Spider Serie 3 (sm.1982-1989)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katsastus takana. Tässä ne painot:
Etu: 360kg/293gk
Taka: 278kg/255kg

Katsastaja yksin autossa. Hmm... :roll: ...raavas mies..n.90-100kg. Tankki 1/4 täynnä. Euro kaasarimalli, akku edessä vasemmalla (ainakin uudemmissa ruiskuissa akku on oikealla takana). Ei mitään roinaa autossa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mielenkiintoista. Jos kuljettajan oletetun painon vähentää niin pyöräkohtaiset painot asettuvat melko tasan akseleilla.
Giulia Super -69

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11241
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eli se apparin puolen syvempi jousilautanen olisi tehty vain kompensoimaan kuskin painoa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Tuokin on kyllä käynyt mielessä. Onko muuten se apparin puoli syvempi vai kuskin puoli matalampi :roll: eli kummat on UK-autoissa, joissa kai on samanlaiset molemmin puolin?
Giulia Super -69

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meni seisontaan. 1500km tuli kesällä. Hyvin meni. Talveksi on pari hommaa. Nyt auto odottelee, pihalla, autotallin valmistumista. Tosin on peitettynä, ilmavasti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katsastin. Loimaa K1-Katsastajat. Sattui katsastaja jolla on Ritmo vm.88 ja sydän italialaisiin. Eli jutusteluksihan se meni. Lisäksi sain vinkin tuohon maalautus tarpeeseen. Erinomainen palvelu.

Pakokaasu:
CO% 2,44
CO2 12,6
HC pmm 166
O2 1,83
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vaihdoin puolan ja tulppien johdot. Samalla vaihdoin uuteen puolaan. Ja kyllähän auton käynti parani reilusti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eilen maukasta ajoa useampi kilometri. Tänään 300m. Kiekkamittari nolliin ja meno loppui. Eli olikohan sytkäyksikölle tuo puola liikaa....
ps. ei ole paha työntää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tässä taitaa olla kärjetön systeemi, millaisen puolan sinne laitoit?
Giulia Super -69

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

AMC 7300-9502. Käytiin kotosalla ja sehän lähti vanhalla puolalla käyntiin. Emme sitten hoksanneet edes yrittää uudella. Mutta, muka, mittasin tallissani useampaan kertaan että ensiöpiiri nollassa. Mutta sitten tarviketiskillähän sen vastus olikin sen n.1,2 ohm.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllä siinä nyt jotain ihmeellistä on. Kun syöttää ensiöön niin ei akussa yhtään kipunoi, eikä puola anna kipinää. Tuon jälkeen on sitten katkos. Ja jonkun ajan päästä on sitten ohmit taas normaalit.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onpas erikoista, toimiiko kuitenkin vanhalla puolalla kuten ennenkin?
Giulia Super -69

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toimi. Tosin en kokeillut kun pari minuuttia. Mut aamulla ei edes yrittänyt kun sammahti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Seisontaan. 900km tuli mittariin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Yllättävän vähillä kilsoilla selvisit tästä kesästä.
One life, live it!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^Ja ainakin on hieno talli hämiksen olla.
Ride on!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tähän mennessä oli kyllä paras avoilu kesä, kelien suhteen. Meillä oli se tilanne että vaimolla ei ollut lomaa lainkaan ja itse olen usein vkl töissä joten yhteinen aika oli enemmän kortilla kuin edellisinä kesinä. Sitten lähteminen vaatii vielä sen lapsenvahdin hommaamisen. (seli seli)
Ehkä auto olisi halunnut enemmän kilometrejä. Tulpanjohtojen ja sytytyspuolan uusimisen jälkeenhän auto jätti tielle. Uusi puola oli rikki. Lisäksi tuon autotalliremontin takia on autoa tullut ajettua päivittäin tallista ulos ja sisään. Toissapäivänä ei sitten käynnistynyt millään. Tulpat irti ja olivat ihan mustat ja kosteat. Puhdistus ja kuivaus niin lähti heti käyntiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11241
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eipä nuo tunnu kovasti tykkäävän pikku siirtelyistä. Omalla ei ole hetkeen ajeltu juuri muuten kuin tallista pois ja takaisin jotta käyttörottelolle pääsee tekemään remonttia, ja jokusen kerran kun tekee noin niin ei enää jaksa käydä kuin kolmella. Pikku lenkki ja runtua koneelle kyllä sitten taas putsaa paikat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Auto tykkää kun sillä ajetaan. Paras tapa pitää auto kunnossa. Sen omakin hämis opettanut.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Asiaa!
Ride on!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitäs veikkaatta vuotokohdaksi? Letkun alaosa öljyinen.

Muuten alusta näyttää ihan hyvältä. Mainostan samalla että tallia olen saanut valmiimmaksi. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11241
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On kyllä siistinnäköinen pohja! Voisikos vuoto tulla virranjakajan akselilta, tai mitäs muita leluja siinä päällä nyt on?

Mikämerkkinen tuo nosturi muuten on? Omaan talliin juuri mietiskelin jotain vastaavaa aparaattia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

OK. Tuo virranjakaja ei käynytkään mielessä. Kiristelin pohjaa ja pa-pumpun jalkaa.
Mistäs olette polttoainesuodattimia hankkinut? Alumiinikupillinenkoppa ja irtosuodatin siellä sisällä. Paikallinen autovaraosa nosteli käsiään.
Ja mitä syt.puolaa suosittelette?
Autonosturi on Launch. Pitkään itsekkin ja katselin eri vaihtoehtoja. Käytetytkin oli mielessä mutta sitten tämä tuntuikin järkevämmältä. Lisäksi tuo tila asetti vaatimukset leveydelle ja käpälöiden taittamiselle yms. Ihan tyytyväinen olen ollut. Näin Ylellä ohjelman jossa oli autokorjaamo ja karaoke yhdistetty niin näytti ko.korjaaja luottavan samaan nosturiin. Tuo pätkä vahvisti uskoani oikeaa valintaan. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11241
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Bensapumpun jalan juuresta tuo minullakin vuoti, mutta ajattelin että sinulla tulisi ylempää jos sotkee vesiletkua?

Omassakin on bensansuodattimena patruuna alumiinikupissa, Mopo-Sportista löytyi uusi filsu. Oli niillä koko suodatinasetelmakin tarjolla siltä varalta että sellaiselle sattuisi joskus tulemana käyttöä.

Noita Launchin nostureita itsekin olen katsellut. Mitähän eroa eri malleilla on, pitääkö halvinta jostain syystä välttää? Lompakko tuntuu mieltyneen noihin Hinnat alkaen -vehkeisiin :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hienot auto ja talli nostureineen päivineen :) Veikkaan, että öljy tulee vesipumpusta.
Giulia Super -69

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt tuli räpellettyäkaasuttimien kanssa. Tarkistin imusarjan kumit. Tosin jäähän tuossa nuo imusarjan tiivisteen vuoto mahdollisuudetkin. Puranko kaasuttimia enemmän riippuu noiden kaasareiden huoltosarjan hinnoista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos ei ole mitään selkeää syytä/vikaa mutta auto kuitenkin 23 vuotta vanha ja 120tkm ajettu niin kannattaako kaasuttimet avata (tuskin tehty koskaan)? n.50e on nuo perushuolto osat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Huoltosatsi tuli ostettua. Käykö DCOE:n arvot myös DCOM:n kaasareihin? Lähinnä noiden uimureiden arvot.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Venttiilivälysten tarkistus. Mistä ja millä on helpoin konetta pyörittää kohdilleen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Venttiilivälysten tarkistus. Mistä ja millä on helpoin konetta pyörittää kohdilleen?
Ropelista jos hihna pitää tai sitten vaan kiintoavain kampiakselin päähän.
VMP

berliina
Viestit: 1156
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

105 sarjan spider

Viesti Kirjoittaja berliina »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Huoltosatsi tuli ostettua. Käykö DCOE:n arvot myös DCOM:n kaasareihin? Lähinnä noiden uimureiden arvot.
-73to-87Ownerssin kirjan mukaan 2l moottorissa 7,5mm. eli sama kuin dcoe:ssa.7,5mm. poran terä on hyvä mitta, varmaan tiedsitkin sen?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Näyttää noissa kirjoissani olevan 6.5-7,5 (Alfa 75:sen kirja) ja 8,0mm (kaasarikirja) ehdin säätää tuohon 8,0mm. Eiköhän ole riittävän lähellä. Eikö kaikki kuitenkin tarkoita kohon ja tiivisteen välistä eroa kun mekanismi alkaa koskemaan neulaa?

Samoin noihin venttiilivälyksiin olen onnistunut löytämään pari eri arvoa. Nähtävästi imu 0,40 ja pako 0,50 ei heittäisi kauas? Spiderin oma kirja väittää imuksi 0,425-0,450 ja pako 0,475-0,500. Täytyy katsoa mitä välyksiä tuolta alkaa löytymään ja ottaa sen mukaan speksit. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spideri ajossa. Sytkä säädetty. Seokset mitattu ja samalla lappu katsastukseen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

+22 mittarissa. Kattoa alas laskiessa kuului paukahdus ja koko lasi meni halki. ARGH.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Siis rätin vinyyli ikkuna?
One life, live it!

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Näyttää noissa kirjoissani olevan 6.5-7,5 (Alfa 75:sen kirja) ja 8,0mm (kaasarikirja) ehdin säätää tuohon 8,0mm. Eiköhän ole riittävän lähellä. Eikö kaikki kuitenkin tarkoita kohon ja tiivisteen välistä eroa kun mekanismi alkaa koskemaan neulaa?

Samoin noihin venttiilivälyksiin olen onnistunut löytämään pari eri arvoa. Nähtävästi imu 0,40 ja pako 0,50 ei heittäisi kauas? Spiderin oma kirja väittää imuksi 0,425-0,450 ja pako 0,475-0,500. Täytyy katsoa mitä välyksiä tuolta alkaa löytymään ja ottaa sen mukaan speksit. :)
Tuo 8 mm on se mihin on kaikkialla itsekin törmännyt, joten väittäisin sen olevan oikea arvo.

Ja nuo 0.40 ja 0.50 ovat oikeat.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Juuri se vinyyli-ikkuna.
Eipä sille paljoa voi tehdä. Vaikka siihen kävisi rumempikin korjaus kun rätti on vain, yllättävän, sateen varalta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Juu, eihän sitä katto ylhäällä yleensä ajeta. :)

Miten vanha katto?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11241
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Varmaan jollakin veneverstaalla olisi sopivaa materiaalia uuden ikkunan tekemiseen?

Omassa katossa fönäri tahtoo jostain syystä mennä talven aikana harmaaksi. Kyllä se taas kirkastuu kun sen hinkkaa punaisella AutoGlymillä mutta kiinnostaisi tietää miksi se noin tekee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Harmaantuu tuokin talven aikana. Uusiahan tuon saisi koko rätin. Mutta:
1. PA
2. Toimitusaika?
3. Hommana?

Hankkiessahan tuossa oli reuna irti+pieni halkeama. "Lopullisen" korjauksen sain kestämään kun porasin pieniä reikiä halkeaman reunaan ja vedin kaistaleet karhunlangalla yhteen. Siihen sitten kirkasta "sikaa". Kokeilin sitä ennen kaikkia liimoja ja muovihitsausta huonolla tuloksella. Tuon paikkauksen sai vielä piiloon mutta nyt on niin suuri että kovin siistiä ei siitä saa. Paitsi jos laittaisi sen päälle 1m mittaisin tarran. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Kannattaa noilta markiisien tekijöiltä kysäista kanssa josko niiltä löytyisi uutta vinyyliä.
Ompeluttaminen todennäköisesti edellyttäisi rätin pois ottoa, jota on mahdoton ottaa ehjänä irti.

Vinkkinä, jenkeistä (ebay) noita rättijä saa alkaen luokkaa 150$. Toki rahdit ja tullit päälle.
One life, live it!

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Ja $300-400 saa canvasi kattoa. On arvokkaamman näköinen ja todennäköisesti kestävempi. Itse laitoin tuollaisen canvasin. Tosin alunperinkin oli ollut kangasta, ei vinyyliä, joten tuo näyttää alkuperäisemmältä minun tapauksessa. Minulla on nyt neljäs kesä menossa ja takalsi on toistaiseksi pysynyt kirkaana. Saa nähdä milloin alkaa samenemaan.

Mielestäni kannattaa investoidea hieman enemmän eikä laittaa sitä kaikkein halvinta.

Toisaalta, eipä tuota minunkaan kattoa yleensä kukaan näe, kun on laskosteltuna penkkien taakse piiloon. Avossahan katto on sitä varten, että se otetaan pois. :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Köyhän ratkaisu. Tarra on edellisen korjauksen jäljiltä jonka tein samalla tavalla mutta karhulankaa käyttäen. Nyt tuli kalastussiima mieleen. Eli pieniä reikiä repeämän reunoihin ja siimalla yhteen. Sitten pintaa kirkasta "sikaa". Ei siis silikoonia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ toimii varmaan hyvin noinkin. Kunhan pitää veden jotensakin ulkopuolella. Harvoin sitä kattoa tulee käytettyä, yleensä näkymättömissä.

tsavin kanssa samoilla linjollla: sitten kun joskus uuden katon laitat, niin mieluummin kangaskatto. Vinyylikatot on jenkkien hömpötyksiä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Hieno paikkaushan toi on. Ihmetyttää vaan, että miten se tuosta kohtaa halkesi kun kelikin oli lämmin.
Ride on!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ihme tosiaan. Kylmänä katto jää hieman koholleen ja taittuu kankeasti. Nyt meni ihan sievästi mutta lähes alhaalla ollessaan kuului vaan paukahdus. Tod.näk tuo on alkuperäinen, olisikohan materiaali jo kovettunut. Eilen kun otin auton sisälle, +30 ja auringossa niin "lasi" oli ihan vetelää.
Uusiahan tuo täytyy, ennemmin tai myöhemmin. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

apalfa
Viestit: 86
Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
Car(s): EX Spider QV -89
Paikkakunta: Pori/Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apalfa »

Tilasin uuden rätin Alfa serviceltä muutamia vuosia sitten, oli jotain 600e ja vaihdoin itse, periaatteessa helppo homma mutta etureunan liimaus ja venyttäminen oli h,,,tin voimia vaativaa, nyt jälkeen päin katselee niin etureunan tere pitäisi ottaa yläreunan kromilistaan kiinni, eli se liimaus jne,,,,takaikkuna on ihan lerppa lämpimillä keleillä ja kova kylmänä, ja voin kuvitella että halkee vanhetessa. Minulla myös tulee himmeä pinta sisäpuolelle, eikä lähde muuta kuin hankaamalla jollain pesuaineella. Toi tarra korjaus varmasti ihan ok jos rätti muuten kunnossa. Itse olen huomannut että penkkien takana oleva verkko ja sen päissä olevat kierretapit syövät rättiä sisäpuolelta huomaamatta, onneksi rätin sivut ovat siltäkohtaa kaksinkertaista kangasta, muuten olisi puhki jo. Kangasrättiä kannattaa kuulemma imuroida, jonkun saksalaisen ohjelman mukaan pitää sitä paremmin kunnossa, onhan se pölyä täynnä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onkos noissa paketeissa kaikki mukana? Eli nuo liimat tms. ovatko mukana/rautahalli kamaa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

apalfa
Viestit: 86
Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
Car(s): EX Spider QV -89
Paikkakunta: Pori/Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apalfa »

Muistaakseni ei ollut muuta kuin rätti, liimana käytin postikin kontakti liimaa, joka kyllä on toiminut. Ikkuna aukon pystylinjassa oli kaksoispelti poppareilla kiinni ja alkuperäinen kangastaittelu oli hieman epäselvä merkitykseltään, joten jätin irtopellit pois. Jossain tapauksissa katon etureunan muotopelti on ruosteinen ja pitää vaihtaa. Netistä löytyy rätin vaihto ohjeet kuvineen googlaamalla.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuli tuo 400km tänään mittariin. Tuntui että loppumatkasta n.90km/h olisi jyrissyt. Kokeilin autotallinlattialla ja väittäisin että takalaakereissa olisi välystä. Kolahtee/naksuu kumpikin puoli kun autoa heiluttaa sivuttain, auton ollessa ihan normaalisti lattialla. En tiedä onko noin ollut aina. Otan auton kyllä huomenna nosturille mutta jos joku juttu tulee heti mieleen niin vinkit otetaan vastaan.
Ääni ei ole mikään paha. Kun nostettiin katto ylös niin tuntui että vasta sen jälkeen äänen alkoi erottamaan. Kokeilin vedättämistä niin väittäisin että vedättäessä ääni kuuluu mutta kun ottaa vedon pois niin lakkaa vaikka olisi mikä nopeus. Ääni kuuluu n.90km/h nopeudessa ja häipyy alemmassa/ylemmässä nopeudessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin