156 V6 jakoremmin vaihto
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
156 V6 jakoremmin vaihto
Onko kukaan ollut niin utelias/viitseliäs että olisi moisen itse tehnyt? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja tai muuta vastaavaa tyyliin "nokka-akselin lukitukset", vai onko jakomerkit näkyvissä?
edit: jos jollain on jonkinlaiset ohjeet sähköisessä muodossa kyseiseen manööveriin niin olisin vallan kiinnostunut...
edit: jos jollain on jonkinlaiset ohjeet sähköisessä muodossa kyseiseen manööveriin niin olisin vallan kiinnostunut...
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 156 V6 jakoremmin vaihto
vanhemmissa 12v kutosissa merkit nokka-akselien laakeripukeissa joten vaatii venttiilikoppien avaamisen...alfa 156 v6 kirjoitti:Onko kukaan ollut niin utelias/viitseliäs että olisi moisen itse tehnyt? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja tai muuta vastaavaa tyyliin "nokka-akselin lukitukset", vai onko jakomerkit näkyvissä?
alapäässä merkit normaalisti kampuran rattaassa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11225
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Olisiko ollut noin. Muistaakseni ainakin Fiatin 5-sylinteriset (Coupe, Marea 155 jne.) vaativat koneen poiston hihnanvaihdon yhteydessä. Ihan tavatonta se ei sii ole.BSTR kirjoitti:Pitääkö paikkansa, että V6 moottori on 156:ssa otettava paikoiltaan, jotta hihnan vaihto onnistuu?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Mulla olis semmonen käsitys että ei tarvis ottaa tietty se voi olla vääräkin, muistelisin että oikeanpuoleinen kiinnityskorvake pitää puottaa pois, mutta ite konetta ei tarvis nostaa kun muutamia senttejä max.BSTR kirjoitti:Pitääkö paikkansa, että V6 moottori on 156:ssa otettava paikoiltaan, jotta hihnan vaihto onnistuu?
Nokka-akselin lukitsimia saa ainakin tuolta 16V TS:ään.
http://www.ebspares.co.uk/new23.htm
http://www.ebspares.co.uk/new23.htm
2,4 JTD:n remminvaihto ainakin onnistui kuten kuvailet. Ahdasta oli, mutta onnistui. Merkkien kanssa ei ongelmia. Jousikiristin vaati virittämistä.alfa 156 v6 kirjoitti:Mulla olis semmonen käsitys että ei tarvis ottaa tietty se voi olla vääräkin, muistelisin että oikeanpuoleinen kiinnityskorvake pitää puottaa pois, mutta ite konetta ei tarvis nostaa kun muutamia senttejä max.BSTR kirjoitti:Pitääkö paikkansa, että V6 moottori on 156:ssa otettava paikoiltaan, jotta hihnan vaihto onnistuu?
Tarvikeremmin (Gates) hammasprofiili oli väärä, mikä teetti harmia. Syytä varmistaa hammasprofiili avaamalla ensin vain koteloita.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
jiiässä kirjoitti:ei tarvi ottaa konetta nokalta kun remmin vaihtaa, onnistuu vaikka kyllä ahdasta, tarvii nokka-akselilukitsimet nokkiin laakeripukkien tilalle jottei jako sekoa ellei jollain patentilla saa pysyyn nokkapyöriä paikoillaan...
mm biltemasta halvan lukitustyökalun jolla kaks nokkahihnapyörää lukitaan pysyyn paikollaan toisiinsa nähden, V6 niitä tarvii niitä siis 2 kpl...en tiiä mahtuuko ees käyttään alfassa,suunniteltu lähinnä varmaan johkin henry fordsonin zetekkeihin ja ooppelin ecotekkeihin.
- Maunu
- Viestit: 3486
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Vaihdoin itse remmin ilman mitään työkaluja. Onnistuuhan tuo ilmankin, mutta koneessa ei ole mitään merkkejä joten itse tarvii merkit tehdä. Homma onnistui helposti kun merkkasi vanhaanhihnaan ja rattaisiin maalilla merkit. Sitten vaan hihna pois ja uuteen hihnaan samoihin kohtiin merkit kuin vanhassakin. Hihna merkkien kanssa paikoilleen ja hyvin toimii. Vielä kun tilasi osat suoraan Italiasta niin halvaksi tuli noin 300 euroo meni.
Mutta jos haluaa pelata varman päälle niin aina voi tilata vaihtotyökalusarjan.
AST4590 hinta OVH 245euroa, maahantuoja TKP-tools (http://www.bromangroup.fi) kysy lähin jälleenmyyjä.
Saatavana myös ts:n kalut. Katso linkki http://www.asttools.co.uk/groups.asp?ID=9
Mutta jos haluaa pelata varman päälle niin aina voi tilata vaihtotyökalusarjan.
AST4590 hinta OVH 245euroa, maahantuoja TKP-tools (http://www.bromangroup.fi) kysy lähin jälleenmyyjä.
Saatavana myös ts:n kalut. Katso linkki http://www.asttools.co.uk/groups.asp?ID=9
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Kiitti, just tota ajoin takaa tuolla konstilla on tullut remmejä vaihdettua kyllä, pitäis vaan olla melko varma että se remmi alunperin on oikein ajotettuMaunu kirjoitti:Vaihdoin itse remmin ilman mitään työkaluja. Onnistuuhan tuo ilmankin, mutta koneessa ei ole mitään merkkejä joten itse tarvii merkit tehdä. Homma onnistui helposti kun merkkasi vanhaanhihnaan ja rattaisiin maalilla merkit. Sitten vaan hihna pois ja uuteen hihnaan samoihin kohtiin merkit kuin vanhassakin. Hihna merkkien kanssa paikoilleen ja hyvin toimii. Vielä kun tilasi osat suoraan Italiasta niin halvaksi tuli noin 300 euroo meni.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Eli vaikuttas että ei ole nokka kohdallaan... vaikuttas että imunokka hampaan pielessä, ei vaan tiedä kumpi mutta eri ajotuksilla ne on... ja ei muuta kun muukkosen pajalle perjantainaalfa 156 v6 kirjoitti:pitäis vaan olla melko varma että se remmi alunperin on oikein ajotettuMaunu kirjoitti:Vaihdoin itse remmin ilman mitään työkaluja. Onnistuuhan tuo ilmankin, mutta koneessa ei ole mitään merkkejä joten itse tarvii merkit tehdä. Homma onnistui helposti kun merkkasi vanhaanhihnaan ja rattaisiin maalilla merkit. Sitten vaan hihna pois ja uuteen hihnaan samoihin kohtiin merkit kuin vanhassakin. Hihna merkkien kanssa paikoilleen ja hyvin toimii. Vielä kun tilasi osat suoraan Italiasta niin halvaksi tuli noin 300 euroo meni.