Miksi 33 pätkii??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Miksi 33 pätkii??

Viesti Kirjoittaja XXL »

valistakaapa asiantuntijat tyhmän viikonloppua.. :P
-auto pätkii kun ajaa pintakaasulla mutta kun kierrokset nostaa yli 2500 niin loppuu pätkiminen.
-pätkii samalla lailla riippumatta onko kone kylmä vai lämmin.
-vaihoin pari päivää sitten tulpat ja ilmansuodattimen mutta ei ollu mitään vaikutusta.
Pitäisköhän johdot, pyörijä ja jakajankansi vaihtaa?? vuosi(20000km) sitten viimeks vaihdettu.
Kertokaapas joku joka tietää enemmän näistä autoista.. :silly:

eli alfa 33 1,7IE -92
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, sinuna tosiaan vaihtaisin sytkäjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän.
- Epäkelpokeräilijä -

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

joo ei auttanu johtojen, virranjakajankannen eikä pyörijän vaihto..
tuli tossa vaan mieleen et ei se noin paljoa tökkiny ennen tulpanvaihtoa..
Onks tulpissa jotain eroo jos niissä vanhoissa on merkintä 25HL ja uusissa 25HL 3F?? toi 3F on ton 25HL alapuolella.. ja tulppien merkki Lodge..
vähän nyt ihmetyttää et mikä alfaa nikotuttaa.. :cry:
olisko mitään hyviä ideoita?? pitäs päästä parin viikon sisään leimalle ja päästöt tökkii.. prkl..
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuossa on ainakin jotakin vinkkejä...

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... .php?t=911

Tsemppiä päästöjen kanssa...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Minullakaan..

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Minullakaan ei mikään paikka meinannut ottaa mihinkään säädettäväksi. Ja yks ei suostunut sanomaan mitään hinta-arviota, joten en jättänyt autoa sinnekään. Lopulta sain päästöt itse kuntoon parilla pikku tempulla. Kävi tuuria siinä suhteessa.

Mitkä arvot oli korkealla, vai onko vielä mitattu?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Jooh vaihoin vanhat tulpat takasi puhdistettuna.. ja kehrää taas ku kissa..
eli tulpat oli vissiin väärät.. täytyy mennä kirveen kanssa hyvinkään deltaan käymään.. prkl.. :evil: .. huomenna sit pitäs viedä säädätykseen noi päästöt.. ei meinannu mikään paikallinen huoltamo ottaa säädettäväks ku kuuli auton merkin.. mikäköhän siinä on?? :roll:
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Katsastuksessa oli häkä ja hiilidioksidi korkeella yli 2000rpm..
Eli aika reippaasti tuli hylsy.. ainaki häkää oli tuplasti mitä sallittu..
vinkkejä otetaan vastaan mielellään..
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

XXL kirjoitti:Katsastuksessa oli häkä ja hiilidioksidi korkeella yli 2000rpm..
Eli aika reippaasti tuli hylsy.. ainaki häkää oli tuplasti mitä sallittu..
vinkkejä otetaan vastaan mielellään..
Lambda-anturi ok. ?
Öljynhuohotin sydeemin ohitus ettei laita öljyhöyryjä kiertoon imusarjan kautta.

Sellanen mutu on jäänyt noista 33 ruiskuvehkeistä että tehdassäädöt olisivat liian rikkaalla ja vanhemissa peleissä saa kakkua liikaa.
ex-Alfa spesialisti sanoi aikoinaan että helpoiten kontorilla käynti hoituu päästöjen osalta kun säätää laihalle niin menee kevyesti mittauksista läpi jos on muuten paikat kunnossa.
Kyllä se silloin aikoinaan sanoin montako naksua ilmamäärämittarista piti säätää ja mihin suuntaan.

Meillä päästöt hoitu kahdessa 33:ssa Lambdananturin vaihdolla mutta silloinkin nippa nappa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HOTAKAINEN kirjoitti:Kyllä se silloin aikoinaan sanoin montako naksua ilmamäärämittarista piti säätää ja mihin suuntaan.
Samoja ohjeita sain minäkin "muista sitten kääntää..". Ekalla kerralla riitti lamda-anturin vaihto.

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Noniin saatiin päästöt "puhtaalle" pienen kikkailun jälkeen..
kuulemma huohottaa liikaa tai jotain sellasta se korjaaja höpötti.. öljytikun ku otti ulos niin päästöt tippu.. omituista.. mä en ymmärrä ihan niin paljon noista hommista.. mut saatiin puhtaat paperit.. nyt ei muuta ku katsastamaan uudestaan..
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Taisi olla meikäläiselläkin samaa vikaa, kun päästöt korjautui sillä suljetun huohotinpiirin muutoksella.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin