Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Iso-Jaska, tervetuloa kerhoon :-). Vantaalla näyttäisi jo jokunen Mitonen olevan.

^ RaceAlfa, MiTo on varmaan ollut mielenkiintoinen kunnostuksen kohde. Mitä kaikkea olet joutunut tekemään?

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Mito oli suurin piirtein junan alle jäänyt :)
Vaihdettua tuli mm. seuraavat osat:
-Takalattia takapenkkien etuosaan asti
- takapelti
- oikea takalokasuoja+ c-pilarin osia
- oikean takapalkin pää
- oikea etulokasuoja
- oikea etuyläpalkki
- takaluukku
- konepelti
- puskurit

Ylimääräisenä hommana paransin äänieristystä butyylimatolla, jota meni noin 5 m2. Ja kaiuttimet tuli päivitettyä, nyt soi ihan ok.

Eli ei ollut ihan kiveniskemä, mutta kiva projekti. Lopputulos on varsin onnistunut.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Oho :shock: . On se ollut aika riekaleina. Hattua nostan :-D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Eikö Mitossa ole öljypohjassa perinteistä tiivistettä? Tiivistys tapahtuu ilmeisesti silikonitiivistysaineella. Valmiina autotallista löytyy Hylomarin sinistä, varmaan asiallista kamaa tähän tarkoitukseen. Vai onko parempaa vaihtoehtoa öljypohjan toivotukseen?

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Orkkis on massalla tiivistetty. Hylomar on ehkä hieman "löysää" tuohon, Right Stuff toimii erinomaisesti öljypohjissa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Täytyy käydä hakemassa suosittelemaasi tiivisteliimaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Mikähän nyt mättää? Jarrua painaessa kuuluu polkimen kieppeiltä suhahdus. Tätä niin mielenkiintoista ääntä en ole autosta ennen kuullutkaan? Jarrut kyllä toimii ihan normaalisti.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kyttääs, että miltä näyttää siellä polkimella tehostajan akselin suojakumi ja että onko myös paikoillaan kunnolla. Jos vaikka huonosti paikoillaa tai jotain, niin samalla vois kurkata, että ilmanputsari/äänenvaimen/jutska on myös ordnungissa siellä kumin sisällä. En ole juuri miton polkimen taakse pälyillyt, mutta eiköhän sielläkin perinteenen systeemi ole.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kiitos, täytyypä tutkailla asiaa vaikkapa tänään kun muilta kotihommilta ehtii :-D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

No eihän se sitten halunnut mennä läpi katsastuksessa.

Vasemman puolen käsijarru totaali kuollut. Käsijarrun liike kabiinissa on kuitenkin ihan normaali ja näköjään Mito pysyy hyvin mäessä paikallaan pelkän oikean puolen käsijarrulla 1kN voimalla. Samoin mäkilähtö avustin toimii normaalisti. Veikkaan, että lähtee toimimaan satulan herkistelyllä tai vaijerin vaihdolla, mutta saa nähdä. Olen aktiivisesti käsijarrua käyttänyt, mutta ei sekään aina riitä. Pitää ottaa rengasta irti ja katsoa missä vika..

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Muistelisin että MiTon käsijarruvaijeri on vähän herkän näköinen lian suhteen. Siellä on jarrun päässä semmonen kuminen suojus jonka pitäisi estää kuran pääsy vaijerin kuoren sisään, mutta se tuppaa luistelemaan sijoiltaan. Jos toinen vaijeri jumittaa, tulee sitten toiselle enemmän vetoa jos (taas) muistan sen kabiinin pään systeemin oikein.
932 937 955 955

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tutkin eilen vielä tuota käsijarrua. Näytti ihan siltä, että vasemman puolen vaijeri olisi venähtänyt. Koska kabiinissa oleva vaijereiden kiinnityspiste oli totaalisen vinossa. Toiselle puolelle tulee enempi vetoa, kun toiselle. Juri on hyvin jäljillä. Aika herkältä systeemiltä vaikuttaa jarrubalanssin suhteen. Katsotaan jos vaijerilla tulee kuntoon.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Hmm... ettei vaan olisi toinen vaijeri kokonaan poikki?
932 937 955 955

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Eipä ollut vaijeri poikki, kyllä siellä satulan päässä sentään jotain liikettä oli, mutta liian vähän. Samalla tuli herkisteltyä satulaa, ettei pitäis siitäkään olla kiinni.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mitäköhän huollossa on irroiteltu, kun siivotessa löysin kuskin jalkatilasta tuollaisen läjän ruuveja?
Toivottavasti asentaja on hakenut uudet ruuvit pudonneiden tilalle.
Nuo kuusioruuvit huolestuttaa enemmän. Ristipäät varmaan vaan jotain verhoiluruuveja tms.
Liitteet
mitoruuvit.jpg
mitoruuvit.jpg (49.48 KiB) Katsottu 9230 kertaa
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Tuon kaltaisia ristipääruuveja löytyy eripuolilta autoa: moottorin alasuojamuovi, hanskalokero, sisäpuoliset kynnyskotelot vain muutamia mainitakseni. Kuusiokoloruuveihin olen törmännyt vaihtaessani ohjaustehostimen. Niillä oli kiinni rattiakselin verhoilukotelo eli se, josta lähtee ne viikset, heti ratista seuraavana. Ei jaksa muistaa olisiko niitä vielä muualla ollut?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Olisko kuusiokoloja ollut keskikonsolin sivuilla, missä muovit kiinni? Tätä tarvitsin kun silloin kirosin MiTon sähköjä.

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Kuinka löysä teillä muilla on tuo keskikonsolissa oleva 12V-pistoke? Itsellä Nokian 2xUSB -laturi ja se ainakin tipahtaa paikalleen yrittämättäkin, heiluu kuin se vanha kunnon hullun mulkku ihan pienestäkin kosketuksesta, ja pätkii latausta. Kaikkiin muihin 12V-pistokkeisiin tuo oma laturi istuu hyvin, tämä Alfa on ainoa jonka kanssa on ongelmaa ollut. Eikö tuo ole ollut standardikokoinen jo jostain 1980-luvulta asti? :lol:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kyllä minun keskikonsolin 12V-pistoke on ihan tiukka, kun olen käyttänyt lisälaitteita mm. navigaattoria, kännykkää, eikä ollut tuollaista ongelmaa. Samat pistokkeet ovat toimineet myös 70-luvun tupakansytyttimessä, joten veikkaan, että aika standardikokoinen kolo kyseessä.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ei mullakaan toi 12-voltin rasia ole erityisen löysä. Tai ei ainakaan mikään pistoke ei ole itsekseen siitä irronnut.

Ja Sörkän Nesteelle kääntyi juuri musta/tummanharmaa MiTo. *ittu että on tyylikäs auto - s**tana.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Minullakin nimenomaan Nokian laturi on löysä ja lataus pätkii. Toinen ei-Nokia on tiukempi.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

sanctus kirjoitti:Ei mullakaan toi 12-voltin rasia ole erityisen löysä. Tai ei ainakaan mikään pistoke ei ole itsekseen siitä irronnut.

Ja Sörkän Nesteelle kääntyi juuri musta/tummanharmaa MiTo. *ittu että on tyylikäs auto - s**tana.
Minä en ole ikinä avannutkaan oman 12V -pistorasian muovikanttakaan. Liekkö alla yhtään mitään, täytynee tarkistaa :lol:

Ja sattumalta näin aiemmin tällä viikolla ensimmäisen kattoluukullisen Miton liikenteessä (/ nettiautossa) viimeisen vuoden aikana, sen jälkeen kun omani ostin. Olen noita huvikseen seurannut, koska omassani on em. luukku mutta about 99%:a ei näytä olevan, olen täälläkin omistajilta joskus viime talvena asiasta kysellyt eikä kukaan ole ilmoittautunut?

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No ilmoittaudutaan nyt. Mulla tuollainen luukku on.
Pari kertaa kesässä sen avaan ja laitan melkein heti takaisin kiinni.
Sillä saa avoauton huonon puolen, muttei hyviä: Aurinko paistaa kuumasti päähän, mutta ei kuitenkaan muuten tunne ajavansa avoautolla.
Eikä oikein lippis päässäkään viitsisi ajaa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Tommi kirjoitti:No ilmoittaudutaan nyt. Mulla tuollainen luukku on.
Pari kertaa kesässä sen avaan ja laitan melkein heti takaisin kiinni.
Sillä saa avoauton huonon puolen, muttei hyviä: Aurinko paistaa kuumasti päähän, mutta ei kuitenkaan muuten tunne ajavansa avoautolla.
Eikä oikein lippis päässäkään viitsisi ajaa.
Espoo... Onko Mitosi kenties valkoinen? Tämä mainitsemani auto tuli vastaan Espoossa Otaniemen / Tapiolan ABC:n kieppeillä.

Kattoluukkuhan tuo mukanaan mm. feikkihiilariksi teipatun katon sekä myös samanlaiseksi teipatun rekisterikilven syvennyksen. Pikkuruisia detaljeja. Itse tykkään todella paljon sekä lasisen katon että em. teippien tuomasta ikään kuin sävyerosta valkoisessa autossa. Se luukku + teippaukset ovat mulle visuaalisesti miellyttäviä juttuja ihan yhtä paljon kuin se, että itse saan siitä luukusta nähtävästi paljon sinua enemmän iloa irti :lol: :P

Se lasikattoluukku on mulle niin iso juttu, että se oli yksi ratkaiseva tekijä miksen hommannut (suht samanhintaista) Breraa vaikka ko. malli noin muuten iskee minuun muotoilultaan Mitoakin enemmän. Pelkkä lasinen katto ilman sen avausmahdollisuutta ... meh.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Brera edelleen ajamatta, mutta jos ja kun vertautuu 159:iin, niin MiTo on kyllä muutenkin reippaasti edellä autovalintana. Nyt vaan FCA uutta MiToa tekemään, takapyörät voimaa siirtämään ja menen heti tekemään tilauksen!

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tuon kokoluokan takaveto oiskin jännä temppu. Ehkä siinä vois tehdä Twingon tyyliin takamoottorisen. Siitä sitten tehtailemaan vielä sähköversiota.

En tiedä oisko tuossa kuitenkin enemmän järkeä Fiatin nimellä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pentti kirjoitti:Kuinka löysä teillä muilla on tuo keskikonsolissa oleva 12V-pistoke? Itsellä Nokian 2xUSB -laturi ja se ainakin tipahtaa paikalleen yrittämättäkin, heiluu kuin se vanha kunnon hullun mulkku ihan pienestäkin kosketuksesta, ja pätkii latausta. Kaikkiin muihin 12V-pistokkeisiin tuo oma laturi istuu hyvin, tämä Alfa on ainoa jonka kanssa on ongelmaa ollut. ..
Samat havainnot, puuttukohan tuosta jotain?

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

^ tyyppivika, mulla oli sama. Ei löytynyt laturia joka olisi kunnolla pysynyt. Sinne pitäisi ohuesta pellistä tehdä sisäpuolelle holkki...
932 937 955 955

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ööö, näitä körssin sytkäreitä on kyllä 2 kokoa. Aasialaisissa ollu pienempää ja joissain muissakin. Italiaanot käyttää tietenkin isompaa, jotta sikarinkin saa syttymään. Silloin kun oli vielä oikein nokia, niin latureissa tuli mukana muoviholkki, joka napsahti piukasti laturiin ja väljyys tiessään. Siis vika on oikeasti latureissa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Valkoinenhan tuo mun MiTo on.
Ei mulla rekisterikilven syvennyksessä mitään teippiä kyllä ole. Ihan samaa valkoista kuin koko puskurissakin.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Gusse »

billy kirjoitti:
Tommi kirjoitti:No ilmoittaudutaan nyt. Mulla tuollainen luukku on.
Pari kertaa kesässä sen avaan ja laitan melkein heti takaisin kiinni.
Sillä saa avoauton huonon puolen, muttei hyviä: Aurinko paistaa kuumasti päähän, mutta ei kuitenkaan muuten tunne ajavansa avoautolla.
Eikä oikein lippis päässäkään viitsisi ajaa.
Espoo... Onko Mitosi kenties valkoinen? Tämä mainitsemani auto tuli vastaan Espoossa Otaniemen / Tapiolan ABC:n kieppeillä.

Kattoluukkuhan tuo mukanaan mm. feikkihiilariksi teipatun katon sekä myös samanlaiseksi teipatun rekisterikilven syvennyksen. Pikkuruisia detaljeja. Itse tykkään todella paljon sekä lasisen katon että em. teippien tuomasta ikään kuin sävyerosta valkoisessa autossa. Se luukku + teippaukset ovat mulle visuaalisesti miellyttäviä juttuja ihan yhtä paljon kuin se, että itse saan siitä luukusta nähtävästi paljon sinua enemmän iloa irti :lol: :P

Se lasikattoluukku on mulle niin iso juttu, että se oli yksi ratkaiseva tekijä miksen hommannut (suht samanhintaista) Breraa vaikka ko. malli noin muuten iskee minuun muotoilultaan Mitoakin enemmän. Pelkkä lasinen katto ilman sen avausmahdollisuutta ... meh.
Ei taida olla teipattu katto vakiovaruste kattoluukullisessa Mitossa tai ei ainakaan ollut niissä kattoluukullisissa Mitoissa mitä googlesta löysin. Muistan kyllä sinun Mitosi myyntiilmoituksen ja näytti kyllä kuvissa hyvältä teipatulla katolla.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Juu - ei kattoakaan mulla ole teipattu.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

palkus kirjoitti:Ööö, näitä körssin sytkäreitä on kyllä 2 kokoa. Aasialaisissa ollu pienempää ja joissain muissakin. Italiaanot käyttää tietenkin isompaa, jotta sikarinkin saa syttymään. Silloin kun oli vielä oikein nokia, niin latureissa tuli mukana muoviholkki, joka napsahti piukasti laturiin ja väljyys tiessään. Siis vika on oikeasti latureissa.
On kyllä MiTo eka tapaus jossa tähän törmään. Kymmmenissä autoissa on tullut laturin kanssa roplattua, myös muutamassa muussa alfassa...
932 937 955 955

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

3d-tulostin tai sorvi käyntiin ja soviteholkki laturin liittimeen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Gusse kirjoitti: Ei taida olla teipattu katto vakiovaruste kattoluukullisessa Mitossa tai ei ainakaan ollut niissä kattoluukullisissa Mitoissa mitä googlesta löysin. Muistan kyllä sinun Mitosi myyntiilmoituksen ja näytti kyllä kuvissa hyvältä teipatulla katolla.
:shock:

Well this is a new. Melkein tasan päivälleen vuoden verran ollaan yhdessä ajeltu kohti auringonlaskuja ja nyt hänen historiastaan paljastuu tälläisiä epäkohtia :silent: :? Kai se on lähdettävä Breraa etsimään :crazyeyes:

EDIT: Tehdaslisävaruste 4GS - musta katto?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Mene ePeriin, laita runkonumero siihen varattuun tilaan, paina nuolta. Sitten avautuu ikkuna, jossa paina "Info" ja saat listan autoosi asennetuista lisävarusteista selityksineen.

^^ ja ^^^ Eikös tuo voisi periaatteessa onnistua 22mm:n ohutseinäisestä putkesta tekemälläkin? Sisähalkaisija näyttäisi olevan luokkaa 22,14mm tjsp. Btw, laitoin takakonttiin yhden tällaisen "sytkäripistokkeen". Motonetista reippaat 4 ekee, jos nyt hinnan oikein muistan. Käytännössähän tuon originaalinkin voisi vaihtaa sopivampaan ettei tartteisi ranetuksia tehdä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

palkus kirjoitti:Ööö, näitä körssin sytkäreitä on kyllä 2 kokoa.
On joo, mutta se kokoero on vähän enemmän kuin "tää liitin on löysä".

Sampoegin laturi oli kanssa penarin kahteen tupsyttiin vähän löysä (sillai että nousee vähitellen irti sieltä), se onneksi hajosi ja tilalle saatu halvempi randomtarvike istuu kuin tatti eikä karkaa mihinkään. Joskus aiemminkin muistan tupsyt -liittimestä (siitä, mikä tökätään tupsyttiin, eli tässä tapauksessa laturista) väännelleeni niitä miinuspuolen kontaktinastoja ulommas saadakseni siihen tiukemman sovituksen - sitä voi kannattaa kokeilla ensimmäisenä, kunhan ei väännä niitä poikki.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

^joo, on siinä ~0,5mm eroa halkasijassa. Euroopassa pitäisi myydä niitä paksumpia, mutta taitaa olla niin , että noita latureita yms. tehdään enemmän siihen pienenpään reikään, jotta mahtuu varmasti. Jenkeissä on tuo pienee käytössä. Tuo liitäntä ei ole mikään sähkönsiirron riemuvoitto ja siten väljillä sovitteilla se reijän sijainti/kulma jo vaikuttaa, että miten virta pätkii.
Jos kerran se oma sytkäri toimii siinä niinkin kuuluu, niin vika laturin pienuudessa.

Lainaus wikipediasta:

12-volt cigarette lighter receptacle and plug, size A

Receptacle inside diameter: 20.93–21.01 mm (median 20.97 mm)
Plug body diameter: 20.73–20.88 mm (median 20.805 mm)
Most often used in American automobiles

12-volt cigarette lighter receptacle and plug, size B

Receptacle inside diameter: 21.41–21.51 mm (median 21.455 mm)
Plug body diameter: 21.13–21.33 mm (median 21.18 mm)
Most often used in European automobiles, and sometimes as a second socket in American automobiles expressly for DC power connections.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ahh, seisonpa minäkin korjattuna - niitä on siis kolmea kokoa, mutta se pienin tökkeli on tosiaan aivan selvästi pienempi.

Samaa mieltä liittimen riemuvoittoisuudesta olen. Tässähän on käynyt se perinteinen efekti, että sitä on alettu käyttämään kun kerran on ollut tarjolla, eikä ole lähdetty tekemään mitään erillistä, ihan oikeata sähköliitäntää ja nyt kun se on de facto -standardi, on vaikea lähteä enää vaihtamaan. Sentään joissain autoissa alkaa olla USB-tökkeleitä (jota ei ole alunperin tarkoitettu sähkönsiirtoon, mutta....) valmiina.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

juri kirjoitti:Hmm... ettei vaan olisi toinen vaijeri kokonaan poikki?
Vaijeri vaihdettu uuteen Boschilaiseen ja nyt toimii taas käsijarru. Vanhan ulkokuori oli muutamasta kohti syöpynyt puhki(Puristettavat runkokiinnikkeet taka-akselin lähellä), niin ei toiminut riittävän jouheesti. Ehkä sen toisenkin olisi voinut samalla vaihtaa, mutta mennään nyt näillä.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

GiuliaSuper kirjoitti:
juri kirjoitti:Hmm... ettei vaan olisi toinen vaijeri kokonaan poikki?
Vaijeri vaihdettu uuteen Boschilaiseen ja nyt toimii taas käsijarru. Vanhan ulkokuori oli muutamasta kohti syöpynyt puhki(Puristettavat runkokiinnikkeet taka-akselin lähellä), niin ei toiminut riittävän jouheesti. Ehkä sen toisenkin olisi voinut samalla vaihtaa, mutta mennään nyt näillä.
Tosi hyvä että nyt toimii!
Vaihdoitko sen itse? Oliko helppo?
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Vaihdoin itse, eikä ollut mitenkään monimutkainen.

Ensimmäiseksi irroitin käsijarrupussin ja penkinlämmittimien namiskat, sekä sähköjohdot(kaikki on vain muoviklipseillä kiinni, mutta lähtevät irti vetämällä). Sen jälkeen pääsee irroittamaan keskikonsolin muovin. Tämäkin lähtee irti vetämällä, mutta oli etureunastaan aika tiukassa. Muista irroittaa tupakan sytyttimen virtakaapeli. Näin saat hyvin tilaa kabiinin puolella. Löystä ja irroita käsijarrutasaaja, johon vaijerit kiinnittyvät. Rengas irti ja voit poistaa käsijarruvaijerin satulasta. Auton alla, pari painettavaa klipsiä, jolla alumiini lämpösuojat kiinni(Ne kannattaa ottaa irti). Näitä joutuu hivenen taivutella, jotta saa enempi tilaa. 13mm pultti auki, jossa käsijarruvaijeri kiinni - Sen jälkeen pääsee vääntämään auki metallipidikkeet. Vaijeri on tällaisissa metallipidikkeissa kiinni yhteensä 3. eri kohtaa. Onneksi ei tarvinnut vanhaa vaijeria hirveästi sääliä.

Mut asiallinen homma!

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mistä löytyy Mitoon sähkökaavioita? Pitäisi metsästää pyyhkijöiden harvoin havaittua "kosketus" ongelmaa, jonka takia ne välillä ovat kun riivatut tai pikemminkin eivät toimi muutakuin pissapojan kautta. Purin jo kertaalleen ratin ympärys muovit. Käytin kertaalleen kaikki kaapelit irti BC-unitista ja myös pyyhkijöiden moottorista, mutta eipä ole ollut apua. Mikäköhän liitäntä on vielä irroittamatta? Koittanut myös puolalaisesta eperistä saada tolkkua, mutta vähän laihoin tuloksin.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

GiuliaSuper kirjoitti:Mistä löytyy Mitoon sähkökaavioita? Pitäisi metsästää pyyhkijöiden harvoin havaittua "kosketus" ongelmaa, jonka takia ne välillä ovat kun riivatut tai pikemminkin eivät toimi muutakuin pissapojan kautta. Purin jo kertaalleen ratin ympärys muovit. Käytin kertaalleen kaikki kaapelit irti BC-unitista ja myös pyyhkijöiden moottorista, mutta eipä ole ollut apua. Mikäköhän liitäntä on vielä irroittamatta? Koittanut myös puolalaisesta eperistä saada tolkkua, mutta vähän laihoin tuloksin.
Katso jos tästä saat apua. Hollannin kielena, mutta voit laittaa googletranslateen.
E3020 RUITENWISSERS-SPROEIERS .pdf
(380.83 KiB) Tiedosto ladattu 111 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

sanctus kirjoitti:Mullahan on ollut MiToni kanssa n. marraskuusta 2013 agendalla bensamittarin vilkkuvan taustavalon fiksaaminen. ItALFA lähetti mittariston irroitusohjeet, joissa on mukana myös ton taustavalon vaihtamisohjeet.
Tän fiksaus meni lopulta siten, että maksoin 250 egeä mittarinkorjaajalle siitä, että mittaristo käytiin läpi ja vaihdettiin ne osat, jotka olivat hajonneet. Bensamittarin taustavalon välkkymisen syy ei ollut viallisissa ledeissä, vaan virtapiikissä (jonka aiheuttajaa en nyt muista, taitaa lukea laskun erittelyssä), joka oli hajottanut yhden sarjassa olleen ledin. Meniköhän toi syy noin? Oli vähän kiire hakea autoa. Korjaukselle annettiin vuoden takuu ja mittaristo on toiminut moitteetta nyt viikon ja n. 400 kilsaa.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Minkäs kokoinen akku QV MiToon sopii? Auto ei ole juuri nyt paikalla, enkä netistä heti löytänyt mitään selvää vastausta.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Tommi kirjoitti:Minkäs kokoinen akku QV MiToon sopii? Auto ei ole juuri nyt paikalla, enkä netistä heti löytänyt mitään selvää vastausta.
Ainakin nämä mitat pitäisi olla ok:

Korkeus 190 mm
Leveys 175 mm
Pituus 242 mm
Pohjalistan muoto B13

Löytyy EXIDE tuotehaun sivuilta
http://exide.info/onlinefinder.html
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Vaikuttaa hyvältä. Kiitos.
Käyttöohjekirjassakin luki kätevästi "Korvaa vastaavalla kuin alkuperäinen"
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Sulla on autossa Start&Stop - systeemi, niin se vaatii joko AGM tai EFB-akun. ItALFA:n jakamasta linkistä toki ei väärää akkua tulekaan. Exiden EFB-akkuja saa kätevästi myös Motonetista, josta sen itsekin hankin.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jep -StartStop-versiohan tuo on. Nykyään näkyy akuissa aika hyvin tuo aina mainittukin.
Juuri tuollaisen EXIDEn kävin jo Motonetistä heti toissapäivänä hakemassa. Laitoin lataukseen ja nyt pitäisi saada vielä autoon asti. Jokohan tänään ehtisi.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Vastaa Viestiin