Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Maalis 2019, 17:16



Vastaa viestiin  [ 2726 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 51, 52, 53, 54, 55
Mi.To 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4856
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
Naputuksen lähteitä moottorissa on useita, mutta oletan tässä, että äänen lähde sijaitsee moottorin kannessa. Siellä meteliä voivat käsittääkseni aiheuttaa nokka-akselin pyöriessä MA-yksikkö ja siihen liittyvät osat, pakoventtiilien hydrauliset nostimet, alipainepumppu, ja joo venttiilitkin... . Tässä olisi varmaan oleellista tietää mitä öljyä käytät, milloin se on vaihdettu, onko MA-yksikön filtteri tarkistettu tai jopa vaihdettu, milloin jakopää on vaihdettu, paljonko autolla on ajettu jne ... . Oletko havainnut autossa muita esim kulkuun liittyviä oireita - nykimistä, tehon puutetta jne ... Onko naputus lisääntynyt ajanoloon?.

Kun naputus häviää lämpimänä / ei kuulu kesäkeleillä, niin voisin arvata, että se liittyy (kylmän) öljyn kiertoon ja sen painetta hyväksikäyttäviin osiin. Tämä olisi aika loogista, mutta ... . Varmaan joku palstalla voi antaa tarkempaakin arviota kokemuksensa pohjalta, mutta jos tuo sinua häiritsee, niin ota yhteyttä asiantuntevaan korjaamoon. Sitten vaan ensiksi kuuntelemaan oikeasti mistä ääni sieltä konehuoneesta tulee. Hieman vaikea arvata lähdettä kuvauksesi perusteella. Ja tämä kirjoitus oli sitten täysin spekulaatiota :wink: .


Eiköhän se Multiair anna tuon napseen kylmänä. Melko rumasti rapisee myös uuden Giulian kone kylmänä mutta hiljenee kun lämpiää... ja ihan uudesta tuollanen ollut eikä +70tkm aikana ainakaan muuttunut miksikään, lienee siis ominaisuus.


15 Helmi 2019, 14:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Hmmm ... en ole huomannut, että kone mitenkään erityisen huomattavasti naputtaisi kylmänäkään. Hetken aikaa soundi on toki karkeampi.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


19 Helmi 2019, 08:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3144
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Komppaus. 2x MA koneita pyöriteltynä (toki näitä hennompia malleja, pienempää turboa ja jotain siellä kattilassa sisälläkin on erilailla) - ja ovat silkinpehmeitä kylmästä kuumaan. Noh, ehkä ei silkinpehmeitä, mutta ei siellä kukaan naputa kylmänä sen enempää kuin kuumanakaan. Ehkä mulla on popit liian kovalla? Tai Ragazzon ärjyy liikaa? (Ei se ärjy, sekin on maltillinen...) Tai sitten en vaan kuule, alentuneesta kuulosta vaimo ainakin minua toistuvasti informoi. Sen kyllä kuulen.


19 Helmi 2019, 08:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4856
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Noniinno, voihan tuo uudempi 2.0 MA olla sitten vaan rapisevampi tai oma korva kriittisempi. Itse en rapisematonta MA konetta ole kuullut vaikka 1.4 yksilöt joilla ajanut on juuri uusituilla MA yksiköillä olleet :roll: Silkinpehmeäksi en käyntiä kyllä itse luonnehtisi edes lämpimänä, en tuossa isommassa enkä pienemmässä koneessa. Ulkopuolisetkin on dieseliksi veikanneet tuota omaa Giuliaa kun kylmänä laittanu rapisemaan... Ei 24v Busso tuollai äännä :mrgreen:

Mutta samapa tuo, samalla tapaa rapisi mm. bmw 320i GT kun sellaista uutena haaveilin. Eikä se rapina hyttiin kuulu Giuliassa eikä kuulunu bmw:ssä.


19 Helmi 2019, 09:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3144
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ haa - allekirjoitan n-sarjan koneesta ja vielä enemmän modernissa b-sarjan nelihakkaajassa! ”Silkysmooth”... :mrgreen:


19 Helmi 2019, 10:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^^ Minun mielestä MA-kone ei normaalistikaan ihan silkinpehmeästi käy. MiTon se ainoa selkeä naputus, joka esiintyi niin kylmänä kuin lämpimänäkin, poistui kun otin MA-yksikön pois ja kiristin insertin (whateveritiscalled) kierrelukitteen kera takaisin kierteilleen. Btw, on se minunkin korva kriittinen kaikille auton äänille :wink: . Mieluummin kuulostelen "ääniä" ja korjaan jo feelun alkuvaiheessa, kuin annan laueta.

Enpä tiennytkään, että Giuliassa on MA-kone.

^ Bemarin nelikot eivät ole koskaan olleet silkinpehmeitä käynniltään. Mulla oli aikoinaan E90 320i ja nyt tyttärellä E87 116i. Sen sijaan kunnossa olevan bemarin 6-koneen voi sanoa käyvän silkkisesti :-D

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


19 Helmi 2019, 10:21
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 521
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
^ Bemarin nelikot eivät ole koskaan olleet silkinpehmeitä käynniltään. Mulla oli aikoinaan E90 320i ja nyt tyttärellä E87 116i. Sen sijaan kunnossa olevan bemarin 6-koneen voi sanoa käyvän silkkisesti :-D


Wanhat kunnon M10 -sarjan BMW nelikot kuullostavat yhä hyviltä. Ja kuutosista suosikkini on tietysti M30.


19 Helmi 2019, 13:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Loka 2003, 15:44
Viestit: 541
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 SW 3.2, MiTo QV, (barchetta)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Mito luulee vahvasti, että takaluukku on auki koko ajan.
Onkohan se tunnistin jotenkin integroitu lukkoon? En ainakaan mitään muuta nopeasti löytänyt.
Vai onkohan tämäkin niitä kuuluisia takaluukun johtosrajan ongelmia...
Pakkasen loppuminenkaan ei poistanut ongelmaa.

_________________
159 SW 3.2, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB


20 Helmi 2019, 12:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Mun autossa oli sama merkkivalo mittaristossa. Syy löytyi johtosarjasta ja tarkemmin sanottuna yhdestä johdosta haitarikumin sisältä. Johdon väriä en muista. En jaksa uskoa tunnistimen virheelliseen toimintaan, vaikka toki onhan sekin mahdollinen. Näissä on ollut paljon johtovikoja, että mun mielestä sitä haitarikumin sisustaa kannattaisi kyllä ihan ensimmäiseksi tutkia.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


20 Helmi 2019, 14:23
Profiili

Liittynyt: 28 Huhti 2010, 07:06
Viestit: 157
Auto: Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Giulia Super -72
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Mulla oli lukon anturi viallinen, lukon vaihto auttoi. Johtovika on kuitenkin todennäköisempi vika.


20 Helmi 2019, 15:22
Profiili

Liittynyt: 25 Syys 2016, 16:11
Viestit: 257
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Ei muuta ku kolvi kädessä sitä johtosarjaa tutkimaan 8)

Iloista Mitoilua täälläkin, melkein vuoden päivät (itseasiassa TASAN) piilossa ollut iskunvaimennuksen Check Suspension -merkkivalo yllätti minut iloisesti näin vian korjaamisen vuosipäivän kunniaksi, siis ei *umalauta näiden laitteiden kanssa :lol: Kirjaimellisesti päivälleen vuosi takaperin (20.2.2018) oltiin JiiPeen kanssa ropailemassa meikäläisen Miton iskariongelmaa Kannelmäen Nesteellä ja paikallistettiin se etuiskareiden kiihtyvyysantureihin. Vika saatiin kuntoon uudella anturilla joka löytyi melkoisen etsimisen jälkeen tuurilla Ruotsalaisesta autopurkaamosta. Niitä ei saa uutena pisteosana mistään, muutamassa nettipuljussa on / oli "available" mutta kun yrität tilata niin s-postiin kolahtaa päivän-parin päästä viestiä "sorry but this item is unavailable". Ja kokonainen etuiskunvaimennin kiihtyvyysantureineen halvimmillaan ebaysta 600e / puoli :shock:

Anyway, tosiaan päivälleen vuosi takaperin ja nyt auto ilmoitti iloisesti itsestään. Teksti sekä vikaa kuvaava keltainen pieni iskunvaimennin hävisivät näytöstä 2-3 sekunnissa. On kyllä melkoista henkimaailmaa näiden vehkeiden kanssa. Menee kategoriaan seuraillaan sekä sen jälkeen kiusataan erästä forumin jäsentä... :oops:


20 Helmi 2019, 20:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6969
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
billy kirjoitti:
Ei muuta ku kolvi kädessä sitä johtosarjaa tutkimaan 8)


...ja jos ette halua tutkia sitä johtosarjaa toista kertaa turhan pian, niin:
A) paikalle kunnon kaapelia, joka kestää taivuttelua, aiheeseen löytyy vinkkejä tältä foorumilta, hakusanana robottikaapeli toiminee hyvin JA
B 1) unohtakaa se kolvi ja käyttäjää puristusliitoksia TAI
B 2) tehkää ne juotokset kohtaan, jossa johto pääsee pysymään paikoillaan ja tukekaa ne juotokset kunnolla.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


20 Helmi 2019, 21:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
@ Billy, harmillista. Saako kiihtyvyysantureita edes dealerilta?

Mulla on MES:n mukaan molemmat etuiskarien solenoidit/kytkennät rammat. Ensiksi toinen oli present koko ajan ja toinen intermittent, ja nyt sekin pysyvästi rampa. Koodit ovat:
* C1306 / Front left valve / Short circuit at ground / Present
* C1307 / Front right valve / Short circuit at ground / Present
Mitään ilmoituksia ei kojetaulussa näy, mutta DNA ei toimi. Ja tietäähän sen, että kun on vika päällä, niin alusta on sairaan jäykkä. Reippaasti jäykempi kuin entinen kivireki E90 sporttialustalla. Näillä keleillä ei huvita edes aloittaa vianetsintää kylmässä katoksessa. Olen antanut asian olla. Ei siis huvita, ei jaksa, plääh :silly:

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


20 Helmi 2019, 21:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3144
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
MiToon kyllästymistä ilmoilla? Iskarit pettää ja takaluukun johdot myös. Onneksi oma yksilö on hurjassa iskussa! :mrgreen:


21 Helmi 2019, 12:41
Profiili

Liittynyt: 08 Syys 2010, 11:27
Viestit: 910
Auto: Mito 1.4 Multiair 99kW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Joku näköjään sitten meni ja osti MiToni pari päivää sitten. Toivottavasti kävi hanskalokerossa olevan kuittikasan läpi ja luki huoltokirjan leimat siten, että ymmärsi, että autossa on vielä alkuperäisellä MultiAir-yksiköllä (8 vuotta ja risat) soiva moottori.

No ainakin viime syksynä vaihdettu rosterinen äänenvaimennin kestää pitempään kuin ko. auto.


21 Helmi 2019, 14:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
lerppu kirjoitti:
MiToon kyllästymistä ilmoilla? Iskarit pettää ja takaluukun johdot myös. ... :mrgreen:


Kyllästymistä? No, ei aivan. Muuta puuhaa tiedossa ja nämä kelit ovat liian jäykkiä siihen, että lähtisin aikuisten oikeasti pihalle repimään paikkoja auki. Takaluukku oli ja meni - kolvilla ja johdon pätkällä sain kondikseen viimevuonna jo. Ei ne muutkaan johtimet ihan neweksiä enää olleet :lol: . Olihan MiTo jo melkein puolivuotta "tiptop" -kunnossa. MiTo:n sähkökaaviot ja järjestelmäkuvaukset helpottaisivat kummasti harrastusta, mutta niitä ei ole saatavissa. Sanoisinko, että MiTo on toisinaan haasteellinen mutta edelleen mielenkiintoinen tapaus :-D.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


21 Helmi 2019, 15:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2194
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Voin kyllä suositella sitä, että jos ja kun takaluukun johdotuksessa ilmenee ongelmia, hankkii korjaussarja-johtonipun
ja updeittaa laadukkaammilla johdoilla kerralla koko hoidon.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


21 Helmi 2019, 18:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Elo 2013, 22:27
Viestit: 17
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Mito QV -11
Ex: Mito 155 -10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Noniin, 15000 km vesipumpun ja jakopään vaihtamisen jälkeen on mukava huomata vesipumpun jälleen vuotavan. Kyseessä Gatesin tuotteet.
Mito pajalla ja nyt odotellaan maahantuojan kommentteja ja korvauksia.

Kellään käynyt vastaavanlaisesti?


22 Helmi 2019, 11:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
Mulla on MES:n mukaan molemmat etuiskarien solenoidit/kytkennät rammat. Ensiksi toinen oli present koko ajan ja toinen intermittent, ja nyt sekin pysyvästi rampa. Koodit ovat:
* C1306 / Front left valve / Short circuit at ground / Present
* C1307 / Front right valve / Short circuit at ground / Present
Mitään ilmoituksia ei kojetaulussa näy, mutta DNA ei toimi ...

Nyt on kelit sen verran kohdillaan, että kävin osan vikakohteista jo poissulkemassa. Vielä ei vikaa ole löytynyt eli haarukointi jatkuu. Seuraavaksi otettava irti johtonipun liitin alustan Ecu:sta ja mitattava eteen menevät johdot. Onneksi tästä järjestelmästä on löytynyt järjestelmäkuvaus ja ecu:n johtojen järjestys. Tämän jälkeen jääkin sitten enää yksi kohde eli alustan ECU. On tämä aika työlästä puuhaa :?. Tekniikan räplääminen on jotenkin miellyttävämpää ja useinkin helpompaa.

Edit: vasemmalta pyöräholvista löytyi kolme johtoa, joista kaksi poikki ja yksi muutamalla karvalla kiinni. Jännä juttu, kun ovat olleet tiiviissä paketissa teipattuna, mutta toki heiluvassa/tärisevässä paikassa. Oikealla puolella on vain yksi poikkinainen johto. Nämä löytyivät mittaamalla ecun päästä ja etupään liittimen väliset johdot. Sittenpähän tiesi, notta mitä johtoa tarkastelee. Eiköhän se tuosta kuntoon tule.

Edit2: Kuntoon tuli. Kaikkiaan 6 tuntia vian hakua ja korjausta. Seuraavaksi sitten moottoritilan seutuvilta tulevan pärinän kimppuun. Kiihdytyksissä pärisee välillä aikalailla. En tiedä mistä johtuu, mutta eiköhän lähde kaivamalla löydy.

Edit3 28.2.2019: Mikään ei auton alla ole irti. Pärinän mahdollinen lähde on tuo jousto-osa, jonka olen kolauttanut mökkitiellä niin, että siitä kuoriutuu suojapunokset ympäriltä. No, niinpä tilasin osan tiivisteineen.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


26 Helmi 2019, 12:09
Profiili

Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Viestit: 158
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: MiTo QV '11
Vastaa lainaamalla
Viesti Mi.To
Mittaristossa näkyvä ulkolämpötila näyttää useimmiten mitä sattuu, voi olla kymmenenkin yksikköä sivussa todellisesta. Onko anturi apparin puolen sivupeilin pohjassa ja onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta, missä mahdollinen vikapaikka voisi olla?


03 Maalis 2019, 10:24
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 400
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Jontsa_ kirjoitti:
Noniin, 15000 km vesipumpun ja jakopään vaihtamisen jälkeen on mukava huomata vesipumpun jälleen vuotavan. Kyseessä Gatesin tuotteet.
Mito pajalla ja nyt odotellaan maahantuojan kommentteja ja korvauksia.

Kellään käynyt vastaavanlaisesti?


No ei MiTossa, mutta Polossa kyllä, ja vieläpä niin, että oli ihan tehdasuusi kone joka hissukseen lirutteli pumpulta vesiä ulos... kannattaa huomioida, että vika ei välttis ole osan valmistajan, asennuskin on voinut mennä fiduiksi. Riippuu tieten siitä että mistä kohtaa pumppu vuotaa.

_________________
932 937 955


03 Maalis 2019, 13:53
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Pentti kirjoitti:
Mittaristossa näkyvä ulkolämpötila näyttää useimmiten mitä sattuu, voi olla kymmenenkin yksikköä sivussa todellisesta. Onko anturi apparin puolen sivupeilin pohjassa ja onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta, missä mahdollinen vikapaikka voisi olla?


Tuosta ketjusta voisi löytyä vastausta haasteisiin.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


03 Maalis 2019, 13:56
Profiili

Liittynyt: 12 Maalis 2019, 19:38
Viestit: 1
Auto: Alfa Romeo Mito
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Alfa Romeo MiTo (2013), ohjaustehostin menee pois päältä tämän tästä (kesken ajon). Heti takaisin pelissä kun auton käynnistää uudestaan.
Onko yleinen vika ja mistä voisi johtua?


12 Maalis 2019, 19:40
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 354
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
#MeToo kirjoitti:
Alfa Romeo MiTo (2013), ohjaustehostin menee pois päältä tämän tästä (kesken ajon). Heti takaisin pelissä kun auton käynnistää uudestaan.
Onko yleinen vika ja mistä voisi johtua?

Näistä on hyvä lähteä liikkeelle

Lainaa:
The main reasons for intermittent ps failure are battery, tyre pressures and alignment


12 Maalis 2019, 19:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^^ Jos ei akun lataaminen auta taikka MES:llä ohjauksen nollakulman kalibrointi, on kyseessä todennäköisesti ohjaustehostimessa (EPS) olevan momentti/ohjauskulma-anturin vikaantuminen. Mun MiTo:ssa oli just noi oireet ja akun latauksesta/MES:llä kalibroinnista ei oikeasti ollut mitään apua. Sitä momenttianturia (torque sensor) on ihan turha lähteä itse vaihtamaan (vaikka sekin on mahdollista), jos ei ole kalibrointilaitetta. Kokeiltu on. Onhan näistä toki moottoreitakin/ohjausrelettäkin mennyt. Netistä löytyy videoita vaikka hurumycket.

Jos taikatemput ei siis auta, niin helpoimmalla pääset, kun joko tilaat korjatun sähköisen ohjaustehostimen tai lähetät sen korjattavaksi. Yksi hyvä firma, jota itse käytin on Ecutesting Briteissä. Homma toimi nopeasti. Saksassa ja Hollannissa saattoi myös olla jokunen firma. Suomesta en löytänyt yhtään. Jos lähetät korjattavaksi, niin siinä on se etu, että EPS:ssä oleva ohjelma ei aiheuta käyttöönotossa ongelmia sen ollessa koskematon. Jos hankit korvaavan osan, joko korjatun taikka purkuautosta, niin etsi se osanumerolla. Silloinkin siihen ladattu ohjelmisto on autoosi todennäköisesti oikea. Osanumero löytyy joko ePerin kautta taikka ratin alta kurkkaamalla, kun otat polvisuojamuovin ensin pois. Korvaavia osia/ korjattuja myydään myös muuallakin Euroopassa. Netti on hyvä apu. Purkuosan haittana on se, että siihen voi tulla sama vika taikka se voi jo olla siinä valmiina. Sitä kun ei mistään näe ellei vika ole tallentunut muistiin ja sitä ole luettu ennen poispurkamista. Sitten toki, kun sen on asentanut paikalleen ja tökkää MES:iin kiinni.

Täällä palstalla on jonkun verran juttua kyseisestä viasta ja löydät sitä helposti myös brittien vastaavalta forumilta (alfaowner.com). Voit lohduttautua sillä, että korjattu EPS on kuitenkin monta kertaa halvempi tapaus kuin tehdasuusi EPS taikka koneen MA-yksikkö. Tsemppiä auton kanssa :-D .

Edit: Ihan ensiksi kannattaisi lukea EPS:n antamat vikakoodit.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


12 Maalis 2019, 21:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1719
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Tasaisella ajolla esimerkiksi vakkaripäällä nopeusmittari heijaa just sen verran, että sen liikkeen juuri ja juuri erottaa, kun mittaria tuijottaa hetken. Auton nopeus ei vaihtele. Minkä pyörän ABS-anturista MiTo saa nopeussignaalin?

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


18 Maalis 2019, 21:45
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2726 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 51, 52, 53, 54, 55

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: quppe ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com