166:n alusta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

166:n alusta

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Päivää kaikille.

Nyt tarvittaisiin "tuuninkitietoa" :lol: .

Onko kellään mitään tietoa onnistuuko 166:sen tukivarsiin puslien vaihto? Siis kyseessä taka-alatukivarret ja etummaiset ala- ja ylätulivarret. Ne ylätuet on samanlaiset kuin 156:ssa, mutta muut tuet taitavat olla aivan omanlaisensa.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: 166:n alusta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onnistuuko 166:sen tukivarsiin puslien vaihto? .
No ei nyt varsinaisesti ole tästä tietoa valitettavsti. Kuulosti vaan niin mielenkiintoiselta että täyty kysyä tarkemmin miten olen tällasia tullut ajatelleeksi. 166 on vasta nyt leviämässä varsinaisten harrastajien piiriin laajemmassa määrin joten kaikkia temppuja ei vielä ole ehditty kokeilla.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No juttuhan on niin, että on puslat ihan sökönä ja uudet varret maksaa maltaita. Mutta jos saisi uudet puslat vanhoihin varsiin..... :wink:
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:No juttuhan on niin, että on puslat ihan sökönä:
No jopas jotakin, nyt ymmärrän nuo lainausmerkit "tuuningin" ympärillä paremmin. Paljonko on pitänyt ajaa jotta moiseen tilanteeseen pääsee, en ole kuullut muista tapauksista? Ei taida hajottamo-osakaan olla ratkaisu ongelmiisi. Ruotsissa (www.bildelsbasen.se) näytti ainakin yks 166 olevan mutta hinnoista ja rahdeista ei ole aavistustakaan. Autollakin oli ajettu yli 110.000 km.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No ei ole oma mutta olen harkinnut ko. auto ostoa. Mittarilukema on noin 88000 km. Et sillai.

Mitens muuten 166 on toiminut
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Mitens muuten 166 on toiminut
Sanoisin hyvin. Kyseessä on TS vm -00 tällä hetkellä 64.000 km ajettuna. Edelliset Alfat viimeisen 10 v aikana olivat 75 TS -88 ja 155 TS16V-96 ja näihin verrattuna 166:n niin sanottu "laatu" on kyllä ihan omalla tasollaan. Täysin harmitta ei silti ole päästy, matkustajan puoleisen oven keskuslukitus lakkasi hiljattain toimimasta. Muuten kyllä kaikki on aina pelannut eikä minkään sortin käyntihäyriöitä tms ole koskaan esiintynyt. Viime talvena ennen takuun umpeen menoa (3 v) teetätin varsin kattavan kontrollin jossa käytiin kaikki paikat tosi tarkkaan läpi eikä siinäkään mitään tullut ilmi. Sama tulos ensimmäisessä katsastuksessa vikko sitten.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Omassa 166:ssa havaitttiin 120tkm:n huollossa takatukivarsien pystytukien alempien puslien irronneen vulkanoinnista, arvio korjaukselle DA:lla oli noin 200€ (ei vielä korjattu, mutta ymmärsin, että puslat saa vaihdettua tukivarsiin).
Alkukesällä (n.105tkm) on vaihdettu kuskinpuoleinen raidetangonpää ja heti perään apulaitehihna hajosi kiristimen pettäessä omia aikojaan.
Em. pikkuhuolista huolimatta voin suositella.
[/quote]

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No sitähän minäkin ajattelin, että kyllä se muuten on ok peli.

Tosin katotaan mitä ne sanoo siitä alustasta. Kyllähän jos itse joutuis kaikki tukivarret uusimaan niin 1500€ menisi pelkkiin osiin.

Mutta antaas kattoo nyt :wink:
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alatukivarsissa näyttäs ainakin olevan ihan peruspuslat rässättynä kiinni, en ainakaan minä keksi syytä miksei niitä vaihtaa voisi. Saattaa monesta varaosafirmasta löytyä ihan hyllystä oikealla halkaisijalla. Ylätukivarsiin saa ainakin Powerflexin puslat vaihdettua, niin luulisi muutkin sinne saavan. Alatukivarsista ei kyllä mitään tietoa...

Vastaa Viestiin