75:n lämmityslaitteen moottori

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

75:n lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja pee »

75:n lämmityslaitteen moottori pitää kaikkia mahdollisia vinkunoita ja hurinoita. Valeon tuotokset tuntien ei uudellekaan(käytetylle) moottorille povata pitkää ikää. Onko kukaan koettanut asentaa tuohon jonkin muun auton vastaavaa osaa? Muistelen jonkun maininneen joskus jossain, että BMW:n jostain mallista kävisi Bosch:n(ojasta allikkoon? :-) moottori. Liekö tuo totta? Kävin purkaamolla ihmettelemässä molempia, Alfan ja jonkin bemarin moottoreita, mutta jälkimmäisessä oli roottorit hieman ulompana(mutta muutoin taisivat olla yhtä leveät ja ainakin halkaisijaltaan samat) ja lisäksi siinä oli moottorin halkaisija huomattavasti pienempi. Tosin akseli oli Bosch:ssa huomattavasti paksumpi.

Ihme kyllä täältä Joensuusta olisi löytynyt yhdestäkin purkaamosta kolme(3) 75:n puhallinmoottoria. Hintaa ilkesivät moisella pyytää 45€, joten jätin vielä harkintaan. Saisi näet mielellään olla hyvä moottori jo purku-/kokoamistyön hankaluuden vuoksi. Enpä tiedä toista autoa jossa joutuu kyseisen komponentin takia purkamaan keskikonsolista ja kojelaudasta lähtien kaiken...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: 75:n lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja HOTA »

pee kirjoitti:75:n lämmityslaitteen moottori pitää kaikkia mahdollisia vinkunoita ja hurinoita. Valeon tuotokset tuntien ei uudellekaan(käytetylle) moottorille povata pitkää ikää. Onko kukaan koettanut asentaa tuohon jonkin muun auton vastaavaa osaa? Muistelen jonkun maininneen joskus jossain, että BMW:n jostain mallista kävisi Bosch:n(ojasta allikkoon? :-) moottori. Liekö tuo totta? Kävin purkaamolla ihmettelemässä molempia, Alfan ja jonkin bemarin moottoreita, mutta jälkimmäisessä oli roottorit hieman ulompana(mutta muutoin taisivat olla yhtä leveät ja ainakin halkaisijaltaan samat) ja lisäksi siinä oli moottorin halkaisija huomattavasti pienempi. Tosin akseli oli Bosch:ssa huomattavasti paksumpi.

Ihme kyllä täältä Joensuusta olisi löytynyt yhdestäkin purkaamosta kolme(3) 75:n puhallinmoottoria. Hintaa ilkesivät moisella pyytää 45€, joten jätin vielä harkintaan. Saisi näet mielellään olla hyvä moottori jo purku-/kokoamistyön hankaluuden vuoksi. Enpä tiedä toista autoa jossa joutuu kyseisen komponentin takia purkamaan keskikonsolista ja kojelaudasta lähtien kaiken...
Fordin motti käy :)
En nyt muista minkä mallin se oli ja sitäkin joutuisi hiukan "työstämään".
Hiukan jotain peltiä siitä joutuu poistelemaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

75 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1736 96.54e.

www.motonet.fi

Ainakin on uusi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Ainakin on uusi
Joo, uusi voisi olla fiksu satsaus. Kyllä nimittäin syö miestä rotan lailla kun kojelaudan purkamisen ja kasaamisen jälkeen "uusi" moottori jollottaa yhtä kauniisti kuin vanhakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin