Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

näköjään keretty kellottaakkin jo ;

0-100 kmh 7,64

0-1000m 28,38 sec

80-120kmh suurimmalla vaihteella 8,25 sec
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Iso käsi Autokeskukselle QV:n myyntiin tuomisesta.
Nyt alkaa olla Mitossa asennetta. Hienoa!

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Fifth Gearin Vickykin pitää neliapilasta. Ei se hoteista hotein hatch mutta käyttäjäystävällinen peli.

http://www.youtube.com/watch?v=49S4pB22hus

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Jonesi kirjoitti:Fifth Gearin Vickykin pitää neliapilasta. Ei se hoteista hotein hatch mutta käyttäjäystävällinen peli.

http://www.youtube.com/watch?v=49S4pB22hus
Niin - Patongista taisi mainita :mrgreen: Renault Clio :mrgreen: Ei muuten pöllömpi - Olen ajanut joskus moisella
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Kuulemma onnistuisi vekslaus QV:hen, rahoituksesta nyt vaan kiinni. Menen neuvottelemaan! 8)

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Verbaali kirjoitti:Menen neuvottelemaan! 8)
Eikun menet ilmoittamaan asiasta, ei tuossa tilanteessa kannata mitään enää neuvotella! :mrgreen:

Onnea matkaan!

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Homma hanskassa, kauppa tehtiin QV:stä. Sain peruttua sen edellisen tilauksen, eikä vähiten näistä viivästyssähläyksistä yms. johtuen.

Ainoa pikkuinen ongelma oli se, että tarjolla oli vaan kaksi vaihtoehtoa, niistä QV:stä joita maahantuojalla on odottamassa tullausta. Eli ihan uutta tehdastilausta eivät suostuneet tekemään.

No, tarjolla oli Etna-musta ja Giulietta-punainen QV, lisävarusteina comfort-paketti kaikissa. Penkkien värit etnassa musta/harmaa, Giulietassa musta/harmaa tai puna/musta.

Vaikea oli valita noiden välillä. Etnan tiedän kyllä näyttävän tosi upealta mutta kun sen mustan pinnan ylläpito on työlästä. Samaten tummat penkit eivät oikein vetäneet puoleensa.

Giuelietassa taasen se, että se on 'väärä' punainen, kirkkaampi ja auringonvalossa oranssimpi verrattuna Alfa-punaiseen. Toisaalta siihen sai puna-mustat penkit, joista pidin. Lisäksi kojetaulun päällys on punainen. Kuvissa toi kojetaulu näytti aika räikeältä mutta AK:ssa oli esittelyautona juuri tuommoinen Giulietta-punainen ja punaisille penkeillä ja kojelaudalla. Joten sain pällistellä tuota komboa livenä.

Ehkä tuo olikin se ratkaiseva tekijä mutta päädyin sitten Giulietta-punaiseen QV:hen. Kyllä siihen silmä tottuu ja otan sen mieluummin kuin mustan. Vaikea oli kyllä valinta, se pitää sanoa. Jos olis ollut Etna paikalla verrokkina, olisin voinut päättää toisin. Nyt kävi näin. Eiköhän tuollakin ajele? :wink: :wink:

Mutta joo, kauppa meni hyvin ja tässä kuussa pitäisi saada peli alle, tiedä sitten mitä siellä tullin kanssa kupataan mutta joka tapauksessa se alkuperäinen tilaus olisi tullut samassa satsissa, joten ei tässä ajallisesti häviä mitään. Ja kun QV:n hinta ei ole kuin sen pari tonnia kalliimpi, niin olen tyytyväinen. Onhan tuossa tehojen lisäksi se elektronisesti säätyvä alusta, jota pidän hyvänä asiana.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Verbaali kirjoitti:Homma hanskassa, kauppa tehtiin QV:stä.
Hienoa, onnittelut!

liekille sitten se toinen?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No Verbaalin kärsivällisyys palkittiin, siis omasta toimesta.

Onnea uudelle Alfalle ja kuskille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Kiitos vaan! Täytyy sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin.

Joo tosiaan, siellä on maahantuojalla kaiketi yksi Etna black ja Giulietta red QV vielä odottamassa uutta omistajaa. Tai sitten se 135-heppanen, joka mun alunperin piti hommata...

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Vittorio Jano kirjoitti:liekille sitten se toinen?
Päivämäärällä 19.5. on varattu lentolippu Saksaan, katsotaan nyt ensin mitä sieltä tarttuu mukaan. :wink:

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Moikka,

Alkaa munkin usko tohon autokeskuksen toimintaan loppua. Tammikuun lopussa tilasin Miton jolloin puhe oli, että toimitus on huhti-toukukuun vaihteessa, kuitenkin viimeistään 7.5. Soittelin huhtikuun puolessa välissä myyjälle ja kyselin auton kuulumisia, vastaus oli että on ajallaan ja toimitus toukokuun alussa. Viime keskiviikkona (05.05) heppeli soitti sitten mulle ja totesi auton olevan Suomessa, mutta tullin hallinnassa vielä 2-3 viikkoa ja sen jälkeen vielä kestävän että se saadaan tänne. Haukkasin melko syvään henkeä ja totesin kaverille ettei toi nyt kyllä käy päinsä. Kuullemma kyseessä on ahtaajien lakosta johtuva force majeure, mille he eivät voi mitään.

Mua vaan niin kovasti ihmetyttää että mitä tässä on oikeasti tapahtunut kun tuo lakko oli jo ennen kun koko autoa alettiin tekemään, ja jos sillä olisi oikeasti jotain vaikutuksia ollut niin hänhän olisi tietänyt ne jo silloin huhtikuussa. Mieltä lämmitti vielä enemmän kun olin perjantaina poikkeamassa paikanpäällä, odottelin myyjää hänen pöytänsä ääressä ja pöydällä auki olevaan kalenteriin oli jo menneelle maanantaille (03.05) merkitty mun nimi ja teksti "toimitus".

Juttelin siinä myyjän kanssa ja jutut oli taas muuttunut, nyt auto on kuulemma ensiviikolla tulossa tullista ja sen jälkeen on vielä kuljetuksessa ja luovutushuollossa jonoa. Tilasin ton meikäläisen Miton aika uniikeilla varusteilla ja jotenkin epäilyttää kovasti nyt tämä tilanne.

Mä oon aina luullut että uuden auton osto on helppoa, mutta tää menee jo pieleen. Kohta saa keskenään pitää alfansa.

T. Crockett
Viimeksi muokannut Crockett, 11 Touko 2010, 07:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
If it ain't Boeing, I'm not going

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Crockett, samanlaista sähläystä se on ollut mun tapauksessa, ja minä tein tilauksen jo joulukuun alussa. Vieläkään ei ole autoa tänne Mansen suuntaan saatu. Nyt tosin vaihdoin tilauksen toiseen Mitoon mutta se on eri juttu.

Tosiaan mullekin kerrottiin, että auto on Hangossa mutta tullin kanssa on jotain ongelmaa. Oisko sitten syynä se, että on uusi maahantuoja mitä Alfaan tulee, vaikkakin muuten onkin jo vanha tekijä? Onko siellä nyt jotain rekisteröinti/tyyppi -ongelmia? Tampereen myyjä kertoi, että siellä seisoo useampia Alfoja, eikä pelkästään Mitoja. En tiedä sen enempää tähän sanoa mutta otti pattiin ja raskaasti kyllä allekirjoittanuttakin. Eihän nää kerro suoraan, jos siellä on ovat jotain itse mokanneet, toisten virheet tietysti tuotaisiin esille. Ei tuolla lakolla nyt luulis enää olevan minkäänlaista vaikutusta?

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Moi,
No niinpä. Osanottoni sunkin tilanteen johdosta, näyttäisi kumminkin kääntyvän paremmin päin? Kumminkin minäkin olen innoissaan odottanut uutta autoa ja myyjä vakuuttellut sen tulevan ajoissa. Kyllä se tuppaa aika suunnattomasti harmittamaan, koska kumminkin se mikä on sovittu niin on sitten kanssa sovittu, vielä mustaa valkoisella. Kyllä se vaan sitoo sitä myyjäkin vaikkei ne ehkä sitä haluis myöntää. Meikäläinen ei kauheesti rupee odottelemaan jos ei toiminnan laatu muutu ja selitykset parane.

T. Crockett
Viimeksi muokannut Crockett, 10 Touko 2010, 04:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If it ain't Boeing, I'm not going

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Oli samat fiilikset vielä kuukausi sitten, joten ymmärrän kyllä. Ei noi kauppiaat luvanneet edes lippalakkia hyvityksenä myöhästymisestä. Se on kai niin, että jos kauppasopimukseen ei ole etukäteen merkitty mitään sanktioita myöhästymisestä, niin eivät ne sitten mitään annakaan. Pitäisi kai erikseen laatia sopimus, jossa sovitaan etukäteen hyvitykset myöhästymisestä, enkä usko että kauppiaat semmoisiin suostuu.

Joten siltä osin tuolla kauppasopimuksella voi pyyhkiä vaikka pehvansa. On kuulemma maan tapa, että toimitetaan sitten kun toimitetaan ja että kaikilla merkeillä myöhästelyjä ja muuta perseilyä tapahtuu. Se ei ole mikään puolustus tietenkään, mutta näin se vaan menee, ellei asiakkaat ala oikein kapinoimaan. Mutta kuka lähtee käräjöimään ensimmäisenä?

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

tää nyt on aika OT, mutta kyllä se ahtaajien lakko voi helposti vaikuttaa sellasenkin auton toimitukseen jota ei vielä ole edes tehty. siellä satamassa saattaa nimittäin olla satoja purkamattomia aluksia, ja sen lisäksi toisessa päässä vielä toinen mokoma jota ei ole lastattu. voi kestää hetken että saavat sumat purettua (en ole ahtaaja, ni ihan mutulla heitän)

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

koala kirjoitti:tää nyt on aika OT, mutta kyllä se ahtaajien lakko voi helposti vaikuttaa sellasenkin auton toimitukseen jota ei vielä ole edes tehty. siellä satamassa saattaa nimittäin olla satoja purkamattomia aluksia, ja sen lisäksi toisessa päässä vielä toinen mokoma jota ei ole lastattu. voi kestää hetken että saavat sumat purettua (en ole ahtaaja, ni ihan mutulla heitän)
Niin no, kaikki on tietysti mahdollista. Mulle ei ole mitenkään tuttuja noi satamakuviot, kun täällä sisämaassa asustelen. :)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Älkää ny jostain toimituksesta noin kauheesti stressatko, venakkaa ny hetki niin pääsette haukkumaan Alfan takuuhuollot ja laadun :mrgreen: Ei tunnu pikku toimitusodottelut enää missään... Onkohan missään julkaistu mitään kestotestin tapaista Mitosta vielä?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Crockett kirjoitti:Moikka,

Alkaa munkin usko tohon autokeskuksen toimintaan loppua. Tammikuun lopussa tilasin Miton jolloin puhe oli, että toimitus on huhti-toukukuun vaihteessa, kuitenkin viimeistään 7.5. Soittelin huhtikuun puolessa välissä myyjälle ja kyselin auton kuulumisia, vastaus oli että on ajallaan ja toimitus toukokuun alussa. Viime keskiviikkona (05.05) heppeli soitti sitten mulle ja totesi auton olevan Suomessa, mutta tullin hallinnassa vielä 2-3 viikkoa ja sen jälkeen vielä kestävän että se saadaan tänne. Haukkasin melko syvään henkeä ja totesin kaverille ettei toi nyt kyllä käy päinsä. Kuullemma kyseessä on ahtaajien lakosta johtuva force majeure, mille he eivät voi mitään.

Käskin kaveria järjestelemään mulle jonkun auton että pääsen sentään töihin kulkemaan, tämä sentään järjestyi. Mua vaan niin kovasti ihmetyttää että mitä tässä on oikeasti tapahtunut kun tuo lakko oli jo ennen kun koko autoa alettiin tekemään, ja jos sillä olisi oikeasti jotain vaikutuksia ollut niin hänhän olisi tietänyt ne jo silloin huhtikuussa. Mieltä lämmitti vielä enemmän kun olin perjantaina noutamassa tuota laina-autoa, odottelin myyjää hänen pöytänsä ääressä ja pöydällä auki olevaan kalenteriin oli jo menneelle maanantaille (03.05) merkitty mun nimi ja teksti "toimitus".

Juttelin siinä myyjän kanssa ja jutut oli taas muuttunut, nyt auto on kuulemma ensiviikolla tulossa tullista ja sen jälkeen on vielä kuljetuksessa ja luovutushuollossa jonoa. Tilasin ton meikäläisen Miton aika uniikeilla varusteilla ja jotenkin epäilyttää kovasti nyt tämä tilanne.

Mä oon aina luullut että uuden auton osto on helppoa, mutta tää on jo ihan perseestä. Kohta saa keskenään pitää alfansa.

T. Crockett

Hieman ihmetyttää tämä nykyihmisten hermojen hallinta - tai siis sen puute. Eihän tuo sinun autosi ole vielä yhtään myöhässä, ellei sitten luvattu vuosiluku ollut 2009. Meinaatko, että kukaan ihan oikeasti pystyisi päivän tarkkuudella sanomaan, milloin pystyy luovuttamaan auton, jota ei ole vielä edes valmistettu?

Eikä sitä luovutusta kukaan pitkitä tahallaan. Rahaa ne haluavat siellä kaupassakin ja ennen eivät saa, ennen kuin kalusto on luovutettu.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Jönsson kirjoitti:Eikä sitä luovutusta kukaan pitkitä tahallaan. Rahaa ne haluavat siellä kaupassakin ja ennen eivät saa, ennen kuin kalusto on luovutettu.
Eivät takuulla, mutta viivytyksen koittaessa tieto ei lisää tuskaa tai ainakin itse rauhottuisin kun minulle seikkaperäisesti kerrottaisiin mistä tekijöistä se tavaran saapuminen on nyt kiinni ja milloin tilanne korjaantuu. Asenteella näitä tilanteita voi ohjata molempiin suuntiin.

"Tullin kanssa jotain ongelmaa" ei vielä ainakaan omaa tiedonjanoa tyydyttäisi mutta ehkä olen hankala asiakas.

Mitä jos autoille annettaisiin seurantanumero tuotantolinjan alusta niinkuin postipaketeille on jo - myyjiltä ei kysyttäisi "tyhmiä" auton tulosta ja odottavan asiakkaan tiedonjano tyydyttyisi ;)

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Niin no, mulla oli luovutuspäivä sopimuksessa 25.2. Että on kyse hieman useammasta kuin muutamasta päivästä. Eikä tässä ole kyse mistään hermokontrollistakaan, vaan siitä että olen tottunut pitämään lupauksista ja sopimuksista kiinni.

Mitä virkaa on sopimuksella, jota vaan toinen osapuoli noudattaa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hämeenlinnassa näyttäisi olevan punainen MiTo autokoulukäytössä. Samalla puljulla oli joskus myös 147.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hämeenlinnassa näyttäisi olevan punainen MiTo autokoulukäytössä. Samalla puljulla oli joskus myös 147.
Jotkut ostaa käyttövarmoja autoja ammattikäyttöön.

Anoppi leuhkii aina ajaneensa autokoulun urheilumallin MG:llä Tampereella.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mito ostoskärryssä
Liitteet
Onko tämä ollut täällä jo?
Onko tämä ollut täällä jo?
alfaromeo_shoppingtrolley.jpg (134.29 KiB) Katsottu 14093 kertaa

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

No ei ihme, että toimituksissa on ongelmia... :roll:

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Nyt liikahti! Ilmoittivat, että Mito on matkalla Hangosta Tampesteriin, luovutus mahdollisesti jo huomenna! Tieto antanee uskoa myös muille omaa Alfaansa odottaville?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mito-kakkukahvit Lahdenperänkadun Shellillä? :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Kaalipata kirjoitti:Mito-kakkukahvit Lahdenperänkadun Shellillä? :mrgreen:
Sinäkö tarjoat? :P

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

gfj-365 kirjoitti:näköjään keretty kellottaakkin jo ;

0-100 kmh 7,64

0-1000m 28,38 sec

80-120kmh suurimmalla vaihteella 8,25 sec
Hommasin itselle kännykkään Racechrono ohjelman. Piti heti käydä kokeileen. Tulokset oli kyllä hyvät. Tasaisella maalla moottoritiellä mittasin tuon 80-120 ja sain 6 vaihteella tuloksen 8.2s, 5:lla 7.7s ja 4:lla 6.6s. Kätevä ohjelma,en tiedä noista tuloksista kuinka luotettava ohjelma on. Mutta tehot tuntuu olevan tallella. Loput mittaukset pitää tehdä jahka saa kahvit juotua ja löytyy hyvä paika kokeilla.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Fonzie kirjoitti:
gfj-365 kirjoitti:näköjään keretty kellottaakkin jo ;

0-100 kmh 7,64

0-1000m 28,38 sec

80-120kmh suurimmalla vaihteella 8,25 sec
Hommasin itselle kännykkään Racechrono ohjelman. Piti heti käydä kokeileen. Tulokset oli kyllä hyvät. Tasaisella maalla moottoritiellä mittasin tuon 80-120 ja sain 6 vaihteella tuloksen 8.2s, 5:lla 7.7s ja 4:lla 6.6s. Kätevä ohjelma,en tiedä noista tuloksista kuinka luotettava ohjelma on. Mutta tehot tuntuu olevan tallella. Loput mittaukset pitää tehdä jahka saa kahvit juotua ja löytyy hyvä paika kokeilla.
0-100 kmh 8,8s vänkäri kyydissä ja tankki täynnä =D. Tehdas lupaa 8s joten siihen nähden linjassa. Uudet renkaat - ei raskinut ottaa kuin yhden vedon.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Auto on kotona tallissa! 8)

Värikin on ihan kiva kirkkaan punainen. Kun ottaa huomioon ne maaliongelmat Alfan punaisen kanssa (sen väristen autojen valmistus kuulemma lopetettu ainakin toistaiseksi maalipinnan heikon kestävyyden vuoksi), niin hyvä että sain vaihdettua Giulietta-punaiseen, QV:n ominaisuuksista nyt puhumattakaan.

Vaihteisto vaatii keskittymistä näin alkuun, on tosi helppo laittaa vaihde vahingossa 3-vaihteelle 1:n sijaan. Todella tarkkaa puuhaa näin alkuun.

Sitten pikku pelästys matkalla kaupasta kotiin. Rupes tuleen selvä palaneen haju ilmastoinnista. Ajattelin jo, että tässäkö tämä oli. pysäytin auton, ei mitään varoituksia ja kun kurkkasin konepellin alle, ei savua mutta semmonen palaneen öljyn/muovin haju. Palasin siitä paikasta takasin Autokeskukseen kun kone oli vähän jähtynyt. Ongelma ei toistunut ja myyjän kanssa ounastelimme että oli joku suojapinta jostain mosan osasta vaan palanut (kuulunee asiaan?) Ei sitä hajua sittemmin ole esiintynyt, mitä tossa vähän ajelin. Eli oli jotain kuljetussuojaukseen liittyvää sitten vissiin, toivottavasti? :roll:

Laitan kuvia jahka saan aikaseksi.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onneksi olkoon! Ei tuosta kyllä pikkuauto enää hienommaksi tule. Ja tää oli sitten mun mielipide, jos joku on muuta mieltä niin... :silly:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Samoin, pitää kyllä onnitella! Ajoin QV mallia Ahvenistolla viime sunnuntaina pari kierrosta radalla ja kaupungissa/motarilla ja mokoma peli alkoi herättää omistushaluja :twisted: Siinä on sitä suun messingille vetävää alfamaisuutta. 8)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Ja miten hitossa ne on saaneet sellaiset äänet 1.4 litraisesta koneesta? :shock: Hattua täytyy nostaa.

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itsekin koeajoin tuon QV-Miton Ahvenistolla - tosin vain kaupunkiajossa, kun rataa siivottiin juuri sillä hetkellä. Melko hyvältä peliltä tuntui. Ylättävän hyvin sinne mahtui sisäänkin. Takapenkkiä tai -luukkua en kyllä edes vilkaissut. Enemmän niissäkin varmaan tilaa kuin GTV:ssä.

Äänet vaikutti molemmissa Mitoissa möreiltä, kun vertailukohtana oli se 1750-moottorinen 159. Sitä kyllä ainakin vierestä seuratessa olisi voinnut melkein luulla sähköautoksi.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

En ole kerinnyt kuvia napsimaan, ja sääkin on ollut aika huono siihen, mutta tässä on pikainen foto ensialkuun:

Kuva[/img]

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Hyvältä näyttää.
Onko talvirenkaat alla vai hämääkö kuva, kun näyttäisi olevan kovin karkea kuvio?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Toivottavasti ovat kesäkumit, joten kuva hämää... kyseessä on Dunlopin SP Sport Maxxit.

iik, katselin juuri Autokeskuksen lisävarustehintoja, kumimattosarja Mitoon 50 euroa, alumiiniset jalkalistat 244!?! :crazyeyes:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vähän kyllä voisi kaivata madallusta. 8)

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

jeQQ kirjoitti:Vähän kyllä voisi kaivata madallusta. 8)
Mahtaisko mennä QV:n aktiivijousitus (vai mikäsenytoli) moisesta kuralle?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hieno on, varsinkin noi harmaat lamppujen ympärykset parantaa ulkoasua normiin.

Pitkä odotus on siis palkittu - no lisähinnalla ja kuukausien päänpuristuksella.

Onnea uudelle autolle ja omistajalle, yritetään lapailla nähdessä!
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Verbaali kirjoitti:Punainen MiTo
Helkkarin hieno. Kannatti odottaa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alfissimo kirjoitti:hämääkö kuva, kun näyttäisi olevan kovin karkea kuvio?
Kuvio näyttää myös siltä kuin rengas olisi asennettu väärinpäin. Taitaa vaan kuva tehdä tepposet. Hieno peli 8)

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

Aika helmi! :o: Odotus taisi venyä jopa pidemmäksi kuin meikäläisellä, mutta kannatti varmasti.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Epezi kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:hämääkö kuva, kun näyttäisi olevan kovin karkea kuvio?
Kuvio näyttää myös siltä kuin rengas olisi asennettu väärinpäin. Taitaa vaan kuva tehdä tepposet. Hieno peli 8)
Joo, toi on mielenkiintoinen homma. Rengaskuvio on tosiaan tällä vasemmalla puolellä 'väärään' suuntaan, eli se V osoittaa taaksepäin. Oikealla puolella taas toisten päin. Katselin renkaiden merkintöjä, ja niissä lukee vaan 'outside'. Ei ole mitään pyörimissuuntaa merkitty pikaisen tarkistuksen perusteella, oli tosin niin hämärää, että katon vielä uudestaan päivällä.

Eli eikös noi ihan oikein ole laitettu vaikka se kuvio meneekin epäsymmetrisesti?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos on inside outside merkinnät niin silloin ei ole pyörimissuuntaa. Muutoin pitäisi olla omat renkaat vasemmalle ja oikealle (tämmöset oli joskus nokialla, mutta tuskinpa enään kukaan valmistaa).

jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Onneksi olkoon uudelle autolle ja ylpeälle omistajalle! Hyvälle näyttää ja väri on hieno.

Mä jatkan omani odottamista... Ilmeisesti nyt alkaa Autokeskuksen homma toimimaan normaalimmin, vaikka suman purkaminen kestää (Vai tuleeko Alfoja sumaksi saakka?). Autoja on maassa ja rekkaritkin tiedossa, mutta matka Tampereelle on pitkä ja routainen.

Itsellä muuten tullut n. 12 tkm vaihdokin mittariin tähän astisen reilun 5½ kk:n odottelun aikana ja 100 tkm meni rikki parisen viikkoa sitten. Hyvityshinta alkaa tuntua jo paremmalta :lol:

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Jep, pelkät 'outsidet' paistaa ulospäin, enkä tosiaan mitään nuolta tai muuta pyörimissuunnan merkkiä noistä löytänyt.

Laitoin tuonne omaan albumiin vähän lisää kuvia. Maistiaisina Mito erään paikallisen maamerkin läheisyydessä.

Kuva

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Paljon onnea hienosta uudesta autosta. Niin kuin moni on jo todennut niin kannatti todellakin odottaa tuota.
Emäntä on niin tykästynyt 147:nsa, mutta jos sais sen syttymään jo vaihtoon. :wink:
One life, live it!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Onnea uudelle Alfalle. On tuo kyllä hienon näköinen vekotin, enkä uskalla edes kuvitella ajotuntumaa. 155 Tb:kin oli jo suhteellisen rivakka ja römeä ääninen. Tuuman kaksi vaan ehkä saisi olla vanteissa kokoa lisää :)
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin