156, 2.5l v6 vm.99 ruiskunvalo prkl

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

156, 2.5l v6 vm.99 ruiskunvalo prkl

Viesti Kirjoittaja Pepee »

elikkäs mulla on tuo 156 2,5l v6 vm.99... ajelin tuossa yks päivä töistä kotia ja sitte ku käännyin pihaan niin auto sammu ku saunalyhty... no minä sen enemmän tai vähemmän riskinä miehenä työnsin sitte katokseen ja ajattelin että aamulla katon mikä prkl sille tuli.. no aamulla tiukkana ratin taakse ja avaimesta virtoja päälle niin heti kättelyyn huomaan että tuo ruiskunvalo ei sammu niinku pitäis, eli pieni välähdys havaittavissa mutta sitten se jää palamaan, eli mikäs helv. sen voi yhtäkkiä aiheuttaa `? auto ei siis lähde käyntiin ja se ruiskunvalo loistaa.. ? onko vastaavia kokemuksia tai jotain ? neuvoja otetaan innolla vastaan.. :-D

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hmm..olisiko ajonesto mennyt ja jäänyt päälle..? Minulla teki 4 vuotta sitten noin ja vika korjaantui vaihtamalla virtalukossa olevan "code antennin". Kustannus oli noin 140 e, sisältäen testauksen, uuden antennin sekä vaihtotyöt.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Itselläni on ollut vastaava tilanne.
Eli ruiskuvalo palaa ja auto ei käynnisty, pyörittää kyllä.

Minulla oli ilmamäärämittari pimahtanut, jos omaat diag softan ja kaapelit vianhaku helpottuu kummasti. Air flow virheitä tallentuu mieletön määrä jos kyseessä on viallinen ilmi.

Oli mulla toinenkin tapahtuma missä ruiskuvalo jäi palamaan, mutta silloin auto kyllä starttasi. Silloin oli kaasupotentiometrin (pelkääjän jalkatilassa) liitin huonosti paikallaan. Tuo ongelma korjaantui kun otti piuhat irti ja kytki uudelleen.

Jos ilmi osottautuu rikkinäiseksi minulta lähtee ääni alkuperäiselle (ei 100 eur tarvike) ilmille. tarvike ilmi ei välttämättä toimi oikein.. köh köh kokemusta on...

ja 2.5v6sen kanssa ei kannata innolla odottaa vika-analyysejä, ne kun osottautuu aina sika kalliiksi 8)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ilmin piuha irti ja jos lähtee käyntiin niin sehän se siellä rikkusärki. Itsellä kuoli suoraan ajossa, yhtäkkiä ajaessa vaan sammu moottori, mulla tosin ei näyttänyt ees ruiskunvaloa. Ilmin piuhan irroittamalla pääsi kotio ja vaihdolla tuli tietty kuntoon.

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

kiitoksia näistä... nyt kokeilemaan.. ! tuntuu että joka päivä jotain mutta kokeillaan.. jos sais edes sen käyntiin... jos jollain vielä lisää ideoita niin olis hyvä saada tietoon kaikki mahdolliset ettei taas tarvis viedä korjaamolle ja maksaa ittensä kipeäksi niiden kanssa ... entisen vian kanssa meni melkein vuosi ja yli 4500e t.muukkoselle, todellinen vika selvisi seinäjoella nesteellä joupissa ... korjauksineen ja osineen hinta oli 110e .. :( eli otti vähä pannuun.. jos ymmärrätte .. :D

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

niin toki siinä oli muukkosella ollessa se ongelma ettei se takkuillut siellä tai mitään vastaavaa .. :( niin vaikeahan sitä todellista vikaa on löytääkkään..

Vastaa Viestiin