Pronssi ohjureita ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Pronssi ohjureita ?

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Pakoventtiilit tarvitsisivat uudet ohjurit, kun olivat päässeet väljistymään.
Kysymys kuuluu: Mistä niitä prkl saa? :?
Heikalta jo kysytty ja taisi mies koluta läpi kaikki varaosatukkurit ja ei oota myytiin joka paikassa.
Kansi on siis 16V turbosta.

Jostain luin, että bemarin koneesta saisi lyhentämällä? Onko tarussa perää?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »


Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Pronssi ohjureita ?

Viesti Kirjoittaja mutt »

AutonAlfa kirjoitti:Jostain luin, että bemarin koneesta saisi lyhentämällä? Onko tarussa perää?
No ilmeisesti sulla on tuo Fiat/Lancia 16v? Saman koneen 8v-versioon tuo ainakin pätee, 16-tappisesta en osaa sanoa. Joka tapauksessa koneistamot saa kyllä sovitettua muistakin malleista ohjaimet, kannattaa sinne päin olla yhteydessä.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minulle korjattiin viime talvena Oulun moottorikoneistamolla kaikki venttiilien ohjurit holkittamalla. Eli alkuperäiseen pronssiohjuriin kalvataan reikä isommaksi ja asennetaan sopiva holkki. Minä olisin kyllä saanut hommattua saksasta uudet pronssiholkitkin, mutta kun vakuuttivat noiden korjausholkkien olevan vähintään yhtä kestäviä, ellei jopa kestävämpiä kuin pronssiholkit, niin päädyin korjausholkkeihin. Nuo pronssiholkit olisi tulleet jopa kalliimmaksi. Tosin eipä tuo nyt kokonaiskustannuksia olisi juurikaan nostanut, kun tuohon 750-sarjan koneeseen tuntui kaikki osat maksavan ihan mukavasti ja joitakin osia oli todella vaikea löytää. Minä hommasin itse uudet venttiilit ja koneistamo teki sitten holkituksen ja seetirenkaiden koneistukset uusien venttiilien mukaan. Nuo seetirenkaatkin on saattanut kulua kieroksi, jos ohjurit on olleet pitkään väljät.

Kannattaa siis kysyä paikallisesta moottorikoneistamosta mitä ehdottavat.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Homma selvä.
Koneistamo tekee holkituksen ja näin ollen päästiin asiassa eteen päin. Jos sais ton motin keulille, ennen ensi kesää ;)
Kiitokset vastauksista. joskus vaan ei tule mieleen sitä yksinkertaisinta ratkaisua... :)

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

AutonAlfa kirjoitti: joskus vaan ei tule mieleen sitä yksinkertaisinta ratkaisua... :)
Tiedän tunteen :oops:

Vastaa Viestiin