166:n alusta
Valvoja: Moderators
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
166:n alusta
Päivää kaikille.
Nyt tarvittaisiin "tuuninkitietoa" .
Onko kellään mitään tietoa onnistuuko 166:sen tukivarsiin puslien vaihto? Siis kyseessä taka-alatukivarret ja etummaiset ala- ja ylätulivarret. Ne ylätuet on samanlaiset kuin 156:ssa, mutta muut tuet taitavat olla aivan omanlaisensa.
Nyt tarvittaisiin "tuuninkitietoa" .
Onko kellään mitään tietoa onnistuuko 166:sen tukivarsiin puslien vaihto? Siis kyseessä taka-alatukivarret ja etummaiset ala- ja ylätulivarret. Ne ylätuet on samanlaiset kuin 156:ssa, mutta muut tuet taitavat olla aivan omanlaisensa.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: 166:n alusta
No ei nyt varsinaisesti ole tästä tietoa valitettavsti. Kuulosti vaan niin mielenkiintoiselta että täyty kysyä tarkemmin miten olen tällasia tullut ajatelleeksi. 166 on vasta nyt leviämässä varsinaisten harrastajien piiriin laajemmassa määrin joten kaikkia temppuja ei vielä ole ehditty kokeilla.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onnistuuko 166:sen tukivarsiin puslien vaihto? .
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
No jopas jotakin, nyt ymmärrän nuo lainausmerkit "tuuningin" ympärillä paremmin. Paljonko on pitänyt ajaa jotta moiseen tilanteeseen pääsee, en ole kuullut muista tapauksista? Ei taida hajottamo-osakaan olla ratkaisu ongelmiisi. Ruotsissa (www.bildelsbasen.se) näytti ainakin yks 166 olevan mutta hinnoista ja rahdeista ei ole aavistustakaan. Autollakin oli ajettu yli 110.000 km.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:No juttuhan on niin, että on puslat ihan sökönä:
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Sanoisin hyvin. Kyseessä on TS vm -00 tällä hetkellä 64.000 km ajettuna. Edelliset Alfat viimeisen 10 v aikana olivat 75 TS -88 ja 155 TS16V-96 ja näihin verrattuna 166:n niin sanottu "laatu" on kyllä ihan omalla tasollaan. Täysin harmitta ei silti ole päästy, matkustajan puoleisen oven keskuslukitus lakkasi hiljattain toimimasta. Muuten kyllä kaikki on aina pelannut eikä minkään sortin käyntihäyriöitä tms ole koskaan esiintynyt. Viime talvena ennen takuun umpeen menoa (3 v) teetätin varsin kattavan kontrollin jossa käytiin kaikki paikat tosi tarkkaan läpi eikä siinäkään mitään tullut ilmi. Sama tulos ensimmäisessä katsastuksessa vikko sitten.Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Mitens muuten 166 on toiminut
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Omassa 166:ssa havaitttiin 120tkm:n huollossa takatukivarsien pystytukien alempien puslien irronneen vulkanoinnista, arvio korjaukselle DA:lla oli noin 200€ (ei vielä korjattu, mutta ymmärsin, että puslat saa vaihdettua tukivarsiin).
Alkukesällä (n.105tkm) on vaihdettu kuskinpuoleinen raidetangonpää ja heti perään apulaitehihna hajosi kiristimen pettäessä omia aikojaan.
Em. pikkuhuolista huolimatta voin suositella.
[/quote]
Alkukesällä (n.105tkm) on vaihdettu kuskinpuoleinen raidetangonpää ja heti perään apulaitehihna hajosi kiristimen pettäessä omia aikojaan.
Em. pikkuhuolista huolimatta voin suositella.
[/quote]
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
alatukivarsissa näyttäs ainakin olevan ihan peruspuslat rässättynä kiinni, en ainakaan minä keksi syytä miksei niitä vaihtaa voisi. Saattaa monesta varaosafirmasta löytyä ihan hyllystä oikealla halkaisijalla. Ylätukivarsiin saa ainakin Powerflexin puslat vaihdettua, niin luulisi muutkin sinne saavan. Alatukivarsista ei kyllä mitään tietoa...