin kokeilla vaihtaa pohjan jos sillä lähtisi pelaamaan. Pitää varmaan laittaa se antennirinkulakin sitten tilaukseen jos ei toimi. Mistähän muualta kuin telttasta sen rinkulan mahtaisi saada?... kun siellä maksaa kuitenkin maltaita.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Jaahas. Eihän se Motonetin osa tohon autoon käynyt. Ilemisesti 155:en osa :P ... Seuraavaksi pitää varmaan metsästää sitä rinkula-antennia.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Huhhuh. Tänään se Alfa sitten ei lähteny enää ollenkaan käyntiin. Kävin hakemassa aamulla telttasta 80e:lla avaimentunnistinantennin. Vaihdoin sen ja ei mitään vaikutusta. Siis kaikki muut sähkölaitteet pelaa hyvin. Avainta kääntäessä starttausasentoon kuuluu konehuoneesta vain naksaus. Nyt alkaa oleen vitsit vähissä. Mitähän seuraavaksi kannattais kokeilla? :crazyeyes:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pacer kirjoitti:Huhhuh. Tänään se Alfa sitten ei lähteny enää ollenkaan käyntiin. Kävin hakemassa aamulla telttasta 80e:lla avaimentunnistinantennin. Vaihdoin sen ja ei mitään vaikutusta. Siis kaikki muut sähkölaitteet pelaa hyvin. Avainta kääntäessä starttausasentoon kuuluu konehuoneesta vain naksaus. Nyt alkaa oleen vitsit vähissä. Mitähän seuraavaksi kannattais kokeilla? :crazyeyes:
Lataa / vaihda akku?

Mitä valoja syttyy mittaritauluun (ja mitkä niistä sammuvat hetken kuluttua) kun kääntää virrat päälle?
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joko startille ei tule tarpeeksi virtaa tai sitten se on särki. Ajonestosta / sen antennista tuo ei ainakaan johdu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Volleihmisillä kun on ollu samanlaista vikaa niin virtalukon pohjan vaihtamalla on kuulemma ruvennu pelittään.
I do my loving in the winter.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Tänään olis tarkoitus ottaa Alfasta startti pöydälle. Olisko kellään mitään vinkkejä, kuinka työ kannattaa toteuttaa. Mistä koko mutikka löytyy? Mitä pitää purkaa, jotta siihen pääsee käsiksi?

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Nyt on vihdoinkin startti irti ja purettuna. Aika kova homma oli, kun alakautta piti ottaa pois. Päällisin puolin kaikki näyttää ehjältä. Hiilet on vielä hyvät. Kollektorin pinta on aika naarmuinen. Ajattelin tänään käydä autosähköliikkeessä kysymässä mielipidettä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Anna akusta suoraan virtaa siihen. Näet toimiiko solenoidi yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kokeilin antaa startille virtaa suoraan akusta ja startti toimii hyvin. Seuraavaksi tulisi varmaan vaihtaa virtalukon pohja. Telttasta ei tietenkään saa pelkkää pohjaa, vaan pitäisi vaihtaa koko lukko... joka maksaa 220e. Tietääkö kukaan, mistä tuon virtalukon pohjan saisi halvemmalla?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo naksaus ihmetyttää, joko tuossa on käynnistyspiirille rele? Saisitko startin niiden johtojen päähän, laittaisit väliaikaisen maadotuksen ja yrittäisit käynnistystä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Naksaus kuuluu siis startista, kun solenoidi siirtää ratasta eteenpäin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Juuri sille solenoidille menevä virta ohjataan virtalukon (ja mahdollisesti releen kautta) startille. Voisiko solenoidin osa, joka kytkee sen paksun tulovirran startille, olla kulunut tai hapettunut? Toinen mahdollisuus olisi startin hiilet. Jos napsaus kuuluu solenoidista ei syyllinen voi olla virtalukon pohja (mielestäni). Tuon jälkeen syyllinen voi olla huono maadoitus tai virran saanti, hiilet tai solenoidi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Noniin. Nyt on sitten vika korjattu mun autosta. Ei ollu ajonestolaitteen antenni, eikä virtalukon pohja. Vika oli solenoidissa. Se kun oli vielä mallia purkamaton, niin heivasin koko Marellin paketin pois ja hommasin Boschilaisen tilalle. Nyt pelaa taas. Ja Alfailu jatkuu :)

Vastaa Viestiin