Auton määräaikaishuolto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Francesco78
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2003, 03:04
Paikkakunta: Belluno Italia

Auton määräaikaishuolto

Viesti Kirjoittaja Francesco78 »

Paljonko Suomessa maksaa suorittaa 147:n määräaikaishuolto?
Italiassa on noin 150€ joka 20.000 kilometria.
Onko Suomessa kalliimpi vai halvempi?
Kiitos
Alfa 147 JTD 16v Distinctive 140Hv Distinctive

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Kyselin kesälomalla Suomesta 156 1.9 JTDn 100t.km huollon hintaa, niin Delta Autossa (DA) se olisi ollut n. 400 euroa. Ei DAssa (mutta ymmärtääkseni myös valtuutettu huolto) olisi ollut n. 300, lopulta se kuitenkin jäi Suomessa teettämättä ja sille tuli sitten hintaa 270 euroa täällä Ranskassa. Eli pitäisi näköjään sitten viedä Italian puolelle huoltoon. Hihnanvaihtohuoltoa (120tkm) varten pitäisi kuulemma varata noin 500 euroa.

(editoitu: oik.kirj.)

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Mitä kokemuksia Teillä on siellä Italiassa ja Ranskassa? Kuinka se jakohihna kestää siellä Teillä vai onko se vain meidän ongelma täällä kylmässä ja pakkasessa?

Francesco78
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2003, 03:04
Paikkakunta: Belluno Italia

Viesti Kirjoittaja Francesco78 »

En vielä osa sanoa: Alfallani on vain 400 km mutta kuulin ettäa Alfa 147:n jakohihnalla on usein ongelmaa. Täällä ne korjata sen takuussa :mrgreen:
Alfa 147 JTD 16v Distinctive 140Hv Distinctive

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Francesco78 kirjoitti:En vielä osa sanoa: Alfallani on vain 400 km mutta kuulin ettäa Alfa 147:n jakohihnalla on usein ongelmaa. Täällä ne korjata sen takuussa :mrgreen:
Tervetuloa minunkin puolestani :fadein: Pistäpäs kuvia autostasi albumiin...
Ayrton Senna da Silva forever

Francesco78
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2003, 03:04
Paikkakunta: Belluno Italia

Viesti Kirjoittaja Francesco78 »

Kiitos :P
Mulla ei oo vielä kuvia autostani mutta kun mä otan varmaan laitan albumiile
Alfa 147 JTD 16v Distinctive 140Hv Distinctive

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Taju:
100 tonnin huollon yhteydessä ruvettin kyllä huomauttamaan että olisi piakkoin sen jakohihnan vaihdon aika kun neljä vuotta tulee täyteen marraskuussa. Kyselin sitten että onko niitä sitten hajonnut paljonkin ennen aikojaan niin väitti että ei, mutta kun tulee se 4vuotta täyteen niin olisi varminta laittaa vaihtoon.

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

ARDI kirjoitti:Taju:
100 tonnin huollon yhteydessä ruvettin kyllä huomauttamaan että olisi piakkoin sen jakohihnan vaihdon aika kun neljä vuotta tulee täyteen marraskuussa. Kyselin sitten että onko niitä sitten hajonnut paljonkin ennen aikojaan niin väitti että ei, mutta kun tulee se 4vuotta täyteen niin olisi varminta laittaa vaihtoon.
Täällä maahantuoja on ilmoittanut, että se tulee vaihtaa 60 tkm tai 3 vuotta riippuen kumpi tulee ensin täyteen. Näyttää siis siltä, että Suomeen tuoduilta autoilta vaaditaan tiukempaa vaihtoväliä kuin siellä. Syy lienee tämä Suomen talvi ja maahantuoja vetäytyy näin takuuvastuusta tällä tiukemmalla rajalla. Itse kyllä vaihdan jatkossa jopa tuon rajan alle.

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Niin, en tiedä mitä vaihtoväliä täällä noudatetaan bensakoneille onhan se mahdollista että se on niitten osalta täälläkin muutettu 60 tonniin. (On se ihme ettei niitä jakohihna y.m. saa suunniteltua niin että kestäisi vahintäänkin 2x sen suunnitellun vaihtovälin.)

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

ARDI kirjoitti:Niin, en tiedä mitä vaihtoväliä täällä noudatetaan bensakoneille onhan se mahdollista että se on niitten osalta täälläkin muutettu 60 tonniin. (On se ihme ettei niitä jakohihna y.m. saa suunniteltua niin että kestäisi vahintäänkin 2x sen suunnitellun vaihtovälin.)
Sanos muuta. Kyllä siinä pitäisi olla vähintäänkin 2x se varmuuskerroin. Täällä vielä rokotetaan kyseisestä hihnan vaihdosta merkkiliikkeessä jopa 600 euroa ja jos moottorivaurio, niin pelkästään venttiiliremontti maksaa jo 2500 euroa. Vertailun vuoksi pikku-pösön hihnan vaihto merkkiliikkeessä vain 200 euroa ja täysin sama työ.
Ei tämä ole ainoastaan Alfan ongelma kyllä niitä menee muissakin autoissa Alfassa tuntuu olevan vain herkempi. Maahantuojan mukaan ajotyyli myös vaikuttaa. Jos kiihdytellään kovilla kierroksilla, niin hihna loppuu aikaisemmin ja rauhallisella ajolla kestää pitempään. Kuitenkin Alfa suunniteltiin nimenomaan urheilulliseen ympäristöön, että sen tulisi myös kestää se rasitus. Kyllä tämä oli yllätys Alfan suunnittelijoillekin, koska vaihtoväliä on jouduttu pudottamaan puoleen ja näyttää, että sekään ei riitä. Luulisi jo, että olisivat tehneetkin asialle jotain. Tämä on ollut ongelmana jo useamman vuoden. Yksi tällainen moka pilaa koko auton maineen.

Ongelma on täysin selkeä.

1. Hihnalaatu huono.
2. Kiristäjän laakeri alimitoitettu tai väärää tyyppiä.

Luulisi jo, että tarjoasivat jo huollossa parempaa ratkaisua tähän.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Moi! minulla Alfa 147 2.0 T.S. 20 tkm huolto taisi maksaa vajaat 500€ ja 40 tkm huolto oli jotain samaa luokkaa. 60 tkm huolto olisi ollut DA:ssa 780 €, kun taas teetin sen Automilanossa ja maksoin 560 €.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Kirkinen kirjoitti:Moi! minulla Alfa 147 2.0 T.S. 20 tkm huolto taisi maksaa vajaat 500€ ja 40 tkm huolto oli jotain samaa luokkaa. 60 tkm huolto olisi ollut DA:ssa 780 €, kun taas teetin sen Automilanossa ja maksoin 560 €.
Tuliko tuohon hintaan myös hihnojen vaihto?
Tuntuu hieman pieneltä tuo 60 tkm huollon hinta.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Joops...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kirkinen kirjoitti:Moi! minulla Alfa 147 2.0 T.S. 20 tkm huolto taisi maksaa vajaat 500€ ja 40 tkm huolto oli jotain samaa luokkaa. 60 tkm huolto olisi ollut DA:ssa 780 €, kun taas teetin sen Automilanossa ja maksoin 560 €.
Oma 156 Super menee perjantaina 60tkm:n huoltoon TT-Autoon Forssaan. Hinta-arvio hihnanvaihtoineen 510 euroa. Saapa nähdä kuinka käy.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kirkinen kirjoitti:Moi! minulla Alfa 147 2.0 T.S. 20 tkm huolto taisi maksaa vajaat 500€ ja 40 tkm huolto oli jotain samaa luokkaa. 60 tkm huolto olisi ollut DA:ssa 780 €, kun taas teetin sen Automilanossa ja maksoin 560 €.
Mitkä on kokemukset Deltasta noin muuten kuin jo tunnetun hinta politikan osalta. Minkäs värinen/näköinen toi sun 147 muuten on Kirkinen? Tietää sit kun näkee...sulla ei vissiin ole albumissa kuvia kun ei sattunut silmään.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Eip ole kuvaa kansiossa. Rekkari on muistaakseni HYS-886. Väri on kuin mainoskuvassa...

http://www.italkon.fi/alfa/varit_147.html

Kouvolan huolto on toiminut ihan jees, tosin riippuu asentajasta kuka tekee. Huollot aika hinnoissaan...

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

Kun nyt huolloista puhutaan, pääsin viime keväänä tutustumaan Alfa 156 2.0JTS 20000km huoltohintoihin Italiassa. Huolto valtuutetussa korjaamossa maksoi tasan 100 euroa, mihin sisältyi yksi ajovalon polttimokin. Sama huolto maksaa tietääkseni Delta-Autossa 275 euroa, joten jossain on pahasti ilmaa välissä. Mutta voiko 147:n vastaava huolto sitten olla melkein tuplaten kalliimpi kuin 156:n, kuten Kirkinen kirjoitti?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Niin minun mielestä 147 on huomattavasti kalliimpi huollattaa kuin 156. Isälläni on sele 156 ja edullisempi kuin omani. Ehkä tässä on kyseessä mallin ikä ja automäärä Suomessa (147 vähän ja uusi malli). Veikkaan, kun päivitetty 156 tulee markkinoille, niin huoltohinnat päivittyvät uudelle tasolleen... :crazyeyes:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Emäntä osti itselleen kauppakassin Citikka Saxon (vm 00, 58 tkm, 1.4) ja kysyi Veholta huoltoa... hinta oli pöyristyttävät 350€. Ei ole siis ainakaan kuutioista kiinni huoltojen hinnat... :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kirkinen kirjoitti:Emäntä osti itselleen kauppakassin Citikka Saxon (vm 00, 58 tkm, 1.4) ja kysyi Veholta huoltoa... hinta oli pöyristyttävät 350€. Ei ole siis ainakaan kuutioista kiinni huoltojen hinnat... :roll:
Kuulostaa "lähes" normaalilta hinnalta. Tuon verran ns. "määräaikaishuolto" maksoi edelliseen Skoda Fabia SDI:in. Kyse oli tosin dieselistä, mutta öljynvaihtoineen, suodattimineen yms tarvikkeineen hinta-arvio oli 350 euroa ja ilman öljyjä jotain 200-300 euron välimaastosta. Loppujen lopuksi tein työn ns. "yksityisellä" joka laskutti työstä 200 euroa ilman öljynvaihtoa :roll:

(öljyt oli auton myynyt liike vaihtanut jo etukäteen joten öljyn vaihto heti huollossa ei ollut perusteltua...)
Ammattina autokauppa

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Niin unohtui mainita, että pelkkä öljynvaihto Alfaani maksoi jotain 150-200€. DA:ssa on muuten öljykin aika hinnoissaan...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kirkinen kirjoitti:Niin unohtui mainita, että pelkkä öljynvaihto Alfaani maksoi jotain 150-200€. DA:ssa on muuten öljykin aika hinnoissaan...
Jaa, että pelkkä öljynvaihto siinä tuhannen mummon tienoilla? :shock:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Yhden sulakkeen olen ostanut Kouvolan deltasta, ja siihen se taitaa jäädäkin :evil:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

60tkm huolto tehty Forssan TT-autossa ja täytyy kyllä sanoa, että oli hyvin myönteinen kokemus. Tai no työn laadusta on paha vielä sanoa mitään, mutta palvelu oli hyvää. Melkein väkisin tungettiin laina-auton avaimet kouraan ja niinpä sainkin kruisailla 420000 km ajetulla Pajerolla.

Forssan kaupunkihan ei kovin paljon nähtävää/koettavaa tarjoa ja koska kirjastokin aukesi vasta klo 13 jäivät suunnitellut työtkin tekemättä. Aikaa tappaakseni kävin mm. parturissa - isorintainen ja muutenkin mukava nuori tyttö leikkasi hiukset oikein hyvin.

Huolto remminvaihtoineen oli karvan alle 540 erkkiä. Parturi maksoi 17.50. Hyvät diilit mielestäni.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Aikaa tappaakseni kävin mm. parturissa - isorintainen ja muutenkin mukava nuori tyttö leikkasi hiukset oikein hyvin.

SINNE! Kerros tarkempi osoite parturille :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

puuha kirjoitti:
Aikaa tappaakseni kävin mm. parturissa - isorintainen ja muutenkin mukava nuori tyttö leikkasi hiukset oikein hyvin.

SINNE! Kerros tarkempi osoite parturille :mrgreen:
Tie miehen sydämeen :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

Heitetäänpä tähän jatkoksi kysymys 156 V6:n remminvaihtohinnasta. Minkälaisia eroja on eri liikkeiden välillä?

--
Ari

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

tonnista kuullu huhuja töineen ja osineen, mut voi olla et siinä on myös se huolto samassa. Suolaiseltahan tuo joka tapauksessa kuulostaa :crazyeyes: Onneksi omaan ei tule hirveää tahtia kilsoja eli 3 vuotta varmaan selviää. Mut v6 ostaessa kannattaa varmistaa et hihna on vaihdettu silloin kuin pitääkin tai vaihdattaa se liikkkeen piikkiin...Hyvä ostaa heti 60tkm tai 120km huollon jälkeen esim :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

ari kirjoitti:Heitetäänpä tähän jatkoksi kysymys 156 V6:n remminvaihtohinnasta. Minkälaisia eroja on eri liikkeiden välillä?
TT-Autoon kun soittelin niin lupailivat 60:n huollon remminvaihtoineen alle 1000 juuroon.

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

TT-Autoon kun soittelin niin lupailivat 60:n huollon remminvaihtoineen alle 1000 juuroon.
TT-Auton naapurissa, Auto Paavilainen (Alfan huolto), hihnan vaihto alle 600 euroa 156 TS:n.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

jiibee kirjoitti:
TT-Auton naapurissa, Auto Paavilainen (Alfan huolto), hihnan vaihto alle 600 euroa 156 TS:n.
Eikös tuo Auto Paavilainen hoida kaikki TT-Auton huollot? Sama asia siis.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

Tuommoista tonnin luokkaa pelkäsinkin...vaihto ajankohtainen ensi kesänä, täytyypä pyytää sitten tarjous eri paikoista ja säästäminen on aloitettava heti...

--
Ari

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

jiibee kirjoitti:
TT-Autoon kun soittelin niin lupailivat 60:n huollon remminvaihtoineen alle 1000 juuroon.
TT-Auton naapurissa, Auto Paavilainen (Alfan huolto), hihnan vaihto alle 600 euroa 156 TS:n.

Eilen oli oma 2.0 TS 60tkm huollossa tuolla Paavilaisella ja remminvaihdolle tuli hintaa 529,89 neuroa. Samalla tosin tehtiin muutakin ja loppusumma oli suurempi. Ah tätä autoilun ihanuutta.

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Tulipahan tsekattua 120tkm-huollon hintoja 1.9 JTDlle (remmit, venttiilien välykset etc.). Italian puolella arvioivat 720 euroa ja täällä ranskan puolella ~600 euroa. Eli aika samoissa lukemissa näyttävät nuo pyörivän.

Miten kauan siihen huoltoon on muilta mennyt? Täällä sanoivat että ne tarvii auton kokonaista kaksi päivää :roll: ja omasta mielestäni kun kahdessa päivässä ehtii tehda jo aikamoisen koneremontin. :)

Vastaa Viestiin