Madallus ja Vanteet/renkaat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Madallus ja Vanteet/renkaat

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Yritin searchilla etsiä mutta tulos oli muutama hajanainen kommentti.
Haluaisinkin tietää millaisia madalluksia ja vannne/renkas kokoja alle on mahtunut ilman muutoksia, siis vakiona.
Itse olen ajatellut tiputtaa keulaa 35mm ja perää 45mm että auto tulisi tasaisesti alas. Nythän auton perä on korkeammalla.
Renkaiksi ajattelin jotain 18"vanteita ja 225 kummeja.
Onko mahdotonta? Kokemuksia olisi kiva kerätä 8)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa :wink:
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pienenä sivukommenttina vaan että muistetaan mainita se ET samalla, ei tule turhia väärinkäsityksiä 8)

Niin ja vanteen leveys..
Viimeksi muokannut Rolle, 08 Loka 2003, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

225/45 17 menee alle ihan kivasti eikä ota mihinkään kiinni, hiukan ihmetyttää jos 225/40 18 ottaa kiinni lokareihin, siinähän on kumin kehä kuitenkin muutaman millin tarkkuudella sama.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Jos haluaa saada eri madalluksen eteen ja taakse, pitäisi varmasti hommata joku säädettävä alusta, nuo valmiit madaltaa varmasti saman verran edestä ja takaa. Kai niitä säädettäviäkin joku valmistaa, ajetaanhan sillä kilpaakin 8) Yksi duunikaveri kertoi, että sen '92 Sunnyssa raapi ennen takarenkaat kaariin kuormalla, mutta madalluksen jälkeen ei enää :crazyeyes: Ne oli vaan niin paljon jäykemmät, ettei joustanut sisään niin paljoa.

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Maho kirjoitti:Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa :wink:
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Rollea lainatakseni: Mikähän ET sun vanteis on ja entäs vanteen leveys? Ei sit tarvis autoliikkees arpoo niiden kaa :mrgreen:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Naiko kirjoitti:
Maho kirjoitti:Meneehän tuon jälkeen alle vielä vaikka mitä...
Mulla on tuo novitecin madallus joka siis pudottaa peräpäätä tuon 45mm, vähintään. Alla pyörii 18" renkaat kokoa 225/40. Jos kuskaat paljon tavaraa/ihmisiä, en suosittele. Saattaa isolla kuormalla takarenkaat ottaa kaariin kiinni. Tietysti voit myös valita profiiliksi 35, mutta varaudu hammaslääkärikäynteihin jos on paikkoja suussa :wink:
Vetely luonnollisesti urissa lisääntyy kun tuommoset renkaat alle laittaa.
Vaihtoehtoisesti alle menis mukavammin 17" 215/45. Mukavampi ajaa, halvempi, eikä varmaankaan ota enää lokareihin kiinni.
Rollea lainatakseni: Mikähän ET sun vanteis on ja entäs vanteen leveys? Ei sit tarvis autoliikkees arpoo niiden kaa :mrgreen:
Hyvä kysymys :oops: vanteen leveys oli muistaakseni 7.5" ja tuo malli oli nimenomaan vain ja ainoastaan 156 alfaan, joten ET pitäis kyllä olla oikea.
Lisätään myös, että alla on alkuperäiset iskarit, jotka varmaan rupee olee aika väsyneet!!!! Uusilla iskareilla tuskin ottaa enää millään lastilla kiinni mistään.
Ei enää Alfaa... eipä

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sassicaia kirjoitti:225/45 17 menee alle ihan kivasti eikä ota mihinkään kiinni, hiukan ihmetyttää jos 225/40 18 ottaa kiinni lokareihin, siinähän on kumin kehä kuitenkin muutaman millin tarkkuudella sama.
Jos se onkin ratkaseva se muutama milli :)
Mikä alusta sulla on?
Ei enää Alfaa... eipä

Pedro
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 17:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Oli aikaisemmin tuollainen 225/45/17 rengastus, eikä raapinut kiinni lokareihin. Keväällä vaihdoin alle 225/40/18 ja kyllähän ne takarenkaat ottaa aina välillä kiinni lokareihin. Madallusta on 35mm. Isoja kuormia ei onneksi tarvitse kuljetella (siihen on eri vehkeet), sillä se tuskin onnistuisi. Eli huomattavasti käytännöllisempi oli tuo 17" setti...ei raapaissut isollakaan kuormalla (5hlöä, matkatavarat ja runsaasti tuliaiskaljaa) :) Harmi että tuli myytyä. :roll:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Eibachin jouset alkuperäisillä vakioiskareilla. Ja vanteen leveys 8 tuumaa, ET muistaakseni 35.
Ottaako sulla kiinni lokarin sivuun vai sinne sisäpuolelle?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pedro: Oliko sama ET ja leveys molemmilla vanteilla? Sitten kun vielä renkaissa on eroa niin johan menee vaikeaksi :roll:

Eli varmuudella voi sanoa vain jos on identtiset vanteet, renkaat ja alusta :mrgreen:

Pedro
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 17:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Rolle: Juu, molemmissa on eroja. Tällä hetkellä alla olevien leveys 8" ja ET40. Edelliset olivat 7,5" ja ET ilmeisesti 37. :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pedro kirjoitti:Harmi että tuli myytyä. :roll:
Juu, kiitoksia vaan. Hyvin pyörii... :mrgreen:

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Keräilyn lopputulos:
Madallus: 35 tai 45mm
Vanne: 7,5 tai 8" leveyttä, 18" halkaisia, ET 35
Renkas: 225/40

Enköhän näillä eväillä pääse eteenpäin! 8)
Kiitoksia alfistit!

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Ja hommaa samantien laadukkaat, kevyet vanteet. Kalliimmat hankkia, mutta ei vituta jälkeenpäin. :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Naiko kirjoitti:Enköhän näillä eväillä pääse eteenpäin! 8)
Ota mielummin 7.5" leveenä jos vain löytyy!

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Vielä yksi: madallusta 30 mm, renkaat 225/45 17. Koskaan ei oo ottanut kiinni.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Talvikiekkona 225/60/R15 vakiovanteilla ilman madallusta.... ja RAAPII. Ei ehkä kaikkein järkevin talvirengaskoko, mutta loppuunhan ne on ajettava kun ne on joku siihen hommannut... :oops:

Vastaa Viestiin