164 mittariongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jmakinen
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2003, 03:51

164 mittariongelma

Viesti Kirjoittaja jmakinen »

Ongelmana on että kun ajan esim. 55 mittarin mukaan, todellinen nopeus on kuitenkin josskain 80km/h paikkeilla.

kun luin aikani tätä foorumia sain selville että minun pitäis vaihtaa jokin trimmerin mittarin taakse. Toivoisin että joku voisi ystävällisesti kertoa minulle tästä viasta hieman lisää. Ja että miten kyseinen osa vaihdetaan mittaristoon?

mailailla voi: jarno.makinen@esanet.fi

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

http://www.aref.fi/tap/tap8.htm

Tuolla on aika selkeät vaihto ohjeet.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos ei tuon AREFin sivun ohjeen avulla selkene niin kyselkää lisää.

Ei tullut turhan kaunis tuosta trimmerin "läpiviennistä" mittariston takaseunassa, ei nimittäin ollut mitään kunnon työkaluja käytettävissä.
- Epäkelpokeräilijä -

jnordman
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:13

Viesti Kirjoittaja jnordman »

Tervehdys!
Omassa mittarissani auttoi pieni "suhaus" crc:tä ja trimmerin liikuttelu pienellä ruuvimeisselillä. Itse ainakin säädin mittarin tarkaksi gps:n avulla mittaristo irtonaisena... ja tarkka tuli.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jnordman: Kyllä CRC voi hyvinkin auttaa, mutta apu voi jäädä lyhkäiseksi. Kun ei mittaristoa viitsisi kovin montaa kertaa purkaa spreijausta varten.

Muuten, jos koitatte elvyttää vanhaa trimmeriä CRC:llä ja kääntelemällä niin merkatkaa ihmeessä säätöruuvin asento esmes tussilla. Helpottaa säätämistä.
- Epäkelpokeräilijä -

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Haluaisin kysellä vielä lisää tuosta 164:n mittariston valojen vaihdosta....

Omassa kapineessa (-91) kun irrotan ne kaksi muovi listaa, joissa vasemmalla puolella on niiden kolmen napin symbolit (valosäätö, trippi, test, järjestystä en muista) ja oikealla ei mitään, niiden takaa pitäisi paljastua ruuvit? En löytänyt sieltä mitään muuta, kuin vasemmalta kirkkaan muovilistan, joka kuljettaa rei'ässä olevan pienen polttimon antamaa valoa niille symboleille ja oikealta valm,iudet vastaavalle. En ruuveja.
Irrotin ruuvit, jotka ovat alapuolella, toinen vasemmalla sulakeluukun peittämänä ja toinen oikealla. Seuraavaksi kuuluisi nostaa "hyllyä" hieman ylös ja nykäistä se irti? Hylly tuntuu olevan kohtuuttoman lujassa ja antaa huomattavasti periksi siltikään irtoamatta. Olenko mahdollisesti jättänyt jotain ruuveja irroittamatta? Onko vielä jossain ne kaksi ruuvia?
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sallimato :wink: , kuulostaa vähän siltä kuin olisit kaivanut niistä muovilistoista vain niihin liimatut 0,x milliä paksut verhoilukerrokset pois. Listojen pitäisi olla muutaman millin paksuiset ja muistaakseni ne pysyvät paikallaan muovisten piikkien varassa. Kumpaankin listaan kuuluu siis kiinteänä osana muovipiikki, joka työntyy "hyllyssä" olevaan reikään. Kun saat listat kokonaisuudessaan irti niin ruuvienkin pitäisi löytymän.

"Hylly" tosiaan istuu paikallaan kuin tauti ja antaa vedettäessä periksi. Kannattaa yrittää vetää keskikohdasta, päistä kiskottaessa on suurempi vaara että koko kapistus katkeaa. Mutta avaa nyt kumminkin ne pääyruuvit ensin :)
- Epäkelpokeräilijä -

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

HAHHHAHAHA! :lol: :oops:

...kyllä se näin on, että pakko on hommata hämärään talliin työskentelyvalo. Olisit ollu tarkkailemassa sitä räpimistä, kun vaihdoin ilmastoinnin ohjauspaanelin valot; ei puhettakaan, että olisin sitä liitintä saanut irti, joten vaihdoin sen sitten se paneeli johdoilla kiinni konsolissa, piirilevyt sylissä ja ruuvit penkillä. :D
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Unohdin mainita: Kiitoksia kärsivällisyydestä. ;)
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Vastaa Viestiin