Airbag valo 156 ja oman testerin teko..?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Leiffi
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Loka 2003, 03:08

Airbag valo 156 ja oman testerin teko..?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Nyt se sitte sytty. Onko vian kuittaamiseen muuta kotikonstia, kuin soma teipinpala.
Leiffi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Leiffi
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Loka 2003, 03:08

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Paljonkos se testeri kustantaa; meinaan että jos mainaa auton pitää niin taitaa tulla oma testeri halvemmaksi.
Leiffi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Testerilla taidetaan tarkoittaa laitetta jolla päästään aivolaatikkoon käsiksi. Sellaisen saat varmaan ostaa kun pistät korjaamon pystyyn ja alat Alfoja huoltamaan. Testerin hinnalla kuittaat varmaan sen valon vaikka kerran päivässä niin kauan kun 156:n liikkuu. Tosin saishan sillä näppärästi kaikki vikakoodit katottua 8)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Leiffi kirjoitti:Paljonkos se testeri kustantaa; meinaan että jos mainaa auton pitää niin taitaa tulla oma testeri halvemmaksi.
Noita yleismallin testereitä saa alle 2000 euron, mutta jos joku täälä foorumilla ymmärtää elektroniikan päälle, vois tutkia tommosta http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ laitetta joka pystyy yhistään läppärin myös 156:sta löytyvään testipistokkeeseen.. Näin vois näppärästi ite tyhjennellä vikakoodit yms. säätöä pystys tekeen. :wink:
Itsellä ollut mielessä jo hetken aikaa, mutta kun tuo elektroniikan tuntemus on aika vähästä ja kuitenkin pelko persiissä että jotain särkyy :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:...jos joku täälä foorumilla ymmärtää elektroniikan päälle, vois tutkia tommosta http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ laitetta joka pystyy yhistään läppärin myös 156:sta löytyvään testipistokkeeseen..
Joo, saahan tuon hardispuolen yhdistettyä mutta mistä saa tarpeellisen softan?

Muutenhan tuollaisen voisi tehdä vaikka huvikseen, saahan sen kumminkin jollekulle myytyä :wink: Piirilevystäkin saisi varmaan jonkun kaverin tekemänä "puoliteollisen" version, tosin kasaahan tuon näkkärillekin jos tarve vaatii.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:...jos joku täälä foorumilla ymmärtää elektroniikan päälle, vois tutkia tommosta http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ laitetta joka pystyy yhistään läppärin myös 156:sta löytyvään testipistokkeeseen..
Joo, saahan tuon hardispuolen yhdistettyä mutta mistä saa tarpeellisen softan?

Muutenhan tuollaisen voisi tehdä vaikka huvikseen, saahan sen kumminkin jollekulle myytyä :wink: Piirilevystäkin saisi varmaan jonkun kaverin tekemänä "puoliteollisen" version, tosin kasaahan tuon näkkärillekin jos tarve vaatii.
Softaahan löytää kyllä ympäri nettiä, mutta kun sais ton näkkärin...


edit. Pikanen Googletus anto tommosia obd2software.com/ , www.obd-onboarddiagnostics.com/products.htm , www.obd-2.com

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Aiheeseen liittyen

Muistanko väärin vai lukeeko ohjekirjassa,että turvatyynyjärjestelmällä olisi 10 vuoden takuu tms.

Jos näin on niin ei kai korjaaminen saisi maksaa mitään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tulipa taas tarinoitua.

VAG puolella joka toisella jampalla on tuollainen oma testeri tehtynä. Sillä VAG COM:lla pystyy vissii mittailee kiihdytyksiä eri vaihteilla sun muuta :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:Tulipa taas tarinoitua.

VAG puolella joka toisella jampalla on tuollainen oma testeri tehtynä. Sillä VAG COM:lla pystyy vissii mittailee kiihdytyksiä eri vaihteilla sun muuta :shock:
Joo, pystyy mittaileen ja se laskee tehot yms. jutskat keräämänsä datan perusteella. Siitä sitten tiedä että miten lähellä totuutta ne on, mutta olispa taas yks mukava leikkikalu lisää. :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: Airbag valo 156

Viesti Kirjoittaja niki »

Leiffi kirjoitti:Nyt se sitte sytty. Onko vian kuittaamiseen muuta kotikonstia, kuin soma teipinpala.
Poista polttimo :mrgreen:

No joo, omasta 156:sta joskus edellisen omistajan aikana vaihdettu ainakin abs antureita yms. kun valot ovat syttyneet. Voisikohan kyse olla juuri jostain vastaavasta?
Ammattina autokauppa

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, saahan tuon hardispuolen yhdistettyä mutta mistä saa tarpeellisen softan?
Tuota aiheeseen liittyen yritin etsiskellä, että minkälainen dataväylä uusissa alfoissa on ja pikaisella googletuksella törmäsin tähän artikkeliin. Eli jonkinmoinen CAN-väylä alfassakin on. Asia kiinnostaa, koska olen vimeisen puolentoista vuoden ajan joutunut sekaantumaan CAN-väylän toimintaan ja monitoroimiseen. Jos olisi tarkempaa tietoa käytettävästä protokollasta ja liitännöistä, niin mulla saattais olla mahdollisesti työkalut jolla väylää ja siellä olevia laitteita pääsee sorkkimaan! Tietysti sillä varauksella että laitteita voi väylän kautta konffata (näin ei aina ole).

Toivottavasti ei mennyt pahasti ohi aiheesta..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
TeroV.
Viestit: 539
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Yhdestä kohtuuhintaisesta OBD2-standardin mukaisesta "mustasta laatikosta" oli juttua uusimmassa Tekniikan Maailmassa sivulla 70:

http://www.tekniikanmaailma.fi/guest/uu ... index.html

Vekottimen maahantuojan sivuilta löytyy lisäinfoa:

http://www.iloy.fi/?area=products&file= ... jologgerit

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tuo CarChip näyttää muuten hyvältä, muttei taida pystyä asettamaan parametrejä (eli nollaamaan virheitä).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Muistaakseni jutussa väitettiin että sillä pystyy nollaamaan vikakoodeja tms.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:...jos joku täälä foorumilla ymmärtää elektroniikan päälle, vois tutkia tommosta http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ laitetta joka pystyy yhistään läppärin myös 156:sta löytyvään testipistokkeeseen..
Joo, saahan tuon hardispuolen yhdistettyä mutta mistä saa tarpeellisen softan?

Muutenhan tuollaisen voisi tehdä vaikka huvikseen, saahan sen kumminkin jollekulle myytyä :wink: Piirilevystäkin saisi varmaan jonkun kaverin tekemänä "puoliteollisen" version, tosin kasaahan tuon näkkärillekin jos tarve vaatii.
Softaahan löytää kyllä ympäri nettiä, mutta kun sais ton näkkärin...


edit. Pikanen Googletus anto tommosia obd2software.com/ , www.obd-onboarddiagnostics.com/products.htm , www.obd-2.com



http://chiptuner.ru/inovedra.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Muuta tuosta ei juuri ymmärtänyt kun sanan "Freeware", mutta sehän riittää! :lol:

Leiffi
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Loka 2003, 03:08

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Jos joku onnistuu rakentamaan toimivan kotitesterin kohtuuhintaan, olen valmis tilaamaan yhden. Voisiko joku tarkistaa ohjekirjastaan airpäkin takuun. Minä kun tuosta saksankielisestä ymmärrä.
Leiffi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Leiffi kirjoitti:Jos joku onnistuu rakentamaan toimivan kotitesterin kohtuuhintaan, olen valmis tilaamaan yhden. Voisiko joku tarkistaa ohjekirjastaan airpäkin takuun. Minä kun tuosta saksankielisestä ymmärrä.
Voisin kyllä tuon rakentaa mutta mulla ei ole 156:sta jolla testata toimintaa. Testaus auton kanssa jäisi siis sinun riskiksesi...

En kylläkään epäile, ettenkö itse kasaamisesta suoriutuisi. Teen nimittäin juuri parhaillaan alihankintana muutamia erikoiskortteja yhdelle erittäin suurelle tietotekniikkapuulaakille :wink: Itse suunniteltuja ja kasattuja. Jonkun toisen tekemistä skemoista taas en voi ottaa mitään vastuuta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Lukeeko kukaan prosessori lehteä? Viime vuoden joulukuun numerossa on rakennusohje OBD2-testerille ja numerossa 6-7/2003 on käytännön kokemuksia. Jutuista saa sen käsityksen , että laite on vain moottorinohjauksen tutkimiseen, airbageista ei puhuta mitään. Tiedä sitten.

Piirilevynkin voi tilata osoitteesta www.elektor-electronics.co.uk ja suurin osa artikkelin tiedoista löytyy myös osoitteesta www.elmelectronics.com.

Kyllähän tuollaisen rakentaa, osat ja platta vaan pitäisi haalia kasaan jostain... ja ei kun diagnosoimaan!

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Noiden varoituksien nollaus vaatii ymmärtääkseni erilaisen parametrin/komentosarjan eri autoissa. Netistä lötyy esim. bemarille huoltovalon ja airbagin nollaavia laitteita. Hakemalla ei löydy alfaan sopivia, joilla voisi parametreja asettaa (esim. bensakarttaahan voi parhaimmilla laitteilla joissain autoissa muokata).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja luuteri »

Hitto tän palstan kanssa. Piti sitten lukea tää otsikko ja arvaahan sen mitä sitten tapahtui, valo syttyi eikä suostu sammumaan.

Onko tarkoituksena vaan yrittää (siis teillä testerin tekijöillä) saada valo sammumaan vai yrittää saada mahdollinen vika korjattua? Ymmärsinkö koko ketjun tarkoituksen ihan väärin?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

airbag

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Toisaalta maahantuojalla on velvollisuus nollata valo ilman eri veloitusta, koska on selkeä tyyppivika, ja huoltokirjakin kertoo, että airbag-järjestelmällä on 10-vuoden valmistajan antama takuu. Eli ei muuta kuin pikahuoltoon ja täällä Turussa ainakin on onnistunut tuo valon nollaus ilman eri veloitusta...
..lukee siis motonetin palstalla, onkohan noin :shock:
- Alfaholic -

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: airbag

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

jari64 kirjoitti:Toisaalta maahantuojalla on velvollisuus nollata valo ilman eri veloitusta, koska on selkeä tyyppivika, ja huoltokirjakin kertoo, että airbag-järjestelmällä on 10-vuoden valmistajan antama takuu. Eli ei muuta kuin pikahuoltoon ja täällä Turussa ainakin on onnistunut tuo valon nollaus ilman eri veloitusta...
..lukee siis motonetin palstalla, onkohan noin :shock:
Airbag-järjestelmällä on 10 vuoden takuu ainakin paperien mukaan.... :roll: . Eli korjaukset kaiken järjen mukaan pitäisi mennä valmistajan piikkiin.
Kuva

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

kyllähän teltta-auto tosta kuittauksesta veloittaa, täytyy seuraavaksi alkaa räyhäämään :evil:
- Alfaholic -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Leiffi kirjoitti:Jos joku onnistuu rakentamaan toimivan kotitesterin kohtuuhintaan, olen valmis tilaamaan yhden. Voisiko joku tarkistaa ohjekirjastaan airpäkin takuun. Minä kun tuosta saksankielisestä ymmärrä.
Ny on piuha valmiina ja volkkareiden kanssa onnistuttu jo juttelemaan mutta alfa ei puhu mitään :oops: jos joku löytää softan mikä alfaa ymmärtää niin vois laittaa linkkejä... :? Mitkään noista aiemmin mainituista ei onnannut, ilmeisesti johtuen että auto on viime vuosituhannen puolelta ja siinä tuskin on OBD II:sta. Varmaan joku Pre-OBD :) Tosin ei ollut polossakaan (-98 ) mitä eilen kokeiltiin ja silti jutteli oikeella softalla (Vag-Com) kaikki tautinsa meille.

Leiffi
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Loka 2003, 03:08

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

http://www.onboarddiagnostics.co.uk/
Kimppasofta ei tulisi kalliiksi

edit: tarkoitin EOBD Interrogator:ia jolla käsittääkseni voi myös nollata vikakoodeja

jotain reilut 200 puntaa
Leiffi

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Leiffi kirjoitti:http://www.onboarddiagnostics.co.uk/
Kimppasofta ei tulisi kalliiksi

edit: tarkoitin EOBD Interrogator:ia jolla käsittääkseni voi myös nollata vikakoodeja

jotain reilut 200 puntaa
Löysin netistä tällaisen linkin ja imuroin sen softan omalle koneelle. Ymmärtääkseni tuolla voisi nollata koodit, jos vain toimii Alfassa.

http://fets3.freetranslation.com/?seque ... %2FEnglish

scantool106win.zip
Download

Liittimiä näyttäisi myös olevan myynnissä netissä. Odotan mielenkiinnolla kuka saa ensin luettua Alfan koodit.

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

taju kirjoitti:
Leiffi kirjoitti:http://www.onboarddiagnostics.co.uk/
Kimppasofta ei tulisi kalliiksi

edit: tarkoitin EOBD Interrogator:ia jolla käsittääkseni voi myös nollata vikakoodeja

jotain reilut 200 puntaa
Löysin netistä tällaisen linkin ja imuroin sen softan omalle koneelle. Ymmärtääkseni tuolla voisi nollata koodit, jos vain toimii Alfassa.

http://fets3.freetranslation.com/?seque ... %2FEnglish

scantool106win.zip
Download

Liittimiä näyttäisi myös olevan myynnissä netissä. Odotan mielenkiinnolla kuka saa ensin luettua Alfan koodit.
Niin ja tässä olisi kaapeli. Hintaa vain $24,95. Ei kannatane tuohon hintaan enää ryhtyä itse tinailemaan.

http://www.scantool.net/obdii_cable.htm

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

taju kirjoitti: Niin ja tässä olisi kaapeli. Hintaa vain $24,95. Ei kannatane tuohon hintaan enää ryhtyä itse tinailemaan.

http://www.scantool.net/obdii_cable.htm
Niin tuskinpa tuo johto on mikään ongelma, tuohon johdon ja koneen väliin tarvitaan myös kortti ja se voikin maksaa sitten hiukka enemmän..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Boxer33 kirjoitti:
taju kirjoitti: Niin ja tässä olisi kaapeli. Hintaa vain $24,95. Ei kannatane tuohon hintaan enää ryhtyä itse tinailemaan.

http://www.scantool.net/obdii_cable.htm
Niin tuskinpa tuo johto on mikään ongelma, tuohon johdon ja koneen väliin tarvitaan myös kortti ja se voikin maksaa sitten hiukka enemmän..
Joo niinpä näkyy olevan. Luin hätäisesti. Koko paketti: kortti metallikoteloineen ja kaapelit yhteensä 109 taalaa. Ei sittenkään vielä paha hinta, kun perussoftan saa kuitenkin ilmaiseksi. Tuo protocollakin tuntuisi käyvän. Oli jossakin, että olisi ISO-protocolla kaikissa 156:ssa 2000 malleista ylöspäin.

http://www.scantool.net/elmscan_iso.htm

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

V6 kirjoitti:löytyi linkki aiheeseen


http://personal.inet.fi/urheilu/sukka/OBD-II/
Jep... tuommoinen piuha on jo valmis... ei vaan vielä saatu alfaa jutteleen sillä. varmaan oikeen softan puute. VAG:t kyllä juttelee.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

alfa 156 v6 kirjoitti:
V6 kirjoitti:löytyi linkki aiheeseen


http://personal.inet.fi/urheilu/sukka/OBD-II/
Jep... tuommoinen piuha on jo valmis... ei vaan vielä saatu alfaa jutteleen sillä. varmaan oikeen softan puute. VAG:t kyllä juttelee.
Onko projekti jäissä vai meinaatko vielä yrittää?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei se vielä jäissä ole... joulu vaan painaa päälle ja ei oikeen ehdi :wink:

Vastaa Viestiin