Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/9775872

Tuollaista mahdollisesti lähdössä hakemaan, jakohihan vaihto oikeastaan saman tien edessä kun kohta 4 vuotta ja 67 tkm sitten edellinen vaihto. Olettaisin että operaation hinta pyörii siellä 500-800 euron tienoilla? Tosin AutoJerry väittäisi että voisi selvitä helpostikin alle 500 euron?

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aquatica kirjoitti:^
T-Jet vai MultiAir?
T-Jet on varmempi ymmärtääkseni, kun ei ole hajoavaa MA:ta.
Näissä kahdessa vaihtoehdossa on myös vaihteistoero...

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

molsky kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/9775872

Tuollaista mahdollisesti lähdössä hakemaan, jakohihan vaihto oikeastaan saman tien edessä kun kohta 4 vuotta ja 67 tkm sitten edellinen vaihto. Olettaisin että operaation hinta pyörii siellä 500-800 euron tienoilla? Tosin AutoJerry väittäisi että voisi selvitä helpostikin alle 500 euron?
Espoon Aritalla taisivat arvioida viime vuonna vaihdoksi töineen ja osineen (sis. myös vesipumpun) 99 kw:lle MA:ille n. 550 egeä. Tänä vuonna en ole lähettänyt kyselyä kuin heinäkuun alussa Auto Milanolle, joka ei vastannut.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
T-Jet vai MultiAir?
T-Jet on varmempi ymmärtääkseni, kun ei ole hajoavaa MA:ta.
Näissä kahdessa vaihtoehdossa on myös vaihteistoero...
Mites Lerppu sulla on TCT pelittänyt ....? Seleä varmempi , otaksun ? 135 CV kyllä riittäisi meikälle, ja
automaattia tekis ihan vähän mieli...jos vaihtaisi yhden prätkän (nyt 4 ) kolmanteen Alfaan ... :mrgreen:
-> lelujen määrä vakio edelleen
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ ja ^^^^, Ajattelin kyllä vaihtaa hihnan itse. Eri asia on, notta toteutuuko. Ajoitussetti kustantaa karkeasti noin 100 ekee samoin kuin vaihdettavat hilppeet. Ei se voi olla sen vaikeampi vaihtaa kuin 156 TS:ään.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
T-Jet vai MultiAir?
T-Jet on varmempi ymmärtääkseni, kun ei ole hajoavaa MA:ta.
Näissä kahdessa vaihtoehdossa on myös vaihteistoero...
Mites Lerppu sulla on TCT pelittänyt ....? Seleä varmempi , otaksun ? 135 CV kyllä riittäisi meikälle, ja
automaattia tekis ihan vähän mieli...jos vaihtaisi yhden prätkän (nyt 4 ) kolmanteen Alfaan ... :mrgreen:
-> lelujen määrä vakio edelleen
TCT pelittää nyt toista kertaa mainiosti. MiTosta sen verran että ensi-tutustumisella ei ollut huoltoja kummempaa, kun auto oli aika tuore. Nykyisellä yksilöllä (2012 ja 82tkm) meni hiljattain takalaakerit vaihtoon (ei paha) ja kun laitan talvikumit alle niin samalla pitänee uusia takajarrut - levyt ja palat loppu, kuten niin usein automaattivaihteisissa pienillä kilsoilla. Laakerit oli töineen joku 350e ja jarruista arvio alle kolmen sadan, joten tuon kanssa kyllä elää.

Kaupunkisiirtymiin teho riittää mukavasti kyllä. Koeajolla ei saa pelästyä jos auto nykii - sille on juotettu 95:sta. Nämä tarvitsevat 98:ia toimiakseen smoothisti.
MultiAirista löytyy keskusteluketjuja vaikka kuinka, itselle ei ole osunut mitään pulmia. TCT on ollut virheetön ja sehän on naitettu siihen cxxx-jotain-laatikkoon eikä M32:seen.
Ajokokemuksesta sen verran että start-stop on nykystandardeilla aivan liian hidas reagoimaan (kytke pois päältä). N-moodi on turhan verkkainen liikkeellelähdössä, mutta D-moodi äkäinen jonossa mateluun: DNA-kytkimen kanssa joutuu siis pelaamaan usein. - Jos jotain negatiivista muutoin täydellisestä kaupunkiautosta koittaa etsiä. Kaksiovisten tyyliin ovet avautuvat pitkälle. Käy kokeilemassa! Suosittelen lämpimästi, segmentin paras auto mukaan lukien uudet kinnerit. Siis rehellisesti, ilman Alfa laseja. Joskin toki omiin mieltymyksiin , mutta veikkaan ettei nyt liian kaukana istuvuus sinullekaan!

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kyllä se vain näköjään tojota-miestäkin Alfa Romeo kiehtoo/ärsyttää/piinaa/ihastuttaa jne. 8)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Mito tulee todennäköisesti haettua lähiaikoina, ellei nyt paikan päällä ilmene ongelmia yksilön suhteen.

https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_rom ... uide.shtml

Tuon perusteella ei juuri muuta ihmeellistä ole kuin katsoa että varmasti huollot tehty säännöllisesti ja oikeaa öljyä käytetty. Nopeasti etsimällä sain vastauksesksi että Mitoon kuuluisi laittaa 5W40 öljyä, tämä varmaan lienee oikea valinta koko mallin historian ajalta?
Kyseessä tosiaan siis 1.4 MultiAir ja manuaalisena.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

palkus kirjoitti:Kyllä se vain näköjään tojota-miestäkin Alfa Romeo kiehtoo/ärsyttää/piinaa/ihastuttaa jne. 8)
Toyota on meillä se vaimon työkalu, ja Alfat meikän leluja. Järki ja tunne - niitä ei saa samassa helposti.^
Ja ei Alfat ainakaan ärsytä .. upeita pirssejä useimmat mallit

^^^ Lerppu kiitos tarkasta tilanneanalyysistä , mallihan on hyvännäköinen pörriäinen... katsotaan johtaako tämä tauti mihinkään. Jos johtaa niin ostan taas auton varmaan talven kovimpina pakkasina , jo perinteisesti.

PS. JTD toimii niin hyvin, että tämä fundeeraus on jonkinmoinen sijaistoiminto/välihankinta käytetyn Stelvion/Giulian halpuutusta odotellessa :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

molsky kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/9775872

Tuollaista mahdollisesti lähdössä hakemaan, jakohihan vaihto oikeastaan saman tien edessä kun kohta 4 vuotta ja 67 tkm sitten edellinen vaihto. Olettaisin että operaation hinta pyörii siellä 500-800 euron tienoilla? Tosin AutoJerry väittäisi että voisi selvitä helpostikin alle 500 euron?
En tiedä miten vapari ja 1.4 turbo (170hv) eroavat hihnan osalta, mutta itse sain tammikuussa 2018 AutoMilanosta Helsingissä tarjouksen jakopäästä 370 vai 390 euroa. En muista kumpi, jokatapauksessa summa alkoi kolmosella.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onko näitä tehty ilman turboa? ...Google sanoo että kyllä, mutta puhdikkain vaihtoehdoista oli 70kW. Joku 1.4, mutta jää epäselväksi paljonko on yhteistä föönättyjen MiTon 1.4 moottorien kanssa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1555
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

lerppu kirjoitti:Koeajolla ei saa pelästyä jos auto nykii - sille on juotettu 95:sta. Nämä tarvitsevat 98:ia toimiakseen smoothisti.
Ilmeisesti puhut MultiAir-koneesta? Omassa MultiAir TCT kombossa ilmenee varsinkin kylmällä koneella pientä nykimistä liikkeellelähdön jälkeen ja olen miettinyt mistähän tuo johtuu. Olen aina tuota 95:sta tankannut. Onko sinulla ollut samanalaisia ongelmia ollut 95 kanssa?

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Edellinen MA tct:lle yritin juottaa 95:sta. Tehoja katosi, kaasuvaste heikkeni ja käynti muuttui epätasaiseksi. Pulma poistui 98:lla. Nykyinen tct yski koeajolla. En kavahtanut - pari 98 tankillista myöhemmin kaikki ok.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

MiTo:n audiosta vielä:
- Ovipahvin purku ja niputus oli juurikin niin suoraviivainen proggis kuin mitä täällä vinkkailtiin, kiitokset siitä.
- Mutta millä perhanalla se elementti pitäisi irrottaa siitä ovesta? (kts kuva)
- Väkivalta on ratkaisu, mutta en hennonnut ryhtyä mokomien pulttien (vai mitä noi on) kurittamiseen kysymättä viisaammilta vinkkiä niiden poistoon...

Muutoin on hämmentävää että edes löytyy paja joka vielä 2012 teki kuvan kaltaisia pahvielementtejä. Jotenkin tuntuu turhalta, ja olis ollut parempi jättää tyhjäksi paikka.
Diskantit vilkaisin, mutta niistä vilkaisulla mitään kostu. Ajattelin jättää A-pilareihin nököttämään nuo alkuperäiset.
Liitteet
MiTo ovikaiutin.jpg
MiTo ovikaiutin.jpg (53.42 KiB) Katsottu 8437 kertaa

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Ovat pop-niittejä ja lähtevät porakoneella irti...

Merkkikohtaiset adapterit helpottavat uusien asennusta merkittävästi. Grande Punton adapteri on sama.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kiitos. Poraamaan siis - adapterit hankittuna ja elementitkin odottaa popitusvuoroaan.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Mito hankittu ja heti tyhmiä kysymyksiä.

- Kuskin puolen penkistä EASY ENTRY vetokahvasta tuntuisi olevan joku kaapeli poikki (tai sitten tässä olen säheltänyt jo jotain ja lukinnut kyseisen vivun?). Onko tässä nyt jotain "hyvä tietää" vippaskonstia ja jos on rikki miltä näyttää, onko tuon korjaus millainen urakka?
- Eturenkaiden takaa lähtenyt maalia ja hieman ruostetta, kun ei ole koskaan ollut roiskeläppiä. Onko tähän nyt jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota tai mitä ei tulisi tehdä ennen kuin tuota lähtee korjailemaan
- Peruutustutkan visualisointi katoaa hyvin nopeasti ja tilalle tulee teksti "start&stop currently not available". Onko tähän jotain asetusta jolla tuon saisi pakotettua näyttämään ruudussa koko ajan tutkaa kun pakki päällä. Äänimerkki sentään kuului mutta hieman hirvitti pakittaa sen perusteella kun ei ollut tiedossa millaista etäisyyttä ääni meinaa
- Saako tuohon Blue&Me järjestelmään kytkettyä jonkun bluetooth usb sovittemen, jolla saisi bluetoothin kautta musiikit? Ainakin Giuliettae ketjussa sellaista mainostettiin. Ja onko näissä AUX liitäntää jossakin piilossa?

Kivalta vaikuttaa tähän asti, toivotaan vaan ettei tule vastaan samanlaisia yllätyksiä kuin 156:n kanssa. :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hyviä kysymyksiä, vastauksia ei ole minulla esittää - ei ole moisia pulmia tullut vastaan.
Mutta tuo sinihammasmusiikkitoistokysymys kiinnostaa itseäkin - lienee dongelin kokeilun paikka!

Heti kun jaksan popniitit porata ovikaiuttimista irti (ja siis vaihtaa elementit) - joten vastauksella on aika pitkä toimitusaika...

Sen verran blue&me (vaimikäsenniminyton) tietoa on kertynyt, että naitin iLuuriseiskan sen kanssa yhteen ja meni auton puolesta aivan jumeliin.
- Näille kahdelle tuli pikaero. Onko joku ratkaissut omenafirman ja sinisen&minun yhteensopivuutta?
(Edellisessä MiTo-elämässä oli ikkunafirman luuri, silloin oli kohtalonyhteys vailla ongelmia.)

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

molsky kirjoitti:Mito hankittu ja heti tyhmiä kysymyksiä.

- Kuskin puolen penkistä EASY ENTRY vetokahvasta tuntuisi olevan joku kaapeli poikki (tai sitten tässä olen säheltänyt jo jotain ja lukinnut kyseisen vivun?). Onko tässä nyt jotain "hyvä tietää" vippaskonstia ja jos on rikki miltä näyttää, onko tuon korjaus millainen urakka?
- Eturenkaiden takaa lähtenyt maalia ja hieman ruostetta, kun ei ole koskaan ollut roiskeläppiä. Onko tähän nyt jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota tai mitä ei tulisi tehdä ennen kuin tuota lähtee korjailemaan
- Peruutustutkan visualisointi katoaa hyvin nopeasti ja tilalle tulee teksti "start&stop currently not available". Onko tähän jotain asetusta jolla tuon saisi pakotettua näyttämään ruudussa koko ajan tutkaa kun pakki päällä. Äänimerkki sentään kuului mutta hieman hirvitti pakittaa sen perusteella kun ei ollut tiedossa millaista etäisyyttä ääni meinaa
- Saako tuohon Blue&Me järjestelmään kytkettyä jonkun bluetooth usb sovittemen, jolla saisi bluetoothin kautta musiikit? Ainakin Giuliettae ketjussa sellaista mainostettiin. Ja onko näissä AUX liitäntää jossakin piilossa?

Kivalta vaikuttaa tähän asti, toivotaan vaan ettei tule vastaan samanlaisia yllätyksiä kuin 156:n kanssa. :lol:
- Mulla takkuilee apparin puolen "EASY ENTRY" eli penkin kippi. Joskus ei vapauta selkänojan kaadon lukitusta vaan pelkästään etäisyyden "liukumisen" lukituksen. Joskus ei suostu tekemään kumpaakaan. Joskus matkustajan oma penkin etäisyyden säädön metallikahvan rynkyttäminen samanaikaisesti auttaa - joskus ei. Jos sulla on se "EASY ENTRY" -vipu ona löysänä niin joku lienee temponut takkuilevaa systeemiä väkisin ja rikkonut sieltä jotain. Itse en ole uskaltanut.

- Sama vika täällä ja monessa muussakin. Lähemmin tarkasteltuna omasta on jo joskus niitä korjailtu mutta ovat alkaneet kukkimaan uudestaan. Ajettu nyt 131tkm ja auto on vm. 2010.

- Paina se START & STOP pois päältä tai hommaa uusi akku tai aja pitkä lenkki ja kokeile auttaako. Omassa auttoi uuden akun hommaaminen ja toisaalta en koko Start & Stoppia useimmiten edes käytä. Ohjekirjassa on muuten ihan senttimetreissä matkat mitä mitenkin tiheä piipitys meinaa. Jatkuva ulina taisi tarkoittaa että esteeseen on ~30cm, vai 20cm?

- Musasta en tiedä, kuuntelen kohtuullisen vähän stereoita.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Siihen toimivaan vipuun verrattuna koko liikeradalla ei ole mitään vastusta ja tuntuu muutenkin kuin lähtisi se koko muovirimpula irti, eli luultavasti samanlailla riuhtaistu rikki kuin 156:n takapenkin ulkokahvat talvella. :)

Mieityttää että onko kuinka ruosteherkkä tuo alusta (koska 156) sisältä päin kun tuosta on kuitenkin sitä peltiä ja muovikotelointia sen verran hajonnut että sisälle kyllä pääsee vettä kun renkaat sitä roiskii. Pitääpä katsoa jatkuuko tuo tutkan temppuilu infonäytössä, toki saattaa olla käyttäjässä vikaa kun pakin päälle laitettua sitten ihmetellyt niin pitkään että tuo Start&Stop automatiikka haluaisi mennä päälle.
Pieni havainto näin yön aikaan. Nopeusmittarin osalta 0-40 km/h väli on pimeänä, taitaa olla lamppu palanut. Pitää tarkailla oliko joku väliaikainen temppuilu, onkohan täällä kellään kokemusta saisiko tuon lampun vaihdettua itse kuinka helposti?

Mukavan käytännöllinen tuo Miton "vararengas osasto" 156:n jälkeen kun siellä on riittävästi säilytystilaa kaikille mahdollisille tarvikkeille ja palosammutinkin meni sinne mukavasti piiloon ilman ongelmia. :lol:

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Vivun liike välittyy vaijerilla, oliskohan se pois paikaltaan tai poikki. Verhoilun voi avata kätevästi, selkänojan taustassa on vetoketjut. Sieltä pääsee vähän paremmin pöyhimään sisältöä. Mulla on yksi selkänojan runko irrallaan ja siinä on muistaakseni vaijeri paikallaan. Laita yv jos siitä on apua.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

RaceAlfa kirjoitti:Vivun liike välittyy vaijerilla, oliskohan se pois paikaltaan tai poikki. Verhoilun voi avata kätevästi, selkänojan taustassa on vetoketjut. Sieltä pääsee vähän paremmin pöyhimään sisältöä. Mulla on yksi selkänojan runko irrallaan ja siinä on muistaakseni vaijeri paikallaan. Laita yv jos siitä on apua.
Tuli löydettyä nuo vetoketjut, mutta kun hetken yritti sitä ketjua sieltä penkin takaa saada vedettyä auki niin alkoi vaikuttaa ettei tuota ole tarkoitettu avattavaksi? Ainakin Alfaownerin kautta seuraavia heittoja tulee vastaan "Apparently if you unzip them they will never, ever go back on properly. ".

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Kannattaa ujuttaa ohut rautalanka siitä pienestä reiästä läpi. Langasta kun nostaa, niin "lukitus" pysyy auki.Usemman olen avannut, eikä ongelmiamyöskään kiinnilaitossa.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Näköjään kyseessä oli vain käyttäjävirhe. :oops: Vähän suuremmalla voimalla kun penkkiä tönäisi taaksepäin ja vipua väänsi niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Näköjään tuo tosiaan tykkää jumittaa niin että pitää kunnolla työntää/tönäistä penkkiä taaksepäin ennen kuin mekanismi laukeaa. Ainoa murhe on enää mielivaltaisesti toimiva lamppu mittaristossa. :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Popit asennettu. Tulikin professionaalinen asennus! Ja hämmentävän hyvin soi halppiskamat, 40 eur ja äänimaailma on suht ok - ei mitään high endiä, mutta kuuntelukelpoista. Kun siis feidaa takakajarit lähes kokonaan pois ja leikkaa diskantteja taajuuskorjaimella, kun muuten ne A-tolppien hirvitykset sihisee liiaksi...

Service coupon expired kun ajoin sisään audioita. Koskapa auto on huollettu 3tkm sitten voisin mielelläni Fiat Ecu Scania käyttää kiinni autossa meisselinkuvan resetointiin.
- Onko tässä huudeilla mokomaa vekotinta joviaalilla kanssaforumistilla, tarjoan kahvit ja sämpylän sekä huonoa juttuseuraa!

Tai jos on tieto riittääkö geneerinen koodinlukija tai jokin maaginen polkimien sekä viiksien vääntely-yhdistelmä resetointiin, otan viisastumisen nöyrästi vastaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vielä julkiset kiitokset JiiPee&Son - taas on MiToilu mukavaa! Kiva oli myös nähdä ryhdikäs ja soiva QV. :-D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kiitokset myös sinulle&Son rupatteluhetkestä. Hienoa nähdä upea ja hyväkuntoinen TCT MiTo livenä ja kohtelias miehenalku :-D . Ei jäänyt hänen kavereiden nimet mieleen, pahoittelut :wink: .

Täytyy tsekata ne sun mainitsemat kajarit, jos vaikka hankkisi taakse sellaiset. Tarkoittaa samalla myös mahdollisesti vahvistimen vaihtoakin, mutta senhän näkee vasta sitten. Btw, my son ottaa nykyään ajot rauhallisesti. Hankki vastikään eräällä ajokerralla mulle pikavoiton :silly:.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tuosta: https://www.autostudio.fi/spl-pro-r-62- ... timet.html - näkyy edelleen lähtevän kyytiin hyvinkin kustannustehokkaasti äänenlaatuun nähden. Tosin kun näitä ajaisi vahvistimen kautta niin en tiedä tehonkestosta... Yleensä silti vahvistimesta leikkaa ennen kuin elementistä. Eipä korkealta putoa ja äänen totesitkin jo itse!
Pojalle tsemppiä maltilliseen QV käskytykseen! :wink:

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Auto jätti sitten starttaamatta :?

Viikko takaperin aamulla oli keissi, jossa startti ei vissiin suostunut menemään "oikein" vaihdelaatikon kehän hammaspyörille sillä auton tuuppaaminen vaihde päällä sai aikaan selvän "naks" äänen jonka jälkeen auto starttasi oireitta. Oireitta mentiin aina eiliseen saakka jolloin avaimen kääntäminen virtalukossa sai aikaan vain yhden "naks" -äänen. Yritin puolen kymmentä kertaa, aina sama "naks" ääni. Ei mitään muuta. Vaihde päällä töniminen ei auttanut millään tavalla.

Lopulta auto työntämällä käyntiin, ajoin duunin parkkipaikkaa ympäri ehkä 200m matkan ja sammutin auton. Tämän jälkeen starttasi 4-5 kertaa täysin moitteetta -> lähdin kotiin. Vielä kotona, melkein 50km päässä kokeilin startata ja starttasi täysin moitteetta.

Muutama vuosi takaperin oli aivan samanlainen oire silloisen harrasteauton kanssa, siinä vain startti (tai jotain) oli niin jumissa että edes työntäminen käyntiin ja sen jälkeen sammuttaminen + starttaaminen saanut aikaan muuta kuin yhden "naks" äänen. Silloin purimme vittuillessamme koko startin atomeiksi, puhdistimme sen, emme vaihtaneet sen sisään mitään ja startti toimi oireitta seuraavat vajaa 3 vuotta jonka auton omistin.

Nyt ei vain ole vapaa-aikaa moiselle DIY -operaatiolle ja lisäksi tämän Miton pitäisi olla talouden käyttis / arkiauto, joten varasin ajan huoltoon. Katsellaan mitä löytävät sillä auto on oireillut aiemminkin. Kirjoittelin tännekin keväällä 2017 vastaavista ongelmista, silloin löysivät hapertuneen startin maajohdon.

Hieman ärsyttää. Autolla olen ajanut nyt pian 2 vuotta ja 18tkm. Näitä "pikkujuttuja" on ollut tässä autossa useampiakin. Samassa ajassa olen ajellut 17 vuotiaalla Ferrarilla yli 12tkm, jossa ei ole ollut mitään muuta kuin talvella seisonnan aikana pakkasessa jumittaneet ovien lukot. On se kummallista :roll:

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

billy kirjoitti: Hieman ärsyttää. Autolla olen ajanut nyt pian 2 vuotta ja 18tkm. Näitä "pikkujuttuja" on ollut tässä autossa useampiakin. Samassa ajassa olen ajellut 17 vuotiaalla Ferrarilla yli 12tkm, jossa ei ole ollut mitään muuta kuin talvella seisonnan aikana pakkasessa jumittaneet ovien lukot. On se kummallista :roll:
Kyseessä on ilmeisesti sitten eri Ferrari kuin se, josta porsi kytkin 8)
932 937 955 955

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ aika kultaa muistot, joskus hyvinkin nopeasti :mrgreen:

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

juri kirjoitti:
billy kirjoitti: Hieman ärsyttää. Autolla olen ajanut nyt pian 2 vuotta ja 18tkm. Näitä "pikkujuttuja" on ollut tässä autossa useampiakin. Samassa ajassa olen ajellut 17 vuotiaalla Ferrarilla yli 12tkm, jossa ei ole ollut mitään muuta kuin talvella seisonnan aikana pakkasessa jumittaneet ovien lukot. On se kummallista :roll:
Kyseessä on ilmeisesti sitten eri Ferrari kuin se, josta porsi kytkin 8)
Kytkin on kuluva osa, vähän kuin tähän Alfaan samaan konkurssiin tuleva vasemman takapyörän laakerin vaihto jonka myös jätin mainitsematta, koska kuluva osa. Viat lienee eri juttuja kuin selkeästi kuluvat osat? :P

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Laatuvaihtelua ja onnenkantamoisia... 5 Alfaa olleet hyvinkin viattomia samaan aikaan kuin 3/5 BMW:tä ovat olleet viallisia, 2 kpl aika fataalistikin. Yksilöitä ja yksilöllistä käyttöä. Omat MiTot olleet oikein käyttövarmoja pelejä, ei kritisoitavaa laadun suhteen. Pitänee koputella puuta!

Vanhojen autojen kanssa kun elää, niin jossain vaiheessa ne hajoaa. Billyn logiikalla katselmoin muistinvaraisesti omat kulkimet (kun olen nuo excelöinyt) ja 13/32 on "hajonneet" käytön aikana, näistä tielle tai pihaan jättäneitä 6/32. Janan toisesta päästä pelkällä kovalla ajolla (ei edes kuluvien osien vaihtoa) on mennyt 12/32 autoa.

Tuon tilaston poikimana perheautona nyt BMW jossa 2 vuotta takuuta ja kauppakassina Alfa Romeo - joka on omakohtaisesti kestävän auton maineessa! :mrgreen:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tänään tuli puuhasteltua koko päivä MiTo:n kimpussa: öljynvaihto + suodatin, jakohihna+vesipumppu+kiristin, moniurahihna+ kiristin, moottorin ja sisätilan ilmansuodattimet. Sitten vielä räpellykset MES:llä jne ... Yllättävän paljon piti purkaa konehuoneessa, että sai ajoituskalut paikalleen ja että pääsi hihnaan käsiksi. Kaikkiaan tuhraantui aikaa varmaan 9 tuntia sisältäen vajaan tunnin fillarireissun motonettiin hakemaan öljypropun tiivistettä. Onneksi näitä "laajoja" huoltoja ei ihan joka välissä tarvitse tehdä. Selkä ja niska kipeenä, mutta nyt rojahdan emännän viereen köllöttelemään. Sitä ennen oloa helpottava naukku nassuun. :-D .

Edit 27.8.: Ja sittenhän se alipainepumpun tiiviste tietty vuotaa sopivasti katalysaattorin kylkeen. Tuli ihan Bemarimainen kärtsä ja fiilis, kun aikoinaan ko autoon vastaavat tiivisteet jouduin 15 asteen pakkasessa uusimaan. Siispä konepelti auki ja purkamaan. Oiskohan tuo tiiviste painunut sen verta kasaan, ettei enää kunnolla pidä. Sipaisin hyvin kevyesti tuubista gaskettia tiivisteen molempien puolien pintoihin. Jää nähtäväksi kuinka hyvin pitää. Voipi olla, että vielä kolmannen kerran joutuu avaamaan ja vaihtamaan bränikän tiivisteen.
Viimeksi muokannut JiiPee, 27 Elo 2018, 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Edelliseen liittyen julkiset kiitokset ItALFA:lle jakohihnan vaihtoon liittyvistä työkaluista ja ensiluokkaisista työohjeista :-D .

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:Tuosta: https://www.autostudio.fi/spl-pro-r-62- ... timet.html - näkyy edelleen lähtevän kyytiin hyvinkin kustannustehokkaasti äänenlaatuun nähden.
Moro,
Haettu, nyt täytyisi vaan löytää se päivä aikaa asennukseen. Ajattelin laittaa ne takakajareiksi, mutta se purkaminen jne... No, ehkäpä se tässä vielä onnistuu ennen syysvilposia. Kiitoksen hyvästä vinkistä :-D .

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Voimia kaiutinjumppaan - homma ilmeisesti alkaa takapenkin irroituksella... Eipä silti näytä että iso työmäärä estäisi päättäväistä työkalujenkäyttöä! Asiallista harrastamista.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Juu, valitettavasti MiTon perspuolella kajarien vaihtamiseen liittyvää purkutyötä on dekadin verran enemmän kuin edessä, mutta antaa mennä vaan.

Nimimerkki "takaosan kyljet äänieristänyt"

P.S. varaa laatikollinen lukkoklipsejä.
932 937 955 955

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Kiitos vinkistä ja kannustuksesta :-D. Kaipa tuohonkin päivän verran aikaa tuhraantuu, kun rauhallisesti tekee.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

lerppu kirjoitti:Laatuvaihtelua ja onnenkantamoisia... 5 Alfaa olleet hyvinkin viattomia samaan aikaan kuin 3/5 BMW:tä ovat olleet viallisia, 2 kpl aika fataalistikin. Yksilöitä ja yksilöllistä käyttöä. Omat MiTot olleet oikein käyttövarmoja pelejä, ei kritisoitavaa laadun suhteen. Pitänee koputella puuta!

Vanhojen autojen kanssa kun elää, niin jossain vaiheessa ne hajoaa. Billyn logiikalla katselmoin muistinvaraisesti omat kulkimet (kun olen nuo excelöinyt) ja 13/32 on "hajonneet" käytön aikana, näistä tielle tai pihaan jättäneitä 6/32. Janan toisesta päästä pelkällä kovalla ajolla (ei edes kuluvien osien vaihtoa) on mennyt 12/32 autoa.

Tuon tilaston poikimana perheautona nyt BMW jossa 2 vuotta takuuta ja kauppakassina Alfa Romeo - joka on omakohtaisesti kestävän auton maineessa! :mrgreen:
Yhdyn ylläolevaan siinä mielessä, että en ole ikinä ollut "merkkiuskollinen" enkä sen puoleen minkäänsortin fanaatikko, olen omistanut autoja oikeastaan vähän kaikkialta; ranskiksia, japskeja, ruotsalaisia, saksalaisia sekä nyt italoja - vain korealaiset (Hyundai, Kia) sekä aidot jenkit & aidot brittivehkeet ovat jääneet väliin. Ja ikävä kyllä nykyinen Mito on ollut jopa vikaherkempi laite kuin edesmenneet Pösön 206 ja mk. 2 Clio :? Jokaisesta autosta olen kertonut tutuille sekä uteliaille rehelliset omistajuuden plussat sekä miinukset.

Hankin Miton syyskuun lopussa 2016 jolloin sillä oli veivattu 113tkm. Olin auton 4. yksityinen omistaja ja selvitin sen historian perinpohjin soitellen auton kahdelle edelliselle omistajalle, mikään teinien kiertopalkintokaan tämä ei ole vaan hyvin pidetty, jopa erikseen ruostesuojattu & myllytetty juuri ennen ostoa. Olen ajanut sillä kuluneiden vajaan kahden vuoden aikana suht vaatimattomat reilut 18tkm täällä pk-seudulla työmatkaa ym. Tuona aikana sen kanssa on ollut seuraavia vastoinkäymisiä sekä ominaisuuksia:

-Ovien sivulasit jäätyy jumiin pakkasella. Ei tarvitse edes sataa lunta ajon jäljiltä lämpöisen auton päälle vaan riittää että 12-13h duunipäivän aikana on ollut tarpeeksi ... kostean kylmä viima (aivan randomilla sää) niin lasit ovat kotiin lähtiessäni jumissa eivätkä laskeudu kun vetää kahvasta. Tästä seuraa se, että oven saa kyllä varovasti auki, mutta sen sulkeminen on mahdotonta ennen kuin oven sivupahvi lämpiää sen verran että ikkuna liikkuu kunnolla ylös-alas. Pidän autoa kotona aina sähkötolpassa sisälämppärin kera kun on 0 C tai sen alle, enkä esimerkiksi kanna kengissä autoon sisälle lunta (kosteutta) vaan pidän auton ylipäätään sisätiloiltaan aika tip-top kondiksessa. Lasken tämän kategoriaan ominaisuudet mutta silti se vituttaa jokainen kerta :)

-Molemmat takajarrut ovat jumineet kertaalleen ja ne on pitänyt avata sekä herkistellä. Lasken tämänkin kategoriaan ominaisuudet :) Ei vituta enää sen jälkeen kun saatiin ne ropailtua kuntoon.

-Etuiskareiden yläpäät paukkuu pakkasella kun kääntelee rattia ees-taas ja samalla ajaa vinon alustan päällä, esimerkiksi painunut kaivonkansi tai kaupan pihalta kadulle. Lasken tämän ominaisuudeksi, mutta ei se pauke / ruksutus varsinaisesti mairittele huoltoasemilla ym. pihoilla autoa vekslaillessa.

-Takapyörän laakeri meni vaihtoon, lasken tämän kategoriaan kuluvia osia. Atoyssa ~300e töineen.

-Auto jätti työpaikan pihalle eräs kaunis keväinen ilta, startti sanoi vain "naks". Ei ollut oireillut mitenkään. Korjaamo diagnosoi vian hapertuneeksi startin vaihdelaatikkoon meneväksi maakaapeliksi. Asiasta selvittiin reilulla parilla saturaisella mutta vituttihan se 22 maissa illalla järjestellä hinausta ja sijaisautoa ym. kun oma työnkuva on mallia "ei voi pitää etäpäiviä".

-Yksi kaunis talvipäivä takaluukku ei suostunut avautumaan. Automilano diagnosoi asian tyyppiviaksi, takaluukun johtosarjaa oli joku jo kerran kolvaillut, joten halusivat uusia koko johtosarjan. Hinnan kuultuani valitsin option "kolvaillaan uudestaan", eivät sitten suostuneet antamaan työlle takuuta. Tästä selvittiin vajaalla parilla sadalla sijaisautoineen.

-Ylläolevasta ehti kulua ehkä 1,5kk kun takalasinpyyhin aloitti oman elämänsä: Aina kun autoon laittaa virrat päälle niin se pyyhkii kolme kertaa ees-taas. Soitto Automilanoon ja vastaus oli "me varoitettiin". Ei siinä, verhoilu irti ja takalasinpyyhkimen disablointi. Tästä selvittiin vaivalla kun piti ekalla kerralla nihkeillä.

-Vittumaisin vika on ehdottomasti ollut tämän QV-mallin oikutteleva sähköalusta. Välillä se toimi 2kk putkeen, välillä 2vk. Vikatilassa ollessaan alusta oli jäykimmässä moodissaan eikä mikään DNA -valitsimen ajotila toiminut. Tältä palstalta tutuksi tullut sekä erittäin avulias harrastaja "JiiPee" jeesasi ja luettiin alustan vikakoodit ja muuta. Tuloksena rikkinäiset etuiskunvaimentimien kiihtyvyysanturit. Näille löytyi varaosakoodikin mutta niin maahantuoja kuin netistä isot varaosapuljut myivät "eioota", ei ole saatavilla, ei ole Euroopan varastolla". Olisi pitänyt ostella kokonaan uudet etuiskunvaimentimet, hintaa niillä vain 600-800e/kappale riippuen hommaako ebaysta vai marmorilta. Joo kiitos ei. Sitten piiiiiiiiiitkällisen metsästyksen seurauksena löysin lopulta ruotsalaiselta autopurkaamolta QV-mallin etuiskarin, jonka mukana tuli ehjä kiihtyvyysanturi -> vaihdettiin se JiiPeen kanssa paikoilleen ja alusta alkoi toimimaan. Hintaa tälle tuli n.130e ja näin halvalla päästiin vain, koska vaivasin osaavaa palstalaista en kerran enkä kahdesti vaan kolme eri kertaa. Vanhat anturit olivat kumpikin imeneet kosteutta itseensä vaikka niiden pitäisi olla vesitiiviitä, "avaamattomia" antureita.

-Startti hajosi työpaikan pihaan "keskelle ei mitään" 22.8.2018. Vitullisella vaivalla ja kiireellä frendi paikalle ja auto tönäten liikkeelle ja iltahuoltoon josta sijaisauto alle. Tästä selvittiin 420 eurolla.


Sellaisia omistajuuden iloja täälläpäin :P Noin muuten se kyllä on edullinen ylläpitää, kohtuullisen pienet päästöverot ja todella pieni vakuutusmaksu ja kulutuskin on ihan kohdillaan suhteessa suorituskykyyn ja aparaatin tekniseen ikään. Niin ja onhan se nätti kuin karamelli ja kääntää (puhtaana) jopa jengin katseita, vaikka se on mulla pelkkänä arjen kauppakassina. Mutta kyllä noi yllä mainitut viat sekä muutamat ominaisuudet ärsyttää kun auto on talouden ainoa käyttöauto, jolla pitäisi päästä aina liikkeelle ja töihin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Paukkuvat yläpään laakerit ei ole hyvä. Oli keli mikä tahansa - ehjä laakeri EI pidä ääntä (siellä voi olla schaibaa, vettä yms. joka jumittaa ja pauke tulee siitä, mutta kuitenkin...).

Nimimerkillä MiTo, josta alkoi kuulua rutinaa nimenomaa pakkasella -> toinen yläpään laakereista kaputt. Vaihdatettu ennen kuin hajos lisää. Vähän yli satasen tais kustantaa yhteensä 2x yläpään lakrua töineen...

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

sanctus kirjoitti:
molsky kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/9775872

Tuollaista mahdollisesti lähdössä hakemaan, jakohihan vaihto oikeastaan saman tien edessä kun kohta 4 vuotta ja 67 tkm sitten edellinen vaihto. Olettaisin että operaation hinta pyörii siellä 500-800 euron tienoilla? Tosin AutoJerry väittäisi että voisi selvitä helpostikin alle 500 euron?
Espoon Aritalla taisivat arvioida viime vuonna vaihdoksi töineen ja osineen (sis. myös vesipumpun) 99 kw:lle MA:ille n. 550 egeä. Tänä vuonna en ole lähettänyt kyselyä kuin heinäkuun alussa Auto Milanolle, joka ei vastannut.
535 egee öljyn- ja raitisilmasuodattimen vaihtoineen oli jakohihnan vaihto Auto Milanossa tossa joku hetki sitten.

Ja meni MiTo viidennen kerran katsastuksestakin läpi. Vielä kun saa ton puhki ruostuneen äänenvaimentimen vaihdettua rosteriseen, niin ei paljoa auton vaihdot taas hertken kiinnostele.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tänään vaihdoin takapenkkiläisten kajarit MiToo:n. Ostin Lerpun suosittelemat kajarit. On se tuskaa irrotella paneeleita, kun niissä on vielä turvavyöt kiinni. Toisin sanoen ne käännettiin vain sivuun. Kajarit laitoin 4:llä pop-niitillä kiinni. Ja kun väliin en löytänyt butyylimassaa, jota piti varastossa olla, niin laitoin väliin Pattexin No Nail -massaa. Uskon, että ei rämise ja pysyy kiinni. Ajallisesti suurin homma oli laittaa homma pakettiin, kun osa selkänojan kiinnityspulteista oli kadoksissa. Miksi ihmeessä ei voi muistaa mihin ne tuli laitettua? Iltahämärässä otsalampun valossa niitä tuli etsittyä niin, että välillä piti hakea oluttakin seuraksi :silly: .

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Asiaa. - Soiko hyvin?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Ei jaksanut eilen kytkeä niitä enää, joten ei soi vielä :oops: .

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Takapenkkiosaston äänentoiston parannus saa vielä odottaa, mutta seuraavaksi vaihdetaan alkuperäinen puhkiruostunut takapönttö mahd. Novitecin perusrosteriin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^onhan tuokin äänimaailman parannusta! 8)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tänään MiTo ketkuili. Vaimo oli sillä liikkeellä ja se heitti Check Engine-valon kehiin. No, vaimo ajeli reissunsa ja palasi ehjän auton kanssa pihaan. Vikavalo oli kuulemma sammunut jossakin vaiheessa. Lueskelin tässä illalla sitten koodit ja ecu:sta löytyi P1512 Starter Motor signal. Auto toki toimii hyvin, joten mitähän tuo tarkoittaa? Alkaako starterin elinkaari olla tiensä päässä vai onko kyse jostakin v-mäisemmästä eli johtohommista? Samassa yhteydessä löytyi Body-compuutterilta nippu muita vikakoodeja. Kuittauksen jälkeen koodit pysyivät poissa - toistaiseksi. Onko joku teistä törmännyt samaan asiaan?

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Monesti iso litania vikakoodeja ilman varsinaisia ongelmia voi olla perua siitä, kun akun jännite on kyykännyt. Se voi olla esim. huonon kontaktin syytä, onhan miinusnavan piuha kunnolla kiinni - ja kenkä myös? Sama tarkistus toki plussalle.
Onko autossa S&S? Toimiiko se normaalisti?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Kiitos vinkistä :-D Bodyn mukaan seuraavat järjestelmät olivat alhaalla eli DNA, S&S ja Cruise. Ohjaustehostin sen sijaan toimi niin kuin pitikin, vaikka imeekin virtaskaa toimiakseen. Jotenkin vain mieli haluaisi ajatella, että startti tms voisi olla homman juurisyy, mutta akun tarkistus voisi olla aiheellista. Takana on kohtuullisen paljon lyhyttä ajoa. Kannattaisi varmaan siis tsekata jännitteet lepotilassa ja latauksessa. Eihän se mitään maksa muuta kuin hieman vaivaa. Ja eikun auto pukeille ... alkaa olla jo liiankin tuttua puuhaa :mrgreen:

Edit: Lepojännite 12.55V ja käynnissä 14.38V, yleismittarilla mitattuna. Nää on kait ihan normaalit?

Vastaa Viestiin