Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 07 Huhti 2020, 18:09



Vastaa viestiin  [ 592 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Alfan mystisiä sähkövikoja topic. 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Viestit: 688
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tietääkö joku, että pystyykö tuon Alfassa helposti kiertämään (vian etsimisen) niin että vetää vaan johdot ehjältä puolelta sinne rikkinäiselle puolelle ja saa sitten virran sieltä?

Onnistuuko?


23 Marras 2017, 14:53
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Waverunner kirjoitti:
Tietääkö joku, että pystyykö tuon Alfassa helposti kiertämään (vian etsimisen) niin että vetää vaan johdot ehjältä puolelta sinne rikkinäiselle puolelle ja saa sitten virran sieltä?

Onnistuuko?

Miksei onnistuis, mutta kyllä se olis aika ranetus....


23 Marras 2017, 14:59
Profiili

Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Viestit: 688
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
vesamaan kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:
Tietääkö joku, että pystyykö tuon Alfassa helposti kiertämään (vian etsimisen) niin että vetää vaan johdot ehjältä puolelta sinne rikkinäiselle puolelle ja saa sitten virran sieltä?

Onnistuuko?

Miksei onnistuis, mutta kyllä se olis aika ranetus....


:=D

Heh, näin se kyllä on! Kiitos tiedosta!


23 Marras 2017, 15:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8130
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
En tiedä, ajaako 159 halogeenilähivaloja PWM:llä kuten jotkut nykyautot, mutta jos ajaa, olisi se yksi vastaus tuohon "miksi ei onnistuisi" -kysymykseen. Toinen vaara on, että joku oikosulkuvalvonta vetää linjan kiinni kun virtaa menee liikaa (tai ei vedä ja pwm:n pääteaste päästää savut ulos).

Eka on kyllä helppo selvittää ja ohittaa mittarin ja releen avustuksella (voi tarvita myös diodin ja konkan), toka helposti ohitetaan varmuuden vuoksi ja performanssin parantamiseksi relekytkennällä.

Toisaalta, voisi sen vian korjatakin. Katsoo sähkökuvista, mistä tuo piuha tulee, mittaa tilanteeen sieltä ja todennäköisesti vaihtaa/korvaa tuolta väliltä katkenneen piuhaan kokonaan.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Marras 2017, 08:12
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Polforea kirjoitti:
Toisaalta, voisi sen vian korjatakin. Katsoo sähkökuvista, mistä tuo piuha tulee, mittaa tilanteeen sieltä ja todennäköisesti vaihtaa/korvaa tuolta väliltä katkenneen piuhaan kokonaan.


Tää olis se oikea tapa. Ranetuksista ei tuu kuin lisää ongelmia


24 Marras 2017, 08:56
Profiili

Liittynyt: 03 Joulu 2017, 13:54
Viestit: 3
Auto: 159 2.4 jtdm vm 2006
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Electroninen virtalukko / avain mykkänä auto seisoi 2 päivää jonka jälkeen ajotietokone reakoi vain oven avaamiseen , apuvirtaa autolle annettu ohjekirjan neuvojen mukaan mutta tämän jälkeen silti mykkä , ajotietokone ei osoita elon merkkejä eikä startti nappulan painaminen aiheuta mitään , keskuslukko toimii mutta hieman hitaasti samoin valot vilkahtavat hitaan puoleisesti kun keskus lukon avaa ns kauko ohjauksella , mikä voisi olla vikana? Miten saan esim ratti lukon pois päältä? Kyseessä siis 159 2.4 Jtdm 2006 vm.


03 Joulu 2017, 14:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3085
Paikkakunta: Laihela
Auto: Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Onko akku varmasti ehjä? Jännite?


18 Joulu 2017, 21:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2010, 18:09
Viestit: 108
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Auto: MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
MiTo QV:ssa edellisen kuukauden aikana havaittua: Vasemmanpuoleinen päiväajovalo ei pala, jos samaan aikaan ajovalot (ksenonit) eivät ole päällä. Aina välillä ajotietokone myös jaksaa muistuttaa asiasta "Check Daytime Running Lights". Sen sijaan aina kun normaalit valot ovat päällä, myös ne päivätuikut toimivat molemmat niin kuin pitääkin.

Tämähän nyt ei auton käytön kannalta kummoinen ongelma ole (tulisiko välttämättä sanomista edes katsastuksessa?), mutta ehkä kuitenkin sopii tähän Mystiset sähköviat -ketjuun? :roll:


23 Joulu 2017, 01:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mites MiTossa nuo toimii? Ja onko LED-päivävalot vai ihan halogeenit?
Ainakin halogeeneilla päiväajovalomoodissa oli kirkkaalla, kun taas ilman päiväajovaloja (menusta pois) oli himmeä parkkituikku samalla polttimolla.
Myöskin sama polttimo veti parkkimoodin päälle heti, kun ajovalot sytytti - on siis ilmeisesti eri langalla tehty, en ole tutkinut rakennetta, mutta halogeenipäiväajovaloilla/yhdistetyillä parkeilla voisi hyvinkin olla toinen lanka pimeänä lampusta jos kaksi lankaa sieltä löytyy.


23 Joulu 2017, 03:19
Profiili

Liittynyt: 15 Marras 2003, 07:13
Viestit: 113
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Siellä on 5w/21w hehkulamppu

Kuva

_________________
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95


23 Joulu 2017, 11:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Joka tarkoittaisi sitä, että toinen lanka on pimeänä, jos parkki toimii ja DRL ei :)


23 Joulu 2017, 11:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2010, 18:09
Viestit: 108
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Auto: MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kiitoksia kommenteista! Eipä tullut mieleenkään, että saman polttimon sisällä voisi olla kaksi eri lankaa. Mutta erinomainen homma, ettei kyseessä ollutkaan mystinen sähkövika. :lol:


23 Joulu 2017, 15:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ei se sitä takaa, mutta polttimon vaihtamalla se selviää :silly:
Nuo ei paljoa maksa, ettei investointi montaa euroa edes ole.


23 Joulu 2017, 16:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kumpaan kuulunee, tänne vai 156:n tyhmiin kysymyksiin, mutta:
OBD-testi ei mennyt läpi, vikojen nimet ovat:
-Toimintavalmiuden osatestejä ei suoritettu
-Lambdaintegraattorin arvo ei vaihtele, säätö ei toimi

Jotta mistähän tuota alkaisi purkamaan. Vakaajanvaihdon pitkittymisen takia vikakoodit (430, 420) nollattiin juuri ennen katsastusta, voisiko vaikuttaa?

Hyvä puoli on se, että muuta vikaa ei katsastusmies autosta löytänyt :D

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


28 Joulu 2017, 21:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Viestit: 1602
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
"Toimintavalmiuden osatestejä ei suoritettu" on taas hieno suomennos, mutta siitä pääsee jyvälle. Tämä tarkoittaa melko varmasti sitä mitä epäilitkin: vikakoodien nollaamisen jälkeen ei ole ajettu tarpeeksi, jotta OBD-järjestelmä olisi saanut kaikki testit tehtyä.

Tuohon lambdaherjaan saa joku JTS-asiantuntija ottaa kantaa.

_________________
Järkiautoilija


28 Joulu 2017, 21:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ei ole ajettu tarpeeksi nollauksen jälkeen. Ja jos lambdan säätö ei toimi, voisi lambdaa epäillä.... JTS kun kyseessä, onkohan liittimet vaan tööt?


28 Joulu 2017, 21:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ok, siis kovaa ajoa ja liitinjumpaa, viikon päästä uusi testi. Kiitoksia

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


29 Joulu 2017, 08:54
Profiili

Liittynyt: 21 Huhti 2017, 08:26
Viestit: 12
Auto: 159 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tuota liitinjumppaa helpottamaan käytin CRC:n Oxide Clean- sekä Contact Protect-sprayta, ja ainakin minulla auttoivat ajoittain toistuviin lambdan häiriöilmoituksiin. Autona tosin oli 159 ja ongelma olisi saattanut poistua liittimiä pelkästään availemallakin, mutta sinänsä melko halpa ja helppo keino kokeilla.


29 Joulu 2017, 12:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Kesä 2009, 22:37
Viestit: 243
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ Kontaktisprayt ja vastaavat lambdan liittimeen on todella huono ajatus, ainakin 156 TS:ssa käytettävien lambdojen osalta. Se on nimittäin entinen lambda sen jälkeen kun vertailuhappi ei enää kulje. Tuli itse maksettua nuo oppirahat vuosi sitten, jälkeenpäin löytyi tarinaa aiheesta täältä ja muualta + valmistajan kiellot yms.

Edit: Korjattu anturiin -> liittimeen thinko

_________________
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.


Viimeksi muokannut Turre päivämäärä 29 Joulu 2017, 18:37, muokattu yhteensä 1 kerran



29 Joulu 2017, 17:32
Profiili

Liittynyt: 21 Huhti 2017, 08:26
Viestit: 12
Auto: 159 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ Niin, asian selvennykseksi en tuolla "liitinjumpalla" tarkoittanutkaan "anturijumppaa", vaan konehuoneen puolella (ensimmäisen) lambdan jälkeisten johtoliittimen puhdistusta / kontaktin varmistamista. En minäkään niitä itse anturiin olisi laittamassa.


29 Joulu 2017, 17:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^
Mistähän lie korvaushappi tullee...


29 Joulu 2017, 17:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Kesä 2009, 22:37
Viestit: 243
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ehheh, tää on näköjään näitä päiviä. Piti siis sanomani että lambdan *liittimeen* se kontaktispray on huono ajatus, ainakin joissain lambda-versioissa. Kukapa sitä nyt itse anturiin (en edes minä :lol:)

_________________
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.


29 Joulu 2017, 18:24
Profiili

Liittynyt: 21 Huhti 2017, 08:26
Viestit: 12
Auto: 159 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ En nyt kyllä ymmärrä mitä eroa on Lambda-anturin johdoilla/liittimillä verrattuna muihin paikkojen vastaaviin, luulisi siellä sen saman sähkövirran liikkuvan. Ehkä Lambdan piuhoissa kulkee myös tuota em. vertailuhappea, jonka kulkemisen sprayt estää.
Mutta olkoon niin tai näin, minun 159:ssä kuitenkin nuo ongelmat katosivat - oli syy sitten mikä tahansa.


30 Joulu 2017, 00:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^
Kyllä, vertailuhappi kulkee nimenomaa lambdan johtimen ja sen kuoren välillä (**pätee lähes kaikkiin antureihin, poikkeuksiakin on**) liittimelle asti, eli pelkästään johdon huono kunto voi aiheuttaa ongelmia. Tästä on täälläkin useampaan kertaan ainakin Boschin esitystä aiheesta mainostettu, mut en nyt rupea sitä kaivamaan... :)


30 Joulu 2017, 00:31
Profiili

Liittynyt: 21 Huhti 2017, 08:26
Viestit: 12
Auto: 159 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ Ok - aina sitä viisastuu. Mutta eikö myös tuo liittimen kunto ja kontakti kuitenkin ole ihan oleellinen asia Lambdan toiminnassa?


30 Joulu 2017, 00:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^
On sekin. Ja tosiaan 156 JTS erityisesti omaa heikkolaatuiset liittimet, jotka aiheuttaa viimeistään vanhemmuuttaan paljonkin ongelmia - johonka taas korjauksena esim. liittimien vaihto.


30 Joulu 2017, 01:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3585
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Perinteinenhän on ollut, että tehdään liitokset "kunnolla" ja laitetaan päälle liimautuvaa kutistesukkaa. Ja sitten ihmetellään pielessä olevia päästöjä.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


30 Joulu 2017, 08:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kaikki liittimet (4 kpl) löytyvät siis kuitenkin siitä lukkopellin läheltä, ainakin Elearn antoi näin ymmärtää? Pitänee aloittaa niistä, puhdistaa huolella mutta ilman spraylitkuja.

Millainen noissa on alkuperäinen pohjapanssari, omassa se on jumalattoman painava paksusta pellistä pokattu levy, jossa aukko öljypropun kohdalla. Ei näyttänyt lainkaan Elearnin kuvassa olevalta.

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


30 Joulu 2017, 11:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13493
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^
Sulla on ilmeisesti se 12kg teräspanssari? Siihen on olemassa alumiininen versio myös...

Alkuperäinen on muovia ja sillä ei tee juuri muuta kuin sen, että moottorin ilmanvaihto toimii suunnitellusti ja lokkia pienemmät irtoasiat pysynevät pois konehuoneesta.


30 Joulu 2017, 13:03
Profiili

Liittynyt: 03 Joulu 2017, 13:54
Viestit: 3
Auto: 159 2.4 jtdm vm 2006
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Jalamari kirjoitti:
Onko akku varmasti ehjä? Jännite?
, joo akku oli sökö


02 Tammi 2018, 12:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
dnapekko kirjoitti:
Kumpaan kuulunee, tänne vai 156:n tyhmiin kysymyksiin, mutta:
OBD-testi ei mennyt läpi, vikojen nimet ovat:
-Toimintavalmiuden osatestejä ei suoritettu
-Lambdaintegraattorin arvo ei vaihtele, säätö ei toimi
Jotta mistähän tuota alkaisi purkamaan. Vakaajanvaihdon pitkittymisen takia vikakoodit (430, 420) nollattiin juuri ennen katsastusta, voisiko vaikuttaa?
Hyvä puoli on se, että muuta vikaa ei katsastusmies autosta löytänyt :D


Noniin, pari viikkoa ajeltu, ja Jyväskylän Rompepäivillä käyty. Lambda-antureiden iittimiäkin puhdistin sellaisella lasikuitukynällä, mitä firmassa elektroniikkatyypit käyttävät. Sama tulos, paitsi että käsittääkseni enää yksi osatesti (katalysaattorin testi) jäi tekemättä, ja lambdaitegraattorivikaa herjaa edelleen: Kohteista ECU $10 Sonde1 bank 1, ja ECU $10 Sonde1 bank 2. Onko nuo siis ne ylemmät lambdat? Myös CO-arvo oli koholla, mutta se lienee todennäköistä jos lambdat eivät toimi. Otin pari kuvaa kun analysaattori mittasi, ja sekä bank 1 ja bank 2 eivät antaneet mitään arvoja. Tuossa linkissä kuvat näytöltä mittauksen aikana: [url]https://1drv.ms/f/s!AhMzHOk6i3b2hb4V3Aw3mLMDpxGNPw
[/url] Toivottavasti tuo linkki toimii.

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


14 Tammi 2018, 20:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^sulla on tod näk katti paskana. Osatestit ei tule kuntoon, koska katin puhistusteho ei riitä eculle. Tyhjäkäynnillä ei integraatiota katsurin testeri näytä, paitsi sitten jos ihan pikkusen esim. vaihe päällä kytkimellä antaa koneelle lisätyötä. Tätä pikku rasitusta ei katsuri ilmeisestikään saa tehdä.
Eli ratkaisu on uusi katti :-D

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


15 Tammi 2018, 10:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
palkus kirjoitti:
^sulla on tod näk katti paskana. Osatestit ei tule kuntoon, koska katin puhistusteho ei riitä eculle. Tyhjäkäynnillä ei integraatiota katsurin testeri näytä, paitsi sitten jos ihan pikkusen esim. vaihe päällä kytkimellä antaa koneelle lisätyötä. Tätä pikku rasitusta ei katsuri ilmeisestikään saa tehdä.
Eli ratkaisu on uusi katti :-D

Mahottoman hieno uutinen :crazyeyes:
Löytäisikö Multiecuscanilla tiedon, että lambda-anturit ovat kunnossa, ettei tarvi auton arvoa tuplata kaikkia rilkkeitä ostamalla?
Mistäs ostit sen tarvikekatin, joka meni paikoilleen kohtuudella?

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


15 Tammi 2018, 10:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^maahantuojalla näyttäis olevan 2kpl hyllyssä, eli tarvikeliikkeestä tilaamalla onnistuu. Hintaa näyttäis olevan 543,05. Suosittelisin jotain muuta kyllä, mutta en tiiä, että onko loppujen lopuksi oikeesti muunlaisia tarvikekatteja saatavana :roll: Sopivuus on sellainen, että tarvitaan: vinku, hyvät hermot, kylmänraudan-sepän taitoja vähän ja ehkä pillit :-D Pakotiiviste oli mukana, sekä pussillinen epäsopivia pulttiloisia/mutteriloisia. Laattarauta on sen 3mm ohkasempaa, joten lisäprikkoja tarvitaan (oli niitäkin pussissa, hommasin paremmat) jottei pinnapultien jenka lopu. Orggis katti on jäätävän hintainen, mutta onko varmasti ehjiä käytettyjä tarjolla?
Multiecuscanni näyttää kyllä hyvin, että miten se lambdat piirtää.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


15 Tammi 2018, 11:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
palkus kirjoitti:
^maahantuojalla näyttäis olevan 2kpl hyllyssä, eli tarvikeliikkeestä tilaamalla onnistuu. Hintaa näyttäis olevan 543,05. Suosittelisin jotain muuta kyllä, mutta en tiiä, että onko loppujen lopuksi oikeesti muunlaisia tarvikekatteja saatavana :roll: Sopivuus on sellainen, että tarvitaan: vinku, hyvät hermot, kylmänraudan-sepän taitoja vähän ja ehkä pillit :-D Pakotiiviste oli mukana, sekä pussillinen epäsopivia pulttiloisia/mutteriloisia. Laattarauta on sen 3mm ohkasempaa, joten lisäprikkoja tarvitaan (oli niitäkin pussissa, hommasin paremmat) jottei pinnapultien jenka lopu. Orggis katti on jäätävän hintainen, mutta onko varmasti ehjiä käytettyjä tarjolla?
Multiecuscanni näyttää kyllä hyvin, että miten se lambdat piirtää.


Pitää kokeilla Multiecuscanilla, että onko antureissa eloa ennekuin alkaa urakalla tavaraa tilailemaan.
Autodocilla näkyi olevan alle 465,-. Tunteekos kukaan englantilaista cats2u webbikauppaa, JTS:n kattihässäkkä vähän yli kahdensadan, mutta mitähän tuolta tulee, jos tulee mitään...

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


16 Tammi 2018, 14:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^on kyllä ruokottoman halpa. Rompparien ei ole kannattanut myydä pilkkahintaan wanhoja kattejä, koska ovat saaneet hyvän korvauksen niistä muutenkin. 50-70 juuroo kappaletta kierrätyksestä. Sen vertta sisältävät jalometalleja, eikä ne kuoretkaan huonointa terästä ole.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


17 Tammi 2018, 22:40
Profiili

Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Viestit: 65
Paikkakunta: Orimattila
Auto: Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Lainaa:
Pitää kokeilla Multiecuscanilla, että onko antureissa eloa ennekuin alkaa urakalla tavaraa tilailemaan.
Autodocilla näkyi olevan alle 465,-. Tunteekos kukaan englantilaista cats2u webbikauppaa, JTS:n kattihässäkkä vähän yli kahdensadan, mutta mitähän tuolta tulee, jos tulee mitään...


Tilasin muutama vuosi sitten tuolta cats2u:lta 159:iin DPF:n. Tuli muutamassa päivässä ja se oli ainakin semmonen pönttö ku pitikin olla.


18 Tammi 2018, 09:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
dnapekko kirjoitti:
palkus kirjoitti:
^maahantuojalla näyttäis olevan 2kpl hyllyssä, eli tarvikeliikkeestä tilaamalla onnistuu. Hintaa näyttäis olevan 543,05. Suosittelisin jotain muuta kyllä, mutta en tiiä, että onko loppujen lopuksi oikeesti muunlaisia tarvikekatteja saatavana :roll: Sopivuus on sellainen, että tarvitaan: vinku, hyvät hermot, kylmänraudan-sepän taitoja vähän ja ehkä pillit :-D Pakotiiviste oli mukana, sekä pussillinen epäsopivia pulttiloisia/mutteriloisia. Laattarauta on sen 3mm ohkasempaa, joten lisäprikkoja tarvitaan (oli niitäkin pussissa, hommasin paremmat) jottei pinnapultien jenka lopu. Orggis katti on jäätävän hintainen, mutta onko varmasti ehjiä käytettyjä tarjolla?
Multiecuscanni näyttää kyllä hyvin, että miten se lambdat piirtää.


Pitää kokeilla Multiecuscanilla, että onko antureissa eloa ennekuin alkaa urakalla tavaraa tilailemaan.
Autodocilla näkyi olevan alle 465,-. Tunteekos kukaan englantilaista cats2u webbikauppaa, JTS:n kattihässäkkä vähän yli kahdensadan, mutta mitähän tuolta tulee, jos tulee mitään...

Multichannel kertoo kaikkien lambdojen tilaksi olen loop, ja on sitä mieltä että se tarkoittaa ettei ne toimi?
Jännite oli etummaisille 1,5 ja takimmaisille 0,5 v: n kantturoissa, varmaan ok. Integraattoriarvot nolla.
Yksi virheilmoitus lambdoista: P0156, lambda 2 sign below catal.

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


18 Tammi 2018, 12:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
vähän pitäis muuttujista olla tietoa, kun arvoja listaa. Onko nuo messin näyttämät jännitteet siis lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä? tuolloin pitäisikin olla lambdat open loop (muistaakseni :roll: ). Tuo p0156 koodi kuvaa lähinnä bank 2 takalambdan vikaa. Tuota tuota, jos siis tyhjäkäynti (850rpm) niin laajakaistojen jännitteet messin näyttämänä päin p*rsettä, pitäisi olla luokkaa ~2,25V, koska kone käy tyhjäkäyntiä laihalla. Menee vähän muistin varaisesti nuot jännitteet, mutta etulambdojen 1,5V jännite on stökiömetrisen seoksen luokkaa, eikä tyhjäkäynnillä kuulu niin olla.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


19 Tammi 2018, 10:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
palkus kirjoitti:
vähän pitäis muuttujista olla tietoa, kun arvoja listaa. Onko nuo messin näyttämät jännitteet siis lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä? tuolloin pitäisikin olla lambdat open loop (muistaakseni :roll: ). Tuo p0156 koodi kuvaa lähinnä bank 2 takalambdan vikaa. Tuota tuota, jos siis tyhjäkäynti (850rpm) niin laajakaistojen jännitteet messin näyttämänä päin p*rsettä, pitäisi olla luokkaa ~2,25V, koska kone käy tyhjäkäyntiä laihalla. Menee vähän muistin varaisesti nuot jännitteet, mutta etulambdojen 1,5V jännite on stökiömetrisen seoksen luokkaa, eikä tyhjäkäynnillä kuulu niin olla.

Ok, pitää jatkaa harjoituksia ohjelman ja sen käytön kanssa. Jotain open loopista on englesmannifoorumeilta löytynytkin, jatkan aiheeseen paneutumista, kiitoksia tähänastisista ohjeista.

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


19 Tammi 2018, 14:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8130
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Open loop = ajetaan pelkillä kartoilla ilman lambdakorjausta, eli yleensä kylmä kone, tyhjäkäynti ja WOT.

Closed loop = ajetaan kartoilla kera lambdakorjauksen, eli normaali kevyen kuorman ajotilanne lämpimällä koneella.

Kumpikaan ei siis lähtökohtaisesti ole vikatilanne.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


19 Tammi 2018, 15:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Joo, piti vähän mietiskellä sitä tyhjäkäynnin looppia. Open on ja sitten ku vähän hipasi kaasua niin closed. Takalampdat on siellä 0V tyhjäkäynnillä, eihän niillä mitään virkaa tuolloin, koska ollaan niin kaukana planaarin alueelta. Tykkään, että laajakaistat olis ollu aika kovallakin kuormituksella closed. Nyt kun ton wanhan kannettavan löysin missä mes, niin vois käydä "äänittämässä" tota lambdojen toimintaa, ihan piruuttas. Tajusin just, ettei tohon junan vessaan ole tarvinnut edes messiä kytkeä piiiitkäään aikaan.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


19 Tammi 2018, 16:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tossa tommonen arkistosta. Alkupätkä on semmosta 2000-2500rpm ja hyvin näkee miten p*skana olevan katinpuolikkaan takalambda veuhtoo, vikakoodi tuosta p0430 tulloo. Sitte kaasu ylös ja laajakaistat heiluu siellä jossain yli 2,2v ja takalampdat huilaa.

Liitteet:
huonokuva.jpg
huonokuva.jpg [ 109.71 KiB | Katsottu 4889 kertaa ]

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


19 Tammi 2018, 19:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Viestit: 284
Auto: 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
palkus kirjoitti:
Tossa tommonen arkistosta. Alkupätkä on semmosta 2000-2500rpm ja hyvin näkee miten p*skana olevan katinpuolikkaan takalambda veuhtoo, vikakoodi tuosta p0430 tulloo. Sitte kaasu ylös ja laajakaistat heiluu siellä jossain yli 2,2v ja takalampdat huilaa.

Kiitoksia jälleen kerran, tästä tulee mielenkiintoista

_________________
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001


20 Tammi 2018, 10:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2228
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
En ole ihan varma tuosta mystisyydestä, mutta "takaluukku auki" -merkkivalo palaa kojetaulussa. Luukku on kyllä oikeasti kiinni. Luukku aukeaa siitä painettavasta badgesta ok. Mistähän sitä vikaa voisi etsiä? Lukkomekanismista joku kytkin häröilee vaiko siitä kuuluisasta haitarikumin johtonipusta? Onkohan kenelläkään kokemuksia vastaavasta viasta? Mainittakoon, että pidin auton sulamassa koko päivän työpaikan lämpimässä parkkihallissa, mikä ei auttanut tähän vikaan.

Edit 3.3.2018: Vika korjattu. Yksi johto oli poikki haitarinkumin sisältä. Kaivannee korjaussarjaa, mikäli aikoo jatkossakin pitää vikavapaana.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


Viimeksi muokannut JiiPee päivämäärä 03 Maalis 2018, 19:19, muokattu yhteensä 1 kerran



13 Helmi 2018, 19:53
Profiili

Liittynyt: 08 Elo 2013, 22:49
Viestit: 345
Paikkakunta: Kouvola
Auto: AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Missäs 147 ulkolämpöanturi sijaitsee? ei ainakaan repsikan peilissä niinku 156 malleissa? Näkyy näyttävän mitä sattuu pojan autossa.

_________________
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!


18 Helmi 2018, 21:41
Profiili WWW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Stiletto kirjoitti:
Missäs 147 ulkolämpöanturi sijaitsee? ei ainakaan repsikan peilissä niinku 156 malleissa? Näkyy näyttävän mitä sattuu pojan autossa.

Kuskin puoleisen peilin alla on sellanen pieni näppylä. Mulla näyttää aina paria astetta liian lämmintä.


21 Helmi 2018, 09:02

Liittynyt: 08 Elo 2013, 22:49
Viestit: 345
Paikkakunta: Kouvola
Auto: AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Gorilla kirjoitti:
Stiletto kirjoitti:
Missäs 147 ulkolämpöanturi sijaitsee? ei ainakaan repsikan peilissä niinku 156 malleissa? Näkyy näyttävän mitä sattuu pojan autossa.

Kuskin puoleisen peilin alla on sellanen pieni näppylä. Mulla näyttää aina paria astetta liian lämmintä.

no höh... en mää löytäny kummastakaan peilistä näppylää...ainakaan sellasta niinku 156 on. Konehuoneesta löysin kuskinpuolelta sellasen ikäänkuin "sähköliittimeen työnnettävän tulpatun" liittimen joka siis roikkui kahen karvan varassa. Muijan pösöstä olen löytänyt samanlaisen...jonka arvelin olevan nimenomaan ulkolämpöanturin??? Täytyypä antaa murikalle kuumailmapuhallinta viikonloppuna... säätyykö? Alfa on vuosimallia 2006. Liekö eroja??

_________________
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!


21 Helmi 2018, 23:11
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2228
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tervehdys tietäjät,

Kun kerran on korjannut yhden vian ja tuulettanut mielessään vikavapaata autoa, niin eikös imperiumi iske heti takaisin. Kiinnitin huomiotani tänään siihen, että dynamic-ajomoodi tippui pois päältä eli siirtyi ilman näkyvää syytä normaaliin ajomoodiin. Tätä tapahtui useampaan otteeseen. Nyt ei ollut kyse enää iskareiden sensorien johdotusviasta tms, kun mitään ilmoitusta en kojetauluun saanut.

Kotiin päästyäni kytkin tietokoneen kiinni autoon ja tein vikakoodien luvun. MES:llä löytyi seuraavat ilmoitukset:
• B1067 – Dynamic control selector (intermittent)
• B1029 – Cruise control switch (intermittent)
• B1047 – LIN Serial line (Open circuit, intermittent)

Kuittasin ilmoitukset ja laitoin auton käyntiin. Luin koodit uudelleen. Sen jälkeen sain enää seuraavan ilmoituksen:
• B1029 – Cruise control switch (intermittent)

Liittyykö ajomoodivalitsimen toiminta jollakin tavalla vakkarin toimintaan? Pohdin hieman asiaa ja tulin siihen johtopäätökseen, että LIN voisi olla homman juurisyy.
Asian jatkoselvittely edellyttäisi kaiketi johtokaaviota ja tietoa siitä, missä ne johdot fyysisesti kulkevat. Mikäli kyseessä on jonkun johtimen poikkimeno tms. Tulisi sitä kait etsiä paikasta, jossa ne pääsevät liikkumaan. Missä tuossa autossa Body-compuutteri sijaitsee?

Sattuisiko jollakin olemaan MiTo:n johtokaaviota mainittujen järjestelmien osalta tai onko joku MiTo:n taikka Giulietan omistaja kokenut saman vian? Mitenkä tuota vikaa lähtisi selvittelemään?

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


03 Maalis 2018, 19:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2228
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ Taitaa mun autossa olla aika uniikki vika :-

Edit 11.3.2018: Mystiikka vain korostuu auton nyt toimiessa virheettömästi tämän osalta jo kolmatta päivää. Ei ymmärrä :crazyeyes:.

Edit 15.3.2018: Tänään järjestelmä nikotteli jälleen ja ihan tuelta. Vian haku ilman asianmukaisia johdinkaavioita on hakuammuntaa. Kunhan kelit lämpene, niin täytyy tarkistaa sukake konehuoneen boxista. Tuskinpa se vika siellä luuraa. Se olisikin jo liian helppoa.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


08 Maalis 2018, 18:38
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 592 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Cotzy, Google [Bot] ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com