Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Meillä ei ole ollut tuossa diesel versiossa yhtään sähkö vikaa koko aikana, ja ollaan ajettu sillä jo 299tkm vuodesta 2005. Täytyy koputtaa puuta, ettei niitä tule jatkossakaan. Bussosta en osaa sanoo ku ei ole ollu meillä vielä montaa päivää.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pohjois-Savossa oli Giuliettan mielestä tänään 58,5C lämmintä :-D Ulkolämpötila näyttää mitä sattuu ennenkuin kääntää virrat päälle, minkä jälkeen tilanne päivittyy ajantasalle. Pari kertaa aikaisemminkin oon havainnu, ettei lämpötila ole oikein.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

75 tessu taas kaipailee huomiota. Päästömittauksen jäljiltä flekti jäänyt huutamaan. Hiljenee irroittamalla akun tai releen mutta jälleen lähtee päälle termarin auetessa/kone 80 C ja sit onkin päällä aina kun virrat kytkee päälle. :shock:

Vähän kysellessä uutta relettä ei saa koska toiminta on nelinapasen mut on 5-napainen ja 30A sulake mukana. Onko vika edes releessä vai taas jossain ihan muualla. Ainoa joka viittaisi muualle on että rupee huutamaan koneen saavuttaessa 80 C. Mistä flekti saa signaalin moottorin lämpötilasta?
Through difficulties to defeat

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Syylärin alareunassa on flektin käynnistävä anturi. Kokeile napata siitä johto irti flektin huutaessa. Jos sammuu on vika siinä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Jaa tämä vai? :-D Löytyihän se ilmeisesti lopulta
Liitteet
anturi.jpg
anturi.jpg (30.38 KiB) Katsottu 10426 kertaa
Through difficulties to defeat

Avatar
musta alffa
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 23:33
Car(s): 159 JTDM 2,4 2008

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja musta alffa »

Moikka, mikähän omaan 159 vaivaa? Oli nimittäin yön aikana avannut kaikki ikkunat auki itsestään. Ajaessa ihan normaali, mutta kun parkkeeraa ja laittaa ovet normaalisti lukkoon, niin kohta avaa kaikki ikkunat ja alkaa keskuslukitus pauhaamaan.

Onko Kellään vastaavia kokemuksia tai mitään ideaa mistä voisi johtua?

Avatar
Polforea
Viestit: 11183
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ettei kapulan avausnappi olisi pohjassa jumissa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
musta alffa
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 23:33
Car(s): 159 JTDM 2,4 2008

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja musta alffa »

kyllä ne avaimen napit tuntuu ainankin ihan normaaleilta kun niitä painelee..

Edit. nyt otin avain osan irti kapulasta ja käänsin sillä ovet lukkoon niin, että nosti samalla kaikki ikkunat ylös. toistaiseksi ainankin ikkunat pysynyt kiinni ja ovi lukossa. Eli saattaisi tässä kaukosäädinavaimessa joku häikkä ollakin

Edit2. No nyt aukesi taas kaikki ikkunat prkl!!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Otappa miinuskenkä irti akusta hetkeksi ja anna sen resetoitua. Voi olla että jokin vastaanottoyksikkö sekoilee, toinen hyvä on maadoitustongelmat, mutta lähdetään nyt tuolla akulla ekaksi.

Avatar
musta alffa
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 23:33
Car(s): 159 JTDM 2,4 2008

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja musta alffa »

Kun otin miinuksen irti akusta ja odottelin tovin ja kytkin takaisin niin ikkunat ovat toimineet normaalisti. Ainakin toistaiseksi (muutaman kerran käynnistelin ja laitoin ovia lukkoon). Huomenna sen näkee pelittääkö pidemmän päälle kun vaimo lähtee sillä aamulla töihin. Kiitosta vaan neuvoista!

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Onko muilla tullut tälläista että pyyhkiät toimii vain ns kerranpyyhkäsyllä tai ihan alhaalla eli vinkkarit huitoo täysiä? Luultavastikkin kosketushäikkä koska joskus pelaa normisti.

Sumarit samoin sekasin kun lähtee ajaan ja laittaa päälle nii vartin päästä hoksaa että oho sumarit päällä vaikka ei heti napista syty
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Reilun viikon seisoi Alfa vähän kosteassa paikassa... siinä starttasin ja se ilmoitteli et speed limit exceeded. Eli mentiin heti startista yli 150km/h. Ominaisuuksia 8)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tjaah... Painoin eilen vahingossa peilit "luimuun" kääntävää nappia ja kas vain, vänkärinpuoleinenkin peili on ruvennut toimimaan. Kesällä yritin yhden illan sitä pähkäillä, enkä löytänyt oikein mitään vikaa kun ei ollut kytkentäkaaviotakaan käytössä. Johtojen liitokset tarkastelin ovesta ja peilistäkin ja ne oli kyllä ok. No, kivahan tuo on kun rupes nekin toimimaan, vaikka lähes turha varustehan noi kääntyvät peilit onkin.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Kävin äsken automaatissa pesulla ja pesun jälkeen oli molemmat rekisterikilven valot palaneet.. Eihän tuo nyt ollut kuin puolen minuutin homma vaihtaa ne polttimot, mutta pisti silti vähän naurattamaan :lol: Bella ei tainnut välittää nesteen pesutunnelista.. :wink: Pitää varmaan pestä jatkossa aina käsin..

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tänään aamuyöllä päätti sitten häläri ruveta soimaan. Kuittasin sen, rupesi parin minuutin päästä uudestaan. Kettuunnuin ja suljin auton avaimella fyysisesti jolloin häläri ei mene päälle. Voi nyt jumalauta. :evil:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ja nysse tekee sitä sitten jatkuvasti, ellei sulje avaimella. Mikä piru tuossa mahtaa nyt olla? Seisoo ihan normaalisti paikallaan eikä mitään kaltevuuksia tms. ole. Laukee vaan häläri. Mikä kivointa, et yleensä jos se häläri laukee syystä, vilkuttaa se myös valojakin, nyt se ei sitä tee vaan pitää ainoastaan melkoista mekkalaa. Defan joku security system siinä on, muttei siitä mitään dokkareita ole missään... on se yhdistettynä tuohon perusvilkkuvaan valoon mikä löytyy siitä kuskin puolelta vasemmalta. Hälyttää, sammuu itekseen, hälyttää taas. Kun sen kuittaa ja avaa myöhemmin, ei se edes pidä sitä "mua on kosketeltu sun poissaollessas" -merkkiä kolmella piippauksella. Perhana, vaihtoon menee koko laitos. :drinking:

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Mulla teki vastaavaa jonkin aikaa sitten,et hälyytin rupes huutaan pihassa huvikseen.en keksinyt syytä tempasin akun kaapelit irti joksikin aikaa,eikä vika ole vielä ainakaan palautunut.siis 2.2 jts 159 kyseessä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jos sitä yrittäisi seuraavaksi... tai sitten akku vaan tullut tiensä päähän ja CAN-väylä luulee et joku katkoo kaapeleita. Akulla kuitenkin rupeaa ikää olemaan joten kaipa sen vaihtaisi samalla sinneki. Jos jotain hyvää hakee tästä, ni on ainakin nyt käyty läpi koko konehuone maadoituspisteineen ym. ja ne ovat kunnossa. Akku ei edes tullut mieleen itelle ekana... :roll:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Shuttle kirjoitti:Reilun viikon seisoi Alfa vähän kosteassa paikassa... siinä starttasin ja se ilmoitteli et speed limit exceeded. Eli mentiin heti startista yli 150km/h. Ominaisuuksia 8)
Niin sanottu lentävä lähtö..... :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

En tiiä minkä se 156 söi mutta ku radion pisti AM puolelle niin kajareista rupesi kuulumaan voimakas moottorimainen surina joka muuttui koneen kierrosluvun mukaan. Vaan eikö nykyään saksalaiset nimenomaan sitä harrasta että moottorinääni kuuluu feikkina kaiuttimista? :-D Ei muutaku äänet täysille ja kaasu pohjaan. Näköjään kevätkelien tullessa on taas alkanu ikkunatki aukeilla omia aikojaan.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

156 2.0 tessu nykii katkoo pätkii jne eli sytytyshäikkää, välillä kaasun vaste katoaa eikä suostu ottamaan kierroksia. Vaihdoin kaikki releet akun edestä ja auto toimi 100 km tosin flektiä en muista kuulleeni. Nyt taas rajua nykimistä ja ehkä 50hv tessu. Kampuran asentotunnistin myös vaihdettu ja jakopää. Lämmöt ovat olleet ihan mitä sattuu 50-130+. (Voi siis olla ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai kansipahvi mutta en enää usko kumpaankaan) Keittämisestäkin sen verran että varoitusvalon loisteessa tien sivuun lisäilemään 0,5 litraa glykolia kun oli vähän jäähtynyt mutta ei se jäähdytysneste kummemmin kiehunut. Ja nesteet kiertää kun tulee lämmintä sisälle. Anturi viallinen tai varoittelee hyvissä ajoin?

Viat sen verran yhtäkkiä ilmestyviä ja ei tunnu olevan mitään logiikkaa joten onko yllämainituilla, sytytys-kaasuläppä-kampuran asentotunnistin-flekti jne kenties yhteistä maapistettä jossain? Ja kaikki vikavalot loistaa poissaolollaan paitsi jarru/käsijarru joka hehkuu heikosti mittaristossa aina.
Through difficulties to defeat

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

156 JTDm jätti kuskin ikkunan raolleen ajossa, oven etuikkunoiden napeista katos valot ja toiminta. Kaupan pihaan tullessa nappien valot palautui kun käänsi virran pois ja toiminta palautui, virrat päälläkin toimi taas. Ei ole ennen tehnyt moista, eikä vielä toistakaan kertaa. Väylähärö?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Se vihjaa vaan, että lopeta jo se tupakointi ;)

Mutta vilkkuiko tripin taustavalo? Jos väylähäiriö, eikös sen pitäisi vilkkua myös tuossa?
Vaihtoehtona sekin, että oven läpivienti alkaa prakailemaan ja katkoo sähköjä sattumanvaraisesti - sehän on ihan tyypillinen ongelma. Ei se varmaan ainakaan haittais avata liitintä, putsata (ja antaa kuivua) ja laittaa nippuun.

Ja onpa tälläkin foorumilla yksi tai kaksi ollut semmosta, että virtalukon pohjan sekoilut sotkenut muita sähköjä hyvin sattumanvaraisesti.

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Gommi »

159 tuumasi, että aamulla on liian kylmä ja voisi vielä ottaa ihan iisisti parkkiruudussa hetken aikaa. (-1c :D). Kauko-ohjattava keskuslukitus ei toiminut, avaimella ovi auki ja koitin uudestaan niin johan taas kaukosäätimet pelitti.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Aquatica kirjoitti:^
Se vihjaa vaan, että lopeta jo se tupakointi ;)

Mutta vilkkuiko tripin taustavalo? Jos väylähäiriö, eikös sen pitäisi vilkkua myös tuossa?
Vaihtoehtona sekin, että oven läpivienti alkaa prakailemaan ja katkoo sähköjä sattumanvaraisesti - sehän on ihan tyypillinen ongelma. Ei se varmaan ainakaan haittais avata liitintä, putsata (ja antaa kuivua) ja laittaa nippuun.

Ja onpa tälläkin foorumilla yksi tai kaksi ollut semmosta, että virtalukon pohjan sekoilut sotkenut muita sähköjä hyvin sattumanvaraisesti.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta minun tietämyksen mukaan 156:ssa ei ole can-väylää. 147/GT taas on ja niissä matkamittarin lukema vilkkuu jos on katkos väylässä. Veikkaisin oven moninapaliitintä syylliseksi ikkunan toimimattomuuteen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Taidat oikeassa olla. Minä vaan muistin, että viimeset 156:t olisi olleet väylällä... Syytä moiselle muistikuvalle en osaa selittää. Noh, oven läpivienti on kuitenkin iisi tsekata (siis se liitin).

Avatar
palkus
Viestit: 5469
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja palkus »

156 on loppuun asti wanhoilla sähköillä (luojan kiitos). Oli kyllä vähän mystinen tuo lämppärin hallintapaneeli, kaikkien vaiheiden jälkeen nyt taas toimii, vaikkakaan varsinaista juotos ym vikaa en löytänyt. Hieman hopeamaalilla fixasin varoiksi. Vika oli siis sellainen, että hanttarin lämmönsäätö eli omaa elämää ja välillä oli lämpösääto HI eikä säädin totellu järjellisesti.
Seuraavaksi, jos alkaa taas v*ttuilemaan, niin tilaan uuden.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jyrkip kirjoitti:156 JTDm jätti kuskin ikkunan raolleen ajossa, oven etuikkunoiden napeista katos valot ja toiminta. Kaupan pihaan tullessa nappien valot palautui kun käänsi virran pois ja toiminta palautui, virrat päälläkin toimi taas. Ei ole ennen tehnyt moista, eikä vielä toistakaan kertaa. Väylähärö?
Jep, sama auto ja mylly ja minulla teki tuon reilu 2-3 vuotta sitten, tosin kesällä ja jo pysähtyneeseen autoon.... ei ole uusiutunut sen jälkeen ... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

"Reilun viikon seisoi Alfa vähän kosteassa paikassa... siinä starttasin ja se ilmoitteli et speed limit exceeded. Eli mentiin heti startista yli 150km/h. Ominaisuuksia 8)"

Helvetti, tuo lähtee räväkämmin kuin uusi Giulia ;=D

Itselläni ehkä kerran kuukaudessa omassa 159:ssä sellainen "ominaisuus" että vakionopeudensäädin ei toimi. Ei toimi vaikka kuinka yrittää rämpyttää on/off.
Liikennevaloissa autosta virta pois ja uudelleen päälle niin sillä tuo yleensä korjaantuu.

Muuten nuo Alfan sähköviat taitaa olla enemmän legendaa. Mutta älkää nyt kuitenkaan sähköautoa tehkö - siitä en pysty enää olemaan varma ;=D

Waverunner

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jame »

^Kytkinpolkimen asentotunnistin vois jumittaa. Ootko kattonu onko se jättänyt vikakoodia?
Il nero era bellissimo

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Wavellahan on automaatti.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jame »

^ Ah, tämä ei sitten ollutkaan "tyhmiä vastauksia" ketju. :-D
No eikös jarrupolkimellakin ole vastaava mikrokytkin ja voisko oikutellessaan aiheuttaa samaa oiretta?
Il nero era bellissimo

seppo
Viestit: 1360
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja seppo »

^Kyllä voi, siellä se vika on yleensä. Testerillä varmistus.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Gommi kirjoitti:159 tuumasi, että aamulla on liian kylmä ja voisi vielä ottaa ihan iisisti parkkiruudussa hetken aikaa. (-1c :D). Kauko-ohjattava keskuslukitus ei toiminut, avaimella ovi auki ja koitin uudestaan niin johan taas kaukosäätimet pelitti.

Sama toistuu myös vaikka -20 asteessa. joillakin muillakin oli täällä samanlaisia ominaisuuksia, että aamusta takkuaa ja päivällä ei mitään ongelmaa.

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja eicas »

Mistähän kannattaa alkaa vikaa hakemaan, oikopolku jossain oletettavasti kyseessä? Tilanne on siis, että parin viimeviikon aikana käynnistyksen yhteydessä on palanut servicen 10A sulake, jonka takana on sisävalaistus, radio, puhallin, keskuslukituksen kaukosäätimen ainakin.

Tänäaamuna kuitenkin sulake oli palanut yön aikana ja uudet sulakkeet räpsähti heti ilman, että oli virtoja päällä. Puhaltimen laakeri on kovilla pakkasilla hieman äännellyt, liekö vaikutusta?

Muuten auto toimii niinkin pitääkin eikä ongelmia, ainoastaan tuo viihdepuoli on pimeänä.

Autona siis 156 2.0 TS -99

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^edellisessä 156:ssani joku edellinen omistajarane oli vetänyt aktiivisubille virrat ryöstämällä muistaakseni tupakansytkäristä. Pimeni tollanen 10A sulake sitten aina kun kääns radiota vähän kovemmalle, samalla pimeni puhallin yms.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1567
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Jätin 159:n parkkiin ja laitoin ovet lukkoon. Parin tunnin päästä tulin autolle takaisin ja auton kaikki neljä ikkunaa olivat auki! Mitä hemmettiä?? :shock:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Avain taskussa tai muksuilla leikkikaluna? :wink: Kakesta avauspainiketta pohjassa niin avaa eka ovet ja sen jälkeen ajaa lasit alas.

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

^^ meillä teki 159 samaa... kuuluu varmaan luonteeseen :-D
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1567
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Jarsan kirjoitti:^Avain taskussa tai muksuilla leikkikaluna? :wink: Kakesta avauspainiketta pohjassa niin avaa eka ovet ja sen jälkeen ajaa lasit alas.
Hyvä tietää!

Avaimet oli koko ajan taskussani. Vierailin kerrostaloasunnossa, joka on ehkä kaukosäätimen kantaman päässä. Ilmeisesti taskussa painunut, kun on sitonut kengännauhoja tai jotain.

Avatar
Macela
Viestit: 2629
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tänään päivällä lakkas keskuslukitus vastaamasta (vilkut vaan vilkahti mutta lukot ei tehny mitään) myöskään kuskin tai hanttarin ovesta avaimella vääntämällä ei mennyt kuin se yksi ovi lukkoon/auki. Sama illalla kun kotio ajoin, sitte ajattelin jos nyppäisisin akun hetkeks "pois" mutta konepellin avauttua ajattelin että "ei jaksais taas kaikkia tallennettuja radiokanavia hakee uudestaa, joten fakit" :D, suljin pellin koskematta mihinkää. Päätin koittaa vie ja kappas, taas pelaa hienosti. Mystistä.

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja meltyman »

159:ssä tuulilasinpyyhkijät toimii normaalisti kunnes laittaa auto asentoon niin hetken päästä ei muut moodit enää toimi. Käynnistyksen jälkeen kotjaantuu mutta toistuu joka kerta.

jensoni
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2016, 10:02
Car(s): Alfa 147 vm. 2001 1.6

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jensoni »

147:ssa oikea parkkivalo jää palamaan kun autosta ottaa virrat pois. Ei auttanut polttimon vaihto eikä akun irroitus. Ideoita, anyone?

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

jensoni kirjoitti:147:ssa oikea parkkivalo jää palamaan kun autosta ottaa virrat pois. Ei auttanut polttimon vaihto eikä akun irroitus. Ideoita, anyone?
Vaggineissa käy samanlailla jos vilkunviiksi on jäänyt vilkku päälle-asentoon. Olisko sama ominaisuus näissäkin? :shock:
Jarru on vauhdin surma...

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

jensoni kirjoitti:147:ssa oikea parkkivalo jää palamaan kun autosta ottaa virrat pois. Ei auttanut polttimon vaihto eikä akun irroitus.
No nyt on kyl oikeesti mystiikkaa pelissä jos ilman akkuakin polttimo vain palaa :lol:
Oletko nyt täysin varma että paloi silloinkin?

jensoni
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2016, 10:02
Car(s): Alfa 147 vm. 2001 1.6

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jensoni »

Desmoquattromaschio kirjoitti:
jensoni kirjoitti:147:ssa oikea parkkivalo jää palamaan kun autosta ottaa virrat pois. Ei auttanut polttimon vaihto eikä akun irroitus.
No nyt on kyl oikeesti mystiikkaa pelissä jos ilman akkuakin polttimo vain palaa :lol:
Oletko nyt täysin varma että paloi silloinkin?
No ei se nyt silloin sentään pala :D :D Muotoilin hieman epäselvästi, siis kun irroitti akun ja laittoi takaisin, sama vika ilmeni senkin jälkeen :D

jensoni
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2016, 10:02
Car(s): Alfa 147 vm. 2001 1.6

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja jensoni »

Moritz kirjoitti:
jensoni kirjoitti:147:ssa oikea parkkivalo jää palamaan kun autosta ottaa virrat pois. Ei auttanut polttimon vaihto eikä akun irroitus. Ideoita, anyone?
Vaggineissa käy samanlailla jos vilkunviiksi on jäänyt vilkku päälle-asentoon. Olisko sama ominaisuus näissäkin? :shock:
Vilkuilla ei ole ollut merkitystä asiaan :?

Avatar
Polforea
Viestit: 11183
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ensimmäisinä tulisi mieleen tarkistaa ko. lampun käyttämä maadoitus (maadoittuuko joku laite ko. polttimon läpi), kokeilla valokatkaisijan kaikkien asentojen vaikutuksen ylipäätään (kirkastuuko/himmeneekö kun laittaa parkit päälle?) ja irroitella sulakkeita yksi kerrallaan seuraten vaikutuksia valoon, josko vaikka löytyisi, mistä ylimääräinen sähkö polttimolle tulee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tää ehkä osuu tänne. Tai sitten ei.

156 berlina, Brinkin koukku.

Onko jollakulla ajatusta (mieluiten tietoa), mistä 7-navan johto tulee pistorasiaan? Sinne kun ei tule jännitettä edes takakontin puolella. Autossa toimii kaikki valot ihan normisti - tuo kyseinen johto on siis vasen parkki/äärivalot/vasen kilven valo peräkärryssä.
Nyt on ranetettu ryöstöllä, koska kohta tulee vähän kärryä vedetyksi ja tuo ryöstö ei tietenkään ole se, mitä haluan.

Eli onko tuossa jossain ohjainboksi, vai onko suoraa sähköä sulakerasiasta asti? Vai onko joku puolivälin viritys? Tietoa kaivattais.

PS.
Alkuperäinen Brinkin pistorasia oli täysin hapettumavapaa ja aivan totaalisen puhdas rasian sisältä, joka on iso ero vrt kokemuksiin mm. Kovilin vastaavista... Nyt on kuitenkin uusi rasia paikallansa, kaiketi roster-pulteilla kiinni. Vanhat ristipääkantaiset ruuvit piti porata irti.

seppo
Viestit: 1360
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos kytkentä on tehty oikein, viisi johdinta pitää vetää vasenta sivua pitkin sulakerasialle, ja niistä 7-navan ja 5-navan johdot kytketään valokytkimen takana olevaan keltavihreään johtimeen (parkit) sulakkeiden kanssa. Eli olisiko sieltä sulake palanut tai johto irti?
Ne kolme muuta johtoa, vilkut ja jarruvalo, kytketään sulakerasian liittimiin.

Vastaa Viestiin