156 V6 sammahti eikä lähde käyntiin.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

156 V6 sammahti eikä lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Tapahtui juuri äsken: ajoin duunimatkan Helsinki-Kotka ongelmitta mutta noin 100 metriä ennen perille pääsyä Alfa sammui eikä suostu enää uudelleen käynnistymään. Mitään oireita ennen sammahdusta ei ollut, ei omituisia ääniä, varoitusvaloja tms. Bensaakin on tankissa. Sytytys pyörii normaalisti, mutta ei vaan suostu enää käynnistymään.
Missäköhän vika?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Syitä voi olla useita, eli veikkailuksi menee.. Kampiakselin asentotunnistin voisi olla yksi mahdollinen syy äkkikuolemaan, mutta kuten sanottua, voi olla joku muukin.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Itellä kuoli aikanaan v6 myös lennosta ilman varoitusvaloja ja syynä ilmi. Ota ilmin piuha irti ja kokeile starttaako, jos starttaa niin se on rikkusärki.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mulla taas syynä vastaavaan kuolemaan oli oikosulku ruiskun releen ohjausjohdossa. Johdon kuori oli nirhautunut ajan mittaan auki ja aiheutuneen oikosulun myötä paloi sulake. Bensan syöttö loppui kuin seinään kesken ajon.

Vilahtavatko ajoneston ja ruiskun merkkivalot normaalisti, kun kytket virrat päälle?

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Kiitokset nopeista vastauksistanne!

Täytyy käydä ruokatunnilla vilkaisemassa josko neuvoistanne olisi apua diagnoosin teossa...

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Voi perhana... Lähti äsken käyntiin toisella yrittämällä ilman mitään manööverejä. Tyhjäkäynti tasaista, ottaa kierroksia normaalisti, eikä mikään varoitusvalo pala. Hieno homma, mutta pelottaa jos tuommoinen totaalinen pimentyminen tapahtuu uudelleen esim. ohituksen yhteydessä.

Ilmin olen vaihtanut aiemmin jo kaksi kertaa, eikä mitään sen pimahtamiseen viittaavia ennakko-oireita ole nyt esiintynyt. Tuskin siis ilmi kyseessä.

Jos olisi taas oikarin takia polttanut bensansyöttöön liittyvän sulakkeen, niin tuskinpa olisi hörähtänyt käyntiin uudella yrittämällä...

Mystistä.

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Itku lyhyestä ilosta. Kotimatkalla Helsingin päässä äkkikuolema toistui: Moottoritieltä poistumisen jälkeen ehdin ajaa muutama sata metriä rauhallisemmin kun kaikki "hyytyi". Eikä käynnistynyt uudestaan. Käynnistysyrityksen jälkeen valotaululle jää palamaan ruiskun ja akun merkkivalot.

Täytyy huomenna kokeilla uudelleen koneen jäähdyttyä lähtisikö taas käyntiin.

Hitto, että ottaa kupoliin...

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Mulla oli aikoineen yhessä harrasteautossa samanlainen mystinen vika. Syyksi paljastui virranjakajalta tuleva piuha. Ei siis sytytyspiuha vaan konkalta tuleva. Oli kuoren sisältä poikki ja lämmetessään menetti kontaktin. Jotain vastaavaa voisi olla kyseessä. Nykyautoissa tosin enemmän piuhoja....... :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Voisko se kampuran asentotunnistin lakata pelittämästä koneen lämmettyä? Se nyt ainakin aiheuttaa tuollaisen äkkikuoleman.

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

^ ja ^^ kuulostaa kieltämättä loogiselta jokin tuon tapainen. Molempiin suuntiin ongelmat tulivat nimenomaan moottoritieajon jälkeen siirryttäessä kuumalla koneella hiljaiseen nopeuteen -> konehuoneen lämpö nousee.

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voi olla tyhmä idea mutta kannattaa heilutella akun etupuolella olevia releitä. Joku niistä muistaakseni vaikuttaa ruiskujen toimintaan. Jos olisi vaikka jotain hapettumaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

mulla teki samat temput tossa kuukaus sitte.kesken ajon sammahti ja kun käänsin virrat pois niin siltikin latauksen ja ruiskun valo jäivät palamaan.vika korjautui kun käytin konehuoneesta isot päävirtasulakkeet irti ja laitoin ne takas paikoilleen.sen jälkeen ei ole oikutellu.

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Ongelma ratkesi pajalla: Kampiakselin asentotunnistin oli kyseessä.

Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille! Tietääpähän ainakin mitä seuraavaksi roplaa kun jättää taas tielle...

Vastaa Viestiin