Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vieläkö koodit kiusaa vai onko QV:lla ajo yhtä juhlaa vaan?

EDIT: aloitin näemmä uuden sivun. Tiedustelu koski jäsen JiiPee'n MiTon statusta.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^En ole sillä ajellut, kun lomaviikkona pukkaa kaikenlaista pikku puuhaa. Iltapäivällä pitäsi käydä lenkillä. Toistaiseksi ei koodeja vaikka toki vain pihassa olen autoa siirrellyt. Jää nähtäväksi, kuinka satunnaista taikka uusiutuvaa tuo on. Eräs tuttavani totesi, että koodi on vain piilomerkitys sille montako satkua sen hoitoon menee ...? :mrgreen:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Asiaa tuli tänään tutkittua. Ainoa mahdollinen, mikä oikeastaan voi vaikuttaa tähän enää, on maadoituskaapelin liitos kaapelinkenkään vaihteiston päässä. Sen kun pitäisi olla suhteellisen jäykkä, mutta sen sijaan se tuntuu olevan liitoksen maisemista hieman veltto. Lienee jo karvoja poikki. Tämä kävisi hyvin yksiin Aquatican mainitseman akun notkahtamisen kanssa. Ajaessahan moottori&vaihteistopaketti pääsee liikkumaan, jolloin kaapelin liitos kaapelikenkään liikkuu. Eihän tässä muu auta kuin hakea jälleen astetta järeämpi kaapelikenkäpuristin, kun Abikolla ei saa holkkeihin kuin pintanaarmut.

Ps. Ei kellään sattuisi pk-seudulla olemaan mainitsemaani puristinta? Johdon poikkipinta-ala ollee about 25mm2 ja liittimet suhteellisen paksua tavaraa. Jotkut tuommoiset olisivat varmaan passelit.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei tarvitse työkaluja ihmeellisiä, jos on ruuvipenkki ja lenkkiavaimia...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=535016#p535016

Tuossa näkyy ihan kuva. Eli lenkkiavain kiinni ruuvipenkkiin ja puristetaan lenkkiin, sitten vasaralla ja taltalla (itse käytin ihan tavallista lattapäistä tuurnaa) keskeltä puristukseen.

Voin sanoa, että tuo kuvassa näkyvä liitos on kestävämpi mitä mun kädet. Tuolloin yli 100kg elopaino ja riuhtasevalla voimalla revittynä ja ei toivoakaan, että liitos olisi antanut periksi.
Vinkistä vielä kiitokset Polforealle.

Youtubesta löytyy ihan videoita tuohon, mitenkä onnistuu... :)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Wau, hienoa luovaa soveltamista :-D :-D :-D . Enpä tajunnut. Olin hätänen ja pihdit ovat varastossa jo. Mutta mutta, taitaapi guapelsson olla 25mm2 sijaan olla 35mm2. Siispä uudet jatkoholkit hakuun ...Ajatuksena on pätkäistä reippaasti vanhaa johdinta vaihdelaatikon päästä ja korvata se uudella. Siihen jatkoholkkia tarvitaan eli en siis uusi koko johtoa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aquatica kirjoitti:^
Vinkistä vielä kiitokset Polforealle.
Ei jätetä noita kiitoksia minulle, itse olen sen aikoinani bongannut Fanatic Audiolta:
https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Uudistetun maadoituskaapelin myötä näyttäisi häröt loppuneen, joten asia lienee käsitelty. Toivon todella.

Toinen juttu. Huomasin, että vasemman vetarin sisemmän nivelen akselitiiviste päästi öljyä läpi. Ei tihkunut, vaan tippui. Noh, tiivisteen haku Nimarkista (corteco), auto pukeille jälleen, ja vetarin irrotukseen. Ei meinannu millään lähteä nivelen malja laatikosta irti. Tuli remmottua sitä pari tuntia eri menetelmin ja kokeiluin. Sen verran se liikkui mitä snap ring liikkui urassaan. Otin sitten oikeankin vetarin irti ja löin ohuella tuurnalla differentiaalin läpi sen vasemman vetarin maljan liikkeelle. Jotta kaikki ei menisi todellakaan putkeen niin sain rikki vetarin suojakumin klemmarin. Miten sekin on mahdollista :crazyeyes: . Huomenna motonettiin ja uutta yritystä. Kunpa vielä muistaisi laittaa laatikkoon öljyt kaiken tämän jälkeen. Murphyllä tuppaa olemaan on sijansa .... :mrgreen: .

Edit 29.8.: Nyt on tämäkin asia kunnossa. Eihän osat paljoa maksaneet - ehkä tuopillisen olutta, mutta tässä oli aivan hirveä työ - piti purkaa pois tieltä kaikenlaista tingeltangelia, jotta pääsi edes kohteeseen käsiksi. Kiva tehdä "töitä" raikkaassa syyssäässä :silly: .
Viimeksi muokannut JiiPee, 29 Syys 2018, 21:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Niin joo, yks kysymys autosähkötietäjille:

Vasemmasta etukajareiden tweeteristä kuuluu pientä sähköistä ininää kun koneessa on vähänkin kierroksia. Tyhjäkäynnillä tätä ei ilmene. Ininä tuli esikerran ajaessani monttuun pari päivää sitten. Ininä on vaihtelevaa: taajuus muuttuu aika ajoin samoin kuin korviin kuultava voimakkuus. Se ei korreloi moottorin (laturin) kierroksiin ja on ihan sama onko radio päällä vai ei. Mistähän voisi olla kyse ja mistä voisin alkaa etsiä vikaa?

Taustaa: Radiolta menee piuhat takana olevalle vahvistimelle ja sieltä etukajareille (erillissarja jakosuotimella) ja takakajareille (kaksitie). Subbari ei ole tällä hetkellä kytkettynä kun vahvistin on 4 -kanavainen.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Virtapiuhan ja herätteen pitää mennä kaukana (eri reittiä) rca:sta ja mielellään myös kaiutinpiuhasta. Tai sitten huolellista eristetä johtoihin...

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Nyt olisi tyhmää kysymystä tarjolla:

-Onnistuin takajarruja herkistellessä rikkomaan sen takajarrupalojen kulumisvaroittimen (?) sähköjohdon liittimen. Mikä mahtaa olla liittimen virallinen nimi ja mistä niistä saa?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Billy
Mikään kysymys ei ole tyhmä. Sen sijaan vaimolle urputtaminen on - kokemusta löytyy ja miksei uskallustakin :silly: .
Etujarrujen liitin on Amp Superseal -tyyppinen liitin, joita on massoittain erilaisia esimerkiksi Motonetissa. Takajarruista en tiedä. Anyway se liitin on jokatapauksessa yksinapainen. Hae kuvat netistä ja vertaa omaan rikkomaasi liittimeen. Muuta en osaa tässä neuvoa, kun en ole takajarruja kovin roplannut.

Edit: sitten jos tarvitset joitakin autoteollisuuden käyttämiä liittimiä, koska marmori ei myy kuin kokonaista johtosarjaa, niin silloin kannattaa tsekata Finjectorin sivut. Sieltä löytyi kaikki tarvitsemani uudet liittimet muun muassa iskareiden johtosarjaan.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

JiiPee kirjoitti:@Billy
Mikään kysymys ei ole tyhmä. Sen sijaan vaimolle urputtaminen on - kokemusta löytyy ja miksei uskallustakin :silly: .
Etujarrujen liitin on Amp Superseal -tyyppinen liitin, joita on massoittain erilaisia esimerkiksi Motonetissa. Takajarruista en tiedä. Anyway se liitin on jokatapauksessa yksinapainen. Hae kuvat netistä ja vertaa omaan rikkomaasi liittimeen. Muuta en osaa tässä neuvoa, kun en ole takajarruja kovin roplannut.

Edit: sitten jos tarvitset joitakin autoteollisuuden käyttämiä liittimiä, koska marmori ei myy kuin kokonaista johtosarjaa, niin silloin kannattaa tsekata Finjectorin sivut. Sieltä löytyi kaikki tarvitsemani uudet liittimet muun muassa iskareiden johtosarjaan.

Kiitos jälleen JP:lle, tämän asian vuoksi silloin olin sinulle yrittänyt soittaakin. Tosiaan tuolla hakusanallahan se löytyi:

Kuva

Avatar
Jontsa_
Viestit: 23
Liittynyt: 30 Elo 2013, 23:27
Car(s): Mito QV -11
Ex: Mito 155 -10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jontsa_ »

Heissan,

Onko kukaan onnistunut koodaamaan pois päältä "shift gear" merkkivaloa?

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Dynamic-asennossa ei opasta vaihtamaan 8)
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Tuli myös takajarrut herkisteltyä, jos niin voi sanoa kun ihan jumissa. Kummasti kulutus putosi ja ohjauksen vetely katosi..

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Siirryin eilen Mito-kerhoon...eli lunastin punaisen QV:n vm. 2010/12 127tkm ajettuna eilen.
Tätä ketjua tuli lueskeltua pikakurssina ennen ja jälkeen koeajon. Aiemmin en Mitoa ollut edes
ajanut enkä edes diggaillut ulkomuodosta mutta näin kävi! :) Itse asiassa ensimmäinen auton
koeajo ei synnyttänyt mitään "must" olotilaa, lähinnä mietiskelyä siitä, kuinka kaukana Busson
luomasta "Alfafiiliksestä" ollaankaan.. Ykkösvaihteen kytkeytymisen epämääräisyys ei myöskään
hirveästi innostanut...kunnes sain vinkin ystävältäni Tomilta, miten ns. ongelman voi kiertää.
Mitä enemmän autossa istui, ajoi ja ihmetteli, sitä enemmän auto rupesi houkuttamaan. Vielä en
ole täysin tottunut ajatukseen että kaasupoljinta pitää oikeasti painaa myös D-asennolla että sitä
jotakin tapahtuu, kun on tottunut tehokkaiden ja vielä tehokkaampien Bussojen herkkään ajatustenlukuun..
Myös moottorin ja putkiston saundimaailma on mallia naurettava mutta tämä on käyttörieska.
Tänään nuohosin auton sisäpuolelta imurin ja muovikirkasteiden kera ja hyvältä näyttää. Uudet
lattiamatot tilasin sentään. Auto on ollut 8v ikään suhteutettuna ulkoisesti ja sisäisesti hyvällä pidolla
ja sitä pitää vaalia.
Tekniikka tuntuu olevan kunnossa ja auto on vasta katsastettu. Käytän autoa pajalla vielä tsekkauksessa
jos jotakin sanottavaa löytyisi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Suuret onnittelut. Tähän hintaan ei parempaa kaupunkikippoa saa. Sympaattinen valinta.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^Kiitos. Valinta ja ostosuoritukseni nopeus yllätti tällä kertaa jopa minut. :P
"Hätä" keinot keksii. Siirryin lähemmäs nykypäivää vuotta aiemmin ja eri tavalla kuin olin ajatellut
mutta nyt tuntuu just hyvältä. Ja nimenomaan kaupunki/taajama-ajoon tämä on valittu. Tosin
D-kytkimellä bensansäästö on ööö..marginaalista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 410
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Siirryin eilen Mito-kerhoon...eli lunastin punaisen QV:n

Onnittelut uuden "Alfa Cup" voittaja auton valinnasta, kuvia tänne QV:stä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Uudella Mito-kaverilla on kysymys raadille.

Lueskelin manuaaleja ja konffailin parametrejä. Auto oli nimittäin ns. default-tilassa naviradion suhteen.
Sain edellisen omistajan kiinni, joka kertoi että koko ko. laitos oli ollut mykkänä kun olivat autosta luopuneet.
Laakkosella ovat sitten saaneet näköjään vehkeen pelittämään. Navi huutaa koodia jota ei ilmeisesti ole kun
ymmärtääkseni sd-kortti koodataan kerran ja nyt kun vehje on resetoitu, vanhaan ei ole paluuta..
Ja luultavimmin se karttatietous joka kortilta löytyisi, on ammoisilta ajoilta. Am I right?

FCA Group näköjään myy päivitettyjä ohjelmia marmoritiskin hinnoin. Onko joku kiertänyt systeemiä kopioiden
sd-kortteja tms? Sinänsä naveja on kännykät täynnänsä joten ingen problem mutta jos
tähän joku kikka kakkonen löytyisi niin kiva.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Törmäsin tuollaiseen sivustoon tänään mitoregister useful info. Ei jaksa muistaa olisinko tämän täällä jo nähnyt. Sivustolla on hyödyllistäkin tietoutta.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Parin kuukauden tauon jälkeen päässyt taas ajelemaan MiTolla. :-D

Onko talven osalta mitään pro vinkkejä miten välttää ongelmat ikkunoiden kanssa tai ainakin minimoida niitä (joku kunnollinen peite ja auto lämmityksessä)?

Kosteuden takia pääsi laittamaan tuulettimet max asetukselle ja hetken tuli ihmeteltyä meteliä, on tainnut lehtiä tai muuta roskaa päästä putkiin kun parkissa sai enemmän testailla puhaltimien toimintaa. Takaa vasemmalta taas takapilarin muovipaneeli osittain irroinnut kiinnityksistään (se puoli jossa on valaisin tavaratilaan), hetken tuota ihmettelin miten saisi takaisin paikalleen mutta ei pahemmin uskaltanut lähteä lyömään tuota ettei ne muovikiinnikkeet katkea kun metallia vasten täräyttää.

Sitten voisikin varata ajan vaihteiston öljynvaihtoon jos tuon ykkösvaihteen toimintaa saisi hieman paremmaksi.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Ja kuitista katsottuna korjaamolla sitten laittaneet vanhan öljyn tilalle Castrol Edge Professional Longlife 5W-30 öljyä, vaikka parina eri reittinä kirjallisena että laittavat 5W-40 joka täyttää Fiat speksit.

Eli ensi viikolla sitten taas öljynvaihtoa heti teettämään. Tuolla tuskin kannattaa kovin pitkään ajella?
Viimeksi muokannut molsky, 02 Marras 2018, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

2 viikkoa Mitoilua takana. Pikku hiljaa rupeaa auto istumaan omaan hanskaan, ilman tietoista "työtä". Vanhan liiton Bussoista on matkaa..
Käytin autoa oston jälkeen A-Milanossa jossa etuiskareiden laakerit vaihdettiin, samalla tulpat ja vaihteistoöljyt.
Uskaltaisin väittää että epäloogisen ongelmallinen ykkösvaihde toimii nyt hieman paremmin. Täytyy vaan ihmetellä miten tuollaista
lootaa voi päästää maailmalle.. No, tulen toimeen. D-moodi on toistaiseksi ainoa moodi jolla viitsin ajaa ja mieluiten rivakasti,
jolloin ko. moodi on omimmillaan. Pintakaasukruisailu ei ole tämän auton ominaisaluetta.
Nyt pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut
Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

silverine kirjoitti:2 viikkoa Mitoilua takana. Pikku hiljaa rupeaa auto istumaan omaan hanskaan, ilman tietoista "työtä". Vanhan liiton Bussoista on matkaa..
Käytin autoa oston jälkeen A-Milanossa jossa etuiskareiden laakerit vaihdettiin, samalla tulpat ja vaihteistoöljyt.
Uskaltaisin väittää että epäloogisen ongelmallinen ykkösvaihde toimii nyt hieman paremmin. Täytyy vaan ihmetellä miten tuollaista
lootaa voi päästää maailmalle.. No, tulen toimeen. D-moodi on toistaiseksi ainoa moodi jolla viitsin ajaa ja mieluiten rivakasti,
jolloin ko. moodi on omimmillaan. Pintakaasukruisailu ei ole tämän auton ominaisaluetta.
Nyt pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut
Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Mitkä vaihteistoöljyt tuli laitettua? Manuaalin mukaan SAE 75W-80 API GL-4 öljyä, mutta tuota ei oikein tahdo mistään löytyä. Itselläkin tuo ykkösvaihde ei tahdo välillä mennä päälle ja etenkin tuon Start&Stop toiminnon kanssa tuo on vähän ikävä yhdistelmä.

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Marmorilta saa oikeaa öljyä huokeasti, olikohan noin 25 €/litra. Onneksi sitä ei mene kuin kaksi litraa. :D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ja ^^ Olen käyttänyt Gastrolin Syntrans Transaxle 75W öljyä siitä lähtien, kun eräs vaihteistopaja sitä suositteli. Eipä vaihteisto ainakaan huonompaan suuntaa ole sen johdosta mennyt. Redlinenkin öljyä on jossain välissä käytetty, vaan en muista mitä niistä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei
laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin
välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

silverine kirjoitti:Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei
laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin
välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
Kai se yleinen vaihtoväli olisi 3-5 vuoden tai 50-60tkm välein vaihdella, harvoin noita kyllä kukaan tekee manuaalin osalta.

Pitääpä alkaa soitella läpi korjaamoja, Öljypisteeltä sanottiin vain sähköpostin kautta ettei vaihtoa saa ilman varausta kun ei ole oikeaa öljyä ja mitään ehdotusta ei sitten sieltä suunnalta tullut että voisivat sellaista tilata jos ajan ottaa sinne. Internetin kauttakaan ei tunnu mistään löytyvän edes tuota aiemmin mainittua Castrolia. Jos Jyväs-Caravanin kautta saisi hommat hoidettua, kun ovat täällä Keski-Suomessa ainut edes Fiatiin erikoistunut marmori. :lol:

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ TCT:n manuaalissa öljymäärän tarkastus ja lisäys tarvittaessa 120 tkm kohdalla, vaihdosta ei mitään puhetta. Ei lie kolmen polkimen versiolle ainakaan enempää huolenpitoa ohjeistettu...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Taitaa olla akun vaihdon aika. MiTo ei suostunut pyöräyttämään starttia. TCT voi olla syyllinen. P:ltä ei saanut pois, keppi ei suostunut liikkumaan. Gear not available. Homma ratkesi käkkärin poistolla loivassa rinteessa. Auto liikahti parkin varaan ja jostain syystä suostui sitten pyöräyttämään starttia. Moinen oireilu viittaa world wide webbiä tulkitsemalla akun liian matalaan jännitteeseen. Josta kyllä ollut muutenkin viitteitä. Joten iltapäivällä uutta akkua sovittamaan - raportoin josko TCT siitä tokenee!

EDIT: raportoitu suuremmalla näkyvyydellä.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Miten muuten akunvaihdon osalta, jos itse tekee niin onko tuossa jotain erikoista mitä pittää ottaa huomioon? Toisian sanoen meneekö vielä tässä tapauksessa vanhaan malliin, vanha akku ulos ja uusi sisään ja muuta ei tarvitse tehdä? Näyttäisi että saattaa olla jopa ihan alkuperäinen akku käytössä, tai sitten jossakin kohtaa vaihdettu samanlainen sisään.

Manuaalissa taisi olla taas maininta että saattaisi vaatia jotain kalibrointi toimenpiteitä akun vaihdon jälkeen.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei ole koodattavaa mallia, ihan vanhan koulun vaihto. Jos valmistajan mielipide (käyttöohjekirja) muuta sanoo, niin ongelmia odotellessa...

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Onpas vaikeaa saada huoltoaikoja. Öljypisteeseen yhteyttä ja vastattiin, mutta ei yritetty edes tarjota että "varataanko aika ja me tilataan öljyt" -ehdotusta kun totesivat että oikeanlaista öljyä heillä ei ole hyllyssä. Jyväs-Caravan ei vastannut ollenkaan kyselyyn vaihteistoöljyn vaihdon osalta. Auto-Jerryn kautta sitten kokeilua ja sieltä nopeasti tulikin Nordic Car Serviceltä tähän mennessä ainoa tarjous ja vastasivat jopa kysymykseen laitettavan öljyn suhteen. Nyt tarjous on hyväksytty Nordic Car Serviceen ja pitääpä katsoa miten asiat hoituu.

CASTROL Syntrans Multivehicle 75W-90 (Fiat 9.55550-MZ6/Ford WSD-M2C200-D2) öljyä laittavat ja katsotaan miten käy, Castrol ainakin lupailee että: "Sitä on käytetty ongelmanratkaisijana vaihtamisongelmiin alhaisissa lämpötiloissa erimerkkisten valmistajien vaihteistoissa". :-D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

molsky kirjoitti:Manuaalissa taisi olla taas maininta että saattaisi vaatia jotain kalibrointi toimenpiteitä akun vaihdon jälkeen.
Yep, ovien ikkunat. Niille pitää opettaa ylä- ja alarajat. Muuta ei muistaakseni tarvitse.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

QV:ta koeajamassa tänään Espoossa. Oli oikein asiallinen yksilö. Kaveri sitten meni ja osti pois kuljeksimasta. :wink:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

3 viikkoa takana Ensitreffit Alttarilla - Miton kanssa. Rupeaa syventymään suhteemme. Ihan erilainen kehityskaari
kuin 156sen kanssa - täyttä lovea ensipolkaisusta tai 166sen - hillittyä järkiavioliittoa.
Vain yksi asia vituttaa tällä hetkellä Mitossa. Eikö ketään muuta? Nimittäin kuka helvetti on kehittänyt nuo etupenkkien niskatuet??
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mikä siinä kehittäjässä risoo, onko se tehnyt jotain ikävää?

Täytyy myöntää etten ole huomannut erityistä rasittavuutta (tai yhtään mitään). Nyt varmaan sitten huomaan kun muistan tämän viestin. Että kiitos. :roll:

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

silverine kirjoitti:3 viikkoa takana Ensitreffit Alttarilla - Miton kanssa. Rupeaa syventymään suhteemme. Ihan erilainen kehityskaari
kuin 156sen kanssa - täyttä lovea ensipolkaisusta tai 166sen - hillittyä järkiavioliittoa.
Vain yksi asia vituttaa tällä hetkellä Mitossa. Eikö ketään muuta? Nimittäin kuka helvetti on kehittänyt nuo etupenkkien niskatuet??
Samaa valitin itsekin. Ne tunkee liian eteenpäin, yläselkää ei pysty nojaamaan kunnolla selkänojan yläosaan. Piirre on erityisen ärsyttävä kesäisin kun päällä ei ole (paksuja) vaatteita, takkia ja sitä rataa. Paksu untuvatakki auttaa huomattavasti, mutta tosiaan kesän t-paitakelit ja pidempi ajomatka. Ärsyttää.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Mulla ei boltsi ota niskatukiin normaalisti istuttaessa. Pitää nojata taaksepäin, jotta takaraivo tapaa niskatukiin. No, joo, meitä on niin monenlaista vartaloa. Toivoisin toki, että niskatuet olisivat tässä mielessä säädettävät. Monessa autossa on näin ollut, vaan ei tässä. Halvalla tehty ...
silverine kirjoitti:...pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Ei tää oikeastaan kovin meluisa ole ja ainahan oviin, takasivuihin tms jne voi vällyjä sovitella. :wink:

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Joo, MiTo hiukan pakottaa suht pystyyn asentoon. Kun jalat oikealla etäisyydellä polkimista, penkki oikeaoppisesti alimmassa asennossa ja ratti niin ulosvedettynä kuin mahdollista (ja alhaalla), niin ei meinaa silti ylettyä nää nysät kädet kunnolla ohjausrinkulaan! Joten aika pysty on asento eikä niskatuki ole tällöin vaatinut erityistä huomiota. Vahingossa siis epäsuhtainen vartaloni ansiosta välttänyt mokomat niskapulmat. Ja muutenkin oon niin nöyrä että leuka rinnassa ajetaan kohti uusia pettymyksiä...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

MiTo:n torvi on äänetön. Huomasin eilen, että se ei toimi. Toimenpiteet jotka jo tehty:
* sulake konehuoneesta tarkistettu -> OK
* ratin keskiö irrotettu ja mekanismin toiminta mitattu -> OK
* virran tulo ratin keskiöön mitattu -> OK
Eipä tuohon paljoa muuta enää jää kuin itse torvi ja sen liitännät. Haaste on se, etten ole onnistunut löytämään sitä. Missä osassa keulaa torvi sijaitsee eli kummalla puolella autoa?

Edit: Äh, netistä löytyi kuva ja sen perusteella osasin katsella pienistä keulan raoista. Apparin puolelta löytyy. Se on sitten puskurin irrotusta joku päivä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

JiiPee kirjoitti:^ Mulla ei boltsi ota niskatukiin normaalisti istuttaessa. Pitää nojata taaksepäin, jotta takaraivo tapaa niskatukiin. No, joo, meitä on niin monenlaista vartaloa. Toivoisin toki, että niskatuet olisivat tässä mielessä säädettävät. Monessa autossa on näin ollut, vaan ei tässä. Halvalla tehty ...
silverine kirjoitti:...pääsee viikonloppuna kahtena päivänä ajamaan motariajoa, joten saa nähdä ja kuulla, pitääkö kaivaa kilpa-autoon tarkoitetut Bosen vastameluluurit käyttöön.. :P
Ei tää oikeastaan kovin meluisa ole ja ainahan oviin, takasivuihin tms jne voi vällyjä sovitella. :wink:
Itse 179cm ruholla en löydä mitään asentoa niskatuesta joka ei kampeaisi päätä eteenpäin. Sain niskani kunnolla kipeäksi
landereissulla 300km matkalla per siivu. Kävi jo mielessä että käännän rimpulan toisinpäin mutta nopealla tarkastelulla ei taida ns.
teknisesti onnistua + olisi törkeän näköinen. Takapenkkien niskatukien raudatkin on liian kapealla.. :lol:
Katselin jo netistä josko tilaisi sellaisen lisätyynyn siihen istuimen ja niskatuen väliin, kaikenlaista on kyllä tarjolla vaan ei välttämättä
mitään erityisen tyylikästä. Ihme ettei mikään alfatuninki-pulju tarjoa mitään, vai onko joku nähnyt jossakin?

Mitä tulee meluun niin noilla 18" kesärinkuloilla motariajon möykkää en jaksa kuunnella kun kerran Boset(luurit) omistan. Ja näin niinkuin
ääni-immeisenä ihan työnkin puolesta olen kaikenlaiselle äänisaastalle allerginen. Mutta ingen problem, asiahan järjestyy aina tarvittaessa.
Hansikaslokeron kannen resonanssi tuli jo korjattua, seuraavaksi pitää ihmetellä kyynärnojaboksin natinoita. :P
Limousine 166nen oli tässäkin mielessä huomattavasti laadukkaammin tehty, ei paljon kitissyt mistään.

Nyt kohta kuukauden yhteiselon jälkeen kehittyi ensimmäinen ns. vika. Nimittäin takalasin pyyhin tykkää lähteä pyyhkimään starttauksen
yhteydessä eikä löydä normaalia pysäytyskohtaa(kaan) ilman avustusta. Mitä tsekkailin ulkomaan forumeilta niin saattaa olla takaluukun
johdotukseen liittyvä juttu? Pitää nyppiä verhoilu luukusta irti ja tutkia josko olisi vain jokin liitinjuttu tms.. Vai onko muuta tietoa?
Viimeksi muokannut silverine, 13 Marras 2018, 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jiitee
Viestit: 4269
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Tuo äänimaailma ja meluttomuus on kiinni myös auton kokoluokasta, 166-luokka eli isot sedanit ja Swt
painii ihan eri sarjassa kuin pikkuautoluokan Mito. Meilläkin C5:n ja Auriksen valillä on 250 kg:n painoero...
arvaa kummassa pystyy kuuntelemaan klassista musiikkia (nastarenkaillakin) matkalla... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Jiitee,
Mä olen pyrkinyt parantamaan äänivehkeitä, jotta nimenomaan voisi kuulla musiikista nyanssitkin. Käsitykseni on, että MiTo:n kohdalla se taitaa olla ihan turhaa puuhaa ja tulee kalliiksi auton arvoon nähden. Eikä ole takuutakaan, että se onnistuisi. Noh, butyylikumimatot (whatever) olen liimaillut oviin kuin myös takasivuihinkin. Ei ne paljoa ajomeluun auta, ehkä vähän.

@Silverine
En tiedä, mistä takalasinpyyhin-case johtuu taikka miten se parannetaan. Varaudu kuitenkin takaloosterin johtosarjan korjailuihin. Kriittisin paikka on haitarikumin kohdalla, mistä kontin luukun johdot menee runkoon. Sama juttu on Giulietan kanssa. Korjausarjoja myy muutamat nettikaupat euroopassa, mutta kätevä hemmo kolvailee itse johto kerrallaan. Mulla oli joku härö takaluukun lukossa ja vika löytyi kumin sisältä löytyvästä johtonipusta. Olipa sitä edellinenkin omistaja joskus paikkailut. Nytpä muistin mitä piti tehdä menneenä kesänä. Toivottavasti kestää ensikesään.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

MiTon rämpylämuovit sekä melutason että jotkin eksoottiset ratkaisut (esim penkinlämmittien kytkimet) otan vastaan vaihtokauppana hämmentävän alhaisesta hankintahinnasta ajettavuuteen ja kulkemiseen nähden. Tämä pikku kippo on luonnetta täynnä - hyvässä ja huonossa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

lerppu kirjoitti:MiTon rämpylämuovit sekä melutason että jotkin eksoottiset ratkaisut (esim penkinlämmittien kytkimet) otan vastaan vaihtokauppana hämmentävän alhaisesta hankintahinnasta ajettavuuteen ja kulkemiseen nähden. Tämä pikku kippo on luonnetta täynnä - hyvässä ja huonossa.
Punto on vahvasti läsnä tuossa. Luulin et jotkut idiotismit olisi korjattu Milano Torinoon, mutta täysin samaa ämpärimuovia samoilla katkaisijoilla sieltä löytyi yhtä huonosti sijoitettuna.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tosin on todettava että kumpikaan leikkimuovista kasattu omien MiTojen sisusta ei ole rämissyt tai resonoinut. Toisin kuin esim itsellä ollut Giulietta, jonka kanssa sai etsiä ja vääntää että sai turhat räminät pois. Tai edellinen kakkoskippo 120i - jota ei saanut räminättömäksi laadukkaan oloisista sisustamateriaaleista huolimatta. Onhan se sisusta MiTossa kamala ja äänieristyksen tilalla on äänivoimistus. Mutta hopeareunuksia on hinnan lisäksi löydettävissä tästä pilvestä!

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

silverine kirjoitti: Itse 179cm ruholla en löydä mitään asentoa niskatuesta joka ei kampeaisi päätä eteenpäin. Sain niskani kunnolla kipeäksi
landereissulla 300km matkalla per siivu. Kävi jo mielessä että käännän rimpulan toisinpäin mutta nopealla tarkastelulla ei taida ns.
teknisesti onnistua + olisi törkeän näköinen. Takapenkkien niskatukien raudatkin on liian kapealla.. :lol:
Katselin jo netistä josko tilaisi sellaisen lisätyynyn siihen istuimen ja niskatuen väliin, kaikenlaista on kyllä tarjolla vaan ei välttämättä
mitään erityisen tyylikästä. Ihme ettei mikään alfatuninki-pulju tarjoa mitään, vai onko joku nähnyt jossakin?
Mulla auttoi kun muutti ajoasennon huomattavan pystyksi, ISA -standardin vastakohdaksi. Mutta silti sen niskatuen huomaa takaraivossa useammin kuin millään toisella omistamallani autolla.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^Istun aina varsin pystyssä asennossa eli mikään loikoilija en ole. Reipas ristiselän tuen käyttöni saattaa
ehkä hankaloittaa skenaariota - kropan asento suhteessa päätukeen - mutta ainakaan selkäni hyvinvoinnista en tingi.
Päätuki ala-asennossa asento on nyt suht ok.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin