Giulietta (116) 2.0 kaasarit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Giulietta (116) 2.0 kaasarit

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuli hommattua tuollainen Giulietta ja kiva autohan se on. Mutta tyhjäkäynnillä on hieman ongelmia; ei käy tasaisesti ja epäilen ilmavuotoa. Jos nostaa tyhjäkäyntiä niin silloin kierrokset jäävät ylös noin 3000 rpm:iin. Olisikos ne kaasarin ja kannen väliset kumikurkut jo ohi parasta ennen-päiväyksen? vai vuotaako noi Solexit jostakin muualtakin?
Myyjä sanoi että ilmavuotoa ilmeisesti on, mutta ei tarkentanut että missä.
Eli jos kumikurkut menee uusiksi, mistä kannattaa hommata ja hinta-arvio jos mahdollista, kiitos :)

Se vuototesti on kai helppo tehdä suihkuttamalla jotakin esim CRC:tä kaasarin lähelle, jos kierrokset muuttuu niin vuotoa on, näinkö?

Kaasarien synkronointi lienee myös ratkaisevaa, miten kannattaa tehdä jos ei ole mittareita, eli siinä tapauksessa ei kannata ryhtyä ruuvaamaan ettei mene vielä huonommaksi, vai?

Kiitollisena vastauksia odotellen,

AlfaTom

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sitä vuototestausta kannattaa CRC:n sijasta yrittää vaikka starttisuihkeella, siis sellaisella herkästi syttyvällä tavaralla. CRC nyt ei taida mielikseen syttyä, joten ei taida juuri vaikuttaa tyhjäkäyntiinkään, mutta paremmin palavaa kamaa saadessaan kone höräyttää hiukan lisää kierroksia.

Äläkä sitten polta koko Giuliettaa, niitä kun ei ole vaivaksi asti liikenteessä :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
patu
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 08:35
Car(s): 156, 75, Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja patu »

Eräässä tuplaweberien säätöoppaassa neuvottiin valuttamaan vettä noiden kumi kurkkujen päälle. Kierrosluku muuttuu mikäli vuotoa on.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sitä vuototestausta kannattaa CRC:n sijasta yrittää vaikka starttisuihkeella, siis sellaisella herkästi syttyvällä tavaralla. CRC nyt ei taida mielikseen syttyä, joten ei taida juuri vaikuttaa tyhjäkäyntiinkään, mutta paremmin palavaa kamaa saadessaan kone höräyttää hiukan lisää kierroksia.

Ok, mutta jos vuoto onkin esim. kaasuläppien akseleissa, miten sen voi todeta muuten kuin purkamalla kaasarit?
Kumikurkkuja näyttäisi paikatun jollakin sikaflexin näköisellä tökötillä aiemmin. Eli vuoto saattaisi olla läppäakseleissa.

Kuluneiden Solexin läppäakseleiden korjaus lienee hankalaa?
Uutta mehumaijaa etsimään se on kai lähdettävä. Olisi tiedossa uudet 45mm Dell'Ortot, mutta hinta/hyöty arveluttaa, vai onko 500 Eeroa liikaa noista?

Äläkä sitten polta koko Giuliettaa, niitä kun ei ole vaivaksi asti liikenteessä :?
Ja parempi onkin ettei mene koko kerrostalo samalla :wink:

AlfaTom

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

AlfaTom kirjoitti:Ok, mutta jos vuoto onkin esim. kaasuläppien akseleissa, miten sen voi todeta muuten kuin purkamalla kaasarit?
Samalla menetelmällä tuon pitäisi onnistua, eli auton käydessä starttisprayta akselin juureen. Käsittääkseni ammattilaisetkin käyttävät samantyyppistä metodia, tosin silloin auto on kiinni pakokaasuanalysaattorissa. Vähän reilumpi vuoto pitäisi kyllä huomata tyhjäkäynnin muutoksestakin.
Kuluneiden Solexin läppäakseleiden korjaus lienee hankalaa?
Uutta mehumaijaa etsimään se on kai lähdettävä. Olisi tiedossa uudet 45mm Dell'Ortot, mutta hinta/hyöty arveluttaa, vai onko 500 Eeroa liikaa noista?
Asiaa kannattaisi varmaan kysyä ammattilaiselta, esmes Kaasutinexpertin luulisi jotain asiasta ymmärtävän. Ei kai 500€ uusista Lortoista kovin pahalta kuulosta, mutta aina kannattaa kysyä vanhojen korjausta. Kysyminenhän ei mitään maksa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin