Aluvanteisiin pultit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Aluvanteisiin pultit

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Moro!

Eli jotakin tietoa jo löysin täältä mutta varmistelisin vielä että voiko alfan alkuperäiset aluvanteet pultata peltivanteiden pulteilla kiinni vai pitääkö olla omat pultit? Jos pitää niin missäköhän niitä myydään?

Kiitos!

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Yleensä peltivanteilla on omat pultit, niillä on erona pituus ja kartio.
Uusia pultteja saa Biltema/Motonet/ Kaikki rengasliikkeet.

Hintaa voi uudelle pulttisarjalle tulla 20-40€

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ainakin mulla käy 156:ssa samat pultit peltivanteelle ja alkuperäisalulle. Tarvikevanteet on sitten toinen juttu. Kolmessa Alfassa neljästä on ollut näin, vain 155:ssa oli aluille pidemmät pultit.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Siitähän se lähinnä on kiinni miten niiden pulttien kartio istuu sitä vannetta vasten ja pulttien pituudesta tottakai. Jos nämä asiat on kohdallaan niin kiinni vaan. Se on sitten toinen juttu jos pultit ovat ihan ruosteen ja paskan peitossa, että kehtaako niitä näkyville jättää.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hessumobiilista ostin viime keväänä pultit. Peltivanteiden pultit eivät käyny!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Yleisimmät pultin sisäkannat ovat kartio, pallokartio ja lähinnä japseissa käytetty tasakartio. Näillä pitää olla keskenään matchi ja kun työnnät pultin vanteen läpi pitää näkyviin jäädä 4 kierrettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Lehdissä kerrotaan aina silloin tällöin autoilijoista, joilta pyörät ovat irronneet ajossa väärän pulttimallin takia. Alfassakin ainakin vuoden 1999 alkuperäisten alu- ja peltivanteiden pultit ovat mitoiltaan selvästi erilaiset. Etuna on tosin samalla se, ettei renkaanvaihdossa ole vaaraa sekoittumisesta. (Itselläni on kesäkumit aluilla ja nastat peltivanteilla.)

Pienenä vinkkinä toteaisin, että varapyörä taitaa jäädä aluvanteen pulteilla väljäksi. Siksi suosittelisin pitämään yhden peltivanteen pultit mukana silloinkin kun alla on aluvanteet.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^Hyvä vinkki, eipä ollutkaan tullut mieleen! Itselläkin eri pituisia pultteja - myös aluille. Spiderissakin oli jostakin syystä liian lyhyet pultit, vaikka alumiinivanteet ovat/olivat originaalit!?!?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Pienenä vinkkinä toteaisin, että varapyörä taitaa jäädä aluvanteen pulteilla väljäksi.
Näin on myös 164:ssa alkuperästen aluvanteiden kanssa, siinä on eripituiset pultit peltivanteille, huomasin kerran vahingossa ja sen jälkeen pidin aina peltivanne pultteja autossa mukana myös kesällä...

Ero pituudessa ei ollut kovin suuri ja aluvanne ehkä jotenkuten pysyy peltivanteen pulteilla mutta toisinpäin ei onnistu kun alupultti pohjaa kiinni pyörännapaan ennenkuin peltivanne on kireällä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

http://www.rallyracefin.fi/

Vaikkapa tuolta löytyy sopuhintaan pultteja, muttereita ja levityspaloja.
Tuolla tehdään myös polyuretaanista mitä vain, vanhan mallin mukaan ;)
- Alfaholic -

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

jos joku voisi vielä ilmoittaa tuon alkuperäisen aluvannepultin pituuden.
Kierre ilmeisesti on 12x1,25mm?

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

jiiässä kirjoitti:
Pienenä vinkkinä toteaisin, että varapyörä taitaa jäädä aluvanteen pulteilla väljäksi.
Näin on myös 164:ssa alkuperästen aluvanteiden kanssa, siinä on eripituiset pultit peltivanteille, huomasin kerran vahingossa ja sen jälkeen pidin aina peltivanne pultteja autossa mukana myös kesällä...

Ero pituudessa ei ollut kovin suuri ja aluvanne ehkä jotenkuten pysyy peltivanteen pulteilla mutta toisinpäin ei onnistu kun alupultti pohjaa kiinni pyörännapaan ennenkuin peltivanne on kireällä.
Ja saattaa käydä kuten itselleni, poikani kävivät vaihtamassa kuusnepaan renkaita ja sitten soittivat kun auto liikkui ainoastaan noin 50cm eteen tai taakse.
Onneksi eivät yrittäneet ajaa sen enempää 8)

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

RockinTetsi kirjoitti:jos joku voisi vielä ilmoittaa tuon alkuperäisen aluvannepultin pituuden.
Kierre ilmeisesti on 12x1,25mm?

Taitaapi olla varsin mystinen mitta kun kukaan ei tiedä :lol: ...

Kun renkaiden vaihto tulee ajankohtaiseksi, otan yhden vanteen mukaan ja ajan vaikka jonkun rengasliikkeen pihaan ja kysyn sopivat pultit. Ainakin luulisi löytyvän oikeanlaiset

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »


Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Vode kirjoitti:Tietoa ollos hyvä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8194
kiitosta tosta :wink:

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Räpsäytinpä tänään alut alle ja noilla peltivanteiden pulteilla. Kartio näytti istuvan hyvin vanteisiin joten uskaltauduin niillä laittamaan. Täytyy jälki kiristyksen yhteydessä vielä tarkistaa, että onko pultti alkanut syömään vannetta vai ei. Vaikka enpä jaksa uskoa että se sitä söisi kun eipä se siinä mihinkään liikkumaan pääse.

Vastaa Viestiin