Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 31 Maalis 2020, 15:44



Vastaa viestiin  [ 584 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Alfan mystisiä sähkövikoja topic. 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tervehdys,
Irroitin tänään kytkinpolkimesta sensorin (osanumero on 50515148) ja purin sen. Sisällä on kolme kaaressa kulkevaa kiskoa, joiden päällä kulkee kussakin kolme pinniä (laahainta). Yhden kiskon päällä kulkevista laahaimista kaksi on poikki, joten kaikki virta/jännite kulkee yhden pinnin kautta. Kahdessa muussa kiskossa laahaimet ovat kunnossa. Osaa löytyy monesta eri fiudesta muun muassa. Osa sinänsä ei ole hinnakas, joten laitoin kyselyn uudesta osasta Autokeskukseen. Netistä ulkomailta sitä saa kyllä tilattua. Auttaako tuo ajoittaisena ilmenevään vikaan jää siis nähtäväksi. Tuollaisena en usko sensorin kestävän kuitenkaan kovin kauan aikaa. Kysytäänpä nyt täältäkin, notta sattuisiko jollakin olemaan tuota osaa uutena/purkuosana?
Kuva
Kuva

Edit 21.3.2018: Uusi osa tilattu ja pitäisi tulla ensiviikolla. Josko sillä pääsi edes jostakin vikakoodista eroon taikka estäisi uusien syntymistä?

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


18 Maalis 2018, 17:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mystiikka alkaa hiljalleen seljetä experimenttien myötä. Tänään otin kytkinpolkimen sensorin kokonaan irti ja kävin noin 25km:n koeajolenkillä. MES oli kytkettynä autoon kokoajan ja vikakoodit luettiin tasaisin väliajoin. Havainnot ovat seuraavat:

* aiemmat vikakoodit pysyivät poissa kun ne oli ensin kuitattu
* uutena tutustuin koodiin P0704 (Clutch switch), mitä ei todellakaan voi pitää yllätyksenä
* kierrokset pysyvät korkealla jokusen sekunnin pidempään vaihtaessa kuin normaalisti
* Start & Stop ei toimi
* Vakionopeuden säädin ei toimi
* D-ajomoodi pysyy päällä (yllätyyyyys!)

=> Kokeilusta en voi vetää kuin yhden johtopäätöksen: kaikki aiemmin mainitut ongelmat johtuvat viallisesta kytkinpolkimen tunnistimesta. Nyt vaan odotellaan uutta osaa saapuvaksi 55 euron hintaan. Vinkin sensorin tsekkaamiseen sain alfaownerista.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


21 Maalis 2018, 18:52
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2017, 08:02
Viestit: 19
Auto: Giulietta -11
Linea -08
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
En tiedä mihin lankaan tämän laittaisin, mutta pistetään nyt tähän.

Eli, giulietan kauko-ohjain avain mitä ilmeisimmin hotkii patterin hetkessä. Kasalla pattereita testannut ja joka kerta vaihdon jälkeen avaa ja sulkee ovet normaalisti, mutta ei mene kauaakaan kun mykistyy täysin.

Availin tuossa kotelon ja maallikon silmin ei vissiin mitään ole irronnut. Paha sanoa kun ei ymmärrä. Oisko vinkkejä mitä tuolle voisi koittaa tehdä tai mistä mahdollisesti edullisesti kokonaan uusi kake?

Tämän kun saisi pelaamaan, niin osaísi taas arvostaa tätäkin ominaisuutta, on niin vittumaista availla ja sulkea ovia kuskinovesta.


Liitteet:
IMG_2441.JPG
IMG_2441.JPG [ 106.74 KiB | Katsottu 3454 kertaa ]
22 Maalis 2018, 09:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tilaamani kytkinpolkimen sensori saapui tänään ja asensin sen paikalleen. Aiemmista vikakoodeista LIN ja Cruise Controliin liittyvät vikakoodit poistuivat, mutta DNA edelleen tipahtelee silloin tällöin pois päältä. Kytkinpolkimen anturi ei siis vaikuta olevan kytköksissä DNA-systeemiin.

Lähdinpä siis koeajolle ja otin pojan mukaan MES:n käyttäjäksi. Yllättäen vikakoodeista ei enää paljastunutkaan DNA switch error vaan vasemman etupyörän kiihtyvyyssensori (plausible, intermittent). Vikailmoituksen kuittaus ei auttanut, vaan se tuli aina uudelleen takaisin. MES:stä valittiin parametreiksi vasemman ja oikean pyörän kiihtyvyyssensori ja laitettiin graafinen esitys päälle. Tästä näki, että vasen kiihtyvyyssensori tuotti ajossa lähes tasaista viivaa, kun oikea tuotti suht'koht loogista käyrää epätasaisuuksien mukaisesti.

Pihassa, ajon jälkeen, tunkkasin auton vasemman puolen ylös ja otin samanaikaisesti käyrää MES:llä edelleen. En tiedä miksi, mutta tämä alkoi avata ongelmaa. Vasen puoli ylös tunkattuna vasemman pyörän sensori antoi oikeaan verrattuna hyvin loogista tulosta ja reagoi hyvin muun muassa oven aukaisuun ja sulkemiseen. Tätä pohdiskelin hetken aikaa ja päätin laskea auton takaisin tassuilleen. Tuloksena oli lähes tasainen käyrä ja vikakoodi. Vielä kerran nostin vasemman puolen uudelleen ylös ja käyrät ovat jälleen loogiset. Itse tulin tästä siihen päätelmään, että kiihtyvyyssensorille menevistä johdoista on joku menossa poikki (signaali, virta taikka maa) ja se katkos kohta löytynee jostakin sieltä missä johdot pääsevät liikkumaan autoa ylös tunkattaessa. Tarina ei siis ole vielä päätöksessään. Tänään ei enää jaksa.
-----------------------
Edit 28.3.2018: Vasemman puolen etupyörän kiihtyvyysanturin johdot osin uusittu pyöräholvissa. Nyt kestää DNA:sta valittu mikä tahansa ajomoodi päällä. Oikean puolen vastaavan komponentin johdot uusitaan kun sormet sulaa ja huulien sininen väri alkaa punertamaan eli torstaina :mrgreen: .
-----------------------
Edit 29.3.2018: Oikealta puolelta löytyi yksi kuorensa sisältä poikkinainen johto (musta, kiihtyvyysensorin). Sikäli jännässä paikassa, että se löytyi iskarin kyljessä olevan läpivientikumin sisältä. Korjauspätkä on kolvattu ja toistaiseksi se ei anna vikakoodeja. Yleensäkin nyt on vikakoodeista puhdas auto. Kokonaan uusien johtojen rakentaminen on kyllä aiheellista, mutta tähän palataan kesän korvalla taikka kesällä kun kaikki tarvittavat liittimet ja soveltuvat johdot on hankittu. Nyt vain kovaa ajoa. Case closed for the time being.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


Viimeksi muokannut JiiPee päivämäärä 29 Maalis 2018, 14:27, muokattu yhteensä 2 kertaa



27 Maalis 2018, 18:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
gaylord kirjoitti:
..Eli, giulietan kauko-ohjain avain mitä ilmeisimmin hotkii patterin hetkessä...
Löytyisköhän ratkaisua tuosta ketjusta?

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


28 Maalis 2018, 20:07
Profiili

Liittynyt: 02 Huhti 2016, 13:41
Viestit: 24
Auto: 159 2.4 JTDm Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
159:stä pimeni oikean puolen ajovalo (xenon D1S). Vaihdoin uuden polttimon mutta eipä syttynytkään. Mistähän osaisi vikaa etsiä?
Sulake mitattu. Ehjä oli.


06 Huhti 2018, 15:38
Profiili

Liittynyt: 31 Touko 2017, 17:07
Viestit: 24
Paikkakunta: Laukaa
Auto: 159 TBI SW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Täällä oli samanlainen ongelma ja korjaantui uudella ballastilla.


06 Huhti 2018, 16:54
Profiili

Liittynyt: 02 Huhti 2016, 13:41
Viestit: 24
Auto: 159 2.4 JTDm Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kiitos vihjeestä. En osannut epäillä ballistia, kun vain toinen valo oli pimeänä. Mutta tuohan taitaa ohjata molempia.


06 Huhti 2018, 18:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3049
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
No niin , kylmäkostea keli ei taida sopia vanhukselle ... enkä tarkoita nyt itseäni , vielä keski-ikäistä pappaa :wink:

Toissapäivänä päästelimme vaimon ja 156:n kanssa pitkää siivua a 450 km vaihtelevassa vesi-, räntä- ja lumisateessa Etelä-Savosta Etelä-Pohjanmaalle ja mietin ajaessa, että
pitäisi jotakin varttikuutosen sähköille tehdä kun apumittareiden taistavalot kuten kiekkamittarinkin vastaava ovat pimeänä, ja samoin joskus
vilkku toimii mystisesti ja putoaa pois. Mittareiden taustavalot tosin ovat olleet pimeänä jo 2-3 vuotta... :wink:

Jarrupalojen kulutusanturit jo edellisessä huollossa tsekattiin ja johdotus korjattiin turhan Go to Dealer - merkkivalon takia.

Nyt sitten työmatkalla aamukosteassa ihan puskasta ABS/VDC System Failure - merkkivalo päälle , olikohan isoon lätäkköön ajon jälkeen. Taitaa olla jossakin huono maa. Akku pitäisi olla tikissa, mutta siitä aloitan vianetsinnän.

Muita ehdotuksia , ABS-pyöränlaakerianturin piuha esim ?

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


09 Joulu 2019, 08:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5046
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Jiitee kirjoitti:
Muita ehdotuksia?


Vikakoodien luku?


09 Joulu 2019, 09:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3049
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
alfa 156 v6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Muita ehdotuksia?


Vikakoodien luku?


Joo, olisikin eka kerta kun ko. vehjettä tarvitaan.
Vuonna -13 olen kerran kokeillut laitetta , jotta toimiiko. Toimi.

Kohta 8 vuotta Alfalla ilman koodinlukijan käyttötarvetta , aika hyvin sanoisin :mrgreen:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


09 Joulu 2019, 12:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3049
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Jiitee kirjoitti:

Kohta 8 vuotta Alfalla ilman koodinlukijan käyttötarvetta , aika hyvin sanoisin :mrgreen:


9 tuntia firman parkkihallissa ja JTD päätti, että et tartte käyttää edelleenkään vikakoodinlukijaa...
osaa näemmä lukea ajatuksia jo .

Kyl niin pal parree luotettavuus olisi Alfalla jos johtojen a) maadoitukset ja b) kosteussuojaus olisi parempi
kuin pelkkä ohut johdin. Jopa Lexus-tasoa sanoisin :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


09 Joulu 2019, 17:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3049
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kostea talvi ei tosiaan tunnu wanhalle frouvalle sopivan :wink: ... luigisähkö nostaa päätään taas.
Vilkku ei jaksa aina vilkahtaa kun muutaman kerran, sitten ei mittään, kumpaankaa suuntaan.
Ohjauspyörän käännöllä saa homman hetkeksi pelittämään.
Nyt kun oikein muistelen niin se ajotietokoneen käyttöliittymäkään vasemman viiksen päästä
ei ole toiminut noin viiteen vuoteen...

Joten onko viiksi- ohjausspiraalissa huono kontakti vai onko vain rele väsymässä ?
Tehdasuusi viiksipaketti odottaa kyllä jo jemmassa, mutta pitänee myös tilata uusi vilkkurele samaan syssyyn varulle, vai mitä ?

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


15 Tammi 2020, 19:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Viestit: 1597
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Huutelen taas viereisiin pöytiin kun en justiinsa ko. mallissa ole moiseen vikaan törmännyt, mutta... eikö ratin kääntämisen vaikutus kerro selvästi vian olevan vilkkuviiksessä tai sen johtosarjassa? Vilkkureleen uusiminen tuntuisi aavistuksen pitkälle menevältä.

_________________
Järkiautoilija


15 Tammi 2020, 20:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13482
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Eikös 156:n vilkkuviiksipaketissa ole rele mukana?

Muistan ainakin yhteen 156:een tehneeni hyppylangoilla vilkkureleen yleismallista, kun ahtaseen koloon ei isompi rele mahtunut.
Muistelen myös et oireena oli huono vilkun toimivuus (joskus välkkyi kiltisti, joskus jäi palamaan, joskus ei syttynyt lainkaan).


15 Tammi 2020, 23:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3049
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Jiitee kirjoitti:
Kostea talvi ei tosiaan tunnu wanhalle frouvalle sopivan :wink: ... luigisähkö nostaa päätään taas.
Vilkku ei jaksa aina vilkahtaa kun muutaman kerran, sitten ei mittään, kumpaankaa suuntaan.
Ohjauspyörän käännöllä saa homman hetkeksi pelittämään.
Nyt kun oikein muistelen niin se ajotietokoneen käyttöliittymäkään vasemman viiksen päästä
ei ole toiminut noin viiteen vuoteen...

Joten onko viiksi- ohjausspiraalissa huono kontakti vai onko vain rele väsymässä ?
Tehdasuusi viiksipaketti odottaa kyllä jo jemmassa, mutta pitänee myös tilata uusi vilkkurele samaan syssyyn varulle, vai mitä ?


Non niin, ensihoitona roiskin kontaktispreitä reilusti viime viikolla ohjauspylvään ja ohjauspyörän väliseen rakoon yli yön.

Häiriöt vähentyneet nyt siten, että jo eilen vilkut pelasivat koko ajan normaalisti. Hapettumaa liittimissä tai huono maadoitus
jossakin. Tutkitaan lisää ohjauspylvään muoveja aukomalla, jos vaiva uusiutuu.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


21 Tammi 2020, 13:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Loka 2017, 11:43
Viestit: 47
Paikkakunta: Turku
Auto: 156 2.5 v6 2001
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
v6 kun kääntää avaimesta ei tapahdu mitään. työntämällä kyllä käynntiin lähti mutta ei lähde avaimesta. akku uusittu 2 kk sitten, olisko startti :x


23 Tammi 2020, 20:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Viestit: 3081
Paikkakunta: Hausjärvi
Auto: Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mikä mahtaakaan olla vanhemman 166:n vasemmassa etuparkissa, kun vilkahtelee tasaiseen tahtiin, mut ei pala yhtenään, vilkku toimii normaalisti.


23 Tammi 2020, 21:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8117
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
jnyalfa kirjoitti:
olisko startti :x


Vahvalla todennäköisyydellä kyllä.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Tammi 2020, 22:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Viestit: 766
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
jnyalfa kirjoitti:
v6 kun kääntää avaimesta ei tapahdu mitään. työntämällä kyllä käynntiin lähti mutta ei lähde avaimesta. akku uusittu 2 kk sitten, olisko startti :x


Kokeile piruttaan laitaa käynnistyskaapeli moottorin ja rungon välille lisämaadoitukseksi. 166:n katkennut moottorin maadoituskaapeli oireili samalla tavalla. Jos ei auta niin sitten startti vaihtoon.

_________________
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92


24 Tammi 2020, 11:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3580
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ennen startin vaihtoa voisi vielä kokeilla antaa suoraan virtaa startin herätenastaan. Ettei turhaan uusi ehjää starttia. Niin, ja löysätä akun kengät ja pyöritellä niitä hieman (tai putsata kunnolla) ja kiinni uudelleen.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


24 Tammi 2020, 13:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2135
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kun kerran kyseessä on busson startti niin kaikki yllä mainitut konstit kannattaa kokeilla ennen kun sitä alkaa irti purkamaan. :roll:

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


24 Tammi 2020, 22:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ei tämä varmaa mikään mystinen vika ole, kun selvittelyyn vain uhraa aikaa. Eli MiTo:n takalasin pyyhin pysähtyy heti kun käännän viiksen 0-asentoon. Ennen se pyyhkäisi nätisti kierroksensa loppuun ja asettui totuttuun asentoon takalasille. Sama koskee takalasin pesutilannetta. Heti kun päästää viiksen palautumaan normaaliasentoon, pyyhin pysähtyy. Onko tässä kyse siitä niin tavallisesta johtosarjasyndroomasta vai onko kyseessä viallinen rele? Sanottakoon vielä, että about samanaikaisesti lopettivat takakilven valot toimintansa. Nämä viat voivat liittyä toisiinsa taikka olla liittymättä.

Edit 17.2. Posti kuljettelee johtosarjan korjaussettiä pitkin Eteläistä-Suomea ja Pirkanmaata, odotellaan ...

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


Viimeksi muokannut JiiPee päivämäärä 17 Helmi 2020, 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran



27 Tammi 2020, 19:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13482
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ääni johdoille.


27 Tammi 2020, 23:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Loka 2017, 11:43
Viestit: 47
Paikkakunta: Turku
Auto: 156 2.5 v6 2001
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
mutt kirjoitti:
Ennen startin vaihtoa voisi vielä kokeilla antaa suoraan virtaa startin herätenastaan. Ettei turhaan uusi ehjää starttia. Niin, ja löysätä akun kengät ja pyöritellä niitä hieman (tai putsata kunnolla) ja kiinni uudelleen.


juu olisin tätä konstia jo kokeillut mutta on niin älyttömässä paikassa tuo startti että sinne ei pahemmin taida saada annettua herätenastaan virtaa :( kaikkea on kokeiltu paitsi tuota moottorista runkoon kaapelia? se täytyy vielä kokeilla ja jos ei auta niin varmaan startin vaihto edessä, sellainen kyllä tuli huomattua että radio ei edes toimi enää että voisiko vikana olla jopa virtalukon pohja :o:


16 Helmi 2020, 14:42
Profiili

Liittynyt: 07 Kesä 2018, 19:11
Viestit: 118
Auto: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Akunvaihdon jälkeen GT:ssä virrat pätki oikein reippaasti eikä ollu välillä ollenkaan. Kävin sitten läpi ne kaikki johdot jotka tulee siihen plus-napaan (ihme häkkyrä siinä) ja niitähän oli löysällä ja mitenkuten kiinni. Kiristelin niitä ja taas saa virtaa. Siinä akunvaihdossa jotenkin onnistuin niiden kanssa toheloimaan. Tulipahan todettua ettei ne näön vuoksi siinä oo :-D


17 Helmi 2020, 22:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8078
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen -
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^^Virtalukon pohjasta olen itse löytänyt huonosti liittimessä kiinni olleita ja jo liittimen mustanneita johtoja. Suoja pois ja vakoilemaan. Auto lähti käyntiin, mutta lumisateisena aamuna olisi ollut kova sana, jos olisi toiminut myös pyyhkijät, valot ja lämppäri.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


17 Helmi 2020, 22:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Aquatica kirjoitti:
Ääni johdoille.
Erittäin hyvä ääni :-D . Takaluukun johtosarja haitarikumin alueelta kaivettu esiin ja korjaussarja asennettu. Jälleen toimii niin kuin on tarkoitettu. Tuossa on kuva siitä, kuinka karseassa kunnossa originaalit johdot & niiden paikkausyritykset voivatkaan olla. Kylmäävää.
Liitteet:
MiTo johtosarja.JPG
MiTo johtosarja.JPG [ 103.47 KiB | Katsottu 816 kertaa ]

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


21 Helmi 2020, 17:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2464
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Juurikin tuon takia ne korjaukset täytyy ja pitää tehdä liikkumattomalle osalle johtosarjaa. Eli purkaa se johtosarja C-pilarista ulos ja tehdä jatkot taittuvan / liikkuvan kohdan yli kokonaan. Kuvassa näyttäisi olevan myös lämpökutistettava puristejatko, jota ei ole edes "kutistettu"...


21 Helmi 2020, 17:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2220
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Peukut ammattimiehelle :-D .
Korjaussarja - vai miksi sitä nyt kutsutaankaan - oli tehty silikonipäällysteisistä johdoista. Itse johdinkarva oli todellakin hienojakoisempaa kuin tuo originaali tönkkökarva. Pari tuntia tuossa hommassa lupsahti mukavasti. Yhden johdon olin itse aiemmin nipusta paikannut, mutten enää muista minkä. No, sillä ei ole merkitystä. Muuten, vaihdoin samalla ratin peitemuovin, kun vanha oli jo aika kauhtunut.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


21 Helmi 2020, 19:57
Profiili

Liittynyt: 25 Loka 2017, 17:23
Viestit: 19
Auto: Alfa Romeo Sprint 1.5 1988
Alfa Romeo 75 V6 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Missäköhän vika, kun vaihdoin 75:n uudet tulpanjohdot, ja nyt parin tuhannen kilsan jälkeen oli puolan johdon liittimeen, virranjakajan puolelle kertynyt sinistä sotkua?
Johdot vaihtaessani en havainnut tällaista, eli mudistunut lyhyessä ajassa.

Kyseessä on EB sparesilta ostetut tarvikejohdot.


Liitteet:
FA220F07-495C-4E5A-BF9D-3290C800522D.jpeg
FA220F07-495C-4E5A-BF9D-3290C800522D.jpeg [ 29.77 KiB | Katsottu 596 kertaa ]
29 Helmi 2020, 14:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3580
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Joko saanut kosteutta reippaasti, tai sitten vähempikin on riittänyt huonolaatuisen kuparin kanssa.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


01 Maalis 2020, 21:13
Profiili

Liittynyt: 25 Loka 2017, 17:23
Viestit: 19
Auto: Alfa Romeo Sprint 1.5 1988
Alfa Romeo 75 V6 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
mutt kirjoitti:
Joko saanut kosteutta reippaasti, tai sitten vähempikin on riittänyt huonolaatuisen kuparin kanssa.


Hattu vaikutti tiiviiltä ja ehjältä, eli ei nyt luulis vettä päässeen sisään. Toisessa päässä, eli puolan päässä oli samaa mössöä. Tulppien liittimet sen sijaan olivat täysin puhtaat. Ettei olisi kuparin suhteen joku maanantaikappale sitten tässä puolan johdossa. Täytyy kysellä myyjäfirmasta, josko vaihto onnistuisi.


01 Maalis 2020, 22:42
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 94
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajejen pojan 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kupari on kallista joten halpavalmistajat käyttävät mahdollisimman ohuita johtoja tai kupariin sotketaan halvempia aineita,huonoimmassa tapauksessa on käytössä molemmat tavat,ulospäin näyttää hyvältä kun lisätään päälle paksu muovikuori.


01 Maalis 2020, 22:48
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 584 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 155156, eeno, Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com