Kuusnepa ts käyntiproplemissimo ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Kuusnepa ts käyntiproplemissimo ?

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Kaks kertaa kostealla kelillä ilmennyt proplemissimo.
Tollasen 70-80km. toimii kuin singeri isoa märkää tietä ajellessa.
1-2 tunnin seisotuksen jälkeen kun lähtee ajeleen taas tuolla märällä kelillä pääsee 30-40km. ja sitten alkaa rynkyttää pata.
Kaasua kun antaa niin meinaa sammua, jos on vauhtia niin tasakaasulla melkein käy normaalisti.
Rynkytys on sitä luokkaa et käyköhän edes kahdella.
Hmmm... mitenköhän noi ts:n puola sydeemit vaikuttaa käytiin jos toiset tulpat tippuu pelistä pois ajon aikana eli paljonko vaikuttaa koneen käyntiin ?

Ilmamäärämittariko se "ryönääntyy" vaiko mikä kele ?
Jos taas seisottaa 15-30min. niin toimii 10-20km. ja taas alkaa rynkyttää eli meinaa käydä ja ei meinaa.

Paisuntasäiliössä on veden seassa ollut sitä mönjää mut eihän sen pitäis vaikuttaa.

Tuupaiskohan öljynhuohotin sydeemi liikaa höyryjä ?

Eilen tuli sitten pyyhkijäprojektikin. Tihkuasennossa jäi pyyhkimet puoliväliin ja karmee jurina kuulu. Käsin sai käännettyä pyyhkimet perusasentoon.
Hidas ja nopea toimii.
Taitaa olla koneiston nivelet aikas nihkeessä rasvassa taikka jotain, no pitää silmäillä.

Että tällästä Alfan kanssa tällä kertaa :)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Hmmm..... aamusta 20km. melkein kokomatka tasakaasulla mitä nyt hiukan hidastelua 60 alueella.
Sitten kun piti kääntyä koulunpihaan niin jopas alko taas rynkyttämään :(

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Vai rynkyttää, mutta odotas pakkasia, niin tuntuu, että tekarit lähtee :wink: .

Mutta se ilmamäärämittari on kyllä syytä puhdistaa jollakin elektroniikan puhdistukseen tarkoitetulla aineella (hapettumat poistavaa). Niin ja se liitin siinä kupeessa, se WD40 voipi auttaa siihen, tosin kannattaa katsoa, ettei siellä ole niitä "kamalia" hapettumia.

Ja samalla kun niihin sähköhommiin alkaa niin siinä moottorin edessä on ne relekokoelmat (3 kpl kokoelmia). En nyt muista mikä mihinkin vaikuttaa, mutta ne kaikki kannattaa avata puhdistaa ja voidella (WD40). Älä unohda releissä olevia sulakkeita.

Lisäksi kannattaa avata se huohotinjärjestelmä kokonaan ja puhdistaa, myös ne letkut. Vaikka vika ei siitä johtuisikaan niin varmuuden vuoksi, jotta ei talvella jäädy.

Tulpat, pyörijät yms. olet jo varmaankin katsonut, joten kyllä se siitä rauhoituu.

Toivottavasti auttaa
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Vai rynkyttää, mutta odotas pakkasia, niin tuntuu, että tekarit lähtee :wink: .

Mutta se ilmamäärämittari on kyllä syytä puhdistaa jollakin elektroniikan puhdistukseen tarkoitetulla aineella (hapettumat poistavaa). Niin ja se liitin siinä kupeessa, se WD40 voipi auttaa siihen, tosin kannattaa katsoa, ettei siellä ole niitä "kamalia" hapettumia.

Ja samalla kun niihin sähköhommiin alkaa niin siinä moottorin edessä on ne relekokoelmat (3 kpl kokoelmia). En nyt muista mikä mihinkin vaikuttaa, mutta ne kaikki kannattaa avata puhdistaa ja voidella (WD40). Älä unohda releissä olevia sulakkeita.

Lisäksi kannattaa avata se huohotinjärjestelmä kokonaan ja puhdistaa, myös ne letkut. Vaikka vika ei siitä johtuisikaan niin varmuuden vuoksi, jotta ei talvella jäädy.

Tulpat, pyörijät yms. olet jo varmaankin katsonut, joten kyllä se siitä rauhoituu.

Toivottavasti auttaa
Noi olikin mielessä tsekata vkl:nä.
Kunhan päästelin paineta naputelessani.

No tuleehan sitten infoa kun saa tehtyä että auttaako ja onko paikat ryönässä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Toisen sytkäpuolen putoaminen pelistä ei ole mitenkään kriittinen juttu, tuntuu lähinnä ohuena alavääntönä ja heikompana huipputehona. Pitäisi kyllä silti käydä ja vetää suht tasaisesti.

Onkohan bensansuodatinta "koskaan" vaihdettu? Asustaa pohjassa oikean takapyörän etupuolella.

Ilmamäärämittari kantsii tosiaan puhdistaa. Toinen reiluakin rynkytystä aiheuttava on imuvuoto, jospa jonkun letkun kiinnitys elää sen verran että pääsee välillä sitä kautta haukkaamaan raitista ilmaa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toisen sytkäpuolen putoaminen pelistä ei ole mitenkään kriittinen juttu, tuntuu lähinnä ohuena alavääntönä ja heikompana huipputehona. Pitäisi kyllä silti käydä ja vetää suht tasaisesti.

Onkohan bensansuodatinta "koskaan" vaihdettu? Asustaa pohjassa oikean takapyörän etupuolella.

Ilmamäärämittari kantsii tosiaan puhdistaa. Toinen reiluakin rynkytystä aiheuttava on imuvuoto, jospa jonkun letkun kiinnitys elää sen verran että pääsee välillä sitä kautta haukkaamaan raitista ilmaa?
Tuo bensansuodatin meneekin vaihtoon jossain välissä.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Mulla Oli joskus 164:ssa samanlaisia oireita. Nykimistä, tyhjäkäynnin häviäminen ja ajoittainen älytön bensankulutus. Mulla homma korjaantu, kun tein moottorille suoran huohotusputken ja tukin imuputkesta alkuperäiset reiät. Alfalla oli ajettu 350tkm ja huohotukset oli sitä luokkaa että ilmin läppä oli aina jumissa...

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Kuinkas se rikaistin tuossa 164:ssa olikaan,oliko siinä sellainen lisäilmaluistimen tapainen mötokkä,joka ohjaa tyhjäkäynnillä ilmaa kaasuläpän ohi ?

Joissakin autoissa tuollainen ainakin on ja jos se jumiutuu liiaksi auki,niin auto saattaa käydä turhan rikkaalla,mutta tuo kai vaikuttaisi lähinnä siten,ettei se kävisi lämpimänä tyhjäkäyntiä oikein.

Helvetti,että tuo muisti on lyhyt,olen tuon 164:n systeemit purkanut ja puhdistanut useita kertoja,mutta kun olen viime aikoina rassannut enemmän ranskalaisia patonkeja,niin en jaksa muistaa miten se 164:ssa oli.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Oli se ilmamäärämittari aikas ryönänen, voi olla et jumitteli kun huohotimen kautta oli tullut epämääräisä kikkareita.
Kattoo ny kun saa tuon pa-suodattimen vaihettua.
Käynti ei vielä ollut sitä mitä pitäis. Esim. 2000-2500rpm. lämpösellä koneella kun nostaa jalan kaasulta niin heivaa tuo tyhjäkäynti ja pata rökäseen lievästi pari kertaa mut käy muuten jouheesti.

Pitää vkl:n tuo pyyhkijä sydeemi ekaks laittaa atomeiksi et saa senkin pelittää.
Kyllähän toi muuten mutkun sammuttaa pyyhkijä niin viimeisen pyyhkäsyn jälkeen jää liike puoliväliin ja alkaa armoton rutina. Siihen auta muu kuin virrat pois ja käy käsin kääntää varsista paikalleen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Zenery kirjoitti:Kuinkas se rikaistin tuossa 164:ssa olikaan,oliko siinä sellainen lisäilmaluistimen tapainen mötokkä,joka ohjaa tyhjäkäynnillä ilmaa kaasuläpän ohi ?
Oikein muistat, sellainen se on.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mulla on nyt kosteilla keleillä ilmaantunut ajoittain pientä nykimistä ihan pintakaasulla ajettaessa. Lienee taas aika putsata ilmapuntari.

Puolet tulpista saa olla pimeänä, oireilee juuri noin kun joku sanoikin, eli ohut vääntö ja hiukan vähemmän tehoa. Pyörii kyllä varsin hyvin, vaikka ääni ihan hiukan muuttuukin mun mielestä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

kaikki kumitötteröt on vaihdettu,jakajan kannet,piuhat ja välillä rupee
kone hirnumaan omiaan.
Elias ilmi luultavasti hirttelee kiinni,mitähän moinen hökötys
kustantaa,164ts:ään??????
Tötteröt pesty moneen kertaan,aina huoh.öljyä luvattomasti liikaa.
Taitan kokeilla next huohotinletkun siirtoa vapaille tiputusmestoille ja
tökkiä tyhjät karhupullot ylimääräisiin reikiin.
:drinking:
164ts-89 400tkm

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

luigilitti kirjoitti:kaikki kumitötteröt on vaihdettu,jakajan kannet,piuhat ja välillä rupee
kone hirnumaan omiaan.
Elias ilmi luultavasti hirttelee kiinni,mitähän moinen hökötys
kustantaa,164ts:ään??????
Tötteröt pesty moneen kertaan,aina huoh.öljyä luvattomasti liikaa.
Taitan kokeilla next huohotinletkun siirtoa vapaille tiputusmestoille ja
tökkiä tyhjät karhupullot ylimääräisiin reikiin.
:drinking:
Kuis sun pa-suodatin ?

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Omassa 164:ssa on vedetty se öljynerottimesta tuleva huohotinletku ilmanputsarikoteloon (alunperin menee ilmolle). Tämä on ehkäissyt tuon rykimisen talvella kun öljy ei pääse jäätymään ilmossa. Ilmanputsarista näkee kyllä ryönämäärän mikä putkesta tulee, joten ei ihme ettei ilmo siitä tykkää.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Zenery kirjoitti:Kuinkas se rikaistin tuossa 164:ssa olikaan,oliko siinä sellainen lisäilmaluistimen tapainen mötokkä,joka ohjaa tyhjäkäynnillä ilmaa kaasuläpän ohi ?
Oikein muistat, sellainen se on.
ÖÖ oonkohan nyt ymmärtäny ihan väärin, kun luulin että ruiskukoneissa rikastaminen tapahtuu ihan bensamäärää lisäämällä.
itsellä oli semmoinen mielikuva että se sähköinenläppä pyrkii estään moottorin sammumista (kierrokset laskee liian alas läppä aukee)...
(No tää oli vaan mun mielikuva, ja jos en oo oikeessa niin saattepa ainakin makeet naurut) :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olli79 kirjoitti:ÖÖ oonkohan nyt ymmärtäny ihan väärin, kun luulin että ruiskukoneissa rikastaminen tapahtuu ihan bensamäärää lisäämällä.
itsellä oli semmoinen mielikuva että se sähköinenläppä pyrkii estään moottorin sammumista (kierrokset laskee liian alas läppä aukee)...
Ömh... Oikeassa olet :oops: Jotenkin onnistuin lukaisemaan tuon Zeneryn kommentin kysymyksenä "onko 164:n tyhjäkäyntisäädin lisäilmaluistityyppinen" tms. Rikastus hoidetaan tosiaan pidentämällä suutinten aukioloaikaa ruiskutuskartan arvojen mukaisesti, sytkäennakon mahdollisesta muutoksesta en tiedä. "Ryypylle" ei siis ole mitään erillistä mokkulaa, mutta tyhjäkäyntiä säätää siis se lisäilmaluisti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Olli79 kirjoitti:ÖÖ oonkohan nyt ymmärtäny ihan väärin, kun luulin että ruiskukoneissa rikastaminen tapahtuu ihan bensamäärää lisäämällä.
itsellä oli semmoinen mielikuva että se sähköinenläppä pyrkii estään moottorin sammumista (kierrokset laskee liian alas läppä aukee)...
Ömh... Oikeassa olet :oops:

Ihmettelin samaa mutta en viitsinyt sanoa mitään, mahdollisen tyhmyyteni paljastumisen pelossa :roll: . Mutta näin asia siis selkisi, tänk juu veri meni!
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Eikös se toimikkaan niin,että kun lisäilmaluistin kautta menee ilmaa kaasuläpän ohi,niin virtaus aukaisee hieman ilmamäärämittarin läppää ja siten ruiskunohjaus säätää bensan määrää suuremmaksi,vaikka kaasuläppä olisikin kiinni ?

Tietenkin mukana on lämpötila-antureita,jotka osaltaan vaikuttavat kuinka paljon ruisku "ajattelee" koneen tarvitsevan lisää bensaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Zenery kirjoitti:Eikös se toimikkaan niin,että kun lisäilmaluistin kautta menee ilmaa kaasuläpän ohi,niin virtaus aukaisee hieman ilmamäärämittarin läppää ja siten ruiskunohjaus säätää bensan määrää suuremmaksi,vaikka kaasuläppä olisikin kiinni ?
Tietenkin mukana on lämpötila-antureita,jotka osaltaan vaikuttavat kuinka paljon ruisku "ajattelee" koneen tarvitsevan lisää bensaa.
Kyl kyl. Seoksen kannaltahan on yks hailee mitä reittiä ilma koneeseen pääsee, kunhan imuilman määrä mitataan ilmamäärämittarilla. Seos säädetään sitten ruiskutuskartan mukaisiin arvoihin mm. lämpöantureiden lukemien perusteella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Tollasta möhnää tuli kun putsas ilmamäärämitttarin ja sen kumiin sisuksen mikä menee imusarjalle.
Tuossa on vain osa mönjästä.
Oli kerääntynyt läpän kohdalle ja muuallekin, varsinkin tuossa läpän kohdalla oli pieni kynnys mönjää.
En tiedä jumittiko siitä.
Läpässä oleva reikä oli ummessa.


Puhdistusaineena käytin Chemsearchin Swish Extraa jota on sprayputelissa.
Puhdistaa ja voitelee sähkölaitteet.
Sanoisin että tehokkaita tölkkitavarana olevaa ainetta tuohon tarkoitukseen mitä on minulle tullut vastaan.

Tuota tarvinnut kuin sinne päin ruikkia niin möhnät sai kyytiä.
Viimeksi muokannut HOTA, 27 Tammi 2004, 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HOTAKAINEN kirjoitti:Tollasta möhnää tuli kun putsas ilmamäärämitttarin
Menit sitten laittamaan sen mönjän kahvikuppiisi vai mistä toi kuva on otettu??

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Rolle kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Tollasta möhnää tuli kun putsas ilmamäärämitttarin
Menit sitten laittamaan sen mönjän kahvikuppiisi vai mistä toi kuva on otettu??
Pesuvati.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Hmmm... eilen taas alkoi rynkyttämään 20km. lenkin jälkeen kun pakkanen kiristy -15 asteen paikkeille.
Täytyy tuo kylmäkäynistys mokkula vielä putsata mikä on imusarjan kyljessä, mutta epäilen ettei tuo siihen vaikuta.
Sais nyt tuon pa-suodattimenkin vaihdettua.

Saiskohan liikaa kylmää ilmaa putsarin kautta ja aiheuttais läpän jumittumista eli pitäiskö laittaa tuo pelkkä pakosarjan kyljestä tuleva imuilma käyttöön.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HOTAKAINEN kirjoitti:Täytyy tuo kylmäkäynistys mokkula vielä putsata mikä on imusarjan kyljessä, mutta epäilen ettei tuo siihen vaikuta.
Siis tyhjäkäynninsäädin vai? Ei kai siellä mitään erillistä kylmäkäynnistysmokkulaa ole?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Täytyy tuo kylmäkäynistys mokkula vielä putsata mikä on imusarjan kyljessä, mutta epäilen ettei tuo siihen vaikuta.
Siis tyhjäkäynninsäädin vai? Ei kai siellä mitään erillistä kylmäkäynnistysmokkulaa ole?
Tyhjäkäyntisäädintä tarkoitin.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No nih. Tyhjökäyntii säätimen puhdistus ja ei mitään vaikutusta.
Tyhjäkäynti pouikkoili sinne tänne ja melkein niin alas että patakin meinasi sammua.
Seuraavaksi ilmamäärämittarin kansi auki ja tiirailemaan kuinka kärkien liukupinta voi.
Nosiellähän oli pientä "urautumista" havaittavissa ja paketti irti ja sisälle tuumailemaan.
Läpän luona oli vain kiiltävää puhdas alumiinia eli paskottumista havaittavissa ja ihan kuivakin oli.
No WD-40 ihmemömmöä pieni ruiskasu kärkien liukupinnalle ja läpän vierestä "akselille" pieni tussautus.

Mötikkä kiinni ja käynnistys.

No hepaskeikkaa nyt tyhjäkäynti oli lähes täysin paikoillaan.
Viisarin paksuuden verran huopas mut tuo sallitaan onhan padalla jo takana 240tkm.

Käppäilinpä sitten sisälle ja silloin tuli mieleen erään "Alfaspesialisti" kikka.
Ilmamäärämittain kanteen pienireikä josta pääsee tirauttaan tuota WD-40 ihmemömmöä kun alkaa taas tuo kulunnut liukupintakontakti tökkimään.

Tuota WD-40 tuo "Alfaspesialisti" käytti kaikkiin sähkölaitteisiin ja kehui tuon maasta taivaaseen. Onhan tuo toiminnut aikaisemminki ja merkkiä en vaihda :)

Katsellaan taas koska alkaa "rynkyttämään" 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulle yksi autosähköjannu sanoi ettei tuonne liukupinnoille saisi koskaan ruiskuttaa mitään yleisöljyjä, tuhoaa nimittäin hiilipinnat vähitellen. Contact cleaner sopii tuonne paremmin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulle yksi autosähköjannu sanoi ettei tuonne liukupinnoille saisi koskaan ruiskuttaa mitään yleisöljyjä, tuhoaa nimittäin hiilipinnat vähitellen. Contact cleaner sopii tuonne paremmin.
No kummiskin on nyt WD-40:stä ja toimii 8)
Onko sitten hetken hurmaa niin sen näkee myöhemmin.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HOTAKAINEN kirjoitti:No nih. Tyhjökäyntii säätimen puhdistus ja ei mitään vaikutusta.
Tyhjäkäynti pouikkoili sinne tänne ja melkein niin alas että patakin meinasi sammua.
Seuraavaksi ilmamäärämittarin kansi auki ja tiirailemaan kuinka kärkien liukupinta voi.
Nosiellähän oli pientä "urautumista" havaittavissa ja paketti irti ja sisälle tuumailemaan.
Läpän luona oli vain kiiltävää puhdas alumiinia eli paskottumista havaittavissa ja ihan kuivakin oli.
No WD-40 ihmemömmöä pieni ruiskasu kärkien liukupinnalle ja läpän vierestä "akselille" pieni tussautus.

Mötikkä kiinni ja käynnistys.

No hepaskeikkaa nyt tyhjäkäynti oli lähes täysin paikoillaan.
Viisarin paksuuden verran huopas mut tuo sallitaan onhan padalla jo takana 240tkm.

Käppäilinpä sitten sisälle ja silloin tuli mieleen erään "Alfaspesialisti" kikka.
Ilmamäärämittain kanteen pienireikä josta pääsee tirauttaan tuota WD-40 ihmemömmöä kun alkaa taas tuo kulunnut liukupintakontakti tökkimään.

Tuota WD-40 tuo "Alfaspesialisti" käytti kaikkiin sähkölaitteisiin ja kehui tuon maasta taivaaseen. Onhan tuo toiminnut aikaisemminki ja merkkiä en vaihda :)

Katsellaan taas koska alkaa "rynkyttämään" 8)
no nih ja onkelma ratkaistu.. :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse otin sen mustan muovisen kannen irti.Avasin liukupinnan kaksi kiinnitys ruuvia ja siirsin liukipintoja sen verran et¨tä "kärsäkäs" hankaa eri kohtaan.Oskiloskooppi "todisti" että enää ei ollut katkoksia.Silikoonilla kansi takaisin.
Toinen tarkistettava kohde on tietty imusarjan kumit.Imuvuoto sekoittaa tyhjäkäyntiä ja aiheuttaa tasakaasulla nykimistä.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Itse otin sen mustan muovisen kannen irti.Avasin liukupinnan kaksi kiinnitys ruuvia ja siirsin liukipintoja sen verran et¨tä "kärsäkäs" hankaa eri kohtaan.Oskiloskooppi "todisti" että enää ei ollut katkoksia.Silikoonilla kansi takaisin.
Toinen tarkistettava kohde on tietty imusarjan kumit.Imuvuoto sekoittaa tyhjäkäyntiä ja aiheuttaa tasakaasulla nykimistä.
No höh kun en hokannut että sitä voi siirtää. No enskerralla sitten jos alkaa kiusaamaan.

Vastaa Viestiin