Maali hilseilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Maali hilseilee

Viesti Kirjoittaja puuha »

On alkanu maali hilseillä kuskin puolen takaoven alta, siitä kynnyskotelon kohdalta saumasta. DA "luottomekaanikkoni" kyllä kertoi sen olevan juuri SE paikka mistä 156 alkaa ensin hilseillä. Uskoin miestä mutta epäilin että josko -99 mallinen nyt jo alkaa rapistua.

Onkos teillä toverit samanlaisia oireita?
Korjaus vinkkejä?
Makaroonia jo vuodesta -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maali hilseilee

Viesti Kirjoittaja Maho »

puuha kirjoitti:On alkanu maali hilseillä kuskin puolen takaoven alta, siitä kynnyskotelon kohdalta saumasta. DA "luottomekaanikkoni" kyllä kertoi sen olevan juuri SE paikka mistä 156 alkaa ensin hilseillä. Uskoin miestä mutta epäilin että josko -99 mallinen nyt jo alkaa rapistua.

Onkos teillä toverit samanlaisia oireita?
Korjaus vinkkejä?
Sama juttu täällä. Keväällä menee auto maalattavaksi ja jos nyt vaan rahaa saa vähän kasaa niin helmat tulee tempastua samaan syssyyn ettei tartte koko ajan niitä kylkiä maalailla.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Joo, se sauma on ongelmapaikka, kivisuihku pommittaa aika helposti maalin irti siitä. Monessa 156ssa on maali ihan lohkeillut pois siitä sauman ympäriltä. Minä just tänään paikkailin maalikynällä (~10 euroa) sitä saumaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Nii just :x
Kaippa se tuli DA keikka maanataiksi, ostaan sellanen maalikynä. Mites teit korjauksen?
Putsasit ja siihen maali päälle? Vai joku pohjamaali ensin?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joo, kiveniskemät aiheuttaa maalin lohkeilemisen saumakohdista. Itse maalautin kesällä helmat ammattimiehellä; Oli ilmainen homma, mutta normaalisti työ olisi kustantanut 150 €uroa. Hienoa jälkeä tuli. Harmi vaan, ettei tuostakaan ikuista iloa ole, sillä lentelee ne kivet maalautuksenkin jälkeen.
Paras apu olisi varmaan asennuttaa helmat... Novitechilta löytyy ihan tyylikkäät ja sopivan hillityt.
Maho kirjoitti:Keväällä menee auto maalattavaksi...
Vaihtaakos auto väriä?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Maho kirjoitti:Keväällä menee auto maalattavaksi...
Cuore Sportivo kirjoitti:Vaihtaakos auto väriä?
Ei tiedä vielä. Tammikuun lopussa oli tarkoitus lähteä vähän pidemmälle matkalle ja olla pois 5 viikkoa. Matkan ajaksi auto jää maalarille. Jos päästään maalarin kanssa tarpeeksi hyvään diiliin niin kyllä kai tuokin voisi olla mahdollista... tuo matka vaan sattuneesta syystä rokottaa lompakkoa niin paljon että taitaa jäädä haaveeksi. :cry:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

i`m back :-D

itellä sama homma helmoissa, ne on jo kertaalleen paikka maalattu mutta kivet syö maalin saumoista.

Ajattelin että ensi kerralla pyytäis maalarin tasoittaan saumat jollain kitillä ennen maalausta. Se varmaankin vähentäis kivien osumia... :shock:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen kesäiseen projektiini jossa teippasin etulokasuojien takareunat ja helmojen sauma kohdat. Ensin puhdistus - sitten sinkkimaalia niihin kohtiin joissa pahemmin kulunut eli omassa tapauksessa etulokareiden reunat - sitten pintamaalia päälle - ja lopuksi kuumailmapuhaltimen kanssa läpinäkyvää kiveniskuteippiä päälle. Jos osaa kirjan päällystää ilman kuplia, selviää teipin laitostakin kunnialla. Vaikein paikka on se helma kun ei ole kovin tasainen alusta.

Keväällä varmaankin jatkan laittamalla takaovien etureunan ala osaan myös.

Sain muuten eilen auton ruostesuojauksesta ja hyvää ja huolellista jälkeä olivat pojat tehneet sen perusteella mitä pystyin näkemään. Ei ollut kuulemma alkanut vielä ruostua, joten hyvä että tuli tehtyä - nyt voi olla rauhallisella mielellä ainakin sen asian suhteen...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Wile E. Coyote kirjoitti:kuumailmapuhaltimen kanssa läpinäkyvää kiveniskuteippiä päälle. Jos osaa kirjan päällystää ilman kuplia, selviää teipin laitostakin kunnialla. Vaikein paikka on se helma kun ei ole kovin tasainen alusta.
teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa täälä :( uskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

jarski kirjoitti:ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa täälä :( uskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:
Ei kun tietoa jakoon vaan!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jarski kirjoitti:mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:
Ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia ja tämä on kyllä hyvin lähellä sitä..

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Tuo helman muoto on sellainen että kivi nousee ikävästi kylkeä pitkin ja hakkaa maalin irti helposti varsinkin noissa saumakohdissa. Lääkkeeksi kiveniskuteippi koko helman matkalle tai helmasarja. Helmasarja myös estää ikävästi hiovan soran nousun ylemmäksi ovipinnoille. Ainakin omassani on havaittavissa lakkapinnan pintavaurioita oven alaosissa, vaikka en ole juuri sorateitä kolunnut.

Asensin juuri omaani Lesterin helmasarjan. Muoto lähes identtinen Novitecin sarjan kanssa, paitsi että helmojen reunat kiertät lokasuojien reunojen yli ja näin suojaavat paremmin myös niitä alueita.

Hintakaan ei ole paha, 220e pari sisältäen liiman ja ruuvit. Löytyy ainakin Polar-Autovarusteesta Tampereelta.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa täälä :( uskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:
Täytyypä sitten pyytää julkisesti anteeksi kun ei näistä hommista paljon tietoa ole. Toisaalta en ole myöskään koskaan omistanut yhtään ruostepommia mitä olisi pitänyt fiksata...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Maho kirjoitti:
jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa täälä :( uskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:
Täytyypä sitten pyytää julkisesti anteeksi kun ei näistä hommista paljon tietoa ole. Toisaalta en ole myöskään koskaan omistanut yhtään ruostepommia mitä olisi pitänyt fiksata...
ei vaan mun täs anteeks pitää pyytää :oops: mut pannaanko viinan piikkiin :shock: :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

24valve kirjoitti:Tuo helman muoto on sellainen että kivi nousee ikävästi kylkeä pitkin ja hakkaa maalin irti helposti varsinkin noissa saumakohdissa. Lääkkeeksi kiveniskuteippi koko helman matkalle tai helmasarja. Helmasarja myös estää ikävästi hiovan soran nousun ylemmäksi ovipinnoille. Ainakin omassani on havaittavissa lakkapinnan pintavaurioita oven alaosissa, vaikka en ole juuri sorateitä kolunnut.

Asensin juuri omaani Lesterin helmasarjan. Muoto lähes identtinen Novitecin sarjan kanssa, paitsi että helmojen reunat kiertät lokasuojien reunojen yli ja näin suojaavat paremmin myös niitä alueita.

Hintakaan ei ole paha, 220e pari sisältäen liiman ja ruuvit. Löytyy ainakin Polar-Autovarusteesta Tampereelta.
Juu, ei ollenkaan hullumman näköinen. Olis vaan niin paljon rahan menoa muutenkin. Ja joulukin tulossa... Jos pyytäiskin pukkia tuomaan helmasarjan ja ilmin :-D
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)
Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.
Poislukematta sitä miltä ne näyttää :puke:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Maho kirjoitti:
90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)
Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.
Poislukematta sitä miltä ne näyttää :puke:
no juu..kukin tehköön kuten haluaa... :)

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)
Mulla on. Tästähän oli keskustelua jo aikaisemmin

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... el%E4p%E4t

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sataviiskuus kirjoitti:
90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)
Mulla on. Tästähän oli keskustelua jo aikaisemmin

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... el%E4p%E4t
jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen... :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

90 kirjoitti:
Maho kirjoitti:
90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin... :)
Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.
Poislukematta sitä miltä ne näyttää :puke:
no juu..kukin tehköön kuten haluaa... :)
Näinhän se on. Tyhmyydestä usein eniten kärsii loppupeleissä lompakko. :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa täälä :( uskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä :roll:
No kirjoitappa Jarski joku hyvä artikkeli tuonne projektiosastolle korin hoidon ja kunnossapidon perusteista jos kerran tietoa löytyy. Itseäni ainakin kiinnostaisi.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

90 kirjoitti:jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen... :)
Kyllä ne on vähentynyt, mutta taitaa tarvita vielä helmalevikkeet.

Suoraan sanoen ottaa pannuun tuo hiekoittaminenkin. Tuntuu että saisi pestä auton joka päivä kun on sentti hiekkaa kyljissä. Ihme muoti tullut tänne JKL:n ainakin että hiekkaa täytyy laittaa kuutiokaupalla teille liukkautta poistamaan. Jos on pakko laittaa niin eikö risteyskohdat riittäisi ?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sataviiskuus kirjoitti:
90 kirjoitti:jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen... :)
Kyllä ne on vähentynyt, mutta taitaa tarvita vielä helmalevikkeet.

Suoraan sanoen ottaa pannuun tuo hiekoittaminenkin. Tuntuu että saisi pestä auton joka päivä kun on sentti hiekkaa kyljissä. Ihme muoti tullut tänne JKL:n ainakin että hiekkaa täytyy laittaa kuutiokaupalla teille liukkautta poistamaan. Jos on pakko laittaa niin eikö risteyskohdat riittäisi ?
no luulisi risteys alueiden riittävän...
täällä on laitettu tuota suolan paskaa aika tiheään, tämän tielaitos ainakin hallitsee... :?

mutta kyllä tuo hiekka pienempi paha on kuin suola... :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

tv kirjoitti:No kirjoitappa Jarski joku hyvä artikkeli tuonne projektiosastolle korin hoidon ja kunnossapidon perusteista jos kerran tietoa löytyy. Itseäni ainakin kiinnostaisi.
Mitäs sitä enemmän ahdistelemaan kun kaveri jo selitti käyttäytymisensä.

Mikäs nyt on kun kaikilla näyttää olevan niin pinna kireellä..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti: Mikäs nyt on kun kaikilla näyttää olevan niin pinna kireellä..
Maanantai.... ja osalla vielä rapula :morning:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Rolle kirjoitti: Mikäs nyt on kun kaikilla näyttää olevan niin pinna kireellä..
Maanantai.... ja osalla vielä rapula :morning:
Meinasin lähinnä viime aikoina tuota käyttäytymistä havainnu.. Ja tämähän liittyy topicciin sillä tavalla että jätkää jännittää ja lähtee hilseet päästä.

Vastaa Viestiin