Jakohihna rikki?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
rosilja
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Syys 2003, 22:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja rosilja »

Aika tavalla keskustelua herätti tämä hihnahomma näköjään. Olin itse alkuviikon poissa, joten oli kiinnostavaa lueskella viestejä aamulla! Kiitos vastauksista.

Juupa juu, aika solmussa on venttiilit, kävin katsomassa avattua konetta. Sain nyt sitten kustannukset jaettua siten, että maksan itse vain "hihnanvaihtopaketin" hinnan, eli n.650 €. Loppu menee maahantuojan laskuun.

Auton saan kuulemma ensi viikon puolivälissä takaisin, en kuitenkaan saanut tilalle sijaisautoa. Joutuu vissiin liftaamaan BMW- kuskeilta kyytiä...
JTR

Avatar
155156
Viestit: 2091
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

rosilja kirjoitti:Joutuu vissiin liftaamaan BMW- kuskeilta kyytiä...
Älä kerro mitään! Älä myönnä mitään! Ei BMW-kuskitkaan paljasta bemarien vikoja ulkopuolisille :wink: .

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

rosilja kirjoitti: Sain nyt sitten kustannukset jaettua siten, että maksan itse vain "hihnanvaihtopaketin" hinnan, eli n.650 €. Loppu menee maahantuojan laskuun.
.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Mukava kun asia järjestyi.javascript:emoticon(':-D')

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

166 kirjoitti:
rosilja kirjoitti: Sain nyt sitten kustannukset jaettua siten, että maksan itse vain "hihnanvaihtopaketin" hinnan, eli n.650 €. Loppu menee maahantuojan laskuun.
.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Mukava kun asia järjestyi.javascript:emoticon(':-D')
Mun mielestä ei voi todellakaan sanoa, että loppu hyvin, kaikki hyvin. Maahantuoja antaa siis takuun, mutta ei silti korvaa :crazyeyes:
Sapettaa muiden puolesta!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:
TeroV. kirjoitti:Katsastuksen puolesta ei varmaan ongelmia tulisi
Mitenkä on päästöjen laita ainakin 156:sen suhteen?
156:een ei vanhempaa konetta saa kirveelläkään (ainakaan luvan kanssa), ellei sitten hae koko systeemille uutta EY-tyyppihyväksyntää. voi olla tuskanen taival.. :wink:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

rosilja kirjoitti:
Mun mielestä ei voi todellakaan sanoa, että loppu hyvin, kaikki hyvin. Maahantuoja antaa siis takuun, mutta ei silti korvaa !
Mutta sinä siis maksat sen mitä joka tapauksessa olisit maksanut n 7.000 km päästä, olisi kai asia huonomminkin voinut päättyä, vai ymmärränkö jotain ihan väärin. Tietysti tämän ongelman olemassaolo ja se että monet ovat joutuneet maksamaan enemmän on vähemmän tyydyttävää.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Maho kirjoitti: Mun mielestä ei voi todellakaan sanoa, että loppu hyvin, kaikki hyvin. Maahantuoja antaa siis takuun, mutta ei silti korvaa :crazyeyes:
Sapettaa muiden puolesta!
Siis missä on ilmoitettu,että maahantuoja antaa hihnalle 60tkm/3v takuun?
Minä olen ollut siinä käsityksessä,että hihnoille annetaan 12 kk takuu,kuten muillekkin varaosille.

Mutta jos näin on,niin sittenhän hihnaa ei kannata vaihtaa kuin 60tkm välein,koska muutahan siinä ei häviä kuin aikaa,jonka auto on korjaamolla.

Luulisi,että jos tuollainen takuu on olemassa,niin DA-tarkastaisi ja tarvittaessa vaihtaisi hihnan joka huollon yhdeydessä,jos kulumia ilmenisi.

Olisi nimittäin maahantuojalle paljon halvempaa vaihtaa hihna takuuseen jo ennen sen lopullista laukeamista.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

166 kirjoitti:
rosilja kirjoitti:
Mun mielestä ei voi todellakaan sanoa, että loppu hyvin, kaikki hyvin. Maahantuoja antaa siis takuun, mutta ei silti korvaa !
Mutta sinä siis maksat sen mitä joka tapauksessa olisit maksanut n 7.000 km päästä, olisi kai asia huonomminkin voinut päättyä, vai ymmärränkö jotain ihan väärin. Tietysti tämän ongelman olemassaolo ja se että monet ovat joutuneet maksamaan enemmän on vähemmän tyydyttävää.
Totta tuokin, mutta eiks takuun idea alunperin ole se et jos ei kestä luvattua matkaa/aikaa - takuu korvaa. Nythän tuossa tavallaan korvataan ne kustannukset mitä ei alunperinkään olisi syntynyt jos osa olisi kestänyt. Ainakin osa hihnan vaihdosta tulisi korvat koska se tapahtuu aiemmin kuin normaalisti. (7000km ~12%)Ja mielestäni noiden korvausten lisäksi pitäisi korvata myös se aika jonka asiakas on ilman autoaan.
Esim kolari tilanteessa vakuutus korvasi minulle jokaisesta päivästä jonka olin ilman autoani. Kun en kerran itse ollut syyllinen, kuten ei auton omistaja tässä tapauksessa. Käsittääkseni kukaan(?) ei ole saanut siitä korvausta. Voi tulla kalliiksi vuokrata/mennä julkisilla...

Eli korjaus + %alennus aikaisemmasta vaihdosta + laina-auto tms odotus ajaksi. Saataisiin korjaukseenkin vauhtia kun kulut juoksisivat :twisted:

Pitäis saada ennakkotapaus...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Wile E. Coyote kirjoitti: Totta tuokin, mutta eiks takuun idea alunperin ole se et jos ei kestä luvattua matkaa/aikaa - takuu korvaa.
Pitäis saada ennakkotapaus...
Niin, kai se on hieman epäselvää voidaanko tämä vaihto-ohjelma ihan takuuseen rinnastaa. Moraalisesti tuntuu kyllä tietysti itsestään selvältä että valmistajalla on vastuu varsinkaan kun ei tässä mistään valtaisasta kilometrimäärästä ole kysymys. Olen kyllä samaa mieltä että tällaisissa tilanteissa pitäisi olla olemassa selkeä käytäntö. Voihan ajatella että jos remmi katkeaa ennen tuota säädettyä vaihtorajaa niin huolto-ohjelma on väärin suunniteltu. Ymmärrettävistä syistä ei varmaan mikään merkki haluaisi tästä 60.000 km alle mennä varsinkin jos vaihto on varsin hinnakas mutta sittenpä vois suunnitella remmit ja kiristimet siihen malliin että varmasti kestävät, tai jos eivät niin korvaukset pöytään mukisematta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä hihnalle on annettu korjaamotakuu, ja kun sen luvataan kestävän 60tkm/3-vuotta, niin maahantuoja on korvausvelvollinen.. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että niiden kuuluisi korvata vahingot kokonaisuudessaan. Itse en todellakaan hyväksyisi ehdotuksia, että joutuisin maksamaan osan vahigoista... Ainakaan ennenkuin saisin 100 prosenttisen varmaa tietoa näistä menetelmistä.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ja mitenkähän on takuun kanssa, jos hihna on vaihdettu jossain muuaalla, kuin deltassa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mitenkä sitten jos ei ole huoltanut autoaan kertaakaan, ja vie vaikka 130tkm kohdalla da:han hihnanvaihtoon. 150tkm hihna paukkuu niin silloinhan pitäisi olla takuu voimassa jos se on 60tkm/3v.

Eli nyt kun vaihdatin omaan autoon Auto Milanossa niin jos se paukkuu niin pitäisi mennä takuuseen siitä huolimatta että ennen sitä on huollettu ties missä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ghost kirjoitti:Ja mitenkähän on takuun kanssa, jos hihna on vaihdettu jossain muuaalla, kuin deltassa?
Onhan esim. Automilanossakin valtuutettu Alfa -huolto, eli saman takuun pitäisi sieltäkin saada.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Niinpä, mutta kun minun autoni jakohihna on vaihdettu todistettavasti laadukkaassa autokorjaamossa, joka ei kuitenkaan ole alfa-huolto !!!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ghost kirjoitti:Niinpä, mutta kun minun autoni jakohihna on vaihdettu todistettavasti laadukkaassa autokorjaamossa, joka ei kuitenkaan ole alfa-huolto !!!
Siinä tapauksessa ei taida olla toivoakaan saada korvauksia..

Ei maahantuoja välttämättä epäilisi ko. korjaamon ammattitaitoa, mutta siinä sattuu vaan olemaan hyvä syy luistaa korvausvelvotteista.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Jos asia on nuin hihnan kohdalle, niin sittenhän sen tulisi olla myös muittenkin osien kohdalla nuin... Pannaan vaan takuut sitten kaikille osille... :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tulipa myös mieleen jos on lastun mennyt vaihtamaan. Täälläkin muutamilla taitaa olla muu kuin alkuperäinen. Kannattaa varmaan vaihtaa alkuperäinen takaisin paikoilleen ennen deltaan vientiä jos hihna katkeaa :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin