Eibach Pro-System alla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Eibach Pro-System alla

Viesti Kirjoittaja Giri »

No niin vihdoin sain Eibach Pro-Systemin alle 156 JTS Selespeed SW:hen = Eibachin jouset ja Eibachin niihin säätämät Sachsin tekemät iskarit. Madalluksen piti olla 30mm, mutta mielestäni ainakin maavara on kutistunut olemattomiin. Autotalliinkaan en autoa enää saa :( . No. pitää vissiin madaltaa kynnystä vähäsen.

Maantiellä kovaa ajettaessa pohjamuovi ottaa kiinni tiehen loivista montuista ajettaessa. Kuvittelin, että alustasarjan kuuluisi nimenomaan vähentää sitä taipumusta pienentämällä ylös alas -liikettä.

Hyväkuntoisella mutkatiellä kyllä ihan ehdoton alustasatsi, mutta nämä Suomen maantiet varsinkaan täällä maaseudulla eivät ilmeisesti vaan ole oikea temmellyskenttä.

Tosin, sivusta katsoen maavara näyttäisi ihan kohtuulliselta. Pitää varmaan yrittää nyt aluksi nostaa pohjamuovia, joka roikkuu ihmeen alhaalla.

Jos ei se auta niin saattaa kohta olla sisäänajettu Eibachin alustasarja myynnissä kun ei noita raapimisääniä viitsisi lähes uudessa autossa kauaa kuunnella.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuohan ei kuullosta oikein onnistuneelta ratkaisulta. Ne vähäiset kilometrit mitä ajoin "V6":n autolla Novitecin setillä niin se tuntui todella hyvältä. Ja madallustahan pitäisi olla puolet enemmän!

Ainakin Steelduckilla oli tuo sama Eibachin setti, ei ole vain miestä vähään aikaan näkynyt..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Älä anna "pienten" sivu äänien haitata. Taitaa tuo pohjan raapiminen olla Alfoissa tavaramerkki. Tänään juuri kyselin romiksilta pohjalevyä. Turhaan, kaikki menee heti kun tulee kuulemma.
Mulla novitec -45mm satsi alla, todellisuudessa auto putos -70mm tonttiin päin!
Ja meinaan raapii...
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eibach Pro-System alla

Viesti Kirjoittaja V6 »

Originali kirjoitti:No niin vihdoin sain Eibach Pro-Systemin alle 156 JTS Selespeed SW:hen = Eibachin jouset ja Eibachin niihin säätämät Sachsin tekemät iskarit. Madalluksen piti olla 30mm, mutta mielestäni ainakin maavara on kutistunut olemattomiin. Autotalliinkaan en autoa enää saa :( . No. pitää vissiin madaltaa kynnystä vähäsen.

Maantiellä kovaa ajettaessa pohjamuovi ottaa kiinni tiehen loivista montuista ajettaessa. Kuvittelin, että alustasarjan kuuluisi nimenomaan vähentää sitä taipumusta pienentämällä ylös alas -liikettä.

.
taitaa olla liian löysä paketti?, novitecin satsilla tuo ylös alas liike väheni todella paljon.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Rolle kirjoitti:
Ainakin Steelduckilla oli tuo sama Eibachin setti, ei ole vain miestä vähään aikaan näkynyt..
On varmaan jäänyt pohjastaan kiinni jollain metsätaipaleella :lol:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

puuha kirjoitti:todellisuudessa auto putos -70mm tonttiin päin!
Ja meinaan raapii...
Jos toi Eibach on 30-35mm, niin luulisi Novitecin noilla milleillä raapivan tasaisellakin.

Kukas insinööri sitä metallilevyä oli suunnittelemassa? Oliskohan protoja kohta testaajille?

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Eibach Pro-System alla

Viesti Kirjoittaja Giri »

V6 kirjoitti:
taitaa olla liian löysä paketti?, novitecin satsilla tuo ylös alas liike väheni todella paljon.
Ei se kovin löysältäkään vaikuta. Eihän tollasen nyt ainakaan löysempi pitäisi olla kuin yleisin madallus (= madallusjouset esim. Eibach ja alkup. iskarit). Ehkä nämä maaseudun mutkaiset baanat ovat vaan liian huonokuntoisia. Pitäisi jossain vaiheessa verrata eri alustoja samalla mutka pätkällä kun tuntuu vaihtoehtoja riittävän.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Makaroonia jo vuodesta -98

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Novitecin korkeussäädettävä sarja alla madallus noin 35 mm ja vain kerran raapaissut (tulin jalkakäytävältä alas). Suuriin routaheittoihin voi ajaa toistasataa huoletta, kun vakio raapaisisi samoissa paikoissa asfalttiin.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

puuha kirjoitti:Tässä madalluksen tulos
Mittasin juuri maavaran matalimman kohdan eli pohjapahvin alimmasta kohdasta. Tulos = 63mm eli varmaan kutakuinkin saman verran kuin Puuha sinun tikkuaski ja rapiat mitta! Näyttäis olevan aika lailla tilaa nostaa pahvia. Tai tehdä vähän järkevämmän muotoinen siitä. Saisikohan alumiinilevystä työstettyä jonkinlaisen? Pitää vissiin koittaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Sekin vois auttaa jos lopettais kaikkiin kuoppiin ajelun...
Toi -70mm on sit ihan mittanauhalla otettu luku pyörän navoista lokarin yläreunaan.
Se pelti pohja vois olla jees pimeellä ajaessa, kipunoita varmaan tulee!
Makaroonia jo vuodesta -98

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Originali kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
Ainakin Steelduckilla oli tuo sama Eibachin setti, ei ole vain miestä vähään aikaan näkynyt..
On varmaan jäänyt pohjastaan kiinni jollain metsätaipaleella :lol:
LOL... Hyvin on alusta toiminut ja ei ole kerinnyt surffailemaan, kun on niin kiva auto. Enkä ole pohjastakaan jäänyt kiinni, vaikka kerran tosiaan Enon mökille mentäessä tuli hiki kun tie muuttui sellaiseksi hiekkatieksi, jossa on urat renkaille ja keskellä ruohomätäs. Piti ajaa toinen rengas puskissa, jotta pääsi perille.

Helsingin keskustassa ei ole ollut mitään ongelmia ja ikinä ei ole raapinut maata. Ajotuntuma on parasta mitä olen millään autolla ajanut :) Töistä tullessa on mukava ottaa moottoritienopeus mittariin jo keilaniemenrampissa, kun tulee länsiväylle Helsinkiin päin. Eikös ne autokoulussa opettanut, että moottoritielle tultaessa pitää olla jo kiihdytykset suoritettu. ;) Onhan se aika matala, joten saa nähdä miten talvella suu pannaan. Tule tänne Hernesaareen vertailemaan joku päivä.
-Kristian - 156 2.5 V6

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Kurkkasin tänään auton alle ja kyllä siellä tuollaiset tupakkiaskin verran tilaa on... Etsin jostain tikkuaskin ja pyrin ottamaan kuvan kunhan kerkeen..
-Kristian - 156 2.5 V6

Vastaa Viestiin