sprintin jakohihna(t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

sprintin jakohihna(t)

Viesti Kirjoittaja irmeli »

onko tietoa mitä maksaa hihnanvaihto operaatio tohon autoon ja missä päin oulussa sellanen hoituis?
DA:sta kyselin niin vastaus oli tyyliin: "jos jostaki osat löytyy niin ehkä n. 600, voi olla enemmänkin, en osaa sanoa"..

ei oikein uskalla tänne jyväskylään sitä autoa 6 vuotta vanhoilla hihnoilla ajella, vaikka niillä ei kilometrejä pitäis olla kuin n. 5000...

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Oulun palstakollegat varmaan täydentävät, mutta näitä keskusteluja seuratessa on tarttunut tajuntaan Virho & Raitio, josta ilmeisemmin useilla myönteistä kokemusta.

Osia näyttäisi olevan esim. Motonetissa, jossa hihnat + kiristimet maksavat 59 euroa. Kannattaa tosin varmistaa että on oikeaa mallia, samaa hihnaa tosin tarjotaan kaikkiin tuon ikäisiin boksereihin (Sprint + 33) mutta Motonet ei aina listaa osia oikein. Samalla jos laittaa laturin hihnan ja vaikka vesipumpun niin jää vieläkin alle satasen.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tervetuloa foorumille!

Itselläni on ollut parikin Sprintiä mutta hihnanvaihtoa en ole niihin tehnyt. Rakenne on kuitenkin aika simppeli, tosin jotakin voi joutua purkaman pois että pääsee käsiksi hihnaan. Täällä löytyy tietoa varmasti tuosta Sprintin hihnanvaihdosta, joten unohda se Delta :wink: ja ota selvää missä paikallisessa korjaamossa tuo hoituu vähintään puoleen Deltan hinnasta.
Osatkaan ei pitäisi olla kalliita Sprintiin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

kuulin tuossa vähän huhua että vois olla turhaaki alkaa sellasta remonttia tekemään ku kuulemma pitäis kestää, mut jotenki epäilyttää.. aika iso pipi taitaa autovanhukselle tulla jos ei sit kestäkkään..

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Kyllä ne kannattaa vaihtaa, hapristuvat ajan myötä. Jos 1.5 sprint, niin noi motonetin hihnat 1.5 koneelle käyvät. Vaihdosta en maksaisi 150 e enempää, aika nopea homma kuitenkin. Vesipumppu vaihtoon samalla, ettei tartte vähään aikaan purkaa uudestaan. (10 v. sitten maksoi vastaava työ 500 mk.) :-D

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

pitää vissiin sieltä motonetistä ne osat tilata.. eikö niitä kaks pidä niitä hihnoja olla ja mites niiden rullien kans? :oops:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuosta linkistä saa vähän osviittaa vaihtohommaan

http://www.trofeoalfasud.com/content/view/30/81/
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

irmeli kirjoitti:eikö niitä kaks pidä niitä hihnoja olla ja mites niiden rullien kans?
Kyllä, kaksi hihnaa (samanlaiset), ja kiristimet vasen ja oikea (erilaiset).
Nyt tietysti jos edellisen vaihdon jälkeen ei ole tosiaan ajettu kuin tuo 5000 ja JOS nuo kiristäjät on edelliskerralla vaihdettu, niin silloin varmaan riittää kun uusii pelkät hihnat. Jotkut ovat sitä mieltä että bokserin kiristäjiä ei tarvitse uusia kuin joka toisella kerralla. Eihän kiristin mihinkään happane vaikka aikaa kuluisi, tosin siinäkin taitaa olla se muovinen hihnapyörä mutta ei tuon nyt luulisi ajamattomana miksikään menevän. Eivät tosin maksa kuin 23 rahaa kappaleelta, joten voi olla turhaa säästöä. Ja tosiaan vesipumppu ja laturin hihna (kiilahihna) menevät kätevästi tuossa samalla (vesipumppu ei välttämättä ollenkaan kätevästi jos on kunnolla jumissa, mutta sen vaihtaminen myöhemmin edellyttää kuitenkin jakopään purkamista joten kannattaa harkita samalla).

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

kiitos kovasti neuvoista, tyttölapset ei aina kaikkea ihan itse voi tietää :-D
nyt menee kyllä vähän ohi aiheen, mutta mistähän tuohon kesäleluun kannattais vanteita kysellä? ei oikein silmää miellytä ne puhelinkiekkovanteet...

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kyllä se kiristin voi hapantua seisoessakin, jos seistään tarpeeksi pitkään ulkona. On tuossa yksi kone projektina, jossa kiristin oli ruostunut jumiin, vaikka tuskin kovin paljoa oli kilometrejä takana. Seisonut kyllä vuosia, katollakin kasvoi jo jäkälää... Arvailisin kuutta vuotta? Pitkään seisoneessa autossa on yleensä muutakin laitettavaa, ainakin öljyt kannattaa vaihtaa ja laatikostakin tarkistaa, samoin kaikkien suojakumien ja tiivisteiden kunto. Vuosia seisseen koneen pyörittämistä en suosittelisi, jos hihnat on seisseet saman ajan.

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

suurimmaksi osaksi se on tallissa seisonut ja on sitä välillä käytetty.. viime kesänä sillä jo 1000 km ajelin ja hyvin pelas. Serkkupojalta ostin niin se on siihen jo jotain tehny ennen ku uskalsi startata ja sai katsastettua.

Vastaa Viestiin