Suorituskyvystä Bravo T-Jet ja 156 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Jarama kirjoitti:Ohjaus veteli kamalasti, en tiedä oliko autossa jotain vikaa mutta koko ajan sai suoristella.
Samat kokemukset.
Jarama kirjoitti:mielestäni teho loppui ylhäällä kesken. Jotenkin jäi sellainen tuntuma että lähtee jostain 2000 rpm todella reippaasti mutta vauhti loppuu nopeasti kesken eli ei kannata kierrättää ylös.

Kyllä, meno todellakin loppuu viimestään 5000 kierroksessa. Ei miellyttänyt koneen luonne italialaisiin moottoreihin ihastunutta.

Lisäksi pitää napista: Taakse ei nähnyt sitten millään, koska niskatuki edessä. Jos kurkit sen ohi, on taas pilarit edessä. Takaikkunakin olemattoman pieni.

Eniten jäi harmittamaan ton koneen luonne. Italialainen ärhäkkyys aika kaukana..
[__/==\*/==\__]

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Nyt on kertynyt 4000km Bravon mittariin GT 2.0:n jäätyä auto-kauppaan.
Jarama kirjoitti:Ohjaus veteli kamalasti, en tiedä oliko autossa jotain vikaa mutta koko ajan sai suoristella.
Rullaan pääasiassa samoja reittejä kuin GT:llä enkä on huomannu oleellisia eroja . Äkkiseltään sanoisin että GT puri paremmin asfalttiin ja aiheutti vetelyn tuntua kun taas Bravon sutimisenesto on erilainen ja antaa rengaiden sutia enemmän. Tämäkin ero saattaa aiheutua eri merkin renkaista ja siitä että GT:ssä välittyi ajotuntuma kuljettajan ahteriin paremmin. Maantiellä molemmat menee kuin kiskoilla kun huomioi auton kokoluokan, ei tarvis paljoa pitää ratista kiinnii ;)
nakkis kirjoitti:
Jarama kirjoitti:mielestäni teho loppui ylhäällä kesken. Jotenkin jäi sellainen tuntuma että lähtee jostain 2000 rpm todella reippaasti mutta vauhti loppuu nopeasti kesken eli ei kannata kierrättää ylös.

Kyllä, meno todellakin loppuu viimestään 5000 kierroksessa. Ei miellyttänyt koneen luonne italialaisiin moottoreihin ihastunutta.
Lisäksi pitää napista: Taakse ei nähnyt sitten millään, koska niskatuki edessä. Jos kurkit sen ohi, on taas pilarit edessä. Takaikkunakin olemattoman pieni.
Tätä olen jäänyt itsekin kaipaamaan. Vaparilla kun on ajellut viimiset 3 autoa ja oppinut arvostamaan sitä että tehot käytännössä vaan kasvaa ei jossain vaiheessa ala hiipua niin kyllä on ollut vaihteiden vaihdossa opettelua. Bravo on parhaimmillaan kaupungissa ja liikennevaloissa, sillä ainakin mun yksilössä tuo turbo toimii upeasti heti ykköseltä lähtien kun vaan on riittävän nopea kaverin vaihdekepissä kiinni :)
Kaikki on suhteellista, GT:hen verrattuna takanäkyvyys on loistava, johtuen suuremmista sivupeileistä ja pystymmästä takalasista ;)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Itse moitin jonkun verran tuota vaeltelua urissa, mutta vahva mutu syyllistää kyllä enemmänkin kotimaisen rengasvalmistajan, kuin itse auton alustan.
Nokian viitonen koossa 225/45 17 on niin jyrkkäolkainen rengas, että kulma on rungon ja kulutuspinnan välillä varmaan tasan 90-astetta.
Rapisevat liikaa, ovat asvaltilla liukkaat ja löytävät urat.
Naapurilla on -06 A3 Quattro samoilla kumeilla, tosin tuumaa pienempinä, ja valituksen aiheet ovat täsmälleen samat.
Katotaan miten muuttuu kesägummeilla.

Edellisiin voin hyvin yhtyä koneen kierrättämisestä punarajalle;
ei kannata. Konkreettinen voimantuotto loppuu reippaasti ennen sitä.
Parhaiten tuo liikahtaa viskomalla pykälät tiuhasti sisään 2000-4000 kierrosten välillä.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kesällä vaan radalle kokeilee ja sitte aikoja vertaamaan. :wink:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tässähän se taas nähdään ettei sillä ole mitään väliä vaikka ammattimiehet on kiikuttanu sen 0-100 n.7s,Joku on aina viisaampi ja "tietää" että siinä kestää 10 sekuntia.. :lol: :lol: Ei kai kateellisuudella ole mitään osaa ei arpaa..? Tulee mieleen taannoinen virikeskustelu,dyno sanoo +30, täkäläiset "asiantuntijat"0....Eiköhän ois paras viheltää väittely poikki ja uskoa niitä mittaustuloksia?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Muuten, miksi Bravossa luistonestonvalo vilkkui vielä jossain yli 50 km/h nopeuksissa? Samaa ihmeteltiin Start-ohjelmassa, ei kai ne renkaat nyt tyhjää pyri lyömään???
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Jarama kirjoitti:Muuten, miksi Bravossa luistonestonvalo vilkkui vielä jossain yli 50 km/h nopeuksissa? Samaa ihmeteltiin Start-ohjelmassa, ei kai ne renkaat nyt tyhjää pyri lyömään???
Toi luistonesto on todellakin aivan liian innokas. Ainakin nokian kitkoilla tappaa tehot 1-3 vaihteella vaikka olisi kuiva tie.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ niin tekee 159kin. eli luistonesto pois, jos haluaa nopeita kiihdytyksiä.
..mulla se on harvoin päällä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tänään oli Startissa "koeajossa" Bravo T-jet ja ihan hyvää palautetta tuli Antilta lukuunottamatta sitä kulutusta ja tätä esc:n yli-innokkuutta. Kolmosellakin näytti valo syttyvän aina kun kaasun löi lattiaan. Liinpää totesi että ihan kiva mutta ei tässä nyt NIIN paljon sitä tehoa kuitenkaan ole...
No, sama herkkyysongelma on omassa vapari-Civickissäkin, -talvirenkailla keltainen kolmio palaa alvariinsa, kolmosellakin. Onneksi järjestelmä on ohitettavissa helposti.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tässä dynolappu fiudesta:

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=784

Performance

Powertrain performance
Wheel power 112 (152 / 150)
kW (PS / bhp)
at 1/min 5295
Total wheel torque / total reduction 245 (181)
Nm (lb-ft)
at 1/min 2999
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^ Tuon perusteella pyörälle tuleva teho on jopa vähän enemmän kuin valmistajan ilmoittama moottoriteho! Johtuisiko siitä, että testi on tehty sport-tilassa??

Mielenkiintoinen tapa tuolla ruåtsalaisella firmalla mitata teho pyötän navasta, jolloin kitkongelmat renkaan ja dynon välillä eivät vaikuta mittaukseen. Mittaako joku tällä systeemillä Suomessa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfieri kirjoitti:Mittaako joku tällä systeemillä Suomessa?
Ilmeisesti ainakin Tepalmet
VMP

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Lappenrantalainen firma mittailee samanlaisella laitteistolla (ainut suomessa):

http://www.tepalmetmotorsport.fi/motors ... totest.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Aika alhaalta ~1800 alkoi vetämään TJet, mutta vähän turhan aikaisin veto loppui. Onhan kyseessä pieni 16V moottori, joka voisi kiertää 7000:ään asti. Silti kiihtyy 4000-6000 välillä paremmin kuin 2000-4000 välillä, sanoi perstuntuma mitä tahansa. Tehokäyrän pinta-ala se on, mikä puhuu. Epäilemättä V6 on kuitenkin hienoisesti ripeämpi, mutta vaatii ehdottomasti kierroksia. TJet tarttis isomman hyrrän ja olisi pitelemätön...

Takatilat eivät meikäläiselle Bravossa riittäneet. Pää kenossa ei ole kiva matkustella. Punto II on tilavampi korkeussuunnassa. :?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Onko kukaan vielä lastuttanut T-Jettiä?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

savijo-r kirjoitti:Onko kukaan vielä lastuttanut T-Jettiä?
No onko?

Tällainenkin löytyi.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

http://www.turbotec.com/etusivu/fiat/14_tjet.html

sivulta löytyy kohta mittaustulokset ..

ja tuolta ilmanotto ja uusi cuuleri :

http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^FTCFän puolella joku oli lastuttanut ja tuloksena hetken ajelujen jälkeen luistava kytkin. 190hv/305nm

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

jep, tällälaillahan turbotecin sivuilla sanotaankin :

Fiat Bravo 1.4 Tjet
1.4 Tjet 110kW moottorista saadaan ohjelmamuutoksella 125kW ja 275Nm, vääntömomentin nostamista rajoittaa kytkin.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Vastaa Viestiin