Helppivä =( 156 Huono kylmäkäynnistyminen... KORJATTU

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Helppivä =( 156 Huono kylmäkäynnistyminen... KORJATTU

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Meitin 156 1.6 TS on alkanut temppuilemaan kylmänä. Saattaa joutua starttaamaan 3-6 kertaa ennen kuin käynnistyy. Olen varmistanut ettei kyse ole ainakaan ajonestosta, sen merkkivalo sammuu niinkuin pitääkin ja onkelmaa ei esiinny lämpimällä koneella. Myös kun auto on ollut lohkolämmittimessä lähtee hyvin käyntiin, muttei siis kylämänä. Mikä ihme siihen on tullut?

4.1 Edit: nyt ei lähde ensimmäisellä starttauksella enään vaikka olisi ollu lohkolämmittimessä 2 kiinni...
Kohta ei lähde enään ollenkaan käyntiin....
Viimeksi muokannut nuhapumppu, 01 Helmi 2008, 09:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Eipä taida muilla olla onkelmia ton kylmäkäynnistyksen kanssa? No, täytyy yrittää keksiä mikä sitä vaivaa...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Voisiko ihan yksinkertaisesti akku olla vähän voimaton?

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Kokeile ihan vaikka Masinolia bensaan.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Virtaa akussa kyllä riittää ja jaksaa pyörittää konetta oiken mukavasti, vielä viidennessä starttauksessakin. Se ei vaan tahdo käynnistyä kun vasta 3 - 5 yrityksen jälkeen... Ja kun käynnistyy toimii hyvin ja oireitta. Ei vaan meinaa keksiä mitään syytä miksi se yhtäkkiä alkoi temppuilla näin...

Mitä hyötyä siitä masinol:sta olisi?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

nuhapumppu kirjoitti: Mitä hyötyä siitä masinol:sta olisi?
On kai niitä muitakin vastaavia - poistavat karstaa ja kosteutta (kondensoittunutta vettä) yms. "Kaikkea kannattaa kokeilla ainakin kerran", kunhan lukee mitä purkissa sanotaan sopivuudesta.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Voisihan sitä kokeilla jotain "masinolia" mutta en usko sen auttavan, pelkään että jossain on nyt jotain vikaa, tänä aamuna lähti vasta kolmannella vaikka oli ollut 2 tuntia lohkolämmittimessä kiinni! Ja koskaan aikaisemmin ei ole käynnistäminen tuottanut mitään ongelmia!

Tietäisikö kukaan jos nokka- tai kampiakselin asentotunnistin voisi olla syypäänä? Ne lienevät ainoat asnturit jotka tällaista voisivat aiheuttaa???
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Cortez
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Loka 2007, 19:39
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Cortez »

hmm... Itellä käyny sillee nyt talven aikana ettei ees pyöritä aina kun kääntää avaimesta, vaikka kone olis lämminkin. On kuitenki aina käyntii lähteny parin tyhjän kääntämisen jälkee.

Ei vissii sama vika kun ketjun aloittajalla mut laitoimpa nyt kuitenkin.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Syttyykö ruiskun valo? Termarin vieressä oleva lämpöanturi voisi mielestäni myös olla syypää, mittaa resistanssi, en muista juuri nyt lukuja mutta ääretöntä ei saa näyttää.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cortez kirjoitti:hmm... Itellä käyny sillee nyt talven aikana ettei ees pyöritä aina kun kääntää avaimesta, vaikka kone olis lämminkin. On kuitenki aina käyntii lähteny parin tyhjän kääntämisen jälkee.

Ei vissii sama vika kun ketjun aloittajalla mut laitoimpa nyt kuitenkin.
Sulla vika vois olla joko startin solenoidissa tai virtalukon pohjassa :silent:

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Jarama kirjoitti:Syttyykö ruiskun valo? Termarin vieressä oleva lämpöanturi voisi mielestäni myös olla syypää, mittaa resistanssi, en muista juuri nyt lukuja mutta ääretöntä ei saa näyttää.
Tota täytyy testata!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Cortez kirjoitti:hmm... Itellä käyny sillee nyt talven aikana ettei ees pyöritä aina kun kääntää avaimesta, vaikka kone olis lämminkin. On kuitenki aina käyntii lähteny parin tyhjän kääntämisen jälkee.

Ei vissii sama vika kun ketjun aloittajalla mut laitoimpa nyt kuitenkin.
Veikkaan että on vaihto startin hankinta edessä. Mullakin teki juuri noin. Luulin virtalukonpohjaa, mutta korjaamon kaveri sano, että pannaan vaihtostartti suosiolla. Ja niinhän se oli.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla tuo kampiakseli sensori teki sillai et aina joskus "puolilämpimänä" eli lyhyiden ajojen lomassa pyöritti iloisesti tyhjää ilman mitään lupausta. Uudella yrityksellä 2sek odottelun jälkeen aina laakista heti käyntiin. En tiedä miten anturi toimii (mekaanisesti?) mutta siitä oli kulunut 2-3mm päästä pois tavaraa. Nyt vaihdon jälkeen aina lähtee mutta vaihdosta ei ole kovin kauaa...

Mutta mulla lähti kylmänä kyllä aina, ja tämä siis v6.

Voisko olla bensan saanti ongelma? pidempään seisoessa valuu tankkiin ja pitää sahata? Luulis että siinä tapauksessa kävis aluksi huonosti? Enempi joltain anturilta ehkä haiskahtaa kuten itse epäilit.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Anturivikaa veikkaan, mutta mikä anturi :? etsinnät jatkuu :)
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mittasitko lämpöanturin jo?
Ja syttyykö ruiskun valo?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Jarama kirjoitti:Mittasitko lämpöanturin jo?
Ja syttyykö ruiskun valo?
Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

nuhapumppu kirjoitti:Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
Kyllä kuuluu. Autokin siis jo tietää, että vikaa on. :) Vikakoodit jos pääsisit lukemaan niin saattaisi selvitä jotain...

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Pablo Honey kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti:Anturia en päässyt mittaamaan. (Auto pihalla lumihangessa)
Tänään Auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan noin 5 min yritin sahata käyntiin ja se ruiskun merkkivalo palaa kokoajan eikä sammu missään vaiheessa. Kuuluuko sen sammua vaikkei auto käynnistyisikään?
Kyllä kuuluu. Autokin siis jo tietää, että vikaa on. :) Vikakoodit jos pääsisit lukemaan niin saattaisi selvitä jotain...
Joo, vikakoodit olisi hyvä lukea kun vaan saisi auton liikkeelle :? Mitkä on ne "syyt" jotka sytyttää ton valon? Ainakin ilmamäärämittari sytyttää ton valon, mutta se on vaihdettu uuteen kesällä...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Minulla lämpöanturi sytytti valon. Myös nokka-akselin anturi sytyttää valon, tosin en tiedä onko 1.6:ssa sellaista. ILMI, lambda, jne.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Jarama kirjoitti:Minulla lämpöanturi sytytti valon. Myös nokka-akselin anturi sytyttää valon, tosin en tiedä onko 1.6:ssa sellaista. ILMI, lambda, jne.
Okei, eli Ilmin tiesinkin, se kun on jo vaihdettu uuteen = :mrgreen: Toi lämpotila-anturi on helppo mitata sen kokeilen ja uus lambda tulee heikalta postissa parissa päivässä...
Pitänee ensiksi kokeilla sitä lämpotila-anturia... ja lambdan laitan heti kun se tulee...

Pystyykö sen nokka.akselin anturin "testaa/mittaa" jotenkin? ja voiko se olla syyllinen siihen ettei auto käynnisty ollenkaan?
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^mitähän tuo 156 nokka-akselin anturi tekee? jos toimittaa samaa virkaa kuin vanhassa TS:ssä niin se ajoittaa sytytystä. 164:ssa sen toimimattomuus saa aikaan vain pientä laiskuutta yläkierroksilla, ei sen kummallisempaa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Epezi kirjoitti:^mitähän tuo 156 nokka-akselin anturi tekee? jos toimittaa samaa virkaa kuin vanhassa TS:ssä niin se ajoittaa sytytystä. 164:ssa sen toimimattomuus saa aikaan vain pientä laiskuutta yläkierroksilla, ei sen kummallisempaa.
Näin olen kuvitellut että ajoittaa sytytyksen sen avulla. Temprassa aikanaan se teki sen että kone ei käynnistynyt kuumana ollenkaan (vittumainen jos sattu stumppaamaan ruuhka-aikaan risteyksessä). Lopulta se ei käynnistynyt enää kylmänäkään.

Sen toimivuuden voi testaa yleismittarilla ja sen pitäis antaa joku järkevä resistanssi sieltä liittimien navoista, oiskohan ollu jotain 300 ohmin luokkaa. Muistaakseni siitäkin tällä foorumilla joskus höpisty, söörtsillä varmaan saa tarkemman tiedon mitä sen pitäisi näyttää vastukseksi. 156:n huoltocd:lläkin se tais olla jota nyt ei vaan oo käden ulottuvilla.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Lämpöanturin vastus 2300-2600 ohmia veden ollessa 20 asteessa.

Minun autooni vaihdettiin jakohihnan yhteydessä nokka-akselin anturi, vilkutti ruiskun valoa. On vieläkin se tallella, en tiedä onko rikki vai likainen vain. Jakohihnasta irronnut mustaa likaa. En ole huomannut mitään eroa vaihdon jälkeen. Sininen kolminapainen liitin.

Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarama kirjoitti: Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?
VMP

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Nyt se sitten alkoi toimia sunnuntaina taas eli lähti käyntiin. Sunnintai ajeltiin ilman isompia ongelmia ja maanantaina aamulla ei meinnannut lähtee aamulla kun vasta kolmannella oltuaan 2h lohkolämmittimessä, ja iltapäivällä ei lähtenyt kylmänä (ulkona +3 astetta) ollenkaan vaan jouduttiin tilaamaan hinausauto.
Se ruiskun merkkivalo vilkkui startattaessa mutta ei sammunut missään vaiheessa.

Kysynkin nytte, voiko toi rikkinäinen Lambda aiheuttaa tämän????
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Sanoisin ettei - auto kyllä lähtee käyntiin ilman lambdaakin. Toki viallinen voi sotkea jotenkin asioita, kai...

Senhän mahdollisuuden voi pois sulkea irroittamalla lambdan liittimen.

Itse veikkaisin kampiakselin anturia. Sen vikaantuminen oireilee mitä moninaisimmilla tavoilla joista yksi on käynnistymisen hankaluus.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Viallinen lambda ei myöskään käsittääkseni sytyttele tuota ruiskun valoa.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

mattijus kirjoitti:
Jarama kirjoitti: Eikö kampiakselin anturi ole yksi mahdollinen vikakohde, sieltähän se moottorin pyörintänopeus tulee? Kaksinapainen liitin, olisiko ruskea ja vastuslukema pitäisi olla 850-870. Ja ihanassa paikassa startin alla vauhtipyörän kyljessä.
Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?
Auto ei käynnisty, joten tuota en tiedä..
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tuo kuulostaa kyllä siltä kampiakselin anturilta. Onko se muuten sama kuin "Hall" anturi? Jos auton saisi diagnostiikkavehkeeseen asia selviäisi tod.näk nopeasti.
Ainakin Audissa tuon anturin toimimattomuus ilmenee juuri noin.
Auto pajalle vaan!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mittaa se vastus ensiksi.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

nuhapumppu kirjoitti:
mattijus kirjoitti: Sama signaali tulee varmaan kierroslukumittarille, jos se toimii niin anturikin pitäisi toimia?
Auto ei käynnisty, joten tuota en tiedä..
Nyt en enää muista miten 156:ssa toimi mutta wanhassa penarissa startin tuottama RPM riittää nostamaan kierroslukumittaria - vaikkei auto käynnistyisikään.
VMP

Avatar
v-m.t
Viestit: 63
Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed.
Paikkakunta: Vaajakoski

Kampiakselin asentotunnistinanturi.

Viesti Kirjoittaja v-m.t »

Veikkaisin myös viaksi tuota Kampiakselin anturia, itsellä ainakin oli
täsmälleen samat oireet ja asettui vasta kyseisen anturin vaihdolla.
Niin ja 156 :nenhan ei lähde käyntiin jos ruiskun vikavalo palaa ainakaan
kyseisen vian kohdalla.Itse anturi on jonkun parin kymmenen euron arvoinen,(Deltalla 40 Euroo)
mutta aiheuttaa kyllä helposti harmaita hiuksia :crazyeyes:

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Auto on nyt pajalla ja tuota Kampiakselin asentotunnistinta epäilevät syyksi. Auto Milanosta tulee tänään joku käymään tällä pajalla ja lukee ne vikakoodit että asiaan saadaa varmuus...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Kuinkas tässä kävi?

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Ruokoton kirjoitti:Kuinkas tässä kävi?
Kampiakselinasentotunnistin nyt vaihdetaan kunhan se ensin tulee (tilattu Heikalta) sitten vasta selviää katosiko ongelma tällä...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Nero_Provocatore
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 20:35
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nero_Provocatore »

Varmasti katoaa..

Itellä just sama vika oli...Kävi kuin auto silloin kun huvitti..
Ja välillä jäi ruiskuvalo palamaan ja välillä ei..

YKK-tunnistin vaihtoon ja Alfa taas toiminut kuin unelma.

Oli suht ärsyttävä vika. Sai aina jännätä lähteekö vai ei.

Tuli vetoakin lyötyä työpurkassa välillä..he
Fiat T-jet Sport -08
Peugeot 205 Rallye -89

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Käynnistymis onkelma poistui kun tuo kampiakselin asentotunnistin vaihdetti =)
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Vastaa Viestiin