156 V6:n alusta
Valvoja: Moderators
156 V6:n alusta
Kävin tossa koeajamassa yhtä V6:a ja totesin yllätyksenä että olipahan aika löysä alusta, ryömintävauhdilla kun painoi terävästi jarrun pohjaan niin auto niiasi yllättävän paljon. 155:n vakioalustaan tottuneena ja siihen verraten mulla ei ainakaan nyöki käytännössä ollenkaan. Keula on tietenkin kutosessa painavampi mutta tuntu silti aika oudolta.
Eli kertokaapa V6-kuskit onko alusta tosiaankin noin pehmeä vakiona vai mahtoiko kyseisen yksilön palikat vaan olla vaihtokunnossa. Myyjä tosin ehti jo väittämään että kyydissä olevat talvirenkaat (takapenkillä ja kontissa) vaikuttaisivat
Muuten vaikutti kyllä hyvältä ja kivalta ajaa ja kutoskone vääntää kyllä mukavasti ja 156 kori on kiitettävän jäykän oloinen verrattuna 155:n vai johtuuko tuokin tuosta alustan pehmeydestä...
Eli kertokaapa V6-kuskit onko alusta tosiaankin noin pehmeä vakiona vai mahtoiko kyseisen yksilön palikat vaan olla vaihtokunnossa. Myyjä tosin ehti jo väittämään että kyydissä olevat talvirenkaat (takapenkillä ja kontissa) vaikuttaisivat
Muuten vaikutti kyllä hyvältä ja kivalta ajaa ja kutoskone vääntää kyllä mukavasti ja 156 kori on kiitettävän jäykän oloinen verrattuna 155:n vai johtuuko tuokin tuosta alustan pehmeydestä...
Citroen DS5 + Victory Hammer S
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Tuollaiset on minunkin kokemukset 156:sta, muistakin kuin V6:sta. 155 verrattuna sanoisin jopa että 156:sta ei jää niin sporttista vaikutelmaa kuin edeltäjästä, vaikka 156 onkin pienempi ja suorituskyvyltään noin yleisesti ottaen parempi auto. Varmaankin 156:sen kori on jäykempi kuin 155:ssa, on tullut jo niin monessa keskustelussa ilmi että pitänee paikkansa. 56:sta puutuu myös 155:lle tyypilliset kolahtelut, osittain varmasti jousituksen ansiosta, mutta varmastikkin enemmän parantuneen laadun ansiosta. Kyllä silti vaihtaisin 156:een jos tilantarve ja rahat antasivat periksi, sen verran parempi vaikutelma 56:sta kuitenkin jää. Toisaalta harmittamaan voisi jäädä menetetty individuaalisuus....
"Timing cingulum off et valuulas node"
Re: 156 V6:n alusta
156sen alusta on paljon pehmämpi kuin 155sessa, renkaatkin ovat korkeampaa profiilia vakiona.Sen takia suosittelenkin alustasarjaa 156seenVisconti kirjoitti:Kävin tossa koeajamassa yhtä V6:a ja totesin yllätyksenä että olipahan aika löysä alusta, ryömintävauhdilla kun painoi terävästi jarrun pohjaan niin auto niiasi yllättävän paljon. 155:n vakioalustaan tottuneena ja siihen verraten mulla ei ainakaan nyöki käytännössä ollenkaan. Keula on tietenkin kutosessa painavampi mutta tuntu silti aika oudolta.
Eli kertokaapa V6-kuskit onko alusta tosiaankin noin pehmeä vakiona vai mahtoiko kyseisen yksilön palikat vaan olla vaihtokunnossa. Myyjä tosin ehti jo väittämään että kyydissä olevat talvirenkaat (takapenkillä ja kontissa) vaikuttaisivat .
No joo, tuskin paljon löysempi 155:n kori voi olla verrattuna 156:een. Kori tuntuu elävän epätasaisuuksissa kohtuullisesti jopa vakio alustalla.HR kirjoitti:Varmaankin 156:sen kori on jäykempi kuin 155:ssa, on tullut jo niin monessa keskustelussa ilmi että pitänee paikkansa. 56:sta puutuu myös 155:lle tyypilliset kolahtelut, osittain varmasti jousituksen ansiosta, mutta varmastikkin enemmän parantuneen laadun ansiosta.
kyllä se on , itse en ole huomannut mitään ihme elämistä korissaR@gdoll kirjoitti:No joo, tuskin paljon löysempi 155:n kori voi olla verrattuna 156:een. Kori tuntuu elävän epätasaisuuksissa kohtuullisesti jopa vakio alustalla.HR kirjoitti:Varmaankin 156:sen kori on jäykempi kuin 155:ssa, on tullut jo niin monessa keskustelussa ilmi että pitänee paikkansa. 56:sta puutuu myös 155:lle tyypilliset kolahtelut, osittain varmasti jousituksen ansiosta, mutta varmastikkin enemmän parantuneen laadun ansiosta.
http://www.alfaromeo.co.uk/news/news/15 ... ction.html
Jaa, taitaa mulla olla sitten joku maanantaimalli, koska itselläni huomaa kyllä korin elämisen esim. hidastuskorokkeita ylitettäessä (normaalin rauhallisesti). Ovien tiivisteistä kuuluu selvää korin elämistä, sekä kojelaudasta ja tuulilasin kehikosta. Vääntöjäykkyydestä en osaa kommentoida, mutta em. joustaminen on vähän ärsyttävä.
Edellinen 156V6 pehmeni aika paljon ensimmäisten 60000km:n aikana. Jouset - tai no, ainakin iskarit - oli jo selvästi vaihtokunnossa ja auto aika sohva nopeassa ajossa. Korin eläminen tai natinat ei kyllä vaivannut lainkaan. Tuo V6:n on aika raskas taakka noille vakioiskareille ja ne sitten kypsyy suht nopeasti.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4138
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Talvirenkaita vaihtaessa huomasin että vasen etuiskari on himpun verran kostea No tarkoitus olikin kyllä keväällä vaihtaa iskarit kun jouset vain on edeltäjä vaihtanut. Jospa sitten istuisi tiessäkin paremmin. On aika nopeasti (?) alkanut vuotaa jos siitä on kyse, hieman pimeää ja märkää tosin oli. 80tkm siis ajettu. Kokemuksia? Kyllähän ne löystynyt varmaan jo on, mutta että ihan vuotaa... Kai sillä kevääseen saakka uskaltaa ajaa?
Ayrton Senna da Silva forever
- 155156
- Viestit: 2091
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
V6 alusta
Minulla on 156 2.5 V6 tehtaan sportpack alustalla (Monza-pack nimellä suomessa, lienee melko harvinainen maassamme). Ero 156:n vakioalustaan on valtava, täysin eri ajokokemus. Alusta on erittäin jämäkkä, mutta silti kohtuullisen mukava.
Volvo 850 T5 omistava kaverini testasi 156:tta viime kesänä ja ihmetteli miten rauhallinen Alfa on nopeassa ajossa. Hänen mukaansa Volvo "huojuu" vastaavissa nopeuksissa. Saman asian olen itsekin huomannut, silti 850 T5:n alusta on kovemman tuntuinen pienissä nopeuksissa.
Siltikin... vaikka 156:n vakioalusta on pitkäjoustoinen ja "löysä", on alustan käyttäytyminen on mielestäni loogista ja ajettavuus hyvä.
Volvo 850 T5 omistava kaverini testasi 156:tta viime kesänä ja ihmetteli miten rauhallinen Alfa on nopeassa ajossa. Hänen mukaansa Volvo "huojuu" vastaavissa nopeuksissa. Saman asian olen itsekin huomannut, silti 850 T5:n alusta on kovemman tuntuinen pienissä nopeuksissa.
Siltikin... vaikka 156:n vakioalusta on pitkäjoustoinen ja "löysä", on alustan käyttäytyminen on mielestäni loogista ja ajettavuus hyvä.
- 155156
- Viestit: 2091
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Stiff
"No joo, tuskin paljon löysempi 155:n kori voi olla verrattuna 156:een. Kori tuntuu elävän epätasaisuuksissa kohtuullisesti jopa vakio alustalla."
Muistaakseni 156:n esittelyn yhteydessä kehuttiin, että kori on 2,5 kertaa vääntöjäykempi kuin edeltäjässään.
Muistaakseni 156:n esittelyn yhteydessä kehuttiin, että kori on 2,5 kertaa vääntöjäykempi kuin edeltäjässään.
Kyllä se V6 aika sohva oli vakio alustalla, mutta Eibachin Pro System Iskarit ja Jouset, kun laittaa, niin yleisajoon parempaa alustaa saa hakea. Ei ole pintakova (C mersukin tuntui vakioalustalla pintakovemmalta), mutta kovempaa ajettaessa on mukavan jämäkkä. Onhan se matala, eli isompia lumikokkareita saa talvella kierrellä.
-Kristian - 156 2.5 V6