Tunnistatko tämän osan?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Apuasi kaivataan osan tunnistuksessa, Tämä henkilökohtainen thredi omista projekteista ja niissä vastaan tulevissa osissa joiden alkuperän uskoisin olevan Alfa Romeosta. En siis tiedä mistä mallista osa on ja joskus voi olla että en tiedä mistä merkistä osa on yleensä kuitenkin Italialaisesta, mutta myös muun merkkisiä osia on tullut vastaan.
Voi myös olla että pyydän apua osan tunnistamiseen mutta auton merkkiä tai mallia toisiin osiin en kerro, vaikka sitä joku kysyisi, tähän on monia hyviä syitä, uskokaa pois.
Viimeksi muokannut unknown, 15 Touko 2008, 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Tässä ensimmäinen:

Kuva
17,4mm halkaisija

Kuva
Kyseessä on kytkimen pääsylinteri ja siitä on toinen kumi antanut periksi, kumi on siis hakusessa, jossain Alfassa oli hydraulinen kytkin, näyttääkö yhtään samalta osalta.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Tuon näköinen on ainakin Alfetassa ja 75:ssa, vanhemmissa omalla säiliöllä, uudemmissa sitten letku jarrunestesäiliöön. Halkaisija viittaisi neloskoneiseen, onko kutosissa isompi? Voin katsoa iltasella kun käyn tallilla jos ei ketään tietäjää ilmaannu sitä ennen.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Mäntä:
pituus 63.1mm

männän mitat kumien kohtaa ovat seuravat
Reikäpää:
paksuus ulkokehä: 5.2mm
paksuus sisäkehä: 4.75mm

sisä halkaisija: 7.6mm
ja tuo männän koko halkaisija on 17.45mm

Normaalin tiivisteen kohdan mänän mitat:
paksuus: 6.2mm
sisähalkaisija 9.8mm
......................................................
kumit ovat varmasti kärsineet mutta tässä vielä niiden suuntaa-antavat mitat:
"reikäpää" on O-rengas mutta tasaiset sivut ja sisäosa on tasainen(, eli vain ulkokehä on Orengas):
paksuus: 4.1mm (huom syvennys mikä ilmenee männässä)
ulkokehän halkaisija: 17.6mm
sisäkehän halkaisija 9.6mm

Normaali tiiviste:
paksuus: 6.5mm
ulkohalkaisija: 18.15mm
sisähalkaisija: 9.9mm

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Et ole käynyt kumia näyttämässä Tiivistekeskuksessa?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

En ole käynyt kysymässä, mutta mielelläni tietäisin oikean auto mallin mistä koko systeemi on kotoisin, se helpottaa huomattavasti kun voi mennä varaosaliikkeen tiskille tilaamaa osia. Mielellään käytän juuri oikeita osia, kun melkein oikeita.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Ei löytynyt Benditalian sylinteriä purettuna, GTV6:n raadossa näytti olevan suht samanlainen, laitoin albumiini kuvan tästä. Numero on 1409345 ?
75 1.6:ssa oli ATE:n sylinteri jossa luku 19, lienee halkaisija.
75 3.0:ssa Benditalia, numerosta ei saa selvää.
75 TS, myös Benditalia.
Alfetta GT, tässä myös Benditalia, eri numerot.
Noilla voisi päästä alkuun. Motonetissa näyttää olevan tarjolla ainakin jotain.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kiitos valtavasti vaivan näöstä!

1403845 on numero pääsylinterissä, GTV6 näyttäisi osuvan aika hyvin, numeroiden ero voi olla vain tuo miten säiliö on kiinnitetty?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Asiat eivät ole helppoja tai yksinkertaisia...

Eli tuo 19 on todellakin se halkaisija ja etsimäni osien halkaisija on 17.5mm eli vielä ei löytynyt...

Tässä kuva uudestaan:
Kuva
Työntömitassa oleva kumi on muuten tasainen mutta ulkokehä on puolipyöreä.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Tuli mieleen että tällä palstalla olisi tietoa tähän kysymykseen, kun Alfassa on paljon näitä hydrauli kytkimiä:

Onko teillä kokemusta siitä että vaihtaa kytkimen työsylinterin "jarru"letkuksi teräspunosletkulla olevan, joka ei siis anna letkun seinästä yhtään periksi?

Muuttuuko kytkin tuntuma miten?
Vai kannattaako jatkaa normaalilla uudella kumiletkulla?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Uudemmissa 105-srjn Alfoissa, joissa on roikkuvat polkimet on aivan samannäköinen kytkimen pääsylinteri. Itsellä on vanhempi malli, joten en osaa sanoa onko mitat samat.
Giulia Super -69

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, muistelisin että Spiiderin roikkuvan kytkinpolkimen jatkona olevan sylinterin sisällä olisi ollut jotakuinkin tuonnäköinen pötikkä.

Sylinteri menee joka tapauksessa uusiksi joten jos kumi on edelleen hakusessa niin voin tehdä sylkälle ruumiinavauksen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Tätä kumisarjaa ei varmasti löydy, kiitos toki vaivannäöstä.
Yritin todella etsiä niitä rinkuloita ja soitin myös eri kumifirmoihin, sillä tuloksella että sain tietooni sen että nykyään nämä firmat eivät enää tee jarruihin liittyviä osia edes tilauksesta koska kyseiset osat ovat niin ratkaisevassa tehtävässä ihmisten terveyden suhteen.

Soitin myös Ferrarille ja yritin tilata rinkuloita, no kumeja ei saa, mutta koko pääsylinterin pystyi tilaamaan. Pääsylinterille oli kertynyt hintaa 940€, eikä niitä ole varastossa Ferrarilla, vaan ne teetetään tehtaan Classiche pajalla, mikä varmasti selittää hinnan.

Ainoa jäljelle jäävä mahdollisuus on siis uusi pääsylinteri ja työsylinteri, siten että näiden suhde pysyy samana muuten voi joutua ostamaan uuden kytkinkammen.

Kun nyt tämä topicci tuli kaivettua esiin niin laitetaan uutta putkeen:
(kytkin letku kysymys on edelleen ajankohtainen) :wink:

Onko tämän näköistä vilkkua tullut eteen, voi olla myös valkoinen (pakkivalo?)
Kuva

...Jaa, miksi näitä kyselen no siksi että nämä osat, kuten tuo kytkin sylinterin kumit on tehty Unobtainiumista joka on maailman harvinaisin alkuaine ja tietenkin siitä nämä osat on valmistettu, Wikipedia kertoo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unobtanium

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

On kyllä mystistä 8)
Kimmo

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kävin eilen tallilla pikaisesti kääntymässä ja vilkaisin sitä Spiderin kytkimen pääsylinteriä, kyllä se näyttää juuri samalta kuin tuossa kuvassa. Kyljen teksteistä en saanut selvää.

Jollei hommalla ole päivän päälle kiire niin yritän päästä purkamaan pääsylinterin tuossa kolmen viikon päästä, silloin saan männästä mitat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

No, ei ole kiire. Kiitos kovasti!
Ja toivottaasti tästä ei ole haittaa tai ylimääräisiä ongelmia.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

ykkös korin golfista tuo vilkun lasi? tai kakkos kori? mittaappa.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

unknown kirjoitti: (kytkin letku kysymys on edelleen ajankohtainen) :wink:
Enpä ole koskaan kokeillut autoa, jossa kytkin on teräspunosletkulla. Veikkan, että tuntuma kytkimeen on aika suora teräspunosletkulla eli samanlainen kuin teräspunosjarruletkuilla autossa, jossa ei ole jarrutehostinta. Kaikki pienetkin levyn kieroudet ynnä muut ravistamiset tuntuu polkimeen hyvin. Siitä sitten tykkää tai ei.
Giulia Super -69

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

unknown kirjoitti:Ja toivottaasti tästä ei ole haittaa tai ylimääräisiä ongelmia.
No problemo, se sylinteri kun on joka tapauksessa vaihtolistalla. Täytyy vaan jostain keksiä paineilmaa että saan männän pihalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

unknown kirjoitti:Kiitos valtavasti vaivan näöstä!

1403845 on numero pääsylinterissä, GTV6 näyttäisi osuvan aika hyvin, numeroiden ero voi olla vain tuo miten säiliö on kiinnitetty?
Eilen pyörittelin yhtä 75:n kytkimen pääsylinteriä käsissä ja siinä numero on 1403645 tai 1403845. Ulospäin se on ainakin ihan saman näköinen kuin tuo sinun kyselemä osa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Nyt iski paha nakki
Osa numero 53 on mennyt rikki:
http://www.eurospares.co.uk/userImages/ ... 88_033.gif
Alatukivarren rungonpuoleinen pää, onneksi kyseessä on prässättu laakeri eli tälläinen:

41mm ulkohalkaisija eli vastaava kuin tällaisessa, mutta reikä on 17mm.
Kuva

Kuva
Kuva

Ei kenelläkään sattuisi olemaan irtonaisia alatukivarsia mitattavaksi mitä esiintyy tällä seuraavalla palstalla:
http://www.alfabb.com/bb/forums/suspens ... tions.html

Jos alatukivarren puslalaakerit sattuisi olemaan samankokoiset.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Taitaa tosiaan olla ihan sama osa kuin 105srjn alatukivarren "rautapusla" ulkohalkaisija 41mm, reikä 17mm ja pituus 38mm
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

:shock: :shock: :shock: SE LÖYTYI !!!
Kyllä sitä on etsittykin.

Mittasitko muuten vastaavasta?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

No hyvä, että löytyi! Joo, sattui pöydällä olemaan pari puslaa ja otin mitat niistä.
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Mä en kyllä nyt tiedä mitenpäin olisi ja mitkä hymiöt tähän sopii.

Kiitos! ei tähän voi muuta sanoa.

Tietäisittevain mitenpaljon on tämän osan kohdalta sinkoillut bittejä sähköpostien muoodssa, sekä polttoainetta kulunut ja työntömitta kulunut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sain lopulta sen kytkimen pääsylinterin pöydälle:

Kuva
Kuva
Kuva

Näyttää 105-sarjalaisessa valitettavasti olevan erilainen mäntä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kiitos vaivan näöstäsi, ei muuta kuin pitää vaihtaa koko systeemi...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rasviksella nimimerkin veroisen sormet!

Mielenkiintoista osahunttausta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaisikohan tuo 105-sarjan pääsylinteri kumminkin toimia, männän halkaisijahan on sama kuin sinun autossasi? Sillähän ei luulisi olevan mitään tekemistä mitoituksen kanssa onko kumeja yksi vai kaksi peräkkäin.

Voin mittailla kiinnityksen mitoitusta jos haluat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Onko tuo Spiderin pääsylinteri Ate vai Benditalia? Mulla on muttereina Aten ja Benditalian sylinterit. Atessa on samanmallinen mäntä kuin Rasviksen kuvissa ja Benditaliassa taas samanlainen kuin Unknownin kuvissa. Niin ja 75:ssa toi sylinterin halkaisija on 19mm.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aten mutikka se taisi olla, täytyypä tarkistaa kun pääsen tallille asti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

rekisterikilven valot ja muovinen pidike niille;
Kuva
Näyttääkö tutuilta?

Käsittämätöntä kuinka nuo voi ruostua niin pahasti että alkoi jo polttamaan sulaketta autosta... Onhan sillä jo ajettu 30tkm ja vuosimalli on 1986, mutta silti.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaa allekijroittaneen GTV6:ssa olla samanlaiset kilven valot..

uudet saa vaikkapa e-baysta tai OK-partsilta

http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-ALFETTA-G ... 0595986647

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kiitos paljon!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pari osaa peräisin Maserati 430 -90
Liitteet
Puhaltimen etuvastus
Puhaltimen etuvastus
IMG_0446.jpg (355.07 KiB) Katsottu 11387 kertaa
Puhaltimen etuvastus
Puhaltimen etuvastus
IMG_0445.jpg (470.81 KiB) Katsottu 11387 kertaa
Automaatti-ilmastoinnin ohjainpaneeli. Alanurkassa lukee Borletti.
Automaatti-ilmastoinnin ohjainpaneeli. Alanurkassa lukee Borletti.
IMG_0440.jpg (379.24 KiB) Katsottu 11387 kertaa

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Etuvastuksen olettaisin löytyvän jostain autosta, voi olla mikä vaan eurooppalainen...

Nuo ilmastoinnin säätimet on tutun näköisiä, en nyt vaan saa päähän mistä...
Epäilisin että kyseessä on busseihin ja kuorma-autoihin myytäviä yleismallin laitteita, jostain vanhasta ilmastointilaite luettelosta voisi löytyä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lämppärin vastukseen saattaisi apuja löytyä elektroniikkakomponentteja myyvästä kaupasta. Ei siis juuri samanlaista murkulaa, mutta tehovastuksia joilla kärvähtäneen kiekuran voisi korvata.

Itsellekin tuli tuosta lämppärin paneelista mieleen turistibussien namiskuukelit. Mikähän koritehdas olisi käyttänyt tuollaista? Salvador Caetano, Alfredo Caetano, Jonckheere, Bova, Irizar tms.? Suomalaisilta Carrukselta ja Lahden Autokoriltakin voisi piruuttaan kysäistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mutt
Viestit: 5444
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lancia Y10:n puhaltimen etuvastus ei ole tasan saman näköinen, mutta olisi varmasti helposti sovitettavissa. Näin ulkomuistista pitäisi vastusarvojenkin osua lähelle.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Netti auttaa kyllä ihmeen paljon näissä harvinaisempien autojen harrastamisessa, esimerkiksi itse painiskelen juuri jarrupääsylinterin kannssa:
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... allaan.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... valmis.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... jasili.jpg

Kolme tuntia netin syöväreissä ja lopulta löysin oikean 25,4mm sylinterin;
Fiat campangola AR 76
Putkien lähdöt on ensimmäisen mallin Ducatossa toiseen suuntaan ja sillä nyt mennään... Joskus pitää tehdä poikkeus näissä autoissa.

On esimerkiksi mahdollista että osat loppuu, kuten kävi yhdessä Ferrarin mallissa, minkä etuvilkku/parkki/flashing lights yhdistelmä umpio on nyt loppu, niitä ei saa enää mistään ja Ebayssä olisi linssit myytävänä 4000€ kpl. Tein juuri pleksi suojat umpioiden eteen, kun noita kiviä kuitenkin kadulla on.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

mutt kirjoitti:Lancia Y10:n puhaltimen etuvastus ei ole tasan saman näköinen, mutta olisi varmasti helposti sovitettavissa. Näin ulkomuistista pitäisi vastusarvojenkin osua lähelle.
Fiat forumilla on juuri myynnissä osiksi tuollainen Y10:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=26331

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

mutt kirjoitti:Lancia Y10:n puhaltimen etuvastus ei ole tasan saman näköinen, mutta olisi varmasti helposti sovitettavissa. Näin ulkomuistista pitäisi vastusarvojenkin osua lähelle.
Vein vastuksen alkuviikosta varaosaliikkeeseen, tänään tuli soitto että löysivät yhden aika lähelle vastaavan, kävin hakemassa ja oli ulkomitoiltaan vähän isompi. Sopii kuitenkin paikalleen. Kuitissa luki Lancia Y10 ;)

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kokeillaas tälläistä polttoaineanturia, onko tullut vastaan pre 1980 autoissa?

Kuva

Kuva
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Vielä toinen samaan syssyyn; Keskuslukituksen moottori ovesta, mutta missä autossa on samanlainen?
Kuva
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mielestäni minulla on jossain tuollainen bensamittarin anturi, en ole varma mistä se on kotoisin, mutta veikkaan Alfettaa.
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Onko ihan samanlainen? Voisitko luopua?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ei ainakaan -83 sedan alfetassa ollut tuollaista anturia. Muistuttaa 75 anturia. Se tosin on kokonaan muovia ja kiinnitys ei täsmää.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

unknown kirjoitti:Onko ihan samanlainen? Voisitko luopua?
En ole varma onko ihan samanlainen, ainakin uimuri on alumiiniputkessa ja muistuttaa kovasti tuota sinun laitetta. Katson osaa huomenna tarkemmin ja palaan asiaan.
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja unknown »

kiitos
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

unknown kirjoitti:Kokeillaas tälläistä polttoaineanturia, onko tullut vastaan pre 1980 autoissa?

Kuva

Kuva
Cromassa muistaakseni on tuo anturi samanlaisessa tötterössä (-86)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tunnistatko tämän osan?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tämmöinen anturi löytyi, taitaa kuitenkin olla pitempi ja muutenkin hiukan erilainen. Putkiosan pituus 27cm ja asennusreiän halkaisija 71.5mm. Kuten kuvasta näkyy osa on käytetty ja siinä on pari kolhua, kannessa teksti Veglia Patented, putki on paikallaan kolmella muovikynnellä ja sen saa liu'utettua pois painamalla kynsiä sisään.
Liitteet
2013-12-05 20_13_37.jpg
2013-12-05 20_13_37.jpg (83.32 KiB) Katsottu 7308 kertaa
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin