Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Tammi 2019, 17:31



Vastaa viestiin  [ 2661 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Seuraava
Mi.To 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Vieläkö koodit kiusaa vai onko QV:lla ajo yhtä juhlaa vaan?

EDIT: aloitin näemmä uuden sivun. Tiedustelu koski jäsen JiiPee'n MiTon statusta.


27 Syys 2018, 09:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^En ole sillä ajellut, kun lomaviikkona pukkaa kaikenlaista pikku puuhaa. Iltapäivällä pitäsi käydä lenkillä. Toistaiseksi ei koodeja vaikka toki vain pihassa olen autoa siirrellyt. Jää nähtäväksi, kuinka satunnaista taikka uusiutuvaa tuo on. Eräs tuttavani totesi, että koodi on vain piilomerkitys sille montako satkua sen hoitoon menee ...? :mrgreen:

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


27 Syys 2018, 12:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Asiaa tuli tänään tutkittua. Ainoa mahdollinen, mikä oikeastaan voi vaikuttaa tähän enää, on maadoituskaapelin liitos kaapelinkenkään vaihteiston päässä. Sen kun pitäisi olla suhteellisen jäykkä, mutta sen sijaan se tuntuu olevan liitoksen maisemista hieman veltto. Lienee jo karvoja poikki. Tämä kävisi hyvin yksiin Aquatican mainitseman akun notkahtamisen kanssa. Ajaessahan moottori&vaihteistopaketti pääsee liikkumaan, jolloin kaapelin liitos kaapelikenkään liikkuu. Eihän tässä muu auta kuin hakea jälleen astetta järeämpi kaapelikenkäpuristin, kun Abikolla ei saa holkkeihin kuin pintanaarmut.

Ps. Ei kellään sattuisi pk-seudulla olemaan mainitsemaani puristinta? Johdon poikkipinta-ala ollee about 25mm2 ja liittimet suhteellisen paksua tavaraa. Jotkut tuommoiset olisivat varmaan passelit.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


27 Syys 2018, 16:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13100
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^
Ei tarvitse työkaluja ihmeellisiä, jos on ruuvipenkki ja lenkkiavaimia...

viewtopic.php?p=535016#p535016

Tuossa näkyy ihan kuva. Eli lenkkiavain kiinni ruuvipenkkiin ja puristetaan lenkkiin, sitten vasaralla ja taltalla (itse käytin ihan tavallista lattapäistä tuurnaa) keskeltä puristukseen.

Voin sanoa, että tuo kuvassa näkyvä liitos on kestävämpi mitä mun kädet. Tuolloin yli 100kg elopaino ja riuhtasevalla voimalla revittynä ja ei toivoakaan, että liitos olisi antanut periksi.
Vinkistä vielä kiitokset Polforealle.

Youtubesta löytyy ihan videoita tuohon, mitenkä onnistuu... :)


27 Syys 2018, 16:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Wau, hienoa luovaa soveltamista :-D :-D :-D . Enpä tajunnut. Olin hätänen ja pihdit ovat varastossa jo. Mutta mutta, taitaapi guapelsson olla 25mm2 sijaan olla 35mm2. Siispä uudet jatkoholkit hakuun ...Ajatuksena on pätkäistä reippaasti vanhaa johdinta vaihdelaatikon päästä ja korvata se uudella. Siihen jatkoholkkia tarvitaan eli en siis uusi koko johtoa.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


27 Syys 2018, 18:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6817
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Aquatica kirjoitti:
^
Vinkistä vielä kiitokset Polforealle.


Ei jätetä noita kiitoksia minulle, itse olen sen aikoinani bongannut Fanatic Audiolta:
https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


27 Syys 2018, 19:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Uudistetun maadoituskaapelin myötä näyttäisi häröt loppuneen, joten asia lienee käsitelty. Toivon todella.

Toinen juttu. Huomasin, että vasemman vetarin sisemmän nivelen akselitiiviste päästi öljyä läpi. Ei tihkunut, vaan tippui. Noh, tiivisteen haku Nimarkista (corteco), auto pukeille jälleen, ja vetarin irrotukseen. Ei meinannu millään lähteä nivelen malja laatikosta irti. Tuli remmottua sitä pari tuntia eri menetelmin ja kokeiluin. Sen verran se liikkui mitä snap ring liikkui urassaan. Otin sitten oikeankin vetarin irti ja löin ohuella tuurnalla differentiaalin läpi sen vasemman vetarin maljan liikkeelle. Jotta kaikki ei menisi todellakaan putkeen niin sain rikki vetarin suojakumin klemmarin. Miten sekin on mahdollista :crazyeyes: . Huomenna motonettiin ja uutta yritystä. Kunpa vielä muistaisi laittaa laatikkoon öljyt kaiken tämän jälkeen. Murphyllä tuppaa olemaan on sijansa .... :mrgreen: .

Edit 29.8.: Nyt on tämäkin asia kunnossa. Eihän osat paljoa maksaneet - ehkä tuopillisen olutta, mutta tässä oli aivan hirveä työ - piti purkaa pois tieltä kaikenlaista tingeltangelia, jotta pääsi edes kohteeseen käsiksi. Kiva tehdä "töitä" raikkaassa syyssäässä :silly: .

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


Viimeksi muokannut JiiPee päivämäärä 29 Syys 2018, 20:01, muokattu yhteensä 2 kertaa



28 Syys 2018, 21:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Niin joo, yks kysymys autosähkötietäjille:

Vasemmasta etukajareiden tweeteristä kuuluu pientä sähköistä ininää kun koneessa on vähänkin kierroksia. Tyhjäkäynnillä tätä ei ilmene. Ininä tuli esikerran ajaessani monttuun pari päivää sitten. Ininä on vaihtelevaa: taajuus muuttuu aika ajoin samoin kuin korviin kuultava voimakkuus. Se ei korreloi moottorin (laturin) kierroksiin ja on ihan sama onko radio päällä vai ei. Mistähän voisi olla kyse ja mistä voisin alkaa etsiä vikaa?

Taustaa: Radiolta menee piuhat takana olevalle vahvistimelle ja sieltä etukajareille (erillissarja jakosuotimella) ja takakajareille (kaksitie). Subbari ei ole tällä hetkellä kytkettynä kun vahvistin on 4 -kanavainen.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


29 Syys 2018, 19:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Virtapiuhan ja herätteen pitää mennä kaukana (eri reittiä) rca:sta ja mielellään myös kaiutinpiuhasta. Tai sitten huolellista eristetä johtoihin...


01 Loka 2018, 18:23
Profiili

Liittynyt: 25 Syys 2016, 16:11
Viestit: 253
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Nyt olisi tyhmää kysymystä tarjolla:

-Onnistuin takajarruja herkistellessä rikkomaan sen takajarrupalojen kulumisvaroittimen (?) sähköjohdon liittimen. Mikä mahtaa olla liittimen virallinen nimi ja mistä niistä saa?


04 Loka 2018, 23:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
@Billy
Mikään kysymys ei ole tyhmä. Sen sijaan vaimolle urputtaminen on - kokemusta löytyy ja miksei uskallustakin :silly: .
Etujarrujen liitin on Amp Superseal -tyyppinen liitin, joita on massoittain erilaisia esimerkiksi Motonetissa. Takajarruista en tiedä. Anyway se liitin on jokatapauksessa yksinapainen. Hae kuvat netistä ja vertaa omaan rikkomaasi liittimeen. Muuta en osaa tässä neuvoa, kun en ole takajarruja kovin roplannut.

Edit: sitten jos tarvitset joitakin autoteollisuuden käyttämiä liittimiä, koska marmori ei myy kuin kokonaista johtosarjaa, niin silloin kannattaa tsekata Finjectorin sivut. Sieltä löytyi kaikki tarvitsemani uudet liittimet muun muassa iskareiden johtosarjaan.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


05 Loka 2018, 20:03
Profiili

Liittynyt: 25 Syys 2016, 16:11
Viestit: 253
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
@Billy
Mikään kysymys ei ole tyhmä. Sen sijaan vaimolle urputtaminen on - kokemusta löytyy ja miksei uskallustakin :silly: .
Etujarrujen liitin on Amp Superseal -tyyppinen liitin, joita on massoittain erilaisia esimerkiksi Motonetissa. Takajarruista en tiedä. Anyway se liitin on jokatapauksessa yksinapainen. Hae kuvat netistä ja vertaa omaan rikkomaasi liittimeen. Muuta en osaa tässä neuvoa, kun en ole takajarruja kovin roplannut.

Edit: sitten jos tarvitset joitakin autoteollisuuden käyttämiä liittimiä, koska marmori ei myy kuin kokonaista johtosarjaa, niin silloin kannattaa tsekata Finjectorin sivut. Sieltä löytyi kaikki tarvitsemani uudet liittimet muun muassa iskareiden johtosarjaan.



Kiitos jälleen JP:lle, tämän asian vuoksi silloin olin sinulle yrittänyt soittaakin. Tosiaan tuolla hakusanallahan se löytyi:

Kuva


08 Loka 2018, 09:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Elo 2013, 22:27
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Mito QV -11
Ex: Mito 155 -10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Heissan,

Onko kukaan onnistunut koodaamaan pois päältä "shift gear" merkkivaloa?


09 Loka 2018, 14:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Loka 2003, 15:44
Viestit: 532
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 SW 3.2, MiTo QV, (barchetta)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Dynamic-asennossa ei opasta vaihtamaan 8)

_________________
159 SW 3.2, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB


10 Loka 2018, 08:55
Profiili

Liittynyt: 03 Heinä 2016, 19:23
Viestit: 24
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Tuli myös takajarrut herkisteltyä, jos niin voi sanoa kun ihan jumissa. Kummasti kulutus putosi ja ohjauksen vetely katosi..


14 Loka 2018, 20:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Siirryin eilen Mito-kerhoon...eli lunastin punaisen QV:n vm. 2010/12 127tkm ajettuna eilen.
Tätä ketjua tuli lueskeltua pikakurssina ennen ja jälkeen koeajon. Aiemmin en Mitoa ollut edes
ajanut enkä edes diggaillut ulkomuodosta mutta näin kävi! :) Itse asiassa ensimmäinen auton
koeajo ei synnyttänyt mitään "must" olotilaa, lähinnä mietiskelyä siitä, kuinka kaukana Busson
luomasta "Alfafiiliksestä" ollaankaan.. Ykkösvaihteen kytkeytymisen epämääräisyys ei myöskään
hirveästi innostanut...kunnes sain vinkin ystävältäni Tomilta, miten ns. ongelman voi kiertää.
Mitä enemmän autossa istui, ajoi ja ihmetteli, sitä enemmän auto rupesi houkuttamaan. Vielä en
ole täysin tottunut ajatukseen että kaasupoljinta pitää oikeasti painaa myös D-asennolla että sitä
jotakin tapahtuu, kun on tottunut tehokkaiden ja vielä tehokkaampien Bussojen herkkään ajatustenlukuun..
Myös moottorin ja putkiston saundimaailma on mallia naurettava mutta tämä on käyttörieska.
Tänään nuohosin auton sisäpuolelta imurin ja muovikirkasteiden kera ja hyvältä näyttää. Uudet
lattiamatot tilasin sentään. Auto on ollut 8v ikään suhteutettuna ulkoisesti ja sisäisesti hyvällä pidolla
ja sitä pitää vaalia.
Tekniikka tuntuu olevan kunnossa ja auto on vasta katsastettu. Käytän autoa pajalla vielä tsekkauksessa
jos jotakin sanottavaa löytyisi.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


19 Loka 2018, 18:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Suuret onnittelut. Tähän hintaan ei parempaa kaupunkikippoa saa. Sympaattinen valinta.


19 Loka 2018, 19:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Kiitos. Valinta ja ostosuoritukseni nopeus yllätti tällä kertaa jopa minut. :P
"Hätä" keinot keksii. Siirryin lähemmäs nykypäivää vuotta aiemmin ja eri tavalla kuin olin ajatellut
mutta nyt tuntuu just hyvältä. Ja nimenomaan kaupunki/taajama-ajoon tämä on valittu. Tosin
D-kytkimellä bensansäästö on ööö..marginaalista.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


19 Loka 2018, 19:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2007, 09:33
Viestit: 377
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Siirryin eilen Mito-kerhoon...eli lunastin punaisen QV:n

Onnittelut uuden "Alfa Cup" voittaja auton valinnasta, kuvia tänne QV:stä.


20 Loka 2018, 08:45
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Uudella Mito-kaverilla on kysymys raadille.

Lueskelin manuaaleja ja konffailin parametrejä. Auto oli nimittäin ns. default-tilassa naviradion suhteen.
Sain edellisen omistajan kiinni, joka kertoi että koko ko. laitos oli ollut mykkänä kun olivat autosta luopuneet.
Laakkosella ovat sitten saaneet näköjään vehkeen pelittämään. Navi huutaa koodia jota ei ilmeisesti ole kun
ymmärtääkseni sd-kortti koodataan kerran ja nyt kun vehje on resetoitu, vanhaan ei ole paluuta..
Ja luultavimmin se karttatietous joka kortilta löytyisi, on ammoisilta ajoilta. Am I right?

FCA Group näköjään myy päivitettyjä ohjelmia marmoritiskin hinnoin. Onko joku kiertänyt systeemiä kopioiden
sd-kortteja tms? Sinänsä naveja on kännykät täynnänsä joten ingen problem mutta jos
tähän joku kikka kakkonen löytyisi niin kiva.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


20 Loka 2018, 20:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Törmäsin tuollaiseen sivustoon tänään mitoregister useful info. Ei jaksa muistaa olisinko tämän täällä jo nähnyt. Sivustolla on hyödyllistäkin tietoutta.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


31 Loka 2018, 22:10
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Parin kuukauden tauon jälkeen päässyt taas ajelemaan MiTolla. :-D

Onko talven osalta mitään pro vinkkejä miten välttää ongelmat ikkunoiden kanssa tai ainakin minimoida niitä (joku kunnollinen peite ja auto lämmityksessä)?

Kosteuden takia pääsi laittamaan tuulettimet max asetukselle ja hetken tuli ihmeteltyä meteliä, on tainnut lehtiä tai muuta roskaa päästä putkiin kun parkissa sai enemmän testailla puhaltimien toimintaa. Takaa vasemmalta taas takapilarin muovipaneeli osittain irroinnut kiinnityksistään (se puoli jossa on valaisin tavaratilaan), hetken tuota ihmettelin miten saisi takaisin paikalleen mutta ei pahemmin uskaltanut lähteä lyömään tuota ettei ne muovikiinnikkeet katkea kun metallia vasten täräyttää.

Sitten voisikin varata ajan vaihteiston öljynvaihtoon jos tuon ykkösvaihteen toimintaa saisi hieman paremmaksi.


01 Marras 2018, 23:20
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Ja kuitista katsottuna korjaamolla sitten laittaneet vanhan öljyn tilalle Castrol Edge Professional Longlife 5W-30 öljyä, vaikka parina eri reittinä kirjallisena että laittavat 5W-40 joka täyttää Fiat speksit.

Eli ensi viikolla sitten taas öljynvaihtoa heti teettämään. Tuolla tuskin kannattaa kovin pitkään ajella?


Viimeksi muokannut molsky päivämäärä 02 Marras 2018, 21:00, muokattu yhteensä 1 kerran



02 Marras 2018, 19:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
2 viikkoa Mitoilua takana. Pikku hiljaa rupeaa auto istumaan omaan hanskaan, ilman tietoista "työtä". Vanhan liiton Bussoista on matkaa..
Käytin autoa oston jälkeen A-Milanossa jossa etuiskareiden laakerit vaihdettiin, samalla tulpat ja vaihteistoöljyt.
Uskaltaisin väittää että epäloogisen ongelmallinen ykkösvaihde toimii nyt hieman paremmin. Täytyy vaan ihmetellä miten tuollaista
lootaa voi päästää maailmalle.. No, tulen toimeen. D-moodi on toistaiseksi ainoa moodi jolla viitsin ajaa ja mieluiten rivakasti,
jolloin ko. moodi on omimmillaan. Pintakaasukruisailu ei ole tämän auton ominaisaluetta.
Nyt pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut
Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


02 Marras 2018, 20:27
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
silverine kirjoitti:
2 viikkoa Mitoilua takana. Pikku hiljaa rupeaa auto istumaan omaan hanskaan, ilman tietoista "työtä". Vanhan liiton Bussoista on matkaa..
Käytin autoa oston jälkeen A-Milanossa jossa etuiskareiden laakerit vaihdettiin, samalla tulpat ja vaihteistoöljyt.
Uskaltaisin väittää että epäloogisen ongelmallinen ykkösvaihde toimii nyt hieman paremmin. Täytyy vaan ihmetellä miten tuollaista
lootaa voi päästää maailmalle.. No, tulen toimeen. D-moodi on toistaiseksi ainoa moodi jolla viitsin ajaa ja mieluiten rivakasti,
jolloin ko. moodi on omimmillaan. Pintakaasukruisailu ei ole tämän auton ominaisaluetta.
Nyt pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut
Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P

Mitkä vaihteistoöljyt tuli laitettua? Manuaalin mukaan SAE 75W-80 API GL-4 öljyä, mutta tuota ei oikein tahdo mistään löytyä. Itselläkin tuo ykkösvaihde ei tahdo välillä mennä päälle ja etenkin tuon Start&Stop toiminnon kanssa tuo on vähän ikävä yhdistelmä.


04 Marras 2018, 16:55
Profiili

Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Viestit: 153
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: MiTo QV '11
Vastaa lainaamalla
Viesti Mi.To
Marmorilta saa oikeaa öljyä huokeasti, olikohan noin 25 €/litra. Onneksi sitä ei mene kuin kaksi litraa. :D


04 Marras 2018, 18:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ja ^^ Olen käyttänyt Gastrolin Syntrans Transaxle 75W öljyä siitä lähtien, kun eräs vaihteistopaja sitä suositteli. Eipä vaihteisto ainakaan huonompaan suuntaa ole sen johdosta mennyt. Redlinenkin öljyä on jossain välissä käytetty, vaan en muista mitä niistä.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


04 Marras 2018, 21:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei
laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin
välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


05 Marras 2018, 19:01
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
silverine kirjoitti:
Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei
laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin
välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.

Kai se yleinen vaihtoväli olisi 3-5 vuoden tai 50-60tkm välein vaihdella, harvoin noita kyllä kukaan tekee manuaalin osalta.

Pitääpä alkaa soitella läpi korjaamoja, Öljypisteeltä sanottiin vain sähköpostin kautta ettei vaihtoa saa ilman varausta kun ei ole oikeaa öljyä ja mitään ehdotusta ei sitten sieltä suunnalta tullut että voisivat sellaista tilata jos ajan ottaa sinne. Internetin kauttakaan ei tunnu mistään löytyvän edes tuota aiemmin mainittua Castrolia. Jos Jyväs-Caravanin kautta saisi hommat hoidettua, kun ovat täällä Keski-Suomessa ainut edes Fiatiin erikoistunut marmori. :lol:


05 Marras 2018, 21:19
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^^ TCT:n manuaalissa öljymäärän tarkastus ja lisäys tarvittaessa 120 tkm kohdalla, vaihdosta ei mitään puhetta. Ei lie kolmen polkimen versiolle ainakaan enempää huolenpitoa ohjeistettu...

_________________
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.


06 Marras 2018, 07:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Taitaa olla akun vaihdon aika. MiTo ei suostunut pyöräyttämään starttia. TCT voi olla syyllinen. P:ltä ei saanut pois, keppi ei suostunut liikkumaan. Gear not available. Homma ratkesi käkkärin poistolla loivassa rinteessa. Auto liikahti parkin varaan ja jostain syystä suostui sitten pyöräyttämään starttia. Moinen oireilu viittaa world wide webbiä tulkitsemalla akun liian matalaan jännitteeseen. Josta kyllä ollut muutenkin viitteitä. Joten iltapäivällä uutta akkua sovittamaan - raportoin josko TCT siitä tokenee!

EDIT: raportoitu suuremmalla näkyvyydellä.


06 Marras 2018, 09:58
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Miten muuten akunvaihdon osalta, jos itse tekee niin onko tuossa jotain erikoista mitä pittää ottaa huomioon? Toisian sanoen meneekö vielä tässä tapauksessa vanhaan malliin, vanha akku ulos ja uusi sisään ja muuta ei tarvitse tehdä? Näyttäisi että saattaa olla jopa ihan alkuperäinen akku käytössä, tai sitten jossakin kohtaa vaihdettu samanlainen sisään.

Manuaalissa taisi olla taas maininta että saattaisi vaatia jotain kalibrointi toimenpiteitä akun vaihdon jälkeen.


07 Marras 2018, 12:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Ei ole koodattavaa mallia, ihan vanhan koulun vaihto. Jos valmistajan mielipide (käyttöohjekirja) muuta sanoo, niin ongelmia odotellessa...


07 Marras 2018, 12:58
Profiili

Liittynyt: 22 Loka 2015, 22:56
Viestit: 335
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Mito QV, 156 2.0 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Onpas vaikeaa saada huoltoaikoja. Öljypisteeseen yhteyttä ja vastattiin, mutta ei yritetty edes tarjota että "varataanko aika ja me tilataan öljyt" -ehdotusta kun totesivat että oikeanlaista öljyä heillä ei ole hyllyssä. Jyväs-Caravan ei vastannut ollenkaan kyselyyn vaihteistoöljyn vaihdon osalta. Auto-Jerryn kautta sitten kokeilua ja sieltä nopeasti tulikin Nordic Car Serviceltä tähän mennessä ainoa tarjous ja vastasivat jopa kysymykseen laitettavan öljyn suhteen. Nyt tarjous on hyväksytty Nordic Car Serviceen ja pitääpä katsoa miten asiat hoituu.

CASTROL Syntrans Multivehicle 75W-90 (Fiat 9.55550-MZ6/Ford WSD-M2C200-D2) öljyä laittavat ja katsotaan miten käy, Castrol ainakin lupailee että: "Sitä on käytetty ongelmanratkaisijana vaihtamisongelmiin alhaisissa lämpötiloissa erimerkkisten valmistajien vaihteistoissa". :-D


08 Marras 2018, 18:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
molsky kirjoitti:
Manuaalissa taisi olla taas maininta että saattaisi vaatia jotain kalibrointi toimenpiteitä akun vaihdon jälkeen.
Yep, ovien ikkunat. Niille pitää opettaa ylä- ja alarajat. Muuta ei muistaakseni tarvitse.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


10 Marras 2018, 17:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
QV:ta koeajamassa tänään Espoossa. Oli oikein asiallinen yksilö. Kaveri sitten meni ja osti pois kuljeksimasta. :wink:


10 Marras 2018, 18:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
3 viikkoa takana Ensitreffit Alttarilla - Miton kanssa. Rupeaa syventymään suhteemme. Ihan erilainen kehityskaari
kuin 156sen kanssa - täyttä lovea ensipolkaisusta tai 166sen - hillittyä järkiavioliittoa.
Vain yksi asia vituttaa tällä hetkellä Mitossa. Eikö ketään muuta? Nimittäin kuka helvetti on kehittänyt nuo etupenkkien niskatuet??

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


11 Marras 2018, 22:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Mikä siinä kehittäjässä risoo, onko se tehnyt jotain ikävää?

Täytyy myöntää etten ole huomannut erityistä rasittavuutta (tai yhtään mitään). Nyt varmaan sitten huomaan kun muistan tämän viestin. Että kiitos. :roll:


13 Marras 2018, 11:03
Profiili

Liittynyt: 25 Syys 2016, 16:11
Viestit: 253
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
silverine kirjoitti:
3 viikkoa takana Ensitreffit Alttarilla - Miton kanssa. Rupeaa syventymään suhteemme. Ihan erilainen kehityskaari
kuin 156sen kanssa - täyttä lovea ensipolkaisusta tai 166sen - hillittyä järkiavioliittoa.
Vain yksi asia vituttaa tällä hetkellä Mitossa. Eikö ketään muuta? Nimittäin kuka helvetti on kehittänyt nuo etupenkkien niskatuet??


Samaa valitin itsekin. Ne tunkee liian eteenpäin, yläselkää ei pysty nojaamaan kunnolla selkänojan yläosaan. Piirre on erityisen ärsyttävä kesäisin kun päällä ei ole (paksuja) vaatteita, takkia ja sitä rataa. Paksu untuvatakki auttaa huomattavasti, mutta tosiaan kesän t-paitakelit ja pidempi ajomatka. Ärsyttää.


13 Marras 2018, 12:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Mulla ei boltsi ota niskatukiin normaalisti istuttaessa. Pitää nojata taaksepäin, jotta takaraivo tapaa niskatukiin. No, joo, meitä on niin monenlaista vartaloa. Toivoisin toki, että niskatuet olisivat tässä mielessä säädettävät. Monessa autossa on näin ollut, vaan ei tässä. Halvalla tehty ...

silverine kirjoitti:
...pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Ei tää oikeastaan kovin meluisa ole ja ainahan oviin, takasivuihin tms jne voi vällyjä sovitella. :wink:

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


13 Marras 2018, 13:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Joo, MiTo hiukan pakottaa suht pystyyn asentoon. Kun jalat oikealla etäisyydellä polkimista, penkki oikeaoppisesti alimmassa asennossa ja ratti niin ulosvedettynä kuin mahdollista (ja alhaalla), niin ei meinaa silti ylettyä nää nysät kädet kunnolla ohjausrinkulaan! Joten aika pysty on asento eikä niskatuki ole tällöin vaatinut erityistä huomiota. Vahingossa siis epäsuhtainen vartaloni ansiosta välttänyt mokomat niskapulmat. Ja muutenkin oon niin nöyrä että leuka rinnassa ajetaan kohti uusia pettymyksiä...


13 Marras 2018, 13:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
MiTo:n torvi on äänetön. Huomasin eilen, että se ei toimi. Toimenpiteet jotka jo tehty:
* sulake konehuoneesta tarkistettu -> OK
* ratin keskiö irrotettu ja mekanismin toiminta mitattu -> OK
* virran tulo ratin keskiöön mitattu -> OK
Eipä tuohon paljoa muuta enää jää kuin itse torvi ja sen liitännät. Haaste on se, etten ole onnistunut löytämään sitä. Missä osassa keulaa torvi sijaitsee eli kummalla puolella autoa?

Edit: Äh, netistä löytyi kuva ja sen perusteella osasin katsella pienistä keulan raoista. Apparin puolelta löytyy. Se on sitten puskurin irrotusta joku päivä.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


13 Marras 2018, 16:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
^ Mulla ei boltsi ota niskatukiin normaalisti istuttaessa. Pitää nojata taaksepäin, jotta takaraivo tapaa niskatukiin. No, joo, meitä on niin monenlaista vartaloa. Toivoisin toki, että niskatuet olisivat tässä mielessä säädettävät. Monessa autossa on näin ollut, vaan ei tässä. Halvalla tehty ...

silverine kirjoitti:
...pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Ei tää oikeastaan kovin meluisa ole ja ainahan oviin, takasivuihin tms jne voi vällyjä sovitella. :wink:


Itse 179cm ruholla en löydä mitään asentoa niskatuesta joka ei kampeaisi päätä eteenpäin. Sain niskani kunnolla kipeäksi
landereissulla 300km matkalla per siivu. Kävi jo mielessä että käännän rimpulan toisinpäin mutta nopealla tarkastelulla ei taida ns.
teknisesti onnistua + olisi törkeän näköinen. Takapenkkien niskatukien raudatkin on liian kapealla.. :lol:
Katselin jo netistä josko tilaisi sellaisen lisätyynyn siihen istuimen ja niskatuen väliin, kaikenlaista on kyllä tarjolla vaan ei välttämättä
mitään erityisen tyylikästä. Ihme ettei mikään alfatuninki-pulju tarjoa mitään, vai onko joku nähnyt jossakin?

Mitä tulee meluun niin noilla 18" kesärinkuloilla motariajon möykkää en jaksa kuunnella kun kerran Boset(luurit) omistan. Ja näin niinkuin
ääni-immeisenä ihan työnkin puolesta olen kaikenlaiselle äänisaastalle allerginen. Mutta ingen problem, asiahan järjestyy aina tarvittaessa.
Hansikaslokeron kannen resonanssi tuli jo korjattua, seuraavaksi pitää ihmetellä kyynärnojaboksin natinoita. :P
Limousine 166nen oli tässäkin mielessä huomattavasti laadukkaammin tehty, ei paljon kitissyt mistään.

Nyt kohta kuukauden yhteiselon jälkeen kehittyi ensimmäinen ns. vika. Nimittäin takalasin pyyhin tykkää lähteä pyyhkimään starttauksen
yhteydessä eikä löydä normaalia pysäytyskohtaa(kaan) ilman avustusta. Mitä tsekkailin ulkomaan forumeilta niin saattaa olla takaluukun
johdotukseen liittyvä juttu? Pitää nyppiä verhoilu luukusta irti ja tutkia josko olisi vain jokin liitinjuttu tms.. Vai onko muuta tietoa?

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


Viimeksi muokannut silverine päivämäärä 13 Marras 2018, 18:21, muokattu yhteensä 1 kerran



13 Marras 2018, 16:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2596
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , C5 HDI Tourer AT ´10 sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Tuo äänimaailma ja meluttomuus on kiinni myös auton kokoluokasta, 166-luokka eli isot sedanit ja Swt
painii ihan eri sarjassa kuin pikkuautoluokan Mito. Meilläkin C5:n ja Auriksen valillä on 250 kg:n painoero...
arvaa kummassa pystyy kuuntelemaan klassista musiikkia (nastarenkaillakin) matkalla... :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


13 Marras 2018, 18:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1619
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
@Jiitee,
Mä olen pyrkinyt parantamaan äänivehkeitä, jotta nimenomaan voisi kuulla musiikista nyanssitkin. Käsitykseni on, että MiTo:n kohdalla se taitaa olla ihan turhaa puuhaa ja tulee kalliiksi auton arvoon nähden. Eikä ole takuutakaan, että se onnistuisi. Noh, butyylikumimatot (whatever) olen liimaillut oviin kuin myös takasivuihinkin. Ei ne paljoa ajomeluun auta, ehkä vähän.

@Silverine
En tiedä, mistä takalasinpyyhin-case johtuu taikka miten se parannetaan. Varaudu kuitenkin takaloosterin johtosarjan korjailuihin. Kriittisin paikka on haitarikumin kohdalla, mistä kontin luukun johdot menee runkoon. Sama juttu on Giulietan kanssa. Korjausarjoja myy muutamat nettikaupat euroopassa, mutta kätevä hemmo kolvailee itse johto kerrallaan. Mulla oli joku härö takaluukun lukossa ja vika löytyi kumin sisältä löytyvästä johtonipusta. Olipa sitä edellinenkin omistaja joskus paikkailut. Nytpä muistin mitä piti tehdä menneenä kesänä. Toivottavasti kestää ensikesään.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


13 Marras 2018, 18:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
MiTon rämpylämuovit sekä melutason että jotkin eksoottiset ratkaisut (esim penkinlämmittien kytkimet) otan vastaan vaihtokauppana hämmentävän alhaisesta hankintahinnasta ajettavuuteen ja kulkemiseen nähden. Tämä pikku kippo on luonnetta täynnä - hyvässä ja huonossa.


13 Marras 2018, 18:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2216
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
lerppu kirjoitti:
MiTon rämpylämuovit sekä melutason että jotkin eksoottiset ratkaisut (esim penkinlämmittien kytkimet) otan vastaan vaihtokauppana hämmentävän alhaisesta hankintahinnasta ajettavuuteen ja kulkemiseen nähden. Tämä pikku kippo on luonnetta täynnä - hyvässä ja huonossa.


Punto on vahvasti läsnä tuossa. Luulin et jotkut idiotismit olisi korjattu Milano Torinoon, mutta täysin samaa ämpärimuovia samoilla katkaisijoilla sieltä löytyi yhtä huonosti sijoitettuna.


13 Marras 2018, 23:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Tosin on todettava että kumpikaan leikkimuovista kasattu omien MiTojen sisusta ei ole rämissyt tai resonoinut. Toisin kuin esim itsellä ollut Giulietta, jonka kanssa sai etsiä ja vääntää että sai turhat räminät pois. Tai edellinen kakkoskippo 120i - jota ei saanut räminättömäksi laadukkaan oloisista sisustamateriaaleista huolimatta. Onhan se sisusta MiTossa kamala ja äänieristyksen tilalla on äänivoimistus. Mutta hopeareunuksia on hinnan lisäksi löydettävissä tästä pilvestä!


13 Marras 2018, 23:41
Profiili

Liittynyt: 25 Syys 2016, 16:11
Viestit: 253
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
silverine kirjoitti:
Itse 179cm ruholla en löydä mitään asentoa niskatuesta joka ei kampeaisi päätä eteenpäin. Sain niskani kunnolla kipeäksi
landereissulla 300km matkalla per siivu. Kävi jo mielessä että käännän rimpulan toisinpäin mutta nopealla tarkastelulla ei taida ns.
teknisesti onnistua + olisi törkeän näköinen. Takapenkkien niskatukien raudatkin on liian kapealla.. :lol:
Katselin jo netistä josko tilaisi sellaisen lisätyynyn siihen istuimen ja niskatuen väliin, kaikenlaista on kyllä tarjolla vaan ei välttämättä
mitään erityisen tyylikästä. Ihme ettei mikään alfatuninki-pulju tarjoa mitään, vai onko joku nähnyt jossakin?


Mulla auttoi kun muutti ajoasennon huomattavan pystyksi, ISA -standardin vastakohdaksi. Mutta silti sen niskatuen huomaa takaraivossa useammin kuin millään toisella omistamallani autolla.


14 Marras 2018, 10:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2178
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^Istun aina varsin pystyssä asennossa eli mikään loikoilija en ole. Reipas ristiselän tuen käyttöni saattaa
ehkä hankaloittaa skenaariota - kropan asento suhteessa päätukeen - mutta ainakaan selkäni hyvinvoinnista en tingi.
Päätuki ala-asennossa asento on nyt suht ok.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


14 Marras 2018, 17:21
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2661 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com