Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

Muutaman kerran 147 on pimeässä yllättänyt... Kun törkkää pitkät viiksestä päälle sammuu kaikki ajovalot.

3 kertaa havaittu nyt 3 kk aikana. Viimeisemmällä kerralla en saanut toimimaan millään, täytyi tyytyä lähilyhtyihin. Tallissa ne kuiten korjaantu yön aikana. Ekoilla kerroilla riitti toinen yritys onnistuneeseen valovaihtoon.

Toinen (voi olla "mekaaninen" vika).
Takalasin pesuri lakkas toimimasta. Nestettä on ja silleen, mutta mitään roisketta ei takana tapahdu. Edessä lentää.
Onko taakse oma pesuripumppu?
-onko pakko jos ei taho-

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Kuskin airbag valo rupes tillottamaan. Onneksi on vielä takuuta jäljellä.

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

Kerran kosteilla keleillä tuli myös tuo dimmun mainitsema kierrolukumittarin pimeys. Tosiaan häipyä resetoimalla auton.

Toinen oli bensamittarin taustavalot, syttyi nyrkillä :silly:
Viimeksi muokannut tonba, 26 Marras 2007, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tämä taitaa kuulua tänne. Eilen tuli laitettua alfaan uusi akku kiinni. Kaikki meni ihan ok ja tänä aamuna kun olin lähössä töihin niin starttasin auton ja vilkaisin lämpötilanäyttöä niin siinä lukee 99. :? Piti hieraista silmiä ja kokeilla näpäyttää aste pienemmälle. Näyttöön tuli luonnollisesti 98. No näppäilin siinä kiireessäni sitte yksitellen aina 32 saakka mikä on normaalisti max lämpötila. Ajoin töihin ja kuumaa puhalsi normaalisti. Äsken kun lähdin niin päätin kokeilla onko vielä sama juttu. No sama homma jatkuu luvut kasvaa vaan ylös mentäessä. Kokeilin näppäillä alas ja 0 saakka meni, kokoajan puhalsi vaan kuumaa ja nollan jälkeen tuli F9. Kiireesti näppäsin takas 32 ja kokeilin ylös mihin asti menee ja 99 jälkeen tuli 0 ja sen jälkeen lämppäri toimi taas normaalisti 17-32. Varsin omituista... :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

^ Samma här!
QUORTHON 1966-2004

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Ärräpää kirjoitti:Tämä taitaa kuulua tänne. Eilen tuli laitettua alfaan uusi akku kiinni. Kaikki meni ihan ok ja tänä aamuna kun olin lähössä töihin niin starttasin auton ja vilkaisin lämpötilanäyttöä niin siinä lukee 99. :?
Oisko pukannut Fahrenheitteja?

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Monza kirjoitti:
willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.
siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alas

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Oisko pukannut Fahrenheitteja?
Ei ole mahdottomuus. Se vaan oli jännää kun aina pukkas kuumaa ja miten kun ei sitä saa normaalisti vaihdettuu. No pitää yrittää ymmärtää. :)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vastaan veljen ja sen 75:n puolesta, joka tosin on käytössäni että vilkut väpättää kuin olisi polttimo tai rele risana mutta ei ole, jarruvalot ei pelaa ja vika on taas joku 'Alfavika', tööttikään ei pelaa. Nämä on antanut lisäjännitystä tässä paskasyksyssä ajeluun, katsari ei laittanut ajokieltoon kumminkaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

willez kirjoitti:
Monza kirjoitti:
willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.
siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alas
Mulla taas 33:ssa hanttarin puolen lasi menee hanttarin puolelta alas, muttei ylös, kuskin puolelta ei kumpaakaan ja 164:ssa kuskin lasi ei mee alas, mutta tulis kyllä ylös. 164:ssä vika on paikallistettu kytkimestä irronneeseen johtoon, 33:ssa taas katkaisijan liitintä ja itse katkaisijaa toisiinsa puristamalla toimii.
I do my loving in the winter.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Paljon on ehditty alfaa vikojen suhteen parjata,ja onhan siinä niitä. Sähköasioissa oon ollu onnellisessa tilanteessa,nimittäin 148tkm ja ainoastaan kerran piti kaasupolkimelta lähtevää piuhaa käyttää irti ja voidella... :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

willez kirjoitti:
Monza kirjoitti:
willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.
siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alas
Joo, siis tuo mun kommentti oli omasta 164:sta :mrgreen:

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Mun 156 superissa taitaaki olla enemmän automatiikkaa kuin uskoinkaan... nyt loskakelien tultua, auto sytyttelee itsekseen takasumuvalon :shock: Viime viikolla kolme kertaa...
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Tyypillistä kuluneelle lasinnostimen kytkimelle: toinen suunta pelaa hyvin mutta toinen suunta satunnaisesti tai muuten heikosti.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

ärrä kirjoitti:
willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
Tyypillistä kuluneelle lasinnostimen kytkimelle: toinen suunta pelaa hyvin mutta toinen suunta satunnaisesti tai muuten heikosti.
eli uuden katkasijan ostamalla toimis ? Mitäköhä delta pulittaa tollasesta :D

Avatar
Keltsi
Viestit: 1835
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Eilen iski 156:een kohtuullisen mystinen sähkövika, jarrua painettaessa radio sammuu, mutta herää kuitenkin hetken päästä jälleen :crazyeyes: Vika saattaa olla mankan etupaneelissa, koska nyt kun irroitin paneelin ja laitoin sen takaisin, niin radio ei herää ollenkaan. No, pitää kokeilla toisella mankalla...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
HANU
Viestit: 1226
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Pistetääs tänne pikku "puute" asiakkaani viikon vanhassa 159 2,2 JTS:ssä.
Auton omistaja kertoi huomanneensa nyt liukkaitten tultua, että autosta puuttuu luistonesto ja ajonvakautus :crazyeyes:

Aika erikoinen puute.
Autokaupan ammattilainen

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

33ssa kuskin puolen lähilyhty ei suostu toimimaan kirveelläkään.
Silloin HARVOIN, kun se kertoo olemassaolostaan, tulee vastaan muuta liikennettä ja meidän Alfahan vilkuttaa silmää hyvinkin huomiota herättävästi.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Kuskipuolen airbag valo kuitattu. Vika löytyi vänkärinpuoleisen turvavyön kiristimen liitoksesta.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Keltsi kirjoitti:Eilen iski 156:een kohtuullisen mystinen sähkövika, jarrua painettaessa radio sammuu, mutta herää kuitenkin hetken päästä jälleen :crazyeyes: Vika saattaa olla mankan etupaneelissa, koska nyt kun irroitin paneelin ja laitoin sen takaisin, niin radio ei herää ollenkaan. No, pitää kokeilla toisella mankalla...
voiskohan olla joku sulakevika ? tai jotain,mun muistaakseni jarruvalot,radio,tupakan sytytin ja töötti on samassa sulakkeessa !

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Töötti ei pitäis olla sulakkeen takana... :roll:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1835
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Eiliset työmatkat ilman rokkikonetta meinasivat ajaa hulluuden partaalle :lol:
Joten ehtoolla toinen mankka kainaloon ja pihalle sitä vaihtamaan. Kun sain vanhan radion pois paikoiltaan, eikä se vieläkkä herännyt toimimaan, rupesin tutkimaan johtoja.
Viaksi paljastui alkuperäisessä johtosarjassa oleva sulakepesä, sen toinen pää oli murtunut ja siten mankalle ei tullut virtaa... Onneksi tallista löytyi uusi sulakepesä ja sain rokin jälleen soimaan :-D
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Juu meikäläisen kulasta löytyy kyseiset viat:
- Repsikan ikkuna ei mene kiinni kuskin ovesta aukea kylläkin.
- Kuskin penkin lämmitin ei toimi. Repsikan penkki lämpiää kyllä.
- Lämmitys laitten säätö murikassa ei pala valo vaikka juuri vaihdettu
Too fast to live, too young to die

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Tuossa pari looraa aikaisemmin valittelin kuskin puolen lähivalosta.
Vika korjattu ja siitä kiitos Kirk!!
Syy oli juuri se liitin, jonka mainitsit.
Autohan alkaa olla kohtapuoliin uudenveroinen :shock:
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

kmn
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 15:46
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kmn »

edit. ratkaistu.
Viimeksi muokannut kmn, 27 Joulu 2007, 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei mitään hajua..

Avatar
momba
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Kesä 2007, 15:10
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja momba »

Sain korjattua hajonneen taustavalon lämpötilamittarista.
Kaikki kilkkeet meni hyvin paikoilleen jne... ja valot toimi kuin unelma, kunnes tänä aamuna oli pimeenä lämpötila namikan ja ilmanohjauksen taustavalot :lol:
Mikähän siellä mahtaa olla vikana! :D
"Loose lips sinks ships"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11214
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Takasumarit menevät joskus päälle, kun esilämmitän lohkoa ja sisätiloja. Ei mikään vika, mutta hassu juttu joka tapauksessa.

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Ite oon huomannu saman vian takasumarin kanssa. Menee itestään päälle satunnaisesti. Siihen en ole kiinnittänyt huomiota onko auton sisällä ollu lämmin vai ei.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
kunhan pysyis hanttarinpuolen takalasi ylhäällä kaikki härpäkkeet ovat sisällä ehjät ikkuna vaan laskeutuu pikkuhiljaa alas.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Lämpimin jouluaatto miesmuistiin Jyväskylässä, yli 20+ C Alfan ulkolämpötilamittarin mukaan. Anturi sökö? :roll:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

164 kilvenvalo pois pelistä varmaan jo kolmeviikkoa, eilen syttyi ihan omia aikojaan. Sumuvalojen merkkivalo palaa koko ajan, katkaisijassa vikaa?? Getvosessakin on näitä, mittaristo toimii kun muistaa, pyyhkijöissä on yksi asento silloin kun sattuu muistamaan.
..ammattina autoslalom..

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

^^Lämpötilat kyllä sahaa aika rajusti Jyväskylässä... Mulla näytti mittari hetken aikaa 14 astetta pakkasta (oikea ulkolämpötila nollan tuntumassa)

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

hmm pyyhkijät alko pitämään ääntä omituisesti.. aina kun pyyhkäsee kuuluu terävä napsaus jostain apukuskin puolelta, ehkä kaiutin :oops: ..
paha sanoa, en tiedä... ? normaalisti kuitenkin pyyhkii 8)

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Tänään sitten Alfa pelotteli sähkövialla, ehkä otti nokkiin kun kiroilin niitä natinoita/kitinöitä :)

Prisman parkki paikalla laitoin avaimen virtalukkoon ja aijoin käynnistää auton, samalla kun pitäis tulla valoja koelautaan niin kaikki pimeni. Ei virtoja ollenkaan ei toiminut keskuslukitus, ei startannut, ei mitään ihan kuin akku olisi menny.
No konepelti auki ja tarkistin akunjohdot ja raavin päätäni että mitä nyt. Sitten päätin vielä kokeilla keskuslukitusta ja kas kummaa se toimi. Ei muuta kuin autoon sisään ja auto käyntiin ja kotiin.

Ei kyllä anna kauheaa luottamusta lähteä mihinkään pitkälle jos tuollainen alkaa tapahtua useinkin :(

Onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Voiko johtua avaimesta (patterit loppu) että meni ajonestopäälle?

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Männä suvena meidän 156:nen ei lähtenyt käyntiin. Akkujohtojen "heiluttelun" jälkeen, mutta sammui uudelleen muutaman kilometrin päässä. Viaksi osoittautui akkujohdon liitos akkukenkään. En osaa kuvata tarkemmin, kun vaimo oli ratissa ja minä annoin puhelimella ohjeita.

Delta korjas, veloitus 0 e (takuu voimassa).

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

alfan mystisiä sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Ostin 164:n mustan -89:n vuonna 2004. Autohan on toiminut kaikki nämä
vuodet ihan OK, mitä nyt kulutusosia ja renkaita y.m on hankittu matkan
varrella. Hyvä niin- tässä männäänä päivänä rupesin vaihtelemaan
mittarikopan polttimoita, kun niitä pikku hiljaa pamahteli sammuksiin.
Rupesi jo tuntumaan siltä että jokin reunaosa oli hieman pimeä mittari-
taulussa.
Nyt varsinaiseen asiaan- Kun polttimot oli uusittu ilmeni seuraavaa ;

Yhdistetty jarruneste- ja kytkinneste-säiliön varoitusvalo hohti kirkkaa-
na mittaritaulussa.Säiliö on täynnä piripintaan. Irroitin molemmat joh
dot

säiliön rajakytkimestä- ei mitään vaikutusta. Mittasin yleismittarilla -
johtojen välistä löytyy 12 volttia. Olisiko veljes- ja sisarkunnassa elek-
troniikan gurua joka valaisisi minulle kuinka kytkentä on mittaritaulus-
ta ja merkkivalosta eteenpäin säiliöön.
Sitten vielä toinen asia; kun kytken pitkät päälle pitäisi kait mittaritau-
lussa syttyä sininen pitkien merkkivalo , mutta kun ei. Polttimo on ehjä.
Eli mistä pitkien valojen merkkivalo saa ohjausvirran?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

tube68 kirjoitti:Tänään sitten Alfa pelotteli sähkövialla, ehkä otti nokkiin kun kiroilin niitä natinoita/kitinöitä :)

Prisman parkki paikalla laitoin avaimen virtalukkoon ja aijoin käynnistää auton, samalla kun pitäis tulla valoja koelautaan niin kaikki pimeni. Ei virtoja ollenkaan ei toiminut keskuslukitus, ei startannut, ei mitään ihan kuin akku olisi menny.
No konepelti auki ja tarkistin akunjohdot ja raavin päätäni että mitä nyt. Sitten päätin vielä kokeilla keskuslukitusta ja kas kummaa se toimi. Ei muuta kuin autoon sisään ja auto käyntiin ja kotiin.

Ei kyllä anna kauheaa luottamusta lähteä mihinkään pitkälle jos tuollainen alkaa tapahtua useinkin :(

Onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Voiko johtua avaimesta (patterit loppu) että meni ajonestopäälle?

Peugeotiani vaivasi joskus aikoinaan samanlaiset oireet. Ei paljoa naurattanu aamulla, kun lähdin yo-kirjoituksiin jo valmiiksi hieman myöhässä ja auto ei inahtanutkaan, kun käänsin avaimesta :mrgreen: Vika pysyi aina jonkun aikaa poissa, kun pyyhkäsi akkukenkien sisäpinnat puhtaaksi hapettumista.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

kumimuumi kirjoitti:164 kilvenvalo pois pelistä varmaan jo kolmeviikkoa, eilen syttyi ihan omia aikojaan. Sumuvalojen merkkivalo palaa koko ajan, katkaisijassa vikaa?? Getvosessakin on näitä, mittaristo toimii kun muistaa, pyyhkijöissä on yksi asento silloin kun sattuu muistamaan.
Kyllä palaa,vaikka siellä ei olekaan summareita :shock:
Nothing beats cubic inch

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Mystisiä sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Nyt löytyi jo omin voimin se pitkien merkkivaloongelma 164:ssa

Mittaritaulun vasemmanpuoleinen moninapaliittimessä oli kaksi
reunimmaista johtoa vaihtaneet paikkaansa.
Ihan yleiseksikin tiedoksi- koska moninapaliittimet tuppaavat löystyä
ajan mukaan ja aiheuttavat mitä ihmeellisimpiä temppuja kojetaulussa
niin luettelen oikean johtojärjestyksen sitä tarvitseville.

vasemmalta kolon puolelta;

sini/valk, vihr/musta, sini/pun , kelt/vihr, pun/musta, sininen , Sini/must

sini/kelt. Voi vaihdella värit eri vuosimalleissa

Jarru/kytkinnestesäiliön merkkivalon ongelma on vielä ratkaisematta.

Ei luonto antaisi millään periksi vain poistaa merkkilamppua :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

http://www.shorey.net/CarDisc/164/6/21/page2782.html
Tuolla sivulla on aika hyvä taulukko merkkivalojen vioista.
Tuo vihjaa että vikana on katkaisija, rele tai Alfa Control-yksikkö.
Laitoin sulle kuitenkin sähköpostia, jossa on oikein kytkentäkaavio.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jarrunestevalon pitäisi pysyä sammuksissa kun korkissa oleva koho oikosulkee siihen tulevat johtimet. Kai olet kokeillut hyppylangalla oikosulkea ne? Jos ei sammu vieläkään, niin vika on mittaristossa/arc, jos sammuu, niin kohon jousi todennäköisesti kuoleentunut.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ettei kuusnepan jarrunesteanturi olisi samanlainen, kuin esim. Themassa? Eli kohon päässä on magneetti, joka nesteen ollessa oikealla tasolla sulkee reed-kytkimen. Tällöin piuhojen irrottaminen sytyttää valon. Voisi kokeilla kytkeä piuhat yhteen, tosin kun en Alfan systeemiä tunne, niin en vastaa mahdollisista vahingoista. ;) Fiatin ja Lancian kohdalla tuo on kielletty öljynpinnan anturin osalta (pitää laittaa vastus väliin), ei muuten.

asavinen
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 22:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja asavinen »

TeeHoo kirjoitti:^^Lämpötilat kyllä sahaa aika rajusti Jyväskylässä... Mulla näytti mittari hetken aikaa 14 astetta pakkasta (oikea ulkolämpötila nollan tuntumassa)
Samaa vikaa vikaa. Nollan tuntumassa alfa on näytellyt italian säätä. Tänään oli mittarissa +9 ja huiput oli +19,5. Sitten äkkiä "ovikello" soi, lumihiutale ja varoitus liukkaudesta pärähti ruutuun. :? Oikea lämpö oli asteen pari plussalla.

Missä toi ulkolämpötila-anturi 156:ssa lymyilee ja voiko sen vaihtaa, liitintä nysvätä, tai jotain? Mulla on ollut alusta saakka noi lukemat vähän mitä sattuu...
-Antti

Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

mutt kirjoitti:Ettei kuusnepan jarrunesteanturi olisi samanlainen, kuin esim. Themassa? Eli kohon päässä on magneetti, joka nesteen ollessa oikealla tasolla sulkee reed-kytkimen. Tällöin piuhojen irrottaminen sytyttää valon. Voisi kokeilla kytkeä piuhat yhteen, tosin kun en Alfan systeemiä tunne, niin en vastaa mahdollisista vahingoista. ;)
Näin se siis periaatteessa toimii. Siellä ei ole magneettia, vaan jousi joka painaa metallilevyä joka oikosulkee anturille tulevat piuhat. Ilman mitään vastuksia.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1835
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

asavinen kirjoitti:Missä toi ulkolämpötila-anturi 156:ssa lymyilee ja voiko sen vaihtaa, liitintä nysvätä, tai jotain? Mulla on ollut alusta saakka noi lukemat vähän mitä sattuu...
Lämpötila-anturi sijaitsee oikean sivupeilin alaosassa, sellainen ruuvarilla ulos kammettava muovinen palikka. Anturin liittimen irroittaminen saattaa vaatia peilin lasin irroittamisen. Se on neljällä klipsillä lukittu paikalleen painamalla. Riittää kun saa pari klipsiä auki pienillä ruuvareilla :wink:

Omassa 156:ssa painin alku syksyllä saman ongelman kanssa. On ärsyttävää, kun ulkona on +20 ja ilmastointi päällä, yhtäkkiä ilmastointi tippuu pois päältä, lämmitin menee täysille ja ulkolämpötila näyttää -20°C :evil:

Myöhemmin tuo anturi-signaali rupesi kokonaan hukkumaan, ulkolämpötila näyttö vaihtuu trippimittariksi. Tällöin lämmönsäädin toimii manuaalina, eli sisälämpötilan säätö 22°C onkin sama kuin lämppärin hana olisi puoliksi auki :lol:

Ostin Heikalta uuden anturin, mutta tämä ei auttanut. Sitten jätin vain kytkemättä peilin sisällä olevan anturin liittimen ja olen tyytynyt veivailemaan haluamani sisälämpötilan manuaalisesti...

Epäilisin vian olevan ovessa olevassa johtosarjan liittimessä, mutta en ole vielä sitä jaksanut purkaa :oops:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

alfan mystisiä sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Aivan toiseen asiaan kuin edellinen kirjoittaja.......................................

Olisiko kellään käsitystä missä 164:ssa sijaitsee sisävalon viiverele?

:roll:
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Muistelisin jossain nähneeni/lukeneeni että joku sisävalo rele olisi hanskalokeron takana. Siellä on myös jonkunlainen "reletaulu"
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

alfan mystisiä sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Juu, rele löytyi e.m. paikasta. Rele tuntuu ohjaavan ECU:a joka vuo-
rostaan hoitaa viipyilemisen. Kun etsin sitä siitä :x jarru.kytkinnesteen
säiliöön vaikuttavaa ECU:n relettä niin kokeillaksena vaihdoin ko. releen
toiseen. Seuraus oli että hapettunut vaihtamani rele aiheutti taas niitä
kuuluisia mystisiä vikoja ; takana lukuvalot syttyivät ihan oikein mutta :evil: kun ne sitten sammuivat viiveellä niin syttyivät sulakeboxin valo ja
katossa kuskin yläpuoliset valot. Ja jäivät päälle :silly: no nyt taas toimii
kun vaihdoin vaihteeksi ehjän releen.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Vastaa Viestiin