Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Slim »

Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
Kiitos Slim!

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:
Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
Kiitos Slim!
Vika löytyi jälkimmäisestä paikasta! Oli irronnut liitoksesta joka menee pyyhkijävivuston alitse..luulen että ollut laimeat litkut pakkasilla ja korkannut sitten! Kiitos kun autoitte :wink:

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Lisää tyhmiä kysymyksiä, mistä kohtaa tuon miton voi nostaa? Noistako? Ohjekirjassa mainittua tunkkia ei löydy kyllä autosta.
Näyttäähän tuossa helmapellissä olevan jotkut syvennetyt nuolet, mitkä ilmeisesti osoittavat nostopaikat. Mihin ne käytännössä osoittaa? :shock:
Viimeksi muokannut Jugebox, 29 Huhti 2015, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Nostokohta on se ohut "palkki" siinä n. jokusen sentin päässä siitä kohdasta helmaa, jossa se nuolen kuva on.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

sanctus kirjoitti:^Nostokohta on se ohut "palkki" siinä n. jokusen sentin päässä siitä kohdasta helmaa, jossa se nuolen kuva on.
Jees, Kyllähän se sieltä löytyi kun sain lainattua saksitunkin käyttöön, autossa ei semmoista jostain syystä ollut. Sinnehän se loksahtaa paikoilleen. Saksalaisissa en ole tuommoisiin saksivirityksiin törmännyt, joten ei ollut hajuakaan mikä tuo kisko on. Ilmeisesti italiaanoissa ja japseissa on tämmöiset kiskot pohjassa.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
No niin, elikkäs oli Mito vuosihuollossa Levorannalla ja totesivat siellä, ettei takalasinpesurista tule vettä, oonko huomannu? No en ollu kyllä, olin vähä WTF, että miksette sitten korjannu - mutta aattelin ensin vilkaista itse. Autoliikkeessä oli muutenkin vielä koulutukset vielä kesken Mitojen osalta, kuulemma. No kyseessä vaan vuosihuolto, ettäpä ei siinä kai mitään ihmeempää muuten?

Mutta näyttää tosiaan siltä, ettei tule vettä suuttimesta ja kun istuu kabiinissa ja painaa viikseä eteen, kuuluu pumpun ääni aika kovaa edestä päin siitä tuulilasin alapuolen tienoilta, olinpa jopa huomaavinani, että sieltä olis vähän vettäkin tursunnu. Loppu kokeilut sitten siihen, ettei mene vääriin paikkoihin märkä, pitää ruuvata auki tuo suojamuovi ja kurkkia sisälle.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Verbaali kirjoitti:
Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
No niin, elikkäs oli Mito vuosihuollossa Levorannalla ja totesivat siellä, ettei takalasinpesurista tule vettä, oonko huomannu? No en ollu kyllä, olin vähä WTF, että miksette sitten korjannu - mutta aattelin ensin vilkaista itse. Autoliikkeessä oli muutenkin vielä koulutukset vielä kesken Mitojen osalta, kuulemma. No kyseessä vaan vuosihuolto, ettäpä ei siinä kai mitään ihmeempää muuten?

Mutta näyttää tosiaan siltä, ettei tule vettä suuttimesta ja kun istuu kabiinissa ja painaa viikseä eteen, kuuluu pumpun ääni aika kovaa edestä päin siitä tuulilasin alapuolen tienoilta, olinpa jopa huomaavinani, että sieltä olis vähän vettäkin tursunnu. Loppu kokeilut sitten siihen, ettei mene vääriin paikkoihin märkä, pitää ruuvata auki tuo suojamuovi ja kurkkia sisälle.
Ne liitokset on muuten aika hanurista ja jos vähän kohmeessa ne nesteet niin varmaan korkkaa! Sä onneksi tiedät mistä ekaksi katsoa vikaa :mrgreen:

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tarkkana sitten, noi toiseksi uloimmat kiinnikkeet (harmaa) saa melko helposti rikki :oops:

Josta tulikin mieleeni, mistäs jos mistään saisi kaikenlaisia noita verhoilukiinnikkeitä helposti?
Liitteet
20140606_190451.jpg
20140606_190451.jpg (57.55 KiB) Katsottu 9705 kertaa
932 937 955 955

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Jaaha, avasin kaksi ruuvia vinkin mukaan kuskin puolelta ja irrottelin vähän tota toppausta:
Kuva

Sitten tuonne väliin kurkkimalla näkyy kaksi putkenpäätä siististi irti toisistaan. Tuo se vika lie? Punasella ympyröity kuvassa:
Kuva

Tonne ei vaan mun räpylät oikein mahdu niin, että saisi otetta noista ja sitten näkyväisyys nolla kun ne kädet on edessä. Koitin arpapelillä mutta eipä ne ota yhteen kun se liitos on varsin tiukka?

Pitäis vissiin saada koko suojus helvettiin mutta kuinka iso projekti se on? Noin pyyhkimen varret vissiin pikku ongelma?

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Mulla ainakin irtosi pyyhkijät ilman väkivaltaa. Se päällä oleva peini muovisuojus irti, pikku suhaus crc:tä, pieni odottelu ja lenkkiavamella veke.

Hankalinta on saada noi reunojen harmaat kiinnitysnastat ehjänä irti (aiempi kuva). Jos olisin tiennyt millaiset ne on, olisin koittanut sormilla nipistää sitä kasaan samalla kun muovia nostaa. Nykäisemällä sain toisesta nastasta puolet rikki...
932 937 955 955

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Jaa pitäiskö sen tapin lähteä siitä pyyhkimen akselin päästä ihan vetämällä? Koitin sitä vähän pyöritellä ja vetääkin mutta ei tuntunut oikein liikkuvan. Ei viittinyt liikaa voimaa käyttää, kun en tiennyt, miten se on siinä kiinni.

Näyttää oleva tuolla Englannin Alfa-forumillakin yleinen ongelma, heillä se vaan on helpompi kun kuski ja sitä myöten pyyhkimetkin on toisella puolen autoa, niin eivät ole tiellä.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Ruuvarin kärki tai jotain vastaavaa vaan sinne väliin ja vääntelyä ympäriinsä, pompahtaa irti. Alla on ihan normi mutteri.
932 937 955 955

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

ok kiitos, kokeillaan.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jugebox kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä, mistä kohtaa tuon miton voi nostaa? Noistako? Ohjekirjassa mainittua tunkkia ei löydy kyllä autosta.
Näyttäähän tuossa helmapellissä olevan jotkut syvennetyt nuolet, mitkä ilmeisesti osoittavat nostopaikat. Mihin ne käytännössä osoittaa? :shock:
Onko sulla varapyörääkään? Mulla ei tunkkia ole kun sitä ei tarvitse. Paikkapullo ja kompurahan sieltä pitäisi löytyä. Eipä niilläkään mitään tee jos renkaassa on reilun kokoinen reikä.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Nyt kun remuat siellä konepellin alla, katsopas mihin suuntaan lähtee sun vuosimallissa ahtimen päälle kiinnittyvä putki kun se taittuu alaspäin ahtimen ja moottorin väliin. Suoraan alaspäin vai hieman repsikan puoleista kylkeä kohti käännettynä?

Putki on ahtimen öljynsyöttö, ja tuolla brittifoorumilla erään sankarin putki oli karstoittunut umpeen sillä seurauksella, että ahtimen laakeri leikkasi kiinni. Oma veikkaus on, että tui putki on mennyt liian läheltä pakopuolta, ja öljyt on hissukseen kärähtäneet putkeen kiinni.
932 937 955 955

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.

Voi jeesus.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Madallussarjaa vaan alle.
932 937 955 955

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos vinkistä Juri! Asiasta kukkaruukkuun, niin omaan autooni vaihdoin 35mm madallusjouset, jolloin etupää näyttäisi olevan aika jees mutta pyrstö on edelleenkin liian korkealla..paras vaihtoehto Mitoon olisi säädettävä alusta jolloin tuon eron saisi tasattua!

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Ihan sama mun Eibacheilla: keula ok, perse pystyssä. Hölmön näköistä.
932 937 955 955

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.

Voi jeesus.
Sama juttu, oli jossain vaiheessa kevättä napsahtanut poikki. Huomasin kun vaihdoin kesärenkaita alle. Viisi vuotta ja 69000 kilometriä. Samalla meni vaihtoon etuiskarin yläpään laakerit, oli kuulemma korke aika uusia nekin (toinen oli jo kertaalleen vaihdettu kaksi vuotta sitten).
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

MiTohan taitaa olla McPhersoneilla edessä? Saabistimaailmasta on tuttu efekti, että jouset katkeilee juurikin iskarin yläpään kääntölaakereiden porsiessa. Laakeri jumittaa, iskari kääntyy itse tolpasta ja jousi kiertyy - mikä ei ole suunta johon se on suunniteltu väännettäväksi - ja katkeaa. En yhtään ihmettelisi jos vastaavaa onnistuu käymään muissakin autoissa (kuten MiTossa). Voi olla että kannattaa tarkkailla niitä kääntölaakereita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yläpään kääntölaakerivaurio aiheuttaa jousten katkeilua aika monessakin tapauksessa, uskon sellaisten olevan harvinaisuus, jossa tuo ei voisi aiheuttaa katkeavaa jousta.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Nelli kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.

Voi jeesus.
Sama juttu, oli jossain vaiheessa kevättä napsahtanut poikki. Huomasin kun vaihdoin kesärenkaita alle. Viisi vuotta ja 69000 kilometriä. Samalla meni vaihtoon etuiskarin yläpään laakerit, oli kuulemma korke aika uusia nekin (toinen oli jo kertaalleen vaihdettu kaksi vuotta sitten).
Missä kävit fixaamassa? Itse sain AK:lta hinta-arvioksi 300 €:a, jos mitään muuta ei tarvitse vaihtaa. Hinta sisältää työn, jousen ja jousen yläosan padin (tai mikä se nyt lieneekään).

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla auto kävi Auto-Milanossa. Hinnasta en osaa sanoa koska samalla kertaa tehtiin vähän muutakin remonttia.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Milanossa eteen molempien jousien asennustyö vähän päälle satku. Jouset oli siis omasta takaa, ja takaa löytyi jo oma-asentamana. Kun oli niin heleppoo.
932 937 955 955

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Nelli kirjoitti:Mulla auto kävi Auto-Milanossa. Hinnasta en osaa sanoa koska samalla kertaa tehtiin vähän muutakin remonttia.
Eikö Auto-Milanossa osata eritellä laskua?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:
Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!
Juu..joutuupi varmaan tilaamaan vielä joitain lukitustyökaluja ja noissa seteissä on usein kaikki tarvittava mutta viitsinkö maksaa siitä kun en ole varma teenkö vielä toisenkin kerran hihnanvaihdon..halvemmaksi tulee vielä itse tehtynä vaikka tuon setin ostankin! Siinä on kampiakselin lukitus, nokka-akselin ja hihnankiristys työkalu!
http://www.ebay.com/itm/Laser-Tools-Eng ... 4635133819

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:
Grandy kirjoitti:
Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!
Juu..joutuupi varmaan tilaamaan vielä joitain lukitustyökaluja ja noissa seteissä on usein kaikki tarvittava mutta viitsinkö maksaa siitä kun en ole varma teenkö vielä toisenkin kerran hihnanvaihdon..halvemmaksi tulee vielä itse tehtynä vaikka tuon setin ostankin! Siinä on kampiakselin lukitus, nokka-akselin ja hihnankiristys työkalu!
http://www.ebay.com/itm/Laser-Tools-Eng ... 4635133819
Oliko niin ettei kukaan ollut vaihtanut jakohihnaa Mitoon tai Giuliettaan...olisin halunnut tietää että onko se nokan lukitus välttämätön ja riittääkö kampiakselin lukitus pelkästään?

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

AlfaTom kirjoitti:
Nelli kirjoitti:Mulla auto kävi Auto-Milanossa. Hinnasta en osaa sanoa koska samalla kertaa tehtiin vähän muutakin remonttia.
Eikö Auto-Milanossa osata eritellä laskua?
Osaa toki, mutta vanha kanta-asiakas kun olen :silly: niin en yleensä ole ollut vailla sen tarkempaa erittelyä. Mulle pääasia on että sovitut hommat tulee tehdyksi ja laskun loppusumma ei ole tähtitieteellinen.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jkf »

sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.

Voi jeesus.
Mulla meni vasen, katsastuksessa huomasivat. Suomesta vakiojousia ei tunnu saavan. Nettiliikkeet kyllä lupaavat saatavuutta k.o jousille, mutta käytännössä sitä ei ole alle 5 viikon. Briteistä sain tilattua Sachsin etujousia parin, hintaa noin 150 € ja tulivat perille vajaassa viikossa. Eibachin tai Novitechin madallussarjan olisi saanut 120 € koko kierroksen.

Mulla kilometrejä 154 tkm ja hyvin toimii 0X

Ja kannattaa muuten vaihtaa jousien kanssa samalla joustintuen yläpään laakeri, olivat aika happamat vaikka kerran onkin jo vaihdettu.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

MiTon (ja ehkä muidenkin autojen?) joustintuen yläpään laakeri on märällä kelillä jatkuvassa kurasuihkussa. Omassa pirssissä on reikä repsikan puolen pellityksen saumassa josta tuota rapaa päätyy ihan moottoritilan puolellekin. Tavoitetilana on vähän tunkata etupäätä ylös, pestä sisäkaari ja tilkitä tuo aukko. Olisipa verratonta jos samalla jonkin roiskelevyn sinne saisi askarreltua, ettei aina kun rapakosta läpi ajaa ole kaikki herkät paikat kurassa.
932 937 955 955

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Jakoremmi vaihdettu ja kaikki toimii ok. Itselläni rutisee noi iskarin yläpään laakerit siihen malliin että vaihdettava heti kun mahdollista. Kannattais varmaan laittaa kunnon vaseliinit laakereihin samalla ettei paska pääse ihan suoraan sisälle..sellaista vaseliinia mikä toimii myös talvella!

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mikähän oli Mito QV:n etulevyjen halkaisija? Onko mitään sivustoa mistä saisi nuo varaosatiedot etsittyä? Täältä olen saanut Puolalaiseen EPERIin linkin mutta sekin heittää pihalle jos monta käyttäjää. Haluaisin vaan varmistua että tilaan oikeita osia ja vaihtoehtoja mitoon oli 4 vai 6kpl..eikä Ebayn lmoituksistakaan ihan varma ole kun Brembon jarruja etsii..eihän ollut liian sekavaa :lol:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »


Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

GiuliaSuper kirjoitti:http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=4335
Bremboissa on 305mm etulevyjen halkaisijaksi.

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/MiT ... iscs.shtml
part no: 51813785
Kiitän ja kumarran!!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Huolto vihdoin varattu MiTolle molempien etujousien ja kääntölaakerien vaihtoon Auto Milanoon. Hinta-arvio n. 400 egeä. Mm. Autokeskuksen tarjous oli n. 700.
Mitäköhän hemmettiä? Konsernin emoyhtiö vaatii AK:lta tulosta vai onkohan Milano arvellut hintansa kovasti alakanttiin?

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

AK:n hinnoilla ylläpidetään niitä palatseja marmoritiskeineen ja melkoista henkilöstömäärää...
932 937 955 955

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mun mielestä tulosta saadaan loppupelissä enemmän hyvällä asiakaspalvelulla ja järkevällä hinnoittelulla! Se mitä itse en pystyisi tekemään kallistuisin tietenkin sen halvemman tarjouksen suuntaan ja myös jatkossa jos palvelu ja työn jälki on hyvää!

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

Minusta merkkiliike voi hyvin olla kallimpi, mutta vastinetta kovemmalle hinnalle sitten myös. Ei semmonen sovi mihinkään, kun itse kysyin asentajalta lisätietoja, niin vastaus oli " en mää siitä sen enempää tiedä, mää teen vaan." Sitten on nämä keksityt varaosahinnat. Ilmanmuuta orggis osa maksaa enemmän, mutta sellainen ero esim. puolan kanssa kuin oli tässä muutama vuosi sitten, niin on tolkuton. Mitäs maailman kiertäjät, onko nämä varaosahinnat joku suomi-juttu, koska eräs tuttu on tilannut kahteen diudiin isot orggis vanteet saksan merkkiliikkeestä, hintaero Suomen marmoriin huomattava. Eräs tuttu työnjohtaja ilmoittautui vapaaehtoisena, kun yt-kierros alkoi ja lähtiki sitten. Syy oli se, kun viimeinenkin tehdaskoulutettu asentaja oli irtisanottu/lähtenyt itse. Olisi jäänyt edustamansa merkin ainoaksi ammattimieheksi, helventinmoisen työtaakan alle selvittelemään asentamossa tehtyjä kämmejä.

Tuota esimerkin puolaa sai possina tarvikeliikkeestä silloin reilulla satasella, joten joku 150-200 olisi ollut hyväksyttävä marmorihinta imo. Hinta oli vain 270,- ja yksi Suomessa. :shock:
Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jos etupään jousia pitää uusia, niin Milano veloitti jousien, yläpään laakerien, yhden koiranluun ja kahden pyöränpultin vaihdosta 490,00 egeä. Palvelu mielestäni asiallista ja auton ohjaus vaikuttaa jämäkältä, kuten pitääkin

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

stoichiometric kirjoitti:Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
No, ei tuota paljoa paremmin voisi sanoa. Ja kun tämä johto, joka huoltohinnat sanelee, on tuskin käynyt edes koko talossa, jossa niitä huoltoja oikeasti yritetään myydä ja tehdä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jarsan kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
No, ei tuota paljoa paremmin voisi sanoa. Ja kun tämä johto, joka huoltohinnat sanelee, on tuskin käynyt edes koko talossa, jossa niitä huoltoja oikeasti yritetään myydä ja tehdä.
Kommenttini kuuluisi ketjuun, jota täällä ei ole, mutta tuossa on kuvattu juurikin syy suurtyöttömyyteen ja siihen, miksi Suomi ei tule nousemaan. :wink:

Toisin kuin yleensä luullaan, työttömyys ei ole syy, vaan seuraus. Joo menen pois.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Nyt ottaa koteloon..en voi käyttää täällä niitä sanoja mitä haluaisin! Ebaysta tilasin poratut ja jyrsityt levyt+jarrupalat. Onneksi tilatessa varmistin että onko etujarrutosat oikeat..niitä selviteltiin pari päivää ja jäin odottelemaan tavaroita kuin kuuta nousevaa! Kun sain paketin katsoin heti jarrupalat jotka olivat eteen sekä taakse väärät. Yhteys myyjään joka pahoitteli ja lupasi hoitaa asian mutta siitäkös alkoi mieletön email-rumba..sain sen käsityksen ettei myyjän päässä tiedetty mitä tehdään ja miten! Minulta jopa kysyttiin kuvaliitteen kanssa että kummat palat ovat ne oikeat?? Jos en tietäisi autostani mitään voisi olla vaikea paikka kun itse joutuisi osat valitsemaan. Lähetin paljon kuvia jarruosista sekä jarrupalapaketeista joissa toisen paketin kyljessä luki Mazda 7 ja Mazda 9..tuntui ettei myyjä lukenut kunnolla viestejäni saati katsonut kuvia? Loppupelissä väitti että ne palat jotka hän nyt lähettää ovat samat jotka jo aiemmin sain vaikka kuvat todistaa muuta! Tähän palojen valintaan ja viestien vaihtoon meni 4 päivää(hukkaan heitettyä) kun ajattelin saavani osat viikonlopuksi! Luulin että asiat alkaa rullamaan mutta otin etupään jarrut auki ja asettelin levyä paikalleen huomasin että jako ei ollutkaan sama..itselläni 4x98 ja tämä näytti olevan 4x100 :grab: Äsken tuossa laittelin viestiä, sekä kuvia liitin mukaan mutta on sellainen tunne että tämän kaiken vaikutus on sama kuin menisin metsän laitaan juttelemaan itsekseen! Auto on joka tapauksessa pukeilla eikä sillä voi ajaa...nyt menen juomaan kahvia ja yritän ajatella muita asioita :shock:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:Nyt ottaa koteloon..en voi käyttää täällä niitä sanoja mitä haluaisin! Ebaysta tilasin poratut ja jyrsityt levyt+jarrupalat. Onneksi tilatessa varmistin että onko etujarrutosat oikeat..niitä selviteltiin pari päivää ja jäin odottelemaan tavaroita kuin kuuta nousevaa! Kun sain paketin katsoin heti jarrupalat jotka olivat eteen sekä taakse väärät. Yhteys myyjään joka pahoitteli ja lupasi hoitaa asian mutta siitäkös alkoi mieletön email-rumba..sain sen käsityksen ettei myyjän päässä tiedetty mitä tehdään ja miten! Minulta jopa kysyttiin kuvaliitteen kanssa että kummat palat ovat ne oikeat?? Jos en tietäisi autostani mitään voisi olla vaikea paikka kun itse joutuisi osat valitsemaan. Lähetin paljon kuvia jarruosista sekä jarrupalapaketeista joissa toisen paketin kyljessä luki Mazda 7 ja Mazda 9..tuntui ettei myyjä lukenut kunnolla viestejäni saati katsonut kuvia? Loppupelissä väitti että ne palat jotka hän nyt lähettää ovat samat jotka jo aiemmin sain vaikka kuvat todistaa muuta! Tähän palojen valintaan ja viestien vaihtoon meni 4 päivää(hukkaan heitettyä) kun ajattelin saavani osat viikonlopuksi! Luulin että asiat alkaa rullamaan mutta otin etupään jarrut auki ja asettelin levyä paikalleen huomasin että jako ei ollutkaan sama..itselläni 4x98 ja tämä näytti olevan 4x100 :grab: Äsken tuossa laittelin viestiä, sekä kuvia liitin mukaan mutta on sellainen tunne että tämän kaiken vaikutus on sama kuin menisin metsän laitaan juttelemaan itsekseen! Auto on joka tapauksessa pukeilla eikä sillä voi ajaa...nyt menen juomaan kahvia ja yritän ajatella muita asioita :shock:
Mikä on muuten tuon Jarrulevyn lukituspultin kierre..se millä levy kiinnittyy napaan (olkavarteen)? Olen yrittänyt ePEristä kattoo mutta en löydä tarkempaa tietoa. Tuntuisi olevan kaikissa, myös fiateissa läpi skaalan sama lukituspultti!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kysmys... Tilasitko osanumeron perusteella? Jos niin, niin sitten on kyllä aivan käsittämätöntä sähläystä jo.
Itsekin monet kerrat eBaysta osia autoihin tilannut eikä koskaan ole väärää tullut, kunhan on voinut osanumerolla varmistaa tilattavan osan...

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Aquatica kirjoitti:Kysmys... Tilasitko osanumeron perusteella? Jos niin, niin sitten on kyllä aivan käsittämätöntä sähläystä jo.
Itsekin monet kerrat eBaysta osia autoihin tilannut eikä koskaan ole väärää tullut, kunhan on voinut osanumerolla varmistaa tilattavan osan...
Kyllä ilmoitin osanumerot,vin-numeron, valokuvia ja minä saan linkkejä vaihdossa, joista pitää valita oikea osa. Aluksi myyjä ei osannut edes kuvaa liittää viestiin ja siksi laittoi www-sivun linkiksi! Olen itsekkin paljon tilannut mutta tämä on jo hitaudeltaan maailman ennätys+ muut sähläykset päälle!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kuulostaa todella "laadukkaalta" :( Inhottava varmasti, mutta pitäähän näitä nyt aina joskus jollekin osua.

Voin siis kai ajatella olevani onnekas, kun tähän mennessä suurimmat murheet on ollut postimaksuissa tai tavaran laaduttomuudessa (2euron lediparkkisarja kiinasta ei tietenkään kestä yhtä hyvin, kuin 15euron setti saksasta)

Vastaa Viestiin