Ruuvi renkaassa!! >:I

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Ruuvi renkaassa!! >:I

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Olipa sitten tänä aamuna takarengas tyhjä ja keskellä rengasta pökötti ristipääruuvi. Kyseessä on 5000km ajettu Goodyear F1 kesärengas. Paikataanko noita vai kannattaako suosiolla ostaa uusi. Tarkoitus olisi mennä keväällä saksaan ja vähän hirvittää ajaa paikatulla renkaalla 200km/h+.

ps. arvaa ..tuttaako

Näyttää muuten Alfa komeelta sillä minivararenkaalla... hehe
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän noita paikataa. Ruuvi otetaan pois ja reiästä kairataan helposti irtoava kuminripe pois, minkä jälkeen siihen istutetaan kuminen "liimamato". Nopea ja halpa juttu, kestää noin 15 minuuttia ja hintaa tuli itselleni euron per minuutti.

Mulla on ollut ilmeisen huonoa tuuria renkaiden kanssa, nykyisen auton renkaisiin on majoittunut jo kaksi ruuvia. Ilmat ovat kyllä pysyneet paikkausten jälkeenkin renkaiden sisäpuolella, ei ole tarvinnut lisäillä.

Noista plus kahdensadan nopeuksista en tiedä, kannattanee kysyä rengaspajalta. Arvelisin kuitenkin että paikka kestää jos vaan renkaan vyöt ovat kunnossa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jaa että vaan kaks???
Sulla on ollu hyvää tuuria :mrgreen:

Mulla tuppaa menemään 4-5 vuodessa, suurin syy lienee työpaikan parkkis. On sellasta joutomaata mis kaikki paskat lojumas.
Tosiaankin, sellanen pitkulainen "mato" siihen reikään tungetaan. Kerran tosin ottivat renkaan pois vanteelta ja laittoivat sellasen lätkän alapuolelle.

Hyvin pysyy paikat, ei ongelmia koskaan ollu.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu..tuosta liimamadosta on itselläkin kokemusta ja hyvin on paikka pysynyt vähän reilumassakin vauhdissa....mutta tottakait asiasta kannattaa varmistua.... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Mulla tuppaa menemään 4-5 vuodessa, suurin syy lienee työpaikan parkkis. On sellasta joutomaata mis kaikki paskat lojumas.
Oho :shock: Eihän tuonne uskalla mennä ilman telaketjuja.

Jonkun muinaisen tilaston mukaan rengasrikko iskee keskimäärin kerran viidessä vuodessa, mulla ei ole noita henkilöautoissa sattunut kuin tähän 164:ään. Raskas kalusto on sitten asia erikseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

puuha kirjoitti:Jaa että vaan kaks???
Sulla on ollu hyvää tuuria :mrgreen:

Mulla tuppaa menemään 4-5 vuodessa, suurin syy lienee työpaikan parkkis. On sellasta joutomaata mis kaikki paskat lojumas.
Tosiaankin, sellanen pitkulainen "mato" siihen reikään tungetaan. Kerran tosin ottivat renkaan pois vanteelta ja laittoivat sellasen lätkän alapuolelle.

Hyvin pysyy paikat, ei ongelmia koskaan ollu.
Tuli mieleen ainakin kupittaalla etujättiä vastapäätä oleva parkkis mikä on juuri kuvaukseesi sopiva paikka. Olin jokin aika sitten Nokialla hommissa siinä vieressä ja aina hirvitytti ajaa auto sinne kivenlohkareiden ja raudankappaleiden keskelle parkkiin. Yhtään rengasta ei kuitenkaan mennyt...
Ammattina autokauppa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

niki kirjoitti:Tuli mieleen ainakin kupittaalla etujättiä vastapäätä oleva parkkis mikä on juuri kuvaukseesi sopiva paikka.
Tiedän tapauksen... sain Croman jäämään mahastaan sinne kiinni keväällä :oops:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kumimatopaikka kannattaa laittaa sisäkautta. Jossain vaiheessa oli juttua, että ne ulkoa virkkuukoukulla laitettavat olisi kiellettyjä EU:ssa nykyään, mutta mistäpä tuota tietää. Itse kävin viime keväänä Euromasterilla ja 15 minuuttia kesti kun rengas otettiin irti paikattiin ja tasapainoitettiin. Maksoi niin vähän, ettei hinta jäänyt edes muistiin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Vein renkaan ja vanteen Vianorille ja sanoivat laittavansa sisäpuolelta paikan, joten kaipa sillä sitten taas kesällä ajelee. Nyt on alla upouudet 16" Nokian Hakkapeliitta 4:set. Todella hiljaiset. Sai ihan kuunnella, että kuuli eron Goodyear F1 kesäkumeihin, jotka nekin on sangen hiljaiset. Ensimmäisessä mutkassa vain tuli äitiä ikävä, kun auto lullasi pehmeillä talvikumeilla.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kyllä pojat on oikeassa, juuri siihen Kupittaan Seston viereen kentällä vedän Alfan parkkiin päivittäin. On joskus ollu sirkkalankadun varressakin mutta kun sieltä on niin pirun pitkä matka kävellä... :mrgreen:

PS. Se kenttä on jo kaavoitetttu jotain uutta biolaaksoa varten, joten ei kauaa tarvi siihen ajella.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

onkohan joku suututtanu naapurin :shock: meinaan vaan tota yllättävää ruuvejen määrää renkaissa :mrgreen:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

puuha kirjoitti:Kyllä pojat on oikeassa, juuri siihen Kupittaan Seston viereen kentällä vedän Alfan parkkiin päivittäin. On joskus ollu sirkkalankadun varressakin mutta kun sieltä on niin pirun pitkä matka kävellä... :mrgreen:

PS. Se kenttä on jo kaavoitetttu jotain uutta biolaaksoa varten, joten ei kauaa tarvi siihen ajella.
Saanko ihan uteliaisuuttani kysyä mitä teet työksesi? :mrgreen:

Itse olin tosiaankin siinä eurocityssä Nokialla 1,5 vuotta jonka jälkeen joutusin lähtemään (alalla kun on huonot ajat :roll: )
Ammattina autokauppa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Heh Heh... Ammatin voi katsoa tuolta profiilista... :mrgreen: :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin