JTS teho-ongelmat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

JTS teho-ongelmat

Viesti Kirjoittaja rim »

Lainaus : alt.autos.alfa-romeo-newseistä
Lähettäjä:Gert-Jan (renes.tas01@chello.nl)
Aihe:Alfa confirms JTS power problems
Tämä on tämän säikeen ainoa artikkeli
View: Original Format
Keskusteluryhmät:alt.autos.alfa-romeo
Päivämäärä:2003-11-22 17:01:23 PST


Many of you may have heard of complaints about the (lack of) power of the
2.0JTS engines.
As far as I know, Alfa until now denied any problem.
During the introduction of the Alfa GT, Alfa's Dr Guido Panizza of Fiat-GM
Powertrains told Dutch Autovisie car magazine that
-quote-
Now that we have obtained more experience in the series production with the
direct injected JTS engine, we know how to work with the tighter tolerances.
In the beginning the spread in the power range between the engines was to
big. Some engines had 145HP others 160.
Now the spread has become much smaller and we "dare" to claim more power.
Besides that the engines respond beter to the throttle; you will notice that
the livelyness the "old" engine lacked can be found in the new 165HP
version.
-unquote-

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: JTS teho-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Erittäin mielenkiintoista. Mikä on osoite kyseisille sivuille.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Niin,

Näin tämän news-ryhmässä alt.autos.alfa-romeo. Sinne pääsee esimerkiksi googlella:

http://groups.google.com/groups?hl=fi&l ... alfa-romeo

Kaveri lainaa jutussa hollantilaista Dutch Autovisie-lehteä.

Itse olen hieman ihmetellyt miksi JTS-moottoria ei ole tarjolla 147:n tai 166:n. Onko tässä se syy ? 156:lla haetaan kokemusta enne TS:n lopullista korvaamista ?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

sataviiskuus kirjoitti: Itse olen hieman ihmetellyt miksi JTS-moottoria ei ole tarjolla 147:n tai 166:n. Onko tässä se syy ? 156:lla haetaan kokemusta enne TS:n lopullista korvaamista ?
Voitpa hyvinkin olla oikeassa. Ehkäpä huomattiin että vanhassa vara parempi vielä vähän aikaa. Itsekin kovasti ihmettelin että uusittuun 166:een tuli edelleen TS-kone, en keksinyt mielessäni muuta selitystä kun jonkinlainen hintapolitiikka eli olis joku vaihtoehto joka ois mahdollisimman halpa. Käytettiinhän 164:ssäkin loppuun asti 8V TS:ää
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

KOmmentti tehon hukassa olosta on aika hyvin linjassa oman muutaman kuukauden vanhan JTS-koeajokomuksen kanssa. Oma 2.0 TS tuntui tehokkaammalta suurilla kierroksilla, mutta JTS väänsi paremmin alhaalla.
MP

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Näin saman kirjoituksen sunnuntaina ja mielenkiinnosta pistin Italkonille emailia, ja tiedustelin joko heillä on tehtaan puolelta asiasta informoitu. Kyseinen henkilö oli viimeksi toukokuussa Milanossa vierailulla, pyysin jo silloin asiaa tiedustelemaan. Kesällä vastaus oli vielä "ei ole kuultu mistään ongelmista..."

Omasta JTS:stä vaikea sanoa, vertailukohtaa ei ole. Odottelen innolla vastausta maahantuojalta, vastaavat kyllä, olen aikaisemminkin vaihdellut mailejä hänen kanssaan. Kerron aikanaan, mitä kertovat. Suomi on senverran marginaalialue Alfalle, että maahantuojankin pitää olla aktiivinen tehtaaseen päin.

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

Saitko Kustaa vastausta maahantuojalta?

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Olisiko tässä myös esim. Tekniikan Maailman mittaamaan korkeahkoon 0-100 km/h kiihdytysaikaan, taisi mennä reilusti 9 sekunnin päälle. Ei ihme jos koneesta on puskenut vain 140 heppaa ulos.
Saisikohan JTS:n omistaja tuolla perusteella ihan uuden koneen jos jaksaisi tapella. Pitäisi saada, onhan hänelle myyty selvästi viallinen tuote.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Olisi mielenkiintoista tietää minkä osien toleranssit tuohon vaikuttaisi. Peruskoneenhan pitäisi olla täysin sama kuin TS:n. Mitäköhän eroja koneen yläpäässä on suorasuihkutuksen lisäksi? Voisikohan tehot saada takaisin vaihtamalla jonkun osan?

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Sanokaas viisaammat..noissa suoraruisku koneissa polttoaine ei enään voitele imuventtiilejä, niinkuin vanhoissa koneissa, niin mitenkäs tuo venttiilien 'voitelu' on niissä hoidettu vai ei mitenkään :crazyeyes:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Originali kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää minkä osien toleranssit tuohon vaikuttaisi. Peruskoneenhan pitäisi olla täysin sama kuin TS:n. Mitäköhän eroja koneen yläpäässä on suorasuihkutuksen lisäksi? Voisikohan tehot saada takaisin vaihtamalla jonkun osan?
Mun käsityksen mukaan olis softasta kiinni, sillä tuommoinen nykyinen "oppiva" järjestelmä saattaa jonkin verran muutella tehojaan ihan itse... eli kyseessähän saatto olla vain huono päivä mitattaessa.... mutta tämä vain MUTUa, mikä saattas vaikuttaa asiaan. Uudessa Golhvissa valittivat samaa tämän FSI:n myötä.... :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfa 156 v6 kirjoitti:Uudessa Golhvissa valittivat samaa tämän FSI:n myötä.... :wink:
Niin tuossa 1.6 FSI:ssä tippuu tehot 10hp jos ei käytä sitä erikoisbensaa. Oli aika laiska peli :lol:

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

akik1 kirjoitti:Saitko Kustaa vastausta maahantuojalta?
Tehdas ei kuulemma ole hiiskunut asiasta Italkonille (Delta Motorille) mitään, joten mitään ongelmaa ei ole. En jaksanut enää kysyä, uskaltaisiko maahantuoja tiedustella asiaa itse Italiasta.

Petri

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Re: JTS teho-ongelmat

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Huomasin aiemmin saman kun olen käynyt tyypitämässä jts:sän olen ajanut kolmella eri autolla ja kaikki likkuivat eritavalla, mutta millään ei ollut t.s:n luonnetta heikoin jolla ajoin muistutti lähinnä mersua, alhaalla aika nahkea ja yläkierroksilla sitten odotettiin, selkeää oli ero autojen välillä yksi veti rajoittajalle asti ihan mukavasti, toisessa taas "loppui" vedot 500rpm ennen rajoittajaa. Ominaista oli kaikille että koneesta puuttui se viimeinen veto mikä t.s:tä kyllä löytyy.... jos se vain on säädöissa... eli parkasee rajoittimelle, mielestäni jts:ssä on muuten pitempi perävälitys...? joka kyllä selittäisi myös eroa aika paljon.

Eikä tuo 156t.s. ole ollenkaan pöljä peli tuli krhmm.. ihan esittelyautolla jätettyä wv golf gti16 mutkaisella tiellä, ihan rajoja en halunnut etsiä kun oli kostea tie, mutta huomion herätti lähinnä se että suorilla (joita pari oli) alfa kulki Golfia paremmin, olihan se kumminkin gti16v eikä kuulema ihan vakio. Eikä nuo mutkatkaan tuottanut ongelmia.

Tony Soprano
Viestit: 55
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33

Viesti Kirjoittaja Tony Soprano »

Kyllä vaan. Itse olen kanssa huomannut tuon tehonpuutteen yläkierroksilla; välillä kiertää halukkaasti rajoittajaan saakka mutta välillä taas ei. Mitään yhteyttä esim. ulkolämpötilaan t. moottorin lämpötilaan en ole tehonpuutteessa huomannut.

Olisiko niin, että softa on buginen eikä aina anna joidenkin parametrien täyttyessä maksimitehoja? Vähän vaikea kuvitella, että voisi olla jostain fyysisistä osista tai niiden toleransseista kiinni?

- Tony -

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

JTS

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mitä bensaa käytät JTässässäsi? VW:han kehottaa FSI:ssä käyttämään 98:a jos vähärikkistä ei ole saatavilla. Tästä syystä olen käyttänyt omassa JTS:ssäkin sitä. Mielestäni omani kyllä kulkee selkeästi paremmin kuin 147TS, joka oli sijaisautona huollon aikana. 147:ssa tosin on 5 heppaa vähemmän kuin 156TS:ssä. Tehopiikistä olen kyllä samaa mieltä, se puuttuu JTS:stä kierrosten yläpäästä, alhaalta 3-4k kierr kyllä sitten vääntää tosi hyvin. Mielummin kyllä nauttisin kunnon kierroksista kuten Alfassa kuuluu.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Saman olen huomannut. Mitä nyt olen koeajanut 2.0 JTS Alfaa, oma TS jättää 165hv JTS. Kello sen paljastaa. Enkä puhu nyt mistään 0-100 km/h repäisyistä. Vaan järjestelmällisistä mittauksista. Eri vaihteilla 2v,3v,4v ja 5v aikoja 60-100km/h, 60-120,80-120 ja muita mitä en tässä yhteydessä nyt mainitse :shock:
Yksi syy saattaa olla esim erillaiset välitykset tms.
Makaroonia jo vuodesta -98

Tony Soprano
Viestit: 55
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33

Re: JTS

Viesti Kirjoittaja Tony Soprano »

Originali kirjoitti:Mitä bensaa käytät JTässässäsi?
Syötän sille 98 oktaanista vaikka manuaali ei sitä vaadikaan. Puristussuhde on kuitenkin suht. korkea ja josko tuolla jotain lisätehoja saisi (ja kulutus hieman pienempi?).

Omassani nuo tehon vaihtelut on voineet johtua viallisista happitunnistimista, jotka loppuvuodesta molemmat vaihdettiin. Nyt talvella harvoin pääsee testaamaan vedon tasaisuutta kun luistonesto puuttuu peliin vähän koko ajan.

Vastaa Viestiin