Madallus ja Vanteet/renkaat
Valvoja: Moderators
- Naiko
- Viestit: 86
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Madallus ja Vanteet/renkaat
Yritin searchilla etsiä mutta tulos oli muutama hajanainen kommentti.
Haluaisinkin tietää millaisia madalluksia ja vannne/renkas kokoja alle on mahtunut ilman muutoksia, siis vakiona.
Itse olen ajatellut tiputtaa keulaa 35mm ja perää 45mm että auto tulisi tasaisesti alas. Nythän auton perä on korkeammalla.
Renkaiksi ajattelin jotain 18"vanteita ja 225 kummeja.
Onko mahdotonta? Kokemuksia olisi kiva kerätä
Haluaisinkin tietää millaisia madalluksia ja vannne/renkas kokoja alle on mahtunut ilman muutoksia, siis vakiona.
Itse olen ajatellut tiputtaa keulaa 35mm ja perää 45mm että auto tulisi tasaisesti alas. Nythän auton perä on korkeammalla.
Renkaiksi ajattelin jotain 18"vanteita ja 225 kummeja.
Onko mahdotonta? Kokemuksia olisi kiva kerätä
Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pienenä sivukommenttina vaan että muistetaan mainita se ET samalla, ei tule turhia väärinkäsityksiä
Niin ja vanteen leveys..
Niin ja vanteen leveys..
Viimeksi muokannut Rolle, 08 Loka 2003, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos haluaa saada eri madalluksen eteen ja taakse, pitäisi varmasti hommata joku säädettävä alusta, nuo valmiit madaltaa varmasti saman verran edestä ja takaa. Kai niitä säädettäviäkin joku valmistaa, ajetaanhan sillä kilpaakin Yksi duunikaveri kertoi, että sen '92 Sunnyssa raapi ennen takarenkaat kaariin kuormalla, mutta madalluksen jälkeen ei enää Ne oli vaan niin paljon jäykemmät, ettei joustanut sisään niin paljoa.
- Naiko
- Viestit: 86
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Rollea lainatakseni: Mikähän ET sun vanteis on ja entäs vanteen leveys? Ei sit tarvis autoliikkees arpoo niiden kaaMaho kirjoitti:Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Hyvä kysymys vanteen leveys oli muistaakseni 7.5" ja tuo malli oli nimenomaan vain ja ainoastaan 156 alfaan, joten ET pitäis kyllä olla oikea.Naiko kirjoitti:Rollea lainatakseni: Mikähän ET sun vanteis on ja entäs vanteen leveys? Ei sit tarvis autoliikkees arpoo niiden kaaMaho kirjoitti:Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Lisätään myös, että alla on alkuperäiset iskarit, jotka varmaan rupee olee aika väsyneet!!!! Uusilla iskareilla tuskin ottaa enää millään lastilla kiinni mistään.
Ei enää Alfaa... eipä
Oli aikaisemmin tuollainen 225/45/17 rengastus, eikä raapinut kiinni lokareihin. Keväällä vaihdoin alle 225/40/18 ja kyllähän ne takarenkaat ottaa aina välillä kiinni lokareihin. Madallusta on 35mm. Isoja kuormia ei onneksi tarvitse kuljetella (siihen on eri vehkeet), sillä se tuskin onnistuisi. Eli huomattavasti käytännöllisempi oli tuo 17" setti...ei raapaissut isollakaan kuormalla (5hlöä, matkatavarat ja runsaasti tuliaiskaljaa) Harmi että tuli myytyä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu