Ts:n fiksausta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Ts:n fiksausta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Sain eilen tarpeekseni korvia raastavasti vinkuvasta etujarrusta ja mykästä öljynpainemittarista.
Jarru laahasi koko ajan niin, että hitaassa alle 30km/h vauhdissa kuului erittäin ikävä ulina, joka kiinnitti jo jalankulkioidenkin huomion. :oops:

No jarrusatula auki ja mäntiä liikuttelemaan. Ulompi liikkui ihan kivasti, mutta sisempi ei mitenkään. Otin jarrupalat pois ja hirtin paremmin liikkuvan männään vinkalla kiinni ja eikun pedaalia pumppaamaan.
Siinä hetken poljettuani jarrua, tunsin polkinen kevenevän ja ajattelin, että jumahtanut mäntä lähti liikkeelle.
Ei lähtenyt mäntä, mutta vinka vääntyi :shock:
Pari vinkaa siinä sitten vääntyi ja yksi isompi katkesi eikä jumahtanut mäntä vieläkään suostunut tulemaan ulos.

No lopulta tein parista lattaraudasta ja m10 -pultista järeämmän puristimen ja jo alkoi ulompi mäntä pysymään aisoissa pumppauksen aikana. Nyt sain myös jumahtaneen männän ulos :)
Hoonasin sylinterin ja hioin männän syöpymät hienolla hiontapaperilla.

Uudessa Australialaisessa pbr:n tiivistesarjassa oli aika heikon näköiset suojakumit männille ja satulan puoliskojen väliin tulevat o-renkaat olivat liian suuria. Kaikenlisäksi o-renkaita oli vain kaksi vaikka tarvetta olisi ollut neljälle :!: Tätä pbr:n etujarrusatulan tiivistesarjaa en pysty suosittelemaan kenellekään !

Kun olin saanut jarrut kasaan siirryin konehuoneen puolelle tutkailemaan ö-painemittarin anturin vaihtoa. Tallin nurkassa jököttävästä varamoottorista näin, että anturi sijaitsee aivan moottorin takaosassa. Kattelin, että eihän sitä saa elävä erkkikään vaihdettua kun on kaikenmaailman imusarjat ja muut letkut+ putket edessä. Anturia ei kunnolla edes näkynyt!
Hetken tuumailtua irroitin alemman virranjakajan kannen ja pujotin riskin händärini imusarjan alta anturia tunnustelemaan.
Sain avaimella yllättävän helposti otteen anturin kannasta. Anturi lähti hyvin auki ja ei muuta kun uutta anturia tilalle, joka löysi paikkansa yllättävän kivuttomasti ottaen huomioon, että näkyvyys kohteeseen oli täysi nolla.
Tarvikeanturissa oli 17mm. kanta kun taas orkkiksessa 14mm. Tarvikeanturissa oli myös pienempi reikä, johon paine menee.

Koneen ollessa kylmä mittari näyttää tyhjäkäynnillä n. 6bar ja ajossa n.7-8bar.
Lämpimänä vastaavasti n.4bar ja 6-7 bar.

Eilen ajaessani jarru kuitenkin vielä hieman vinkui, mutta tänään töihin ajellessani ylimääräisiä ääniä ei kuulunut.
Ei auta muuta kuin katsoa ja toivoa.


No niin... tulihan löpistyä :) Saattoi olla hieman epäselvä ulosanti kun ajatus ei heti näin aamutuimaan kulje, mutta toivotaan, että joku edes tajusi jotain...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ts:n fiksausta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Ei lähtenyt mäntä, mutta vinka vääntyi :shock:
Pikkuvikoja, sano. Herra E:n Bemwee 323:n etusatulan mäntiä irti pumpatessani halkaisin koko satulan. Oli hiukan jumissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin