Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17 Syys 2019, 00:05



Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 
156 V6 ei käynnisty!!! 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 156 V6 ei käynnisty!!!
No helvata, mitähän nyt tapahtu..? Auto 156 V6 -98 ja näytti tekevän käynnistymislakon. Virtaa on ihan normaalisti ja startti pyörittää, mutta muuta ei sitten tapahdukaan. Osaisko joku jo näillä spekseillä valaista että mistä hommaa mahdollisesti kannattais alkaa purkamaan, itse en niin kovin paljon tekniikasta ymmärrä. Jotenkin tuntuis, että joko ei saa bensaa tai sytytyspuoli ei pelaa. Bensaa on tankissa ;) + Kurkkasin jakohihnan kotelon raosta ja kyllä siellä mun mielestä hihna oli paikallaan..

Saa auttaa...


11 Maalis 2003, 22:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
juu...eli pyöriikö bensapumppu...jos ei niin tsekkaa sulake ja rele...
sytytys puoleen en ota kantaa kun on noin uusi malli kyseessä... :?


11 Maalis 2003, 22:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Viestit: 492
Paikkakunta: Turku
Vastaa lainaamalla
Viesti Esto
Jaa'a, kun en itsekkään ole mikään insinööri. Tankata just ja just osaan :wink:

Mutta yhdessä VAG:n vempeleessä käynnistyksen-esto temppuili just tuohon hanttiin. Ettei sitten vaan se ?


12 Maalis 2003, 07:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Viestit: 997
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Tuleeko bensaa
Ruuvaa käyhnistysyrityksen jälkeen yksi tulppa irti ja katso onko bensassa, niin tulee helpoiten sekin selvitettyä että saako bensaa.

_________________
Alfaton ainakin hetkellisesti...


12 Maalis 2003, 08:32
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kiitos vinkeistä, kävin tsekkaamassa sulakkeet, ne oli ok, ja muutenkin tuijottelemassa konehuoneeseen tietävän näköisenä, mutta taitaa tulla hinauskeikka Delta-autoon... paska homma.

Ilmoittelen miten kävi


12 Maalis 2003, 11:40
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
tontsa kirjoitti:
muutenkin tuijottelemassa konehuoneeseen tietävän näköisenä


Tuttu fiilis :roll:

Toivottavasti ei ole mitään elämää suurempaa!


12 Maalis 2003, 11:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Viestit: 419
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kun käännät virran päälle,niin syttyykö ja sammuuko käynnistykseneston valo?


Viimeksi muokannut Zenery päivämäärä 12 Maalis 2003, 13:05, muokattu yhteensä 1 kerran



12 Maalis 2003, 13:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Joo, kyllä käynnistyksen eston valot syttyy ja sammuu. Auto lähti just hinauksessa Delta-autoon, joten odotellaan tuomiota. Kunhan ei perhana vaan olis kuitenkin jakohihna, autolla ajettu 119 800 ja rapiat, vaihtovälihän hihnalle on 120 000 km, eli jos italiaanot ovat olleet tarkkoja, niin poikkihan se on...


12 Maalis 2003, 13:51
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Se vaihtoväli on muuten jo useampi vuosi sitten lyhennetty 60 tonniin. Ettei vaan...

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


12 Maalis 2003, 13:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.


12 Maalis 2003, 14:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Viestit: 5752
Paikkakunta: Pori
Auto: Brera & 156

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
tontsa kirjoitti:
Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.


Aih.. '99 -vuodesta lähtien vaihtoväli on ollut 60tkm... Sitä vanhempien papereissa ilmoitetaan tuo 120tkm... :?
Toivotaan parasta.
:wink:

_________________
Elämää Alfojen kanssa vuodesta 1999.


12 Maalis 2003, 15:10
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4826
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jos se on käynnistyksenesto probleema sen voinee testata ohittamalla se esto koodilla, käynnistyykö sitten.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


12 Maalis 2003, 15:25
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Viestit: 780
Paikkakunta: Oulu
Auto: Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Vastaa lainaamalla
Viesti 
V6 kirjoitti:
jos se on käynnistyksenesto probleema sen voinee testata ohittamalla se esto koodilla, käynnistyykö sitten.


Jos valo ei jää päällle niin ohituskoodilla ei pääse välttämättä ohittelemaan ajonestoa - muuten kyllä.

Mulla oli vikana ajonestossa virtalukon lähellä oleva antenni (by bosch), joka meni vaihtoon. osan hinta n. 300 vanhaa markkaa. Diagnostiikkakompuutteri kertoo vain ettei avaimen koodia voitu lukea, muttei syytä - sen vuoksi Deltassa ei löydetty vikaa - Automilanossa löysivät. Viallinen avain aiheuttaa ihan saman ongelman. Mulla se esiintyi muutaman muistaakseni 3 kertaa 2 vuoden sisällä. 8)

_________________
MP


12 Maalis 2003, 21:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Viestit: 492
Paikkakunta: Turku
Vastaa lainaamalla
Viesti Jokos on tietoo
Mikäs se mätti :?:


13 Maalis 2003, 12:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Tuomio...
Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....

Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..


14 Maalis 2003, 15:29
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4826
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tuomio...
tontsa kirjoitti:
Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....

Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..



hyvä tuuri jos ei hajonnut mitään. Hihnan vaihto maksaa sen työn takia niin julmetusti, se on päivän homma.Ihme ettei sitä ole aikaisemmin vaihdettu? onko sitä käytetty missä huolloissa? Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


14 Maalis 2003, 15:37
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kyllä sitä on ihan Deltan huollossa käytetty, 120 000 km huolto on jo tehty tässä talvella. Sillon oli ne julmetut pakkaset ja huolto ihan tukossa, sovittiin että hihnan vaihtoa siirretään, mutta tehdään kuitenkin tämän kevään aikana, nyt siis tuli ajankohtaiseksi...


14 Maalis 2003, 15:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Viestit: 508
Paikkakunta: Kerava
Vastaa lainaamalla
Viesti Voi Teltta-auto
Tuntuupa toi Deltan homma aika vastuuttomalta, siis jos sitä hihnaa ei oo vielä kertaakaan vaihdettu. :evil:

_________________
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint


14 Maalis 2003, 15:46
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tuomio...
V6 kirjoitti:
Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.


Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)

Mulla laukes aikoinaan hihna 4tkm ennen vaihtoa, yksi huolto oli jäänyt Biliassa väliin edellisen omistajan toimesta joten ei voinut valittaa :evil:


14 Maalis 2003, 18:20
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4826
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tuomio...
Rolle kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.


Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)

Mulla laukes aikoinaan hihna 4tkm ennen vaihtoa, yksi huolto oli jäänyt Biliassa väliin edellisen omistajan toimesta joten ei voinut valittaa :evil:



joo eipä sitä oikein näe, mutta katsoinkin remmit sen jälkeen ku ne oli vaihdettu :roll:

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


14 Maalis 2003, 19:53
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jees.. Kovasti yritin etsiä syyllisiä mutta eipä onnistunu :(

Tutulla muuten meni Audi S6:sta toinen hihna poikki, auto ajettu 60tkm. Mitään lopullista laskua en ole kuullut kun meni takuun piikkiin.


14 Maalis 2003, 20:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Viestit: 997
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti takuuseen
Olisikin mielenkiintoista kuulla monellako prosentilla tuollaiset menee takuuseen ja moniko maksaa itse. Se on kuitenkin vähän suhteellista, että pitääkö hihnan kestää kaikenlaista rääkkäystä huoltovälin verran, vai onko syy myös rääkkääjällä. Tuosta syystä lienee tuo nykyinen huoltovälin muuttaminen 120 tkm -> 60 tkm. Normaaliajossa kestää kyllä, mutta toisaalta harva (?) alfisti ajaa normaalisti (=kierrokset aina alle 4000 rpm) ;)

_________________
Alfaton ainakin hetkellisesti...


14 Maalis 2003, 21:45
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jos olen ymmärtänyt oikein :lol: niin takuuseen pitäisi mennä aina, jos huollot vaan on tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä.


14 Maalis 2003, 21:53
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tuomio...
Rolle kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)


Eipä sitä kuntoa taida yleensäkään päälle nähdä.

Isäpappa osti 626 Mazdalaatikon 70tkm ajettuna ja alkoi 200 tuhannen kohdalla tuumia josko nyöri pitäisi joskus vaihtaa. Otettiin kuuppa auki ja remmi oli edelleen kuin uusi, faija jätti sen edelleen koskemattomaksi. Nykyään auto on tutulla ja mittarissa lienee alun neljättäsataa tuhatta, hihna taitaa vieläkin olla alkuperäinen!

Saisivat Alfan ja Bemarin (M40) hihnamaakarit ottaa Mazdasta oppia :2gunfire:

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


15 Maalis 2003, 17:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Viestit: 27
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
No niin....

Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin... ;)


16 Maalis 2003, 13:21
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4826
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
tontsa kirjoitti:
No niin....

Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin... ;)


eikös siinä JTS koneessakin ole hihna? tuosta koneesta ei pahemmin vielä kokemuksia taida löytyä. No uusi on aina uusi

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


16 Maalis 2003, 18:42
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Viestit: 780
Paikkakunta: Oulu
Auto: Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Hihnat ja alakaerta samat kuin TS:ssä eli sitä myöten tuttua tavaraa. Yläkerta osittain erilainen.

_________________
MP


16 Maalis 2003, 20:03
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 27 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com