Korkeussäädettävä alustasarja 147 GTA:han

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Korkeussäädettävä alustasarja 147 GTA:han

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kokemuksia ja kommentteja korkeussäädettävistä alustasarjoista kaivataan.

Tärkein tavoite olisi saada vähennettyä GTA:n raskaasta keulapäästä johtuvia haittailmiöitä, joista haitallisin on pohjaamistaipumus huonokuntoisilla asfalttiteillä. Autolla EI ole tarkoitus kiertää ratapäiviä eli ratakäytön vaatimuksia ei tarvitse huomioida valinnassa. Alustasarja ei saisi laskea autoa kovin paljoa, koska jo nyt maavaran kanssa tahtoo olla välillä ongelmia. Esim. työpaikan parkkihalliin ajaminen voi hankaloitua merkittävästi jos auto madaltuu liikaa.

Olen haarukoinut muutamia vaihtoehtoja:

- Eibach Pro-Street S
- KW Variant 1, 2 ja 3
- Bilstein B14 PSS tai B16 PSS9

Eibach, KW Variant 1 ja Bilstein B14 ovat pelkästään korkeussäädettäviä, KW 2 ja 3 sekä Bilstein B16 ovat monipuolisemmin säädettäviä.

Vanhojen viestien perusteella jollain palstalaisilla taitaa olla ainakin KW:ta käytössä, mutta onko kenelläkään kokemuksia Eibachista tai Bilsteinista?

Tällä hetkellä kiinnostavimmalta vaikuttaa Eibach, koskapa sitä saa saksanmaalta edullisimmin noista vaihtoehdoista ja en ole ihan vakuuttunut siitä, että tarvitsen/osaan käyttää muita säätöjä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Eibach on sama kuin Kw:n 1. Osta ainoastaan rosterisista tehdyt tolpat.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Oliko sinulla HANU GTAssa joku KW:n alustasarja? Olitko tyytyväinen siihen? Minkälaisia eroja huomasit vakioalustalla vs. KW:n kanssa?

Minä olen käsittänyt, että Eibachin sarjassa on KW:n iskarit ja Eibachin omat jouset. Noista minun esittämistäni vaihtoehdoista taitaa kaikki olla ruostumattomasta teräksestä tehtyjä eli ne täyttänevät tuon vaatimuksen.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mulla oli tosiaan KW:n 2:nen, mutta se tilattiin erikoistilauksena. Toiveena oli epämukavan ja "kyrpäjyrän" väliltä ja sellainen tulikin. Mulla ei ollut apujousia ollenkaan ja auton laskin tonttiin, mulle rata-ajo oli tärkein pointti ei katuajo-ominaisuudet. Paljonko sellaiset alustat Saksassa maksaa? Voin järjestää Suomestakin hinnat kohdalle, niin ei tarvitse pelätä että tuleekin tiiliskiviä laatikossa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

KW Variant 2:n hinnat Saksassa on luokkaa 1.200-1.300 eur. KW Variant 1 liikkuu 1.000-1.100 eur välillä. Eibach Pro-Street S -satsin saisi alfisti.netistä hintaan 849 eur, siksi se houkuttaa. Jos jostain löytäisi KW:ta kohtuuhinnalla niin myös se voisi kiinnostaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Minä pistän kyselyyn huomenna.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Jos ei ole rahasta kiinni niin Bilsteinit on varmaankin parhaat, tosin saattaa olla helposti about tuplahintaset :shock:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos etukäteen HANU.

Kurko: Noilla Bilsteineilla on tosiaankin aika paljon hintaa eli voipi olla että ne jää hankkimatta. Bilstein B16:n hinnat liikkuu vajaassa 1,6 teurossa sakuissa, mutta B14 on jo kohtuuhintaisempi kun niitä saa tonniin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei kelpaa ihan normi jouset ja jäykkyyssäädettävät iskarit kaveriksi? Useimmat korkeussäädettävät alustat kun ovat kuitenkin minimimadallukseltaan samaa luokkaa kuin normaalit madallusjouset. Bilsteinin säädettävät iskarit ovat 660e alfistilla ja siihen jouset kaveriksi. Jos kuitenkin haet mahdollisimman pientä madallusta niin voisihan siinä suoraan vaihtaa vain säädettävät iskarit ilman jousia..

Jos muuten noita ajattelit sen alfistin alennuksen kanssa niin ovat sen verran poljetut hinnat että eivät ainakaan viimeksi lämmenneet alennuksille niiden kohdalla.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mun mielestä Bilsteinillä ei ole tavallisia jäykkyyssäädettäviä, ainakaan mun 156.ssa olevat Bilstein sprintit ei ole säädettävät. muuten kylläkin loistavat :wink:

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

KW:n 1 maksaa 1150 euroa ja 2:n 1360 euroa.
Eibachin hinta tulee myöhemmin.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Kurko kirjoitti:Jos ei ole rahasta kiinni niin Bilsteinit on varmaankin parhaat, tosin saattaa olla helposti about tuplahintaset :shock:
Jos rahasta ei olisi kiinni, niin esimerkiksi:
-http://www.ohlins.com tai
-http://www.leda.com

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos taas vastauksista.

HANU:
Kiitos tiedoista, ei ihan saksan hintoihin näytä KW:n osalta pääsevän.

Rolle:
Alfisti.netin hinta Eibachille on jo tarjoushinta, joten tosiaankin siitä tuskin on lisäalennuksia mahdollista saada, mutta jos samalla tilaisi jotain muuta pientä niin ehkä niistä voisi saada jotain.

Täytyy harkita noita muitakin vaihtoehtoja kuin korkeussäädettäviä alustasarjoja. Kovin vaan noita hyvälaatuisia säädettäviä alustasarjoja hehkutetaan ulkomaisilla forumeilla.

KW:lta on muuten tullut uusi mielenkiintoinen säädettävä alustasarja nimeltään Street Comfort. Siinä luvattu madallus on minimissään vain 5 mm. Valitettavasti sitä settiä ei vaan vielä ole saatavilla GTA:han. Kyselin saatavuudesta valmistajalta ja arvelivat, että vuoden loppuun mennessä saattaa olla satsi myös GTA:han.

KW Street Comfortista lisätietoa täältä
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Nuo minun laittamat hinnat on Suomalaiselta kauppiaalta, joka joutuu maksamaan kaikki Suomen valtion velvoitteet. Siksi hinnat ei ole Saksan tasolla, mutta myöskin saa tilaamansa tavaran ja mahdollinen reklamointi on helpompaa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

HANU kirjoitti:Voin järjestää Suomestakin hinnat kohdalle, niin ei tarvitse pelätä että tuleekin tiiliskiviä laatikossa.
HANU kirjoitti:..myöskin saa tilaamansa tavaran ja mahdollinen reklamointi on helpompaa.
Minun mielestäni jonkun suomalaisen pikkupuljun (en tarkoita tässä Hanun yhteyksiä) kanssa pelaaminen on vaarallisempaa kuin saksalaisen tunnetun myyjän kanssa.

Olen ollut havaitsevinani, että Suomessa on paljon alan pikkupuljuja, joilla lappu voi tulla luukulle minä päivänä tahansa ja näin mahdollisesti etukäteen maksetut tavarat voivat jäädä tulematta. Siinä tilanteessa olet vain yksi velkoja muiden joukossa.

Avatar
Hormi
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Elo 2005, 18:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Hormi »

Terse. Laitoin viime keväänä KW variant 2, 166 alle ja olen ollut tyytyväinen. Alustasta tuli jämäkkä, mutta ei pintajäykkä kivireki. Edestä tiputin maksimit 50mm ja takaa pidin melkein samana.
kovuuden säätö on simppeli.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Katos vaan - tuota saa siis 166:een myös - enpä tiennytkään. Tarkistin nyt ja saa näköjään myös 6-koneilla varustettuihin. Hyvä homma - täytyy pistää harkintaan...

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Minkälainen operaatio tuo jäykkyyden säätö KW:ssa on? Entäpä korkeuden säätö? Onnistuuko kädettömältä?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Hormi
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Elo 2005, 18:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Hormi »

Kovuus säädetään iskareiden päästä. Edestä homma hoituu vaivattomasti, mutta takaa on hieman työläämpi verhoilujen takia. Korkeussäätö hoidetaan jousilautasta nostamalla/laskemalla iskarissa olevasta kierreosuudesta.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tuossa Bilsteinin B16 PSS9:ssä on takana säätö alapäässä, joten sekin onnistuu suhteellisen helposti. Edessä on ylhäällä.

Tuossa myynnissä olevassa V1600 147:ssani on tuo alustasarja. Saksasta tilasin ja rahteineen oli muistaakseni 1500 euroa.

Ensin ajattelin että sitä pitää simmata jotta kelpaa ratakäyttöön, mutta tuntuu olevan varsin hyvä kompromissa normaaliin kadulla ajoon (asfalttisprint) ja radalla ajoon. V1600-luokan säännöt kun ei salli mitään erikoisen hienoja iskareita.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

Itse olen ollut tyytyväinen KW:n säädettäviin. Saa säädettyä ihan millaisiksi haluaa. Itselläni on ainakin taipumus kokeilla ja säädellä jousitusta..
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

säädettävät

Viesti Kirjoittaja virtti »

Kuinkas paljon KW:n säädettäviä voi säätää ilman nelipyöräsuuntausta? Tai onhan se sama kai kaikissa säädettävissä alustasarjoissa vai onko? Kertokaat tietämättömälle
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:Katos vaan - tuota saa siis 166:een myös - enpä tiennytkään. Tarkistin nyt ja saa näköjään myös 6-koneilla varustettuihin. Hyvä homma - täytyy pistää harkintaan...
En tiedä onko tuo hyvä homma. Tietää helposti rahanmenoa. Toivoin jo että ostoslistalla ei olisi ollut muuta kuin 18" Ultraleggerat :wink:

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

HANU kirjoitti:KW:n 1 maksaa 1150 euroa ja 2:n 1360 euroa.
Eibachin hinta tulee myöhemmin.
Eibachin hinta 1100 euroa.

Teuhkan kommenttiin sen verran, että tavarantoimittajani on sen verran vakaalla pohjalla ettei ole pelkoa huijatuksi tulemisesta.
Eikä noita tolppia tarvi etukäteen maksaa ja firman yhteystiedot annan pm:nä, sitten kun hyvä tavara alkaa kiinnostaan.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos myös Eibachin hintatiedosta HANU.

Ei ketään Eibach Pro Streetin omistajaa ole palstalla?

Niiden osalta kiinnostaisi tietää mm. että miten paljon setti on vaikuttanut ajomukavuuteen. Tuo mukavuus vielä askarruttaa noissa ei-jäykkyyssäädettävissä seteissä. Jäykkyyssäädettävissä satseissa voisi kuvitella, että säätöä löytyy myös sinne mukavampaan suuntaan jos kokee alustan liian kovaksi.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Portti kirjoitti:Kiitos myös Eibachin hintatiedosta HANU.

Ei ketään Eibach Pro Streetin omistajaa ole palstalla?

Niiden osalta kiinnostaisi tietää mm. että miten paljon setti on vaikuttanut ajomukavuuteen. Tuo mukavuus vielä askarruttaa noissa ei-jäykkyyssäädettävissä seteissä. Jäykkyyssäädettävissä satseissa voisi kuvitella, että säätöä löytyy myös sinne mukavampaan suuntaan jos kokee alustan liian kovaksi.
Suomen Eibach-guru sanoi että säätöä ei tarvi, kun ne on jo valmiiksi tehtaalla optimoitu. KW:n alustan säädöissäkin täytyy aikamoinen fakiiri olla, jos niitä valmiita säätöjä muokkaan. Mulle piti GTA:han alunperin tulla Pro-Street-S, mutta niissä oli silloin jotain "matoja" ja ne vedettiin pois markkinoilta.
Eibachissa oli siis KW:n runko, mutta sisukset ja jouset on Eibachin.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No mulla on Eibachin Pro-Street S alla. Edessä 35 mm ja takana 40 mm madallus. Zenderin 18" Sienoilla takana ottaa kaaret kiinni montuissa jos on porukkaa takana kyydissä. Edestä pohjaa aika helposti esim hidastetöyssyjen jälkeen. 225/40-18 kumeilla aika kova arkiajossa, kitkat on 205/55-16 ja erittäin mukavat ja pehmeät. Eli renkaan korkeus vaikuttaa paljon ajomukavuuteen.

Vaikea sanoa olenko tyytyväinen kun en ole muita alustoja kokeillut. Sienat on ehkä vika ostos 18", painavat ja liian ulonevat...

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Anthon: Minkälainen operaatio Eibachissa on korkeuden säätäminen? Pohjaaminen on ilmeisesti seurausta maavaran pienuudesta, ei jousituksen liiallisesta pehmeydestä?


Tuleeko muuten katsastuksessa ongelmia madallussarjojen kanssa koska huomasin, että joidenkin settien TÜV-hyväksynnöissä mainitaan vilkkujen minimikorkeudeksi 350 mm ja tarjotaan erillisiä vilkunmuutossarjoja? Mittasin nimittäin vilkkujen alareunan korkeuden vakioalustalla ja ei ne nytkään juuri 350 mm korkeammalla ole. Onko tämä ongelma suomalaisessa katsastuksessa?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mulla oli korkeus vilkkujen kohdalla 30cm. Eibach -50mm jousilla. En tosin leimannut settiä...
Mulla pitäis olla nurkissa erilliset etuvilkut 147, jotka tulivat Eibach mukana. Ovat asialliset . Jos satut Portti tarviin niin saat ne todelliseen "alfa-veli" hintaan :-D

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Pistin Puuhalle pm:ää vilkuista.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mitäs tälle projektille kuuluu, onko sopivaa alustaa löytynyt?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Eibach Pro-Street-S -setti on tulossa Alfisti.netistä. Sarjan pitäisi olla lähipäivinä täällä - toivottavasti.
Gasolina kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu, onko sopivaa alustaa löytynyt?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Toivottavasti saat sarjan pian ja testiajot käyntiin.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Onko setti jo saapunut kotiovelle?
Mites kauan tuo toimitus on jo kestänyt maksupäivästä saakka? Ootko saanu jo mailia, että rahat näkyy niillä?
Ite maksoin nuo bilsut + eibachit (17.4) ja odottelen ensi viikoksi vahvistusta maksun näkymisestä niillä ja sitä seuraavaksi viikoksi pakettia.

Mulla kesti tuon korisarjan tulo kutakuinkin tasan 2 viikkoa maksusta syksyllä.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

dimmu kirjoitti:Onko setti jo saapunut kotiovelle?
Mites kauan tuo toimitus on jo kestänyt maksupäivästä saakka? Ootko saanu jo mailia, että rahat näkyy niillä?
Eilen illalla sain alustasarjan kotiin.

Tiistaina soittelivat Schenkeriltä, että paketti olisi tulossa, mutta olin työmatkalla, joten toimittivat toimistolle odottelemaan. Aikaa meni vissiin n. kuukausi. Samassa tilauksessa tuli toiselle alfistille mm. alumiininen pohjalevy ja se tuntui aiheuttavan hankaluuksia toimitukseen. Alfistin mukaan normaali rahdinkuljettaja ei hyväksynyt niin isokokoista pakettia kuljetettavaksi kuin meille tuli. Niinpä lähettivät lopulta eri firman (Schenker) kautta. Siitä viivästykset. Maileja vaihdettiin muutama tässä välillä.

Valitettavasti perille saakka ei löytänyt samalla kertaa tilatut vaatteet. Schenkerin lähetysluettelon mukaan toimituksessa olisi pitänyt olla neljä kollia, mutta perille tuli vain kolme. Täytyy ryhtyä maanantaina selvittämään yhden kollin tilannetta.

Alustasarjan asennus tapahtunee toukokuun puolella eli vielä hiukan aikaa täytyy odotella kokemuksia.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

No löytyihän ne kuteetkin sittenkin. Olivat ovelasti pakattuna pohjalevyn sisään muovipussiin. Kummallista, että lähetysluettelossa oli yksi paketti enemmän kuin mitä perille saapui.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

No niin, nyt on Eibachit asennettu. Olin reilun viikon työmatkalla ja asennus suoritettiin sillä aikaa. Kävin äsken hakemassa auton korjaamon pihalta, joten ajokokemuksia on vasta 2 km, mistä johtuen vielä ei osaa sanoa mitään siitä, miten paljon alusta on muuttunut. Palataan asiaan myöhemmin.

En tullut mitanneeksi auton korkeutta etukäteen, joten en ole varma paljonko se on madaltunut. Pyysin korjaamoa jättämään auton korkeuden mahdollisimman ylös, mutta vaikuttaa siltä kuin korkeus olisi laskenut reilusti. Täytyy vielä soitella korjaamoon ja kysellä mittasivatko he korkeusmuutosta.

Pyysin korjaamoa samalla kertaa tsekkaamaan alustan tarkkaan kun minusta auto oli ollut hieman levoton kesärenkaille vaihdon jälkeen. Yksi takatukivarsi ja joku pusla takaa oli kuulemma vaihtokunnossa ja ne vaihdettiinkin. Paikallinen Autofit-korjaamo sai muuten samana päivänä osat käsiinsä. Ei hullumpi toimitusaika vaikka kyseessä noinkin harvinainen auto. Osat ovat kuulemma TRW:n valmisteita.

Saapa nähdä pääsenkö autolla enää työpaikan parkkihalliin vai joutuuko vaihtamaan työpaikkaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Portti kirjoitti:Saapa nähdä pääsenkö autolla enää työpaikan parkkihalliin vai joutuuko vaihtamaan työpaikkaa.
:lol: Asia meininki.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Se halli onkin ollut turhaa luksusta :mrgreen: . Sehän taitaa muuten raapaista jo siinä aukion kynnyksellä, jos on kovastikin laskettu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfissimo kirjoitti:Sehän taitaa muuten raapaista jo siinä aukion kynnyksellä, jos on kovastikin laskettu.
Jep, tuo aukion kynnys on ensimmäinen potentiaalinen hankala paikka parkkihalliin ajettaessa. Se ei ole kuitenkaan läheskään niin paha paikka kuin kaksi hallissa olevaa luiskaa alaspäin mentäessä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt on hiukan kilometrejä jo takana, tosin ainoastaan lyhyitä ajoja. Ensivaikutelmien perusteella jousitus on jopa MUKAVAMPI kuin aiemmin. Kallistelu kaarteissa on vähentynyt, mikä oli luonnollisesti odotettavissakin, mutta lisäksi tuntuu siltä, että jousitus toimii montuissa miellyttävämmin.

Edelliseen autoon (barchetta) hommasin aikanaan Eibachin madallusjouset ja niiden vaihdon yhteydessä jousitus muuttui selvästi kovemmaksi ja epämukavammaksi. Kunnon säädettävä alustasarja näyttää kuitenkin olevan eri maata ja mukavuus vaikuttaa jopa lisääntyneen.

Niin ja toimiston parkkihalliinkin pääsin kun ajoin hyvin hiljaa ja varovasti.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Portti kirjoitti:...Ensivaikutelmien perusteella jousitus on jopa MUKAVAMPI kuin aiemmin. Kallistelu kaarteissa on vähentynyt, mikä oli luonnollisesti odotettavissakin, mutta lisäksi tuntuu siltä, että jousitus toimii montuissa miellyttävämmin...
Vähemmän vaimennusta ja suuremmat jousivakiot?

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

Re:

Viesti Kirjoittaja koska »

Portti kirjoitti:Anthon: Minkälainen operaatio Eibachissa on korkeuden säätäminen? Pohjaaminen on ilmeisesti seurausta maavaran pienuudesta, ei jousituksen liiallisesta pehmeydestä?


Tuleeko muuten katsastuksessa ongelmia madallussarjojen kanssa koska huomasin, että joidenkin settien TÜV-hyväksynnöissä mainitaan vilkkujen minimikorkeudeksi 350 mm ja tarjotaan erillisiä vilkunmuutossarjoja? Mittasin nimittäin vilkkujen alareunan korkeuden vakioalustalla ja ei ne nytkään juuri 350 mm korkeammalla ole. Onko tämä ongelma suomalaisessa katsastuksessa?
puuha kirjoitti:Mulla oli korkeus vilkkujen kohdalla 30cm. Eibach -50mm jousilla. En tosin leimannut settiä...
Mulla pitäis olla nurkissa erilliset etuvilkut 147, jotka tulivat Eibach mukana. Ovat asialliset . Jos satut Portti tarviin niin saat ne todelliseen "alfa-veli" hintaan :-D
Vähän vanha topic, mutta kuitenkin... olisiko kenelläkään tietoa/kuvaa noista erillisistä etuvilkuista tai sitten alustasarjojen ohjeistuksissa mainitusta (esim. kohta 34, http://www.autoracing.fi/media/wysiwyg/ ... tukset.pdf‎) Alfa Romeo varaosanumero: 46 226 968... tämän jälkimmäisen pitäisi olla joku muunnossarja?!? En löytänyt oikeastaan mitään tietoa netistä, eikä autokeskuskaan löytänyt osanumerolla mitään...

Meillä kun 147:n puskurin mustissa listoissa olevista led-vilkuista osa on pimeänä ja ihan helposti korjaus ei näytä onnistuvan (laittoi korjauskehotuksen katsastuksessa...). Avattiin kyllä jo tuo vilkku, mutta koko piirilevy on niin heikossa hapessa, että korjaaminen on aikas toivotonta. Uusia vastaavia ei enää valmisteta, joten eipä siltäkään puolelta apua löytynyt. Laitoin alkuperäiset vilkut takaisin toimintaan, mutta etuvilkkujen korkeus ei kyllä ole lähelläkään tuota 350 mm. Niin ja KW:n säädettävä sarja on jo ylimmässä asennossa.

Vastaa Viestiin