Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jokke
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:36
Paikkakunta: Itä-Suomi

Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Onkos muilla 156:n omistajilla (tai ihan kellä tahansa) ollut ongelmia tehostimen öljyjen kanssa näin pakkasilla???

Itseltäni meinasi eilen mennä risteys suoraksi, kun tehostimen letku oli irronnut ja öljyt valuneet tielle. Kävin siinä sitten kääntämään, niin ratti oli jäykkä kuin Ladassa. Onneksi ei ollut mikään tilanne päällä.

En oikein keksi muuta selitystä pakkasen takia jähmeän öljyn. Se kai sitten tekee sellaisen paineen, että letkut ei kestä paikoillaan.

Tästäpä tulikin mieleen, että miten tuo ohjaustehostin oikein ilmataan. Pitää nimittäin nyt sellaista meteliä, että ilmaa on muuallakin kuin renkaissa.
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varmuuden maksimoinnin välttämiseksi olen vaihtanut tehostajan liemet joka syksy uusiin synteettisiin, toistaiseksi on pysyneet sisällä.

Ohjausvaihde ilmautuu itsestään, kun kääntelet ohjausta laidasta laitaan. Varmista samalla, ettei säiliössä pinta laske liian alas, muuten imee taas ilmaa sinne sekaan :-D
VMP

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

75 teki saman tempun sunnuntaina. Aamupäivästä motarilla ne yksinkertaisesti savusivat ilmaan. Sitten sunnuntai iltana menikin jo laturia. Se valunut öljy ilmeisesti heikensi laturin toimia, akun merkkivalo syttyi --> mitattuna latasi ensin 14,65/14,6 valoilla ja toisella 11,8/11,7.
On ollut vaan niin perkeleen kylmä, ettei osia ole oikein saanut purettua.
Ostin uuden lataussäätimen, onkohan sielä vielä jotain mitä kannattais vaihtaa nyt samalla, kun se on irti...?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Olin kerran lukevinani täältä jostain että ainakin 156sessa jos kylmänä heti rupee kääntelemään rattia reilusti se pullautaa jotkut tiivisteet ulos?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Täällä hml seudulla oli silloin ihan kivasti pakkasta (joku 15), joten motarilla oli aika viima. Auto ei edes lämpiä yli 50 asteiseksi ajossa, uusi termari tuli myös ostettua.

Tehostin ei mielestäni ollut ihan kunnossa ennen tätäkään, se ei ollut sellainen yhden sormen tunnoton veivaus. Eikä ole ainakaan enää edes sitä. Uusi on tuossa varaosa vehkeessä.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mulla ja käsittääkseni monella muullakin on pettänyt ainakin jarrunestesäiliön alapuolelta alhaalta yksi letku. Tai sen klemmari, nimenomaan kovan paineen takia. Korjaus ei ole kallis kuitenkaan. Jos on uudehkot ja hyvät öljyt niin ainakin itsellä tehostin pysyy hiljaisena kovillakin pakkasilla. Käynnistyksen jälkeen kannattaa välttää kääntämistä ääriasentoon, antaa vaikka käydä vähän aikaa että öljyt notkistuu.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itsellä taisi tuossa toissa talvena korkata ohjaustehostimen putken klemmari, jossain 20 asteen pakkasessa. Oli hiukan raskasta ajaa se kouluun, sieltä sitten suoraan korjaamolle uutta klemmaria ja öljyjä laittaan.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

-Tomi- kirjoitti:Itsellä taisi tuossa toissa talvena korkata ohjaustehostimen putken klemmari, jossain 20 asteen pakkasessa. Oli hiukan raskasta ajaa se kouluun, sieltä sitten suoraan korjaamolle uutta klemmaria ja öljyjä laittaan.

Mullakin eilen startatessa noin -18 asteen pakkasessa rääkäisi tehostin oikein kunnolla. Säikähdin kyllä pirusti, kun tuli heti mieleen kaikki pelottelut, mitä täältä olen lukenut, nesteiden ulosvalumisesta, kun letkut pettää, ym :D Annoin käydä pari minuuttia ennenkuin aloin enempi kääntelemään rattia ja nesteet pysyi sisällä ja äänikin katosi =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Eilen oli pakkasta hilkkua vajaa 30 ja tehostin piti reipasta urinaa, eikä heittääntynyt äänettömäksi koko päivänä. Ääni hiljeni, mutta pieni jurina oli koko ajan läsnä. Tänään 15-20 asteen pakkasessa tehostin on ollut ihan hiljaa. Sisällä on yhä "italianöljyt" (tuotatin autoni Iittaliasta marraskuussa), jotka vaihtuvat synteettisiin pikapuoliin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^oliskohan sieltä öljyt vaan vähissä, itselläni jurnutti kanssa aika pitkään ennenkuin äkkäsin katsoa öljymäärän???

tarkista se ja lisää tarvittaessa, tai vaihda suosiolla uudet synteettiset tilalle :wink:

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Vaihdoin castrollin täys-synteettiset tehosttimeen ja silti ääntää vähän aikaan (n. 1.min.)kovemmalla(-25-30)pakkasella,varmaan hyvä ohje se joku minuutti tyhjä käyntiä ennen ku kääntelee rattia,ainaski kovemmalla pakkasella !!!!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Se on niin , että 156:ssa on lauhdutin, jonka reikä on niin pieni, ettei kylmä öljy tykkää mennä läpi .

Siksi pitää käyttää sanoisin yli 15 pakkasella minuutin verran tai lasien putsauksen aika.

Ensimmäiseksi ei kannata kääntää täysillä voimilla 90 asteen kulmaa .

Muutenkin ensimmäiset pakkaskilometrit ajetaan rauhallisesti.

Esim 159 öljyn lämmöt nousee vasta n.20 minuutin ajon jälkeen 70 - 80 asteen tasolle - normi lämpö on 110 astetta.

Vaihdelaatikon öljytkin lämpiää vasta muutamien kilometrien ajossa eli
ei kannata ihan heti repiä uusia kiihdytys ennätyksiä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

kustom
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 17:42
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja kustom »

Tänään se sama mulle tapahtunu elikkä tehostimen öljyt pihalle :evil:
en tiedä vielä mistä vuotaa,täytyy huomenna tsekkaa jos taas on homma muukkoselle vai jos ite voi jotain tehä :?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Laku kirjoitti:Se on niin , että 156:ssa on lauhdutin, jonka reikä on niin pieni, ettei kylmä öljy tykkää mennä läpi.
Hmmm! Meneekö kaikki ohjaustehostimen öljy siitä läpi kierroksellaan? Eli ohuempi öljy herkistää ohjauksen?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuli tällainen aihetta sivuava juttu mieleen, että kuinkahan tarkalla mitoituksella ohjaustehostimen putket on tehty? Nimittäin missähän vaiheessa nuo putket tulisi uusia jos niihin on tullut painaumia, eli virtausvastusta lisää?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Vai olisiko osasyynä tuo öljysäiliössä oleva suodatin?
Oma 156 rupesi kanssa jurraamaan pakkasilla, ja vaihdoin siihen synteettiset öljyt.
Samalla otin tuon suodattimen irti, ja kas sehän oli likainen kuin mikä.
Puhdistus ja uudet öljyt, nyt ei jurraa ainakaan -20 asti.
Vaikuttanee kyllä varmaan tuon paluuputken (lauhdutimen) paineisiin jos putken pää on melkein tukossa.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Ohjaustehostimen öljyt tulivat pihalle, kun paluuputken alkupäässä oleva 30cm S-muotoinen letkunpätkä hajosi. Sen toinen letkuklemmari oli ei-alkuperäinen, joten aikaisemmin on joskus lähtenyt letku irti. Ei kuitenkaan tällä kertaa! Varaosaa ei kannata kysellä merkkikorjaamolta, metritavarasta tekemällä säästää satoja euroja :)

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Mulla halkesi ohjaustehostimen öljyletku sieltä alhaalta missä kahden metalliputken välissä sellainen lyhyt kumiletkun pätkä.. Se kumiletku pitäis vaihtaa mutta on aika ahdas väli ja tuntuu että pitäis purkaa koko pohja pois.. Vinkkejä? Mites muuten, kärähtääkö se tehostin jos ajaa tyhjänä?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

156 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ohjaustehostin ei kärähdä, mutta öljypumppu ei tykkää siitä, että käy kuivana. Lyhyen matkan voi ajaa, mutta ei suositella pitempiä matkoja. Jos on pakko ajaa voi irroittaa moniurahihnan,mutta silloin laturi ei lataa akkua,mutta päiväsaikaan voi kyllä ajella pitempiäkin matkoja jos sammuttaa valot, ja lämppärin puhallin pois päältä.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Niin just.. Miten onnistuis helpoiten se letkuun käsiksi pääseminen?
Se on se pieni kumiletku siellä aivan alhaalla..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Mitäs siinä, auto nosturille ja vaihtaa letkun pätkän. Työtä se vaan on.

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

Ei siinä mitään ihmeitä tarvita. Jos se on hammastangon vierestä niin vähän ahdasta vaan on.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Nimenomaan siinä. Monttu on mutta ei lämmitystä.:D No pitää yrittää.. Olis vaan apinan kädet.:D Mutta tänään kasaan kelkkaa, alfa saa odottaa vielä. 8)
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Kannattaako muuten mistä päin lähestyä sitä letkua? Alhaalta vai onnistuuko renkaan takaa? Nyt kaikki nauraa tälle kysymykselle.:D
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

Vaihdoin tuon letkun reilut 2 vuotta sitten. Minulla oli käytössä hallitunkki ja otin pyörän pois ja irroitin raidetangon pään että sinne sai hieman enemmän tilaa.
Alkuperäiset klemmarit napsahtivat helposti auki kun oli ruuvimeisselin kärkisarja ja siihen vaan kokosi tarpeeksi pitkän varren, pituutta taisi olla jotain puoli metriä.
Letku irtosi helposti kun vasaroin n. 8mm keppirautaan terävän koukun päähän ja sillä koukulla sain vedettyä ensin letkun sisäpuoleisen pään pois metalliputken päältä ja toisen pään sai työnnettyä pitkällä ruuvimeisselillä.
Sitten vaan uudet ruuvikiristeiset klemmarit valmiiksi sinne metalliputkien päälle ja vanhasta letkusta mitta ja uusi tilalle.

On siinä vähän sovittelemista kun on ahtaat paikat, mutta se keppiraudasta tehty koukku oli hyvä apuväline. Kyllä se siitä onnistuu. :-D

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Hmm.. Vois katsoa josko kesällä viittisi vaihtaa tehostimen nesteet & letkut samalla kun vaihtaa jäähdytysnesteet. Jos ei muualle saa ylös niin voihan tuolta jostain Hervannasta vuokrata Wanhalta Bensikseltä toisen nostureista tunniksi pariksi... Riippuu mitä nyt keksii sitten tehdä ja kuinka nopeasti homma hoituu, kun en ole ennen Alfasta näitä vaihtanut.. :roll:
Nosturin vuokrahinta on 18e/tunti, joten ei siinäkään vararikkoon mennä.

Niin tosiaan, syy miksi tähän ratkaisuun päädyin, oli että Alfa pulautti jostain vasemman eturenkaan kieppeiltä hieman nesteitä taas ulos kun oli seissyt tossa pakkasessa päivän pari. (-20 noin ulkona) :x Ei kuitenkaan kaikki nesteet, joten joku liitoskohta taitaa paineen alla antaa hieman periksi.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

No se on just se sama paikka josta kyselin tässä...
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei siellä vasemmassa etunurkassa mitään ohjaustehostimen nesteitä kierrä?
VMP

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Jaa onkos tämä kohta joku heikoin lenkki, kun kaikilta pettää sama letkunpätkä?

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

No sieltä se ainaki hajos niin kai siellä kiertää.:D:D:D
Joo tuntuu olevan joku heikko paikka, ja vielä niin viheliäisessä paikassa. :evil:
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Lurppa kirjoitti:Nosturin vuokrahinta on 18e/tunti, joten ei siinäkään vararikkoon mennä.
Vaihtoehto 1. Vuokraa nosturi, tappele kaksi tuntia, kädet rikki, vaatteet öljyssä, vituttaa. Hinta: 36€+vitutus


Vaihtehto 2. Vie auto korjaamolle, rasvanäppi korjaa autosi puolessa tunnissa, juo itse sillä välin kahvia. Hinta: 29,50€+kuppi kahvia.

Maailma on valintoja täynnä ;)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Vaihtoehto 3. Ala autoharrastajaksi ja nysvää vähintään paivä ja nauti joka hetkestä. Ei vituta ja harrastusten kuuluukin maksaa.... :-D

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Epezi kirjoitti:[Vaihtoehto 1. Vuokraa nosturi, tappele kaksi tuntia, kädet rikki, vaatteet öljyssä, vituttaa. Hinta: 36€+vitutus

Vaihtehto 2. Vie auto korjaamolle, rasvanäppi korjaa autosi puolessa tunnissa, juo itse sillä välin kahvia. Hinta: 29,50€+kuppi kahvia.

Maailma on valintoja täynnä ;)
No tuo numero yksi - tai ainakin sen loppu - on se kaikista luultavin vaihtoehto. :D Mutta pitäähän sitä nyt oppia tuntemaan konehuoneen sisustat.. Kai. :roll: Mutta jos sitten edes kädet verillä saa homman kotiin niin kai siitä hyvä mieli tulee.

Tosin, jos valitsee numero kahden niin voi seurata vierestä että mites se oikein hoidetaankaan. 8)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tietääkö joku, onko vaarallista ohjaustehostimelle ja sen letkuille, jos ajelee pirssillä missä on ohjaustehostimen jäähdytinputkissa lommoja? Se onkin ainoa Audin keulan kärsinyt osa minkä olen ainakin vielä jättänyt vaihtamatta ehjään. Mitä olen pihatiellä ajellut, tehostin ei ainakaan ole äännellyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllähän pumpun vastus hieman kasvaa, joka voi pitkällä ajalla jotain aiheuttaa, mutta en olisi erityisen huolissaan jos tehostin toimii moitteetta. Monen monta autoa nähnyt josta on putki ollut vähän lytyssä, eikä niiden kanssa ole ollut mitään huolta. Yksi näistä oli jopa rata-auto :wink:

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Ohjaustehostimen öljyt

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Riipuu siitä miten iso lommo on, ja kuinka paljon se kuristaa öljyn kiertoa . Jos putki on kohtuu kustannuksilla vaihdettavissa kannattaa vaihtaa. Jos on ongelmitta toiminut, niin selkä suorana eteenpäin. :)

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Täällä myös yksi mutkaan tavallista enemmän kääntävä alfa romeonisti.
Lauantaina lähdin pakkasilla parkkipaikalta ja ajoin normaalisti 3 km, kunnes ei meinannut enää kääntyä. Forumille katselemaan eikä näytä olevan kovinkaan harvinainen ongelma. Loputkin öljyt löytyivät yön jälkeen parkkipaikalta. Huomenna huoltoon, toivottavasti on vain putki irronnut yms.

Oli pitänyt tämän talven aikaa kimakkaa ääntä aina startatessa, mutta kun loppui 10 sekunnin kuluessa, en muistanut/jaksanut kiinnittää asiaan enempää huomiota.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

No niin, letku on vaihdettu. :-D Olipa #####mainen homma! :twisted: Mutta nyt toimii. 8)
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Lainaanpa vanhaa aihetta, kävipä silleen että hallista lähdettyäni ehdin ajaa parisataa metriä ennenkuin ilmeisesti liitin hajosi ja kaikki nesteet valuivat ulos. Vas. eturenkaan luokse ne lopulta päätyivät, mutta tiedä sitten paljonko pohjapanssari vaikutti asiaan. Kylmyydestä ei siis ainakaan tällä kertaa ollut kyse - tosin on ollut jo monta kylmäkäynnistystä näillä -20 lämmöillä joten ehkä se oli pikkuhiljaa heikennyt siinä...
Ei taida itse lähteä vikaa etsimään ja korjaamaan, tuskin tuo ihan älyttömiä deltalla pitäisi maksaa? Ärsyttää kun juuri sai auton huollosta ja seuraavana päivänä tuli tämä sitten. :D

E: tietääkö joku onko missään mitään räjäytyskuvaa tms mistä näkisi miten nuo letkut menee siellä?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Lurppa kirjoitti:Lainaanpa vanhaa aihetta, kävipä silleen että hallista lähdettyäni ehdin ajaa parisataa metriä ennenkuin ilmeisesti liitin hajosi ja kaikki nesteet valuivat ulos. Vas. eturenkaan luokse ne lopulta päätyivät, mutta tiedä sitten paljonko pohjapanssari vaikutti asiaan. Kylmyydestä ei siis ainakaan tällä kertaa ollut kyse - tosin on ollut jo monta kylmäkäynnistystä näillä -20 lämmöillä joten ehkä se oli pikkuhiljaa heikennyt siinä...
Ei taida itse lähteä vikaa etsimään ja korjaamaan, tuskin tuo ihan älyttömiä deltalla pitäisi maksaa? Ärsyttää kun juuri sai auton huollosta ja seuraavana päivänä tuli tämä sitten. :D

E: tietääkö joku onko missään mitään räjäytyskuvaa tms mistä näkisi miten nuo letkut menee siellä?
Sulla ei ollut tarkempaa tietoa autosi mallista.
Tässä on 2.0 tessun kuva
Liitteet
Steering 2.0TS.jpg
Steering 2.0TS.jpg (31.75 KiB) Katsottu 3982 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ainakaan -98 mallisessa putket/letkut ei kulje kuvan osoittamalla tavalla, spiraali on kyllä paikallaan mutta putket kulkee jäähdyttäjän alapuolisen palkin päällä kuljettajan puolelle ja akun alapuolelta ohjausvaihteeseen.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

VMTD kirjoitti:Ainakaan -98 mallisessa putket/letkut ei kulje kuvan osoittamalla tavalla, spiraali on kyllä paikallaan mutta putket kulkee jäähdyttäjän alapuolisen palkin päällä kuljettajan puolelle ja akun alapuolelta ohjausvaihteeseen.
Niinikuin edellisessä postauksessa sanoin, pitäis tietää auton malli ja vuoskerta.

Alla on 2.5 V6 98 kuva
Liitteet
156 v6 putket.jpg
156 v6 putket.jpg (15.83 KiB) Katsottu 3930 kertaa

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Ah aivan tosiaan, se ei luekaan meikän profiilissa. :D
99-vuoden 156 2.0 on siis kyseessä.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja seppo »

Täältä löytyy koko uusi putkisarja, jos haluat uusia ne!

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja jmi »

Osaako joku sanoa miten tuon ohjaustehostimen suodattimen saa pois sieltä öljysäiliöstä, kyseessä V6?
Sormet ei ylety.

Vastaa Viestiin