Uskaltaisinko, käytetty 147

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MJF
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 20:05

Uskaltaisinko, käytetty 147

Viesti Kirjoittaja MJF »

Perheeseen pitää hankkia toinen auto, lähinnä omaan työmatkakäyttöön. Vaimokkeella jo suurempi auto joten oma voi hyvinki olla ns. pikkunäppärä.
Ajo lähinnä pk-seutua ja jonkin verran moottoritietä/maantietä.

Alfa on aina ollut sydäntä lähellä ja nyt olisi sellaiseen mahdollisuus. Rahaa ei tietenkään ole yhtään liikaa (max. 13KEur) ja auton pitäisi toimia muinakin päivinä kun aurinkoisina pyhäpäivinä.
Uskallanko rakastua käytettyyn 147 vai pitäisikö tyytyä perustylsään ja turvalliseen?

Mitkä ovat 147 akillen kantapää, hihna, ruoste, jne? Mikä käytetyssä pitää tarkistaa/pitää olla korjattu? Missä km lukemassa Alfa kannattaa säästää vain sunnuntaiajeluille, eli milloin alkaa pikkuvikojen arkipäivä? Onko jotain päivitetty vuosien aikana, mallivuosia joista pitää pysyä kaukana?

Kaikki apu on tervetullutta ja kiitoksia jo etukäteen.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Uskaltaudu ihmeessä 8) tuskin tulet katumaan.

Itse omistin 5 vuotta 147 selen. Ei mitään isompia murheita. Ainoat asiat mitkä kannattaa muistaa on jakohihnan vaihdot ajoissa ja öljyn määrän säännölliset tarkistukset.

Jos nyt jotain mallivuotta kannattaa välttää, niin ehkä sitä ensimmäistä eli 2001. Lienee eniten vikoja? Tuskin kuitenkaan mitään suurempia muutoksia on vuosien saatossakaan tehty.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Hyvä valinta olisi.
Kannattaa koeajolla kiinniittä huomioita vaihteiden toimivuuteen ja ettei mitään varoitusvaloja pala mittaristossa.
On muuten mukava ajettava kaupungissa.
Jotain tällaista olen itsekin katsellut kakkosautoksi (autotalli ilmoitusnumero 1668516) siinä olis vielä vuoden käyttöturvakin.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Etsi hyvä yksilö (tuolla rahalla kyllä löytyy) ja anna mennä vain. Alfisti felice totesi jo tärkeimmät: hihnan vaihto ajoissa ja öljyn tarkkailu (koskee muitakin Alfoja).

Itse ostin tuollaisen reilu vuosi sitten, -02 1.6 TS. Hankintahinta suunnilleen tuon budjettisi verran ja kilometrejä 60000. Vuoden takuukin kuului hintaan. Auto on toiminut täysin moitteetta sekä aurinkoisina pyhäpäivinä että kaikkina muinakin päivinä. Ei edes mitään nitinöitä ja tukivarsien narinaa joita on vaihtelevasti esiintynyt tuosa "isoveljessä". Öljynvaihdon lisäksi on muistaakseni pari polttimoa uusittu. Ainoa vika on se, että vaimo ei anna minun ajaa sillä, koska tykkää siitä niin paljon.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Samaa mieltä edellisten kanssa.

Öljyä kuluttavat ja polttimoita. Originaali iskarit ovat vähän löysän oloiset heitoissa, muuten ajoltaan parempi kuin 156 esimerkiksi.

Ja sitten tietysti ostat sen 120 heppasen version Distinctivenä ja kaksiovisena , jos haluat oikein hyvät istuimet.

Vaimo ajeli edellisen 95.000 kilometriin asti ilman mitään isoja vaivoja. Nyt on alla 2.0 Sele 147.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Gasolina
Viestit: 4704
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

147 on kiva auto. Mulla oli sellainen pari vuotta kakkosautona, eikä oikeastaan ole mitään lisättävää yllä oleviin. Paitsi, ettei öljyä kulunut, polttimoita kyllä sai vaihtaa ajomäärään nähden usein.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Mulla on ollu vuoden päivät 2002 mallin 147 2.0 Selespeed Distinctive-varustelulla. Tällä hetkellä mittarissa 178000 km, josta ite oon ajanu 35000 km. Polttimoita ei oo tarvinnu vaihtaa (muuta ku päivittää parempiin ;) ), mutta öljyä kuluu jonkin verran. Hihnan vaihdot kannattaa tehä ajallaan, kuten muissakin TS-koneissa. Ite oon sitä mieltä ettei kannata sitä 1,6 litrasta edes harkita. Bensankuluksessa säästöt on aika minimaalisia. Hauskempaa ajettavaa saa kyl hakee. Suosittelen.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Sen verran täytyy vielä kommentoida, että minun mielestäni 1.6 litraista kannattaa todellakin harkita. Itsekin asiaa aluksi epäilin, mutta kun kävin kokeilemassa niin tulin välittömästi toisiin ajatuksiin. Kierrosherkkä ja nätisti laulava kone joka sopii pieneen autoon mainiosti. Ei sillä tientukoksi ole koskaan jäänyt. Käyttötarve tietysti ratkaisee, meille tuo tuntui juuri sopivalta. Kilometrejäkin tosin tulee sen verran, että käyttökuluillakin on jotain painoarvoa (hihnahuollot ja vakuutukset noin päällimmäisenä bensakulujen lisäksi).

Hauska se todellakin on. Hauskempi on ollut vain entinen bokserialfa, jonka osalta aika on jo ehkä vähän kullannut muistoja.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

147 2.0 Selespeed ollut alla reilu 4 kuukautta ja olen erittäin tyytyväinen. Auto on mukava ajaa niin kaupungissa kuin maantiellä ja on hintaluokassaan omaa tasoaan ulkonäöllisesti.

Vaikka olinkin hieman epäileväinen vaihtaessani nykyiseen, niin päivä päivältä tulen vakuuttuneemmaksi oikeasta valinnasta. Alfa vaihtui Alfaan ja Alfa tulee vaihtumaan Alfaan. Koukussa ollaan.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
mattijus
Viestit: 5260
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itsekin 147:aa avoimin mielin miettivänä, onko Selespeed vaihdekepin + ja - toiminnot loogisessa järjestykssä? (vaiko vammaisesti isompi pykälä työntämällä ja pienempi vetämällä?)
VMP

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

jotenkin jäänyt sellainen kuva, että Alfaksi 147 on sieltä riskittömämmästä päästä. TS koneenn hihnajutut on yhteisiä kaikille malleille, mutta nettiä luupittaessa ei ole 147 spesifejä tyyppivikoja juuri tullut eteen.
Autohan on vallan mukava ajaa ja yllättävän tilava. Ihmisille paremmin tilaa kuin 156:ssa. :? Tavaratila on pienehkö, silti käytiin viikonloppu häissä/sukuloimassa koko perhe ja kamat saatiin kyytiin.
Omani on männä vuoden mallia (2.0 TS) joten siinä nyt ei vielä ole ehtinyt olla muita kuin uuden auton pikku säätöjä. Toisen takaoven lukossa oli jotain häikkää ja toinen etulasi liikkui jäykästi kiskoillaan. Ajovalonpesin vuosi nesteet pikkuhiljaa pois. Nämä korjattiin 1. (10 000 km) öljynvaihtohuollon yhteydessä takuuna.
Auto on lämmin talvellakin. Bensankulutius kaupunkiajossa ei ole ihan nykyaikaa, maantiellä ihan tolkullista
Hyvä peli. Väri vaikuttaa olemukseen tosi paljon, ehkä välttäisin hailakoita metallivärejä.
EDIT: en välttämättä sivuuttaisi 1.6 mallia, mulla oli sellainen huollosta lainassa ja ihan oikea Alfa sekin oli. Taisi olla tosin se 120 hv malli. 2.0 litraisessa on ainakin nykyään parempi vakiovarustelu.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

mattijus kirjoitti:Itsekin 147:aa avoimin mielin miettivänä, onko Selespeed vaihdekepin + ja - toiminnot loogisessa järjestykssä? (vaiko vammaisesti isompi pykälä työntämällä ja pienempi vetämällä?)
Vammaisesti on, korjasivat vasta 159:n seleen, mitä ei valitettavasti Suomesta saa. (kiitos Delta :? )

Mutta tuossa autossa se ei minua kiusannut, sillä ratin läpyköistä on huomattavasti helpompi ja mukavampi vaihtaa. Paikallaan pyöriteltäessä joystick toimii mahdollisimman loogisesti kuten manuaalilaatikko.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kuinka paljon deltan tarjoama 147:aan madallusjousisetti pudottaa alustaa? Olen alkanut miettiä vaihtoa, kun kilometrejä alkaa sen verran mittarissa, että vaihto olisi paikallaan.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Dobber kirjoitti:Kuinka paljon deltan tarjoama 147:aan madallusjousisetti pudottaa alustaa? Olen alkanut miettiä vaihtoa, kun kilometrejä alkaa sen verran mittarissa, että vaihto olisi paikallaan.
siis mikä?Kerro lisää!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4704
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jos Deltan tarjoama madallusjousisetti on sama kuin Alfan lisävarustekataloogissa oleva, pudotus on 30mm(siis ilmoitettu)

Lisävarustekataloogin sarja on muuten Eibach ProSystem.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Kun autoa osytaessani kyselin mahdollista madallusettiä niin sellaista ei ollut saatavana....
Kyseinen yksilöhän oli maassa jo joten siihen ei voinut tehdastilata, mutta jälkiasennusta kun kyselin niin se oli sellaista vääntelehtimistä ja eioota... :roll:
Eli jos nyt astelen Deltaan ja vaikkapa varaosapuolelta kyselen niin onko tuota "tuotetta" siis jotenkin erikseen tarjottu vaikkapa myyntikirjeellä vai muuten?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4704
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niistä lisävarustekataloogin tuotteista ei ole kuulemma hinnoiteltu Suomeen kuin pari vannetta. Siksi ostaminen on niin vaikeaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Alfisti felice kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Itsekin 147:aa avoimin mielin miettivänä, onko Selespeed vaihdekepin + ja - toiminnot loogisessa järjestykssä? (vaiko vammaisesti isompi pykälä työntämällä ja pienempi vetämällä?)
Vammaisesti on, korjasivat vasta 159:n seleen, mitä ei valitettavasti Suomesta saa. (kiitos Delta :? )
Itse olen aina ihmetellyt näitä puheita siitä, että se 147:n / 156:n robottivaihtaja toimisi väärinpäin. Minusta on loogista, että eteen päin mentäessä työnnetään keppiä eteen päin, ja kun eteen päin meno yltyy, työnnetään lisää eteenpäin.

Samoin päin se toimii robotti esimerkiksi Citroenissa (BMP) ja samoin päin se toimii ainakin Renault Lagunan ja Volvo V70:n automaattivaihteisissa, joissa on käsivalintamahdollisuus liikuttamalla keppia eteen-taakse.

Myös vanhat automaattivaihteistot tottelivat logiikkaa, jonka mukaan eteen päin keppiä siirrettäessä ykkösen lukitus tuli ensin, sitten eteenpäin kakkosen lukitus, sitten kolmosen ja sitten D. Tai näin ainakin niissä automaattivaihteisissa, joita minä olen ajanut.

Traktoreiden Powershiftit toimivat juuri näin päin, että eteen päin vaihde kasvaa ja taakse päin pienenee. Jo 1980-luvulla John Deeressä oli ykkönen takana ja viidestoista edessä ja kaikki pykälät jonossa siinä välissä.

Katsokaa elokuvia, joissa ajetaan vanhoilla jenkkiraudoilla: shifteriä vedetään taaksepäin, kun pudotetaan pienemmälle ja lähdetään esim. ohittamaan.

Useimmat meistä ajavat 5-vaihteisella manuaalilla. Ohittamaan lähdettäessä yleisin toiminto on pudottaa vitoselta neloselle vetämällä keppiä taakse.

Jos ainoa syy, miksi vaihtajan pitäisi toimia toisin päin on se, että formula ykkösissäkin se on näin päin, niin sanonpahan että kaukaa haettua.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Gasolina kirjoitti:Niistä lisävarustekataloogin tuotteista ei ole kuulemma hinnoiteltu Suomeen kuin pari vannetta. Siksi ostaminen on niin vaikeaa.
siis siellä mä olin kaupassa valmis ostamaan 17 tuuman pyörät ja madallussatsin "samaan piikkin" niin se ei onnistunut...
Ja samat bisnesälykääpiöt valittaa autojen katteiden huonoutta. Lisämyynnistä se kate otetaan vaikka kuinka monella alalla. Jossain tarjousdigikamerassa voi olla euromääräisesti sama kate kuin esim 60 euron kameralukussa jne.
pösilöt! :mrgreen:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

mattijus kirjoitti: (vaiko vammaisesti isompi pykälä työntämällä ja pienempi vetämällä?)
Vammaisesti, mutta siihenkin tottuu. Intuitiivisesti olisin tehnyt toisinpäin ja ajattelinkin kääntää kepin ympäri, mutta toistaiseksi jäänyt aikomukseksi.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Jönsson kirjoitti: Itse olen aina ihmetellyt näitä puheita siitä, että se 147:n / 156:n robottivaihtaja toimisi väärinpäin. Minusta on loogista, että eteen päin mentäessä työnnetään keppiä eteen päin, ja kun eteen päin meno yltyy, työnnetään lisää eteenpäin.

Samoin päin se toimii robotti esimerkiksi Citroenissa (BMP) ja samoin päin se toimii ainakin Renault Lagunan ja Volvo V70:n automaattivaihteisissa, joissa on käsivalintamahdollisuus liikuttamalla keppia eteen-taakse.

Myös vanhat automaattivaihteistot tottelivat logiikkaa, jonka mukaan eteen päin keppiä siirrettäessä ykkösen lukitus tuli ensin, sitten eteenpäin kakkosen lukitus, sitten kolmosen ja sitten D. Tai näin ainakin niissä automaattivaihteisissa, joita minä olen ajanut.

Traktoreiden Powershiftit toimivat juuri näin päin, että eteen päin vaihde kasvaa ja taakse päin pienenee. Jo 1980-luvulla John Deeressä oli ykkönen takana ja viidestoista edessä ja kaikki pykälät jonossa siinä välissä.

Katsokaa elokuvia, joissa ajetaan vanhoilla jenkkiraudoilla: shifteriä vedetään taaksepäin, kun pudotetaan pienemmälle ja lähdetään esim. ohittamaan.

Useimmat meistä ajavat 5-vaihteisella manuaalilla. Ohittamaan lähdettäessä yleisin toiminto on pudottaa vitoselta neloselle vetämällä keppiä taakse.

Jos ainoa syy, miksi vaihtajan pitäisi toimia toisin päin on se, että formula ykkösissäkin se on näin päin, niin sanonpahan että kaukaa haettua.
Se että se munkin mielestä on väärinpäin ei liity kyllä mitenkään formula ykkösiin. Myöskin automaattilaatikoissa olevilla käsivalinnoilla ei välttämättä ole Selespeed-systeemin kanssa paljoo yhteistä.
Silloin kun auto kiihtyy olis luonnollisempaa vetää siitä kepistä taakseppäin (kun tehot liimaa penkkiin), ja varsinkin moottorijarrutuksessa/jarrutuksessa olis paljon loogisempaa työntää sitä keppiä kun muutenkin jättimäiset brembot aiheuttaa sellasta etukenoa siinä penkillä.
No joo ehkä sillä ei normi kauppakassissa oo mitn väliä, mutta vähänkin sporttisemmassa vehkeessä olisin ehdottomasti sitä mieltä että on väärinpäin.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Joksa kirjoitti:
mattijus kirjoitti: (vaiko vammaisesti isompi pykälä työntämällä ja pienempi vetämällä?)
Vammaisesti, mutta siihenkin tottuu. Intuitiivisesti olisin tehnyt toisinpäin ja ajattelinkin kääntää kepin ympäri, mutta toistaiseksi jäänyt aikomukseksi.
Luin jostain ulkomaanfoorumilta että joku käänsi sen mutta ei saanu sen jälkeen enää pakkia toimimaan millään...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jönsson kirjoitti:Minusta on loogista, että eteen päin mentäessä työnnetään keppiä eteen päin, ja kun eteen päin meno yltyy, työnnetään lisää eteenpäin.
Mulla sen verran painuu roppa eteenpäin kun jarrutan mutkaan ja vaihdan pienemmälle, että jos olisi sele niin olisi loogista työntää keppiäkin eteenpäin. Kiihdyttäessä tuuppaa roppa liikkumaan taaksepäin jolloin olisi taas outoa yritää työntää keppiä eteenpäin.

EDIT: Näköjään samat fysiikan lait toimii ainakin BB:n kohdalla myös :-D

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tehokkaita autoja ja löysiä istuimia muutamilla. Yhdessäkään omistamistani kolmesta robottivaihteistolla varustetusta autosta minulla ei ole ollut vaikeuksia työntää vaihdekeppiä eteen, vaikka kuinka kiihdyttäisi. GTA-Selespiidistä ei ole kokemuksia, mutta on siinä ainakin jämäkämpi istuin, joten tuskin ihan takapenkiltä tarvitsee kurotella siinäkään.

Kaipa nämä ovat makukysymyksiä. Itse olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että käytetään samaa logiikkaa kuin mihin törmää muussakin yhteydessä. Kyllä siinä oma riemunsa ja riesansa olisi, jos yhtäkkiä Alfa keksisi laittaa vilkun toimimaan niin, että viikseä painetaan alas, kun käännytään oikealle.

Avatar
mattijus
Viestit: 5260
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Rolle kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Minusta on loogista, että eteen päin mentäessä työnnetään keppiä eteen päin, ja kun eteen päin meno yltyy, työnnetään lisää eteenpäin.
Mulla sen verran painuu roppa eteenpäin kun jarrutan mutkaan ja vaihdan pienemmälle, että jos olisi sele niin olisi loogista työntää keppiäkin eteenpäin. Kiihdyttäessä tuuppaa roppa liikkumaan taaksepäin jolloin olisi taas outoa yritää työntää keppiä eteenpäin.

EDIT: Näköjään samat fysiikan lait toimii ainakin BB:n kohdalla myös :-D
Juuri samaa ajan takaa, Alfan tuottamat massiiviset G-voimat ovat juuri omiaan vaikeuttamaan "vammaista" vaihteenvaihtoa :lol:

Topicissa aiemmin esille tullut pakin ja ykkösen luonteva sijainti ei tosin tullut mieleenikään. Keskivertoa parempi pointti tuon nykyisen toteutuksen puolesta. (Tosi race manuaaleissa ykkönen on tosin vasemmalla takana)
VMP

Avatar
Gasolina
Viestit: 4704
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

juhala kirjoitti: siis siellä mä olin kaupassa valmis ostamaan 17 tuuman pyörät ja madallussatsin "samaan piikkin" niin se ei onnistunut...
Ja samat bisnesälykääpiöt valittaa autojen katteiden huonoutta. Lisämyynnistä se kate otetaan vaikka kuinka monella alalla. Jossain tarjousdigikamerassa voi olla euromääräisesti sama kate kuin esim 60 euron kameralukussa jne.
pösilöt! :mrgreen:
Heh, joo tutulta kuulostaa.
Just tuossa lisämyynti asiassa(kin) Delta vetää kiville raskaasti, en ymmärrä en.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

147 on erittäin mukava "kakkosauto". Meillä on emännän käytössä 2.0 TS Collection, joka on minusta oikein miellyttävä matkakumppani ja sen lisäksi aidosti hauska ajettava. Alfan laatu kokonaisuutena on mainettaan parempi tai ainakaan minulle ei ole osunut todellista "maanantaikappaletta". Kokemuksia on neljästä 156:sta ja nyt tästä 147:sta. Tyyppivikoja tai ominaisuuksia, miten sen nyt ottaa, ovat lähinnä nuo edellä mainitut. Itse katselisin kuitenkin mahdollisimman tuoretta ja vähän ajettua yksilöä, näin todennäköisyys murheille pienenee.

Tästä muutamia yksilöitä jotka vaikuttaisivat kiinnostavilta, vaikkakin osa on pyynneiltään yli budjetin, mutta ainahan sitä voi yrittää tingata (tai venyttää budjettia)... :mrgreen:

http://www.nettiauto.com/1174709
http://www.nettiauto.com/1759529
http://www.nettiauto.com/1435651
http://www.nettiauto.com/1764542
http://www.nettiauto.com/1532084

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

BB kirjoitti: Luin jostain ulkomaanfoorumilta että joku käänsi sen mutta ei saanu sen jälkeen enää pakkia toimimaan millään...
Oliko ihan fyysisesti kääntänyt koko mokkulan ympäri (jolloin pakki siirtyisi ylävasemmalle) ja sähköjä yrittänyt käännellä?

Mitä tulee tuohon logiikkaan, niin yhdelläkään vastaavalla en ollut ennen alfaa ajanut ja kyllä se isompaa=taaksepäin tuntuisi luontevalta riippumatta koneen tehovaroista (tiedä sitten olenko sekvenssin suunnan ehdollistanut kaksipyöräisistä).

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Toivottavasti kyseinen linkki sallitaan http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... template=7

Auto kaverilla myynnissä. Tosi asiallisen näköinen Italiasta tuotu peli. Kannattaa kysellä mihin hintaan lähtee.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Tässäpä meikäläisen kokemukset 147:sta:
Vuosimalli on 04, 2.0 TS ja 80 tkm alkaa olla lasissa, joista itse olen rullaillut 30 tkm viime Toukokuusta lähtien. Öljyä pitää silloin tällöin lisäillä ja parit polttimot on pitänyt vaihtaa määräaikaishuoltojen lisäksi. Auto on tukevan jämäkkä ajaa ja eikä nitise ja natise muovihilppeet sakastinkaan puolella. Penkit on meikäläisen makuun hyvät ja mahdollistavat vajaan 500 km:n yhtämittaiset siirtymät ilman taukoja.

Ainoat itseäni harmittavat asiat ovat vakuutusmaksujen eräpäivät, pissapoika ja pissapojan säiliön täyttöaukko. Tänä "talvena" kun on täällä etelässä saanut lutrata noiden pesuaineitten ja säiliön täytön kanssa ihan tarpeeksi, niin lievästi sanottuna on tullut ikävä edellisten autojeni vastaavia järjestelyjä. Eipä tarvinnut Ranskan ihmeissä lirutella nesteitä kaljapullon suuaukon kokoisesta holesta sisään ja viiksestä vetäessä tuli sitä tavaraakin lasille pääsääntöisesti mukavalla paineella. Nyt tulee pesunestettä suuttimista vähän randomina; välillä ronskisti ja välillä tuntuu olevan eturauhasvaivaa aikalailla. Kaari on ponneton kuin Kummeli-ryhmän MC Prostata sketsissä.

Muuten 147 Alfa on mitä mielyttävin kumppani niin arkisen työajoon kuin myös pyhäpäivien ratoksi suorittettuihin mutkatie samoiluihin. :wink:

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Oivallisesti kiahonen ohessa kiteytti 147:n omistajan mietteet. Tuo pissapojan säiliön kanssa temppuilu helpottui oleellisesti, kun ostin tavaratilaan pienen muovisuppilon. Ei tule enää pestyä koko konehuonetta pesunestettä lisäillessä.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Meillä ollut 1,6 120hv 147 vuodesta 2004.On meidän eka Alfa.Muita Italoja on ollut tätä ennen.(Fiat,Lancia).Hankittiin silloin pari tuhatta ajettu esittelyauto.Joku kyllä varoitti ostamasta esittelyautoa,ne kun kuulemma on revitty ihan p...sksi.
Ensimetreillä oli ongelmana airbag-valon palaminen.Viaksi osoittautui hantin penki alla oleva löysä liitin,joka 3-ovisessa (mielestäni se ainoa oikea),penkin kääntelystä katkoi.
Muita vaivoja ei takuuaikana ollut.Ajovalojen lasit menneet kummaan kuntoon,ikään kuin poreille.Syy ei ole selvinnyt.Vastaavaa en ole yhdessäkään 147:ssa havainnut.
Nyt kun mittarissa on jo 120tkm,on etu tukivarret alkaneet narista.
Uudet on jo hommattuna,kerkeis vaan vaihtamaan.Ei kallis remontti,ja mielestäni helppo homma.
Lämmin on ollut,ja luotettavasti toiminut.Auto on kesät talvet ulkona.
Emäntä sillä päästelee joka päivä 130km työmatkaa.
Kulutus tuollaisessa matka-ajossa n.7-8l/100km.
Nyt hiukan polttelee vaihto.Mielessä pyörinyt uusi Bravo.Toisaalta vaihtaminen Fiattiin,(yhtään aliarvioimatta) voisi luoda mielikuvan että Alfassa oli jotain vikaa kun merkkiä vaihdettiin..ja se ovien määrä...
Vielä vertailun vuoksi,kaverini osti samaan aikaan Octavia RS:n,ja varoitteli ostamasta Alfaa.Niissä on niin paljon sähkövikoja :lol:
Noh,Octavia on todistettavasti jättänyt tässä samassa ajassa kaksi kertaa käynnistymättä,ja muuten vaan vähän väliä jokin varoitusvalo syttyy,ja pitää käydä merkkihuollossa..Joten siinäpä sitä "saksalaista laatua"...
:lol:
Joten osta pois vaan,äläkä välitä naapurin veivi-ikkunamersumiehen puheista :wink:

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Pele kirjoitti:joka 3-ovisessa (mielestäni se ainoa oikea)
Oikein.

Tila-autoa 147:sta ei kuitenkaan saa...

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Pele kirjoitti:Meillä ollut 1,6 120hv 147 vuodesta 2004.On meidän eka Alfa.Muita Italoja on ollut tätä ennen.(Fiat,Lancia).Hankittiin silloin pari tuhatta ajettu esittelyauto.Joku kyllä varoitti ostamasta esittelyautoa,ne kun kuulemma on revitty ihan p...sksi.
Ensimetreillä oli ongelmana airbag-valon palaminen.Viaksi osoittautui hantin penki alla oleva löysä liitin,joka 3-ovisessa (mielestäni se ainoa oikea),penkin kääntelystä katkoi.
Muita vaivoja ei takuuaikana ollut.Ajovalojen lasit menneet kummaan kuntoon,ikään kuin poreille.Syy ei ole selvinnyt.Vastaavaa en ole yhdessäkään 147:ssa havainnut.
Nyt kun mittarissa on jo 120tkm,on etu tukivarret alkaneet narista.
Uudet on jo hommattuna,kerkeis vaan vaihtamaan.Ei kallis remontti,ja mielestäni helppo homma.
Lämmin on ollut,ja luotettavasti toiminut.Auto on kesät talvet ulkona.
Emäntä sillä päästelee joka päivä 130km työmatkaa.
Kulutus tuollaisessa matka-ajossa n.7-8l/100km.
Nyt hiukan polttelee vaihto.Mielessä pyörinyt uusi Bravo.Toisaalta vaihtaminen Fiattiin,(yhtään aliarvioimatta) voisi luoda mielikuvan että Alfassa oli jotain vikaa kun merkkiä vaihdettiin..ja se ovien määrä...
Vielä vertailun vuoksi,kaverini osti samaan aikaan Octavia RS:n,ja varoitteli ostamasta Alfaa.Niissä on niin paljon sähkövikoja :lol:
Noh,Octavia on todistettavasti jättänyt tässä samassa ajassa kaksi kertaa käynnistymättä,ja muuten vaan vähän väliä jokin varoitusvalo syttyy,ja pitää käydä merkkihuollossa..Joten siinäpä sitä "saksalaista laatua"...
:lol:
Joten osta pois vaan,äläkä välitä naapurin veivi-ikkunamersumiehen puheista :wink:
Siinä se on. Tiiviisti, kiihkottomasti, analyyttisesti ja kauniisti sanottuna
Tarvitseeko tähän enää muuta lisätä....?

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Täytyy itsekin kyllä yhden 147:n kokemuksella suositella. Viattomin Alfa, minkä olen omistanut. Myös työkaverilla ollut 147 nyt vähän toista vuotta, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin