Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 31 Maalis 2020, 16:21



Vastaa viestiin  [ 2870 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 54, 55, 56, 57, 58
Mi.To 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 187
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Joggeri kirjoitti:
Mullakin nyt ensimmäisen kerran jätti MiTo käynnistymättä. Startatessa kuului vain säksätystä ja startti ei pyörähtänyt. Jonkin ajan päästä sain kaverin paikalle ja apuvirralla lähti käyntiin. Ajelin kotia ja kokeilin startata pari kertaa uudelleen ja kaikki toimi normaalisti. Varmuuden vuoksi laitoin nyt akun lataukseen mutta virtaa siinä vaikutti olevan testistarttauksissa.

Miten teillä on auto käyttäytynyt maadoitusongelmissa? Onko starttaukset loppuneet seinään vai alkaneet näin "hiipimällä".

Jos alkuperäinen akku, niin ehkä kannattais vaihtaa. Varmuuden vuoksi.

_________________
- Kari


19 Tammi 2020, 23:19
Profiili

Liittynyt: 18 Syys 2006, 09:31
Viestit: 73
Paikkakunta: Joensuu
Auto: MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Akku on vaihdettu loppuvuodesta 2018 Exideen. Akku tuntuu järissään olevalta.


20 Tammi 2020, 10:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Kesä 2010, 10:53
Viestit: 38
Paikkakunta: Alavus
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Maapiuha hapettuu laatikon päästä


21 Tammi 2020, 07:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Fiatmasterin vinkkaama hapettuminen on yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Omassa autossa ko kaapeli näytti olevan ok, mutta lähempi tarkastelu osoitti useiden säikeiden olevan hapettunut ja kuoren alla poikki ihan siinä rengasliittimen pinnoissa. Minulla se ei liene vielä aiheuttanut ihmeempiä oireita autoon. Korjasin johdon uusimalla viimeiset n. 15 cm liittimineen.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


21 Tammi 2020, 08:44
Profiili

Liittynyt: 18 Syys 2006, 09:31
Viestit: 73
Paikkakunta: Joensuu
Auto: MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Huomiselle varattu aika pajalle, jotta saa alapuolelta katsottua tuon maadoituksen. Erikoista tässä on se, että nyt on pari päivää taas startannut normaalisti. Voisiko maadoitus olla siinä kunnossa että juuri ja juuri pelaa vielä. No, huomenna selviää lisää.


21 Tammi 2020, 11:45
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 483
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Maadoitusvioissa epänormaali käytös on normaalia, kaikki vaikuttaa: ilman kosteus, roiskevesi, tärinät, kuun asento sunmuut. Senpä takia diagnosointi näkemättä liitoksia on usein mahottoman vaikea tehdä :wink:

_________________
932 937 955


21 Tammi 2020, 11:55
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 14 Kesä 2010, 10:53
Viestit: 38
Paikkakunta: Alavus
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Hyvin pystyy toteamaan onko vika maakaapelissa, kun nakkaa apuvirtakaapelin akun miinuksesta koneen kylkeen.


22 Tammi 2020, 07:55
Profiili

Liittynyt: 18 Syys 2006, 09:31
Viestit: 73
Paikkakunta: Joensuu
Auto: MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Auto kävi nosturilla ja yllätys yllätys maakaapeli hapettunut kengän luota ja palanut melkein mustaksi pidemmältä. :o: Tehtiin väliaikainen maadoitus rungosta laatikkoon ja homma toimii taas.

Mistä olette tilanneet uuden maakaapelin? Pitää seuraavassa huollossa vaihtaa oikea paikalleen.


22 Tammi 2020, 14:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^ Maadoituskaapelin yläpäässä eli akun nurkilla pitäisi kaapelissa olla kiinni lappu, jossa on osanumero (siis jos se vielä on tallella). Sitten vaan kuuklailemaan. Jos uusi tuntuu arvokkaalta ja sulla on puristusliitoksia varten pihdit, niin mikset uusisi vain sitä runkoaisan kiinnityspisteen jälkeistä pätkää? Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia. Voithan ottaa sen kokonaan irti ja teetättää uusittavan osan autosähköliikkeessä tms. Vaihtoehtoja siis on.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


22 Tammi 2020, 15:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Fiatmaster kirjoitti:
Hyvin pystyy toteamaan onko vika maakaapelissa, kun nakkaa apuvirtakaapelin akun miinuksesta koneen kylkeen.

Erinomainen vinkki :-D . Itse en olisi älynnyt, mutta ihmekös tuo :silly:

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


22 Tammi 2020, 15:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Loka 2018, 18:42
Viestit: 219
Paikkakunta: Tre
Auto: 147
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Joggeri kirjoitti:
Auto kävi nosturilla ja yllätys yllätys maakaapeli hapettunut kengän luota ja palanut melkein mustaksi pidemmältä. :o: Tehtiin väliaikainen maadoitus rungosta laatikkoon ja homma toimii taas.

Mistä olette tilanneet uuden maakaapelin? Pitää seuraavassa huollossa vaihtaa oikea paikalleen.


Jos Pirkanmaan alueella vaikutat, niin voin tehdä sulle uuden maakaapelin, sanot vaan pituuden ja kaapelikenkien reikien koon M8? niin 35mm2 tinatusta voin askarrella, eikä enää hapetu.


22 Tammi 2020, 16:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13482
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
^ Maadoituskaapelin yläpäässä eli akun nurkilla pitäisi kaapelissa olla kiinni lappu, jossa on osanumero (siis jos se vielä on tallella). Sitten vaan kuuklailemaan. Jos uusi tuntuu arvokkaalta ja sulla on puristusliitoksia varten pihdit, niin mikset uusisi vain sitä runkoaisan kiinnityspisteen jälkeistä pätkää? Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia. Voithan ottaa sen kokonaan irti ja teetättää uusittavan osan autosähköliikkeessä tms. Vaihtoehtoja siis on.


Ei tarvi pihtejä.

https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM

:) Tuolla tein itse ja todellakin kestää ja lujaa. Kaapelikaan ei maksa paljoa mitään metrikamana.

**
Oletuksena se, että ei tarvita jotain todella spesiaaleja liittimiä, jotka aiheuttaa ongelmia.


22 Tammi 2020, 20:03
Profiili

Liittynyt: 18 Syys 2006, 09:31
Viestit: 73
Paikkakunta: Joensuu
Auto: MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Kiitokset vinkeistä. Tuon tyyppinumero lapun nappasinkin jo mukaan joten pitää ruveta Googlea kaivelemaan.


22 Tammi 2020, 20:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Loka 2018, 18:42
Viestit: 219
Paikkakunta: Tre
Auto: 147
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Aquatica kirjoitti:
Ei tarvi pihtejä.

https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM

:) Tuolla tein itse ja todellakin kestää ja lujaa. Kaapelikaan ei maksa paljoa mitään metrikamana.


Ai, että ku oikein sydämestä kouraisee tommoset rautalankaviritykset. :)
(Työn puolesta kunnon liitoksia Klauken hydraulipuristimella tehneenä.)

Juu johtimet on halpaa, niitä menee tuhansia metrejä kuparinkeräykseen kuukausittain.


22 Tammi 2020, 20:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13482
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
^
Mutta nuo liitokset kestää.

Tai ainakin ne kestää enemmän mitä ne itse liittimet :lol:
Pidän sitä siis kestävänä.


22 Tammi 2020, 21:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8117
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
JiiPee kirjoitti:
Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia.


Kun itte tekee ni voi ihan suosista nykästä sitä kolmeviitosta ja jättää säästelyn autotehtaalle. Yksittäisellä lyhyellä pätkällä ei hintaero päätä huimaa ja tässä kohtaa isompi vaan on poikkeuksetta parempi. Tehdas lätkii niitä sen 100 000kpl kiinni niin se euron(?) hintaero alkaa jo kertautua havaittavaksi.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


22 Tammi 2020, 21:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Aquatica kirjoitti:
Oletuksena se, että ei tarvita jotain todella spesiaaleja liittimiä, jotka aiheuttaa ongelmia.
Kaapelihan on "yhtä puuta" akulta vaihteistoon asti. Kaapelin yläpäässä on jonkinsortin pikaliitin, jolla kaapeli on kiinni akun miinusnavassa olevassa mokkulassa. About puolessa välissä on lätkä ("ryöstö" whatever), jolla se kiinnittyy myös runkoaisaan. Mikäli koko kaapeli uusitaan, tulee hankkia tämä liitin samoin kuin se puolenvälin "ryöstö" runkoaisaa varten. Vanhoja ei liene saa ehjänä irti kaapelista. Jostakinhan noita osia ehkä löytynee?

Kun en mm pikaliitintä pienellä etsimisellä löytänyt ja oli muutenkin kiire saada auto takaisin tienpäälle, niin laitoin kaapelin poikki vähän runkoaisan liittimen jälkeen. Jatkoin siitä eteenpäin uudella kaapelilla vaihteistoon asti. Jatkoksen tein puristettavalla jatkoliittimellä ja kiinnityksen laatikkoon puristettavalla kaapelikengällä. Liitoksien suojaukseen käytin liimapintaista kutistesukkaa, sitä kun sattui olemaan.

Aquatica laittoikin jo vinkin liitosten vaihtoehtoiseen tekoon eli välttämättä ei puristuspihtejä tarvita :-D . Itsekin katselin tuon videon aikoinaan. Koska rakastan kaikenlaisia työkaluja, niin hankin pihdit aikoinaan silloisessa ostohuumassa :mrgreen: .

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


22 Tammi 2020, 22:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Loka 2018, 18:42
Viestit: 219
Paikkakunta: Tre
Auto: 147
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Polforea kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia.


Kun itte tekee ni voi ihan suosista nykästä sitä kolmeviitosta ja jättää säästelyn autotehtaalle. Yksittäisellä lyhyellä pätkällä ei hintaero päätä huimaa ja tässä kohtaa isompi vaan on poikkeuksetta parempi. Tehdas lätkii niitä sen 100 000kpl kiinni niin se euron(?) hintaero alkaa jo kertautua havaittavaksi.


Jep ja itte ku tekis, niin laittas myös astetta laadukkaampaa piuhaa sinne, eli suosisin tinattua 35mm pihaa sinne, niin ei ainakaan hapettumisongelma olisi enää tiedossa.
Kaikenlisäks todella elastista piuhaa se.

Nyt jos alkuperäisen sinne hommaa, nii yhtä kuraa se on sitten jo alle kymmenen vuoden päästä, mitä nykyinenkin.


23 Tammi 2020, 06:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4151
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Olikos täällä jollain sapluunat viimasuojien tekoon? Muistan jossain nähneeni...

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


30 Tammi 2020, 20:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Touko 2011, 18:45
Viestit: 426
Paikkakunta: Lohja
Auto: Nyt Opel Astra ja Hyundai Ioniq (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Mi.To
Kysellään nyt täältä ensin apuja. Eli MiTo harrastaa sellaista enenevissä määrin, että nykii 4/5/6 -vaihteilla vedätettäessa n. 2200-3000 kierroksen paikkeilla. Pienemmillä vaihteilla vaivaa ei tunnu esiintyvän. En ole löytänyt mitään yhteyttä lämpötilalle, ilmankosteudelle, käytetylle polttoaineelle tai millekään muulle. Multiair-yksikkö tuosta on vaihdettu, kuten myös tulpat yms sekalaista. Mitään ideoita?

Käy siis täysin nätisti tyhjäkäyntiä ja sinne parin tuhannen kierroksen päälle ja voimaa ihan normaalisti, sekä ei mitään ongelmia kolmen tuhannen kierroksen jälkeen. Ainoastaan isommilla vaihteilla vedätettäessä noilla tietyillä kierrosluvuilla esiintyy nykimistä.


27 Helmi 2020, 18:02
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2870 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 54, 55, 56, 57, 58

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com