Huvittelumaksu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja MP »

Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan. :cry:

Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...

Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?

Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
MP

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja Maho »

MP kirjoitti:Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan. :cry:

Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...

Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?

Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Kyllä se kortti on lompakossa. Yhtään sakkoa ei ole alfalla tullut, vielä...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja BSTR »

MP kirjoitti:
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja HR »

BSTR kirjoitti:V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa ;)
Olisiko noissa rinnakkaismalleissa tuollainen ero
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

ILMI menee ensviikolla vaihtoon. Toivottavasti ei tule sakkoja kun joutuu varmaan vähän testailemaan että varmasti toimii. "Konstaapeli minähän vain testasin että moottori vetää niin kuin pitääkin" :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Jep sama täällä. Tilasin uuden ilmamassamittarin ja ensviikolla pitäisi alkaa tapahtumaan... :twisted: Jos parkkisakkoja ei lueta niin yhden ylinopeussakon olen saanut, tais olla vuonna 2000 tai 01. Tässä muuten loppusitaatti: Nopea ja hieno auto symboloi rahan tuloa mutta todellisuudessa sen menoa! :mrgreen:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viime sunnuntaina

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sunnuntaina polliisit antoi meikäläisellekin pikavoiton siviilimondeonsa ohittamisesta :oops: . Kyllä vanhempikin Alfa sen verran menee, että sakoille pääsee. :lol:

33 1.7 IE -92

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Officer Cartman kirjoitti:Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...
Don't underestimate my... :bad-words:

:lol:

Sakoista jaksa enää kirjoittaa, edellisestä jo yli vuosi joten pitää nyt olla hiljaa vaan..

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja Giri »

BSTR kirjoitti:
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa ;)
GTA kyllä, mutta 2.0JTS päihittää 2.6V6:n alaväännössä! Yläkierroksilla on sitten tietty ihan eri ääni kellossa :-D

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja rim »

MP kirjoitti:Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan. :cry:

Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...

Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?

Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Niillä oli ilmeisesti aleviikot alkaneet... Pari viikko taaksepäin sain reilu 900 euroo..... :evil:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Originali kirjoitti:
BSTR kirjoitti:
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa ;)
GTA kyllä, mutta 2.0JTS päihittää 2.6V6:n alaväännössä! Yläkierroksilla on sitten tietty ihan eri ääni kellossa :-D
todisteita !! :mrgreen:
2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan :shock:
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Huvittelumaksu

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jari64 kirjoitti: 2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan :shock:
Joo.. Enpä usko minäkään tuota ilman todisteita.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuva


No niin... :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Jep, paperillahan JTS:ssä on enemmän vääntöä 3-4 tkierroksella (alavääntö vapaastihengittävässä), mutta siitä ylöspäin JTS:ssä ei tapahdukaan mitään kehitystä toisin kuin V6:ssa. Siitä se vaisuus varmasti johtuukin. JTS:ssä tosiaan huomaa tuon omituisen vääntöpiikin ja sitä yläkierrosvääntöä (mikä muuten mielestäni TS:ssä tuntuu paremmalta) jää kaipaamaan. Aivan alavääntö tyhjäkäynti-2tkierr tietysti 6-pyttyisessä on parempi, mutta sillä nyt ei ajossa (ainakaan meikäläisen maantiepainotteisessa ajossa) suurta merkitystä ole. Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin :-D

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

joo ja kyllä vääntökäyrän tasaisuus on se mikä ratkaisee tämän kädenväännön V6:lle. Omien muutamien koeajojen perusteella se vääntää kuin sähkömoottori, ja on huomattavasti mukavampi ajaa kuin esim ooppelien, VW:n tai vaikka BMW:n 6-pyttyset. Mutta ykshän tykkää äitistä ja toinen isistä...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Officer Cartman kirjoitti:Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...

Oliko se sama kullanvärinen 406, jonka itsekin ohitin vähän Hyvinkäältä etelään? Eli juuri se sama, joata tämä juttu sai alkunsa.
MP

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Originali kirjoitti: Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin :-D
Ei kai vaan moottorien ominaisuuksia ole ruvetu viilaamaan tähän suuntaan Amerikan markkinoille menoa silmälläpitäen. No toivottavasti kuitenkaan ei.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

MP: Paikka oli Hyvinkäältä ihan vähän etelään (Hämeenlinnanväylällä), kello taisi olla siinä 18. Auto oli 406, väri ei mielestäni kulta, mutta vannomaan en mene. Poliisikoulun penkiltä vastikään päässeitä nuorukaisia, yksi kumpaakin sukupuolta.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Officer Cartman kirjoitti:MP: Paikka oli Hyvinkäältä ihan vähän etelään (Hämeenlinnanväylällä), kello taisi olla siinä 18. Auto oli 406, väri ei mielestäni kulta, mutta vannomaan en mene. Poliisikoulun penkiltä vastikään päässeitä nuorukaisia, yksi kumpaakin sukupuolta.
Sama paikka ja päivä n. klo 20 eteläänpäin menossa ja tilannekin kuulosti samalta. Jäi ainakin mieleen, että 406 ois ollu kullanvärinen. Mies ja nainen - 25-30 vuotiaita. Nainen tais olla ratissa ainakin silloin. Pösön keula vaikutti jotenkin lasketulta tms.
MP

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Itse olen useita kertoja nähnyt tuossa moottoritiellä tuon kullanvärisen 406:sen jossa on nokkaa selvästi madallettu. Lisäksi niillä on nähty siviilinä Rover 75 ja Ford Sierra!

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

No eiköhän tuo sitten ollut sama 406 ja sama aisapari siellä sisällä. Nainen istui kuljettajan paikalla myös silloin, kun minulla oli kunnia vierailla heidän takaistuimellaan. Eikö niillä ole muuta tekemistä kuin jahdata viattomia Alfoja?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MP kirjoitti:Pösön keula vaikutti jotenkin lasketulta tms.
Poliiseilla oli ainakin yhdessä vaiheessa kaksi V6:sta johon molempiin tuli Konin alusta ja jotain vannettakin alle. Eli ideana taas saada muut kisailee ja sit piipaapiipaa :x

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

ja tuoko on se paras tapa edistää liikenneturvallisuutta :x
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla oli erikoinen tilanne muutama vuosi sitten prätkällä.

Ajoin Hämeenlinnasta Forssaan päin. Huomasin Honda Accordin seuraavan mua noin 20 km matkan. Mulla oli koko ajan rikesakon verran yli. Sitten 20 km jälkeen se ajoi ihan hanuriin kiinni ja jäi roikkumaan siihen. Mietin hetken että avaanko hanat. Hillitsin kuitenkin itseni, annoin kaverille ohitusmerkin. Accord meni ohi ja kiihdytti tosi kovaa suoran päähän. Muutaman kilsan päästä se oli taas mun edessä. Vähän matkan päästä nousi lätkä sieltä autosta.

Kirosin itsekseni ja valmistauduin sanomaan mielipiteeni heidän ajotyylistään. Hillitsin kuitenkin itseni ja päätin että kuunnellaan mitä heillä on sanottavana. Poliisit kommentoi kovin sanoin mun ajotyyliä, minä totesin vain että ei kai lyhytsanoisesti. Hämmästys oli suuri kun he kirjoittivat vain huomautuksen ????!!! Olin sentään ajanut yli 20 km 15-20 km/h tunnissa ylinopeutta koko ajan, ohittanut keltaisen viivan kohdalla (heidän mielestään) jne.

Olisiko syy tähän ollut siinä että se provosointi oli nauhalla auton kamerassa ?

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

No kävipähän mäihä äsken motarilla, olin tulossa töistä kauheella kiireellä ja `hiukan`oli ylinopeutta kun edessä alkoi siniset valot vilkkua, onneks ne pysäyttikin edes menevän auton. Hetken päästä se olisin ollut minä :wink: . Se oli uusi tumman sininen mondeo farmari! Turun suunnalla ei paljon enää poliisia karkuun lähetä jos peräs on se LP:n Jaguar S-type R!

Vastaa Viestiin