Alfa 156 V6 tehot hukassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vanhala
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:49
Paikkakunta: Espoo

Alfa 156 V6 tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja vanhala »

156 V6 satunnaisesti nykii eikä meinaa ottaa kierroksia 2000-3000rpm välillä, auto on muutenkin aika nuhainen. Uutena oireena tuli hiljan, kun nykii niin koneesta saattaa kuulua donk ääni tai sinne päin jonka jälkeen nykiminen loppuu. Mitäköhän mahtaa olla pielessa? Huollosa löytyi vikakoodina lambda anturissa häikkää, mutta tuskin tuo saa aikaan koko kierrosalueen nuhaisuuden. Oireet alkoi henäkuussa ja pahenee pikkuhiljaa. Penkkeihin ei enään liimaudu kiihdyttäessä. Autolla ajettu 80tkm.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ilmamäärämittareita noista on kuullut hajoavan. Otappa tuolta ylhäältä linkkirivistä "Haku" ja laita ilmamäärämittari, katso jos oireet täsmäävät!

Tässä jotain juttua.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei muuta kuin ilmamäärämittari ostoksille.. :wink:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Toisaalta jos Lambda antaa vikakoodia niin voihan se vika osittain olla myös siinä??? Tuo ILMIhän ei anna mitään koodia. Jos Lambdassa löytyy vikaa niin eiks kannattais ensin vaihtaa pelkästään se? Ei taida maksaa kun murto-osan siitä mitä uusi ILMI. Todennäköisesti voi joutua vaihtamaan kummatkin...
Ei enää Alfaa... eipä

vanhala
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vanhala »

Juu katsotaan miten käy, vika muisti nollattiin ja nyt täytyis ajella paripäivää jonka jälkeen se vikamuisti tsekataan uusiksi.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Toisaalta jos Lambda antaa vikakoodia niin voihan se vika osittain olla myös siinä??? Tuo ILMIhän ei anna mitään koodia. Jos Lambdassa löytyy vikaa niin eiks kannattais ensin vaihtaa pelkästään se? Ei taida maksaa kun murto-osan siitä mitä uusi ILMI. Todennäköisesti voi joutua vaihtamaan kummatkin...
En oikein jaksa uskoa, että lambda - anturi tuolla tavalla oireilisi. Toki siinäkin voi olla vikaa ja varmaan onkin, jos testeri niin sanoo, mutta oireita siinä ei pahemmin pitäisi olla. Mulla tuli kolmenkympin kohdalla sellainen ongelma, että auto sammuili välillä, esmes liikennevaloihin pysähtyessä.. Teltta - Auton testeri syytti tästä lambdaa, ajelin kuitenkin vielä kymppitonnin verran, ennenkuin osa vaihdettiin. Oireet eivät myöskään pahentuneet missään vaiheessa ja tuota (auton) sammuilemista ei kovin usein tapahtunut.

Mutta joo.. Tietenkin kannattaa ja varmaan joutuukin vaihtamaan molemmat, niinkuin jo sanoitkin.

dino
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Alfa 156 V6 tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja dino »

vanhala kirjoitti:156 V6 satunnaisesti nykii eikä meinaa ottaa kierroksia 2000-3000rpm välillä, auto on muutenkin aika nuhainen.
Onko akku hyytymässä? www.tmuukkonen.fi alfa forumissa oli jollain 156 v6 puutumisoireita akunvaihdon yhteydessä:

"Ilman muuta sähköinen kaasuläppä. Kokeile seuraavaa, en ole varma auttaako, mutta ei ainakaan huonommaksi mene. Ohjausyksikkö on niin sanottu itsekorjatuuva, jos vika on pieni. Eli virta pois, ja akkukengät vähäksi aikaa pois. Kengät takaisin kiinni, odota 1min. äläkä koske mihinkään. Sitten virta päälle, älä koske mihinkään(kaasu). Pidä pelkkää virtaa päällä 1-2 min. Apukuskin puolelta saattaa kuulua pientä raksutusta. Ota vielä virta pois n.1minuutiksi. Nyt voit käynnistää. Ohje merkkihuollosta, sain tällä aikanaan vikaantuneen kovan tyhjäk. aisoihin."

Kalibrointia... alfabbs teknisellä puolella oli myös sama asia mainittu.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mäkin kokeilin tuota kun ajattelin et on halvempaa kuin vaihtaa osa jota ei sitten ehkä tarvitsekaan. Ikävä kyllä ei auttanut. Tuli tuossa mieleen että oliskohan toi ILMI halvempi esim saksanmaalla tai italiassa? Onko kukaan kysellyt? EU maasta ei tarvi maksaa tulliakaan?
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin