vielä 164ts öljyasiaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

vielä 164ts öljyasiaa

Viesti Kirjoittaja HerraR »

kyselin tuossa aiemmin mikä mahtaisi olla hätänä kun öljynpainemittari näyttää kovin alhaisia lukemia. Tarkkailtuani enempi olen huomannut, että kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle, paineet ovat ok eli noin 2 bar tyhjäkäynnillä mutta koneen lämmettyä tipahtavat sitten melkein nollille. Viittaa vissiin öljypumpun eikä anturin vikaan?

Millainen homma tuon öljypumpun vaihto mahtaa olla? Itselläni on rajalliset korjaamotilat joten esim konetta en pysty pois nostamaan. Mitähän maksaa suunnilleen työn teettäminen korjaamolla? Mihin kannattaa Hesassa viedä?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Öljypumppu maksoi 288 euroa ja työt oli muistaakseni noin 400 euroa.

Hihnat ja vesi- ym pumput pitää purkaa ja se moottorin pääty täytyy ottaa irti. Öljypumppu on siinä päädyssä sisäpuolella tietenkin. Moottoria ei tarvitse irrottaa, mutta muistaakseni edestä katsottuna edessä vasemmalla oleva moottorituki pitää ottaa pois.

Öljypumpun saamisessa Delta-auton kautta kesti viime keväänä 3 kk.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: vielä 164ts öljyasiaa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HerraR kirjoitti:Tarkkailtuani enempi olen huomannut, että kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle, paineet ovat ok eli noin 2 bar tyhjäkäynnillä mutta koneen lämmettyä tipahtavat sitten melkein nollille. Viittaa vissiin öljypumpun eikä anturin vikaan?
Minusta 2 bar tyhjäkäynnillä ei ole OK kylmälle koneelle. Kyllä kypsä anturikin oireilee noin, painemittarin näyttö putoaa tasaisesti koko alueella. Sinuna vaihtaisin ehdottomasti ensin sen anturin, on tosi helppo ja halpa remppa öljypumpun vaihtoon nähden ja sitä paitsi tyyppivika.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ehdottomasti anturikauppaan ekana. Erittäin yleistä että anturi menee, onpa käynyt niinkin että sekä merkkivalon että mittarin anturit menevät miltei yhtä aikaa.

Niin ja jos ei merkkivalo pala, niin se vielä vahvistaa epäilyksiä mittarin anturin kunnon suhteen. Tai sit on merkkivalon lamppu palanut, niinkuin eräällä oli joskus... *viheltelee*
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

jep, anturikaupassa käväsin jo alkuviikosta ja huomena palikka vaihtoon. Motonetistä alle 30 rahaa, nimeltämainitsemattomalle korjaamolle joka ei olllut DA kun soittelin niin pelkkä osa noin 100...kummasti motivaatiota omatoimisuuteen.

Öljynpainemittarin anturi löytyy kuulopuheiden mukaan oikealta alhaalta, olisiko tarkempia vinkkejä kannattaako purkaa jotain sälää edestä ruuvailun helpottamiseksi?

Merkkivalo lienee jees, kun käynnistäessä toimii - tai testinapilla.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mikäli samassa paikassa kuin 75:ssa, niin löytyy jotakuinkin imusarjan oikeanpuolimmaisen putken alapuolelta, eli vaihdelaatikon puolelta.

Jos saat avaimen mahtumaan sinne, niin ei varmaan tartte irrotella paljonkaan, että saat vaihdettua.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Abarth kirjoitti:Mikäli samassa paikassa kuin 75:ssa, niin löytyy jotakuinkin imusarjan oikeanpuolimmaisen putken alapuolelta, eli vaihdelaatikon puolelta.

Jos saat avaimen mahtumaan sinne, niin ei varmaan tartte irrotella paljonkaan, että saat vaihdettua.
Samalla kohdalla on 164:ssäkin. Ei tartte irroitella mitään. Vaihtotyö n. 5 minuuttia.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Vastaa Viestiin